Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te itsekkäät omakotiasustelijat! Nyt niitä omppuja tienvarteen ja sassiin!

Vierailija
24.09.2022 |

Pari kertaa viikossa käynyt omppujahdissa aika laihoin tuloksin. Siellä ne omput mätänevät nurmikoilla, kyllä minä näen!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvaa vaan 1 omppupuu ja kaikki sen omput on jo mennyt.

Vierailija
2/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kasvaa vaan 1 omppupuu ja kaikki sen omput on jo mennyt.

Mutta osa jättää omput vain mätänemään nurmikolle vaikka ottajia olisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jummijammi että ilahduttaa, kun joku on sattunut laittamaan omenoita tarjolle ohikulkijoille. :)

Vierailija
4/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lällää. Meillä on puut täynnä omenia ja luumuja. Mistäs sulle saatais?

Vierailija
5/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy. Ei ole minun ongelmani, että asut jossain pihattomassa betonikuutiossa.

Vierailija
6/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein 2 laatikkoa omenia ja vähän luumuja eilen tien varteen. Tänään kaikki olivat hävinneet. 😊

Vierailija
7/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla on nurmikko täynnä omenoita. Kuka vaan voi poimia. Ei ole aitaa.

Vierailija
8/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ihmettelen miksi ihmeessä kotimaiset omput on niin hävyttömän kalliita, meidän prismassa 3.95 e kilo!?? Ulkomaisia saa jopa alle euron kilo!!!

Vierailija
9/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rahalla se puu on ostettu, toki jos rahasta sovitaan niin voit saada omenoita.

Vierailija
10/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on niiiiiinnnnn paljon katkeruutta ja epäsolidarisuutta muita kanssa ihmisiä kohtaan kyllähän tuollainen tuhlailu riipoo. jos itsellä on omenapuita niin voin ihan hyvin antaa osan niistä. Minä en taida kuulua suomeen?

Vierailija
11/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun kohta kurkkiin ap:n ikkunasta, että mitäs annettavaa hänellä olisi.

Vierailija
12/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa tiennyt tästä tavasta kun vielä asuin vuosia sitten omakotitalossa. Meillä oli omenapuita ja kaksi luumupuuta ja aina suurin osa niistä hedelmistä mätäni kun ei ollut niin paljoa omaa tarvetta. Talomme tosin oli tosi syrjässä että en tiedä sit olisko siellä ketään edes kulkenut joka olisi niitä portinvierestä ottaa jos tarjolle olisi laitettu.

Vierailija
13/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sato tuli tänä vuonna. Hädin tuskin piirakka ja pari hillopurkkia itselke, niin miten siitä sitten muille jakelisi? Ihan joka vuosi ei vaan tule hyvää satoa. Osta omat puut, niin huomaat.

Vierailija
14/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vakavia ja kipakoita vastauksia tullut.

Vierailija
15/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono sato tuli tänä vuonna. Hädin tuskin piirakka ja pari hillopurkkia itselke, niin miten siitä sitten muille jakelisi? Ihan joka vuosi ei vaan tule hyvää satoa. Osta omat puut, niin huomaat.

Sama täällä. Tai siis omenia tuli ehkä muutama sata, mutta muumiotauti vei kaikki. Nyt on omppupuu leikattu ihan klaniksi, ensi vuonna ei kyllä tule muumiotautia, jos vaan puu selviää noin leikattuna talvesta.

Ehkä 10 omenaa siis saatiin syötäväksi asti.

Vierailija
16/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vein 2 laatikkoa omenia ja vähän luumuja eilen tien varteen. Tänään kaikki olivat hävinneet. 😊

Kiitos sinulle!

Vierailija
17/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyltti "saa poimia". Oon niin laiska, etten viiti poimia valmiiksi.

Mut joo. Ei se mikään velvollisuus ole antaa. Itse jaan liiastani mielelläni, mutta jos joku tulisi tuolla asenteella vaatimaan, niin saisi äkkilähdöt.

Vierailija
18/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voi tulla hakemaan omppuja, jos ette pelkää että ujo ja kiltti mies saattaisi kävellä varovaisesti ohi kun pitää mennä kauppaan tai töihin.

Vierailija
19/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko ap irtisanoutunut hoitsu alkaa ruoka apua VAATIMAAN  vien kompostiin mätänemään en todella teille anna  tehän annatte ihmisten kuolla 

Vierailija
20/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks muutettiin eräältä alueelta pois, kun joka syksy lemusi mätä omena. Satoja omakotitaloja, joka kuistilla korit: Saa ottaa! Ja loput maassa. Yks lakaisi niitä omenapuustaan tippuneita pois kadulta. Mikä järki, jos ei kerää. Kymmeniä kiloja sit kompostoriin. Meillä kaatu heti kirsikkapuut tontilta, kun ostettiin talo.

Töistäkin lähden, niin on autotiellä omenoita, tippuneet aidan yli roikkuvista oksista. Sit ihmetellään kun on tuholaisia (jyrsijöitä yms). Bon appetit.