Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te itsekkäät omakotiasustelijat! Nyt niitä omppuja tienvarteen ja sassiin!

Vierailija
24.09.2022 |

Pari kertaa viikossa käynyt omppujahdissa aika laihoin tuloksin. Siellä ne omput mätänevät nurmikoilla, kyllä minä näen!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritiellä tarjoaa höölisti, joten olen hakenut sieltä. Olen tosi kiitollinen naapurille, jonka omenat ovat myös erittäin hyvän maksuisia.

Vierailija
22/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mätänee omenapuun alla omput maassa. Saisit kyllä tulla hakemaan jos vaan saisin yhteystiedot. Tavallisesti olen vienyt kaikille naapureille ja tutuille omenoita joille vaan kelpaa. Nyt pihlajanmarjakoi ja muumiotauti pilasivat sadon niin ettei ole itsekään syöty edes kymmentä omenaa. Mutta jos ap haluaa syödä matosia ja osin mätiä omenoita niin saat kyllä kaikki. Hirveä työ pussittaa muumiotautiset roskikseen ja pieniä muut kompostiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilttismies kirjoitti:

Täältä voi tulla hakemaan omppuja, jos ette pelkää että ujo ja kiltti mies saattaisi kävellä varovaisesti ohi kun pitää mennä kauppaan tai töihin.

Minusta olisi vain reilua näin kilttinä miehenä myös, että omenoita vastaan naisen pitää lähteä treffeille, varsinkin jos on 18-25v, hoikka, naapurintyttömäinen, ei tatuointeja, neitsyt, ei tupakointia, isot rinnat, ei yyhoo, ei eläimiä, naisellisia harrastuksia kuten ompelu-ja lukupiirit, pituus max. 170cm, ei entisiä poikaystäviä, lähettää sukulaisille joulukortit joka vuosi ja pitää seksistä.

Vierailija
24/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä missä asun, kaikilla on paljon omenapuita, joten ei kannata laittaa niitä tienvarteen.

Vierailija
25/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jesusauta metsästäjät sitä hirven paistia tänne meille ku olis jo! Iljettävää tuollainen itsekkyys!

Vierailija
26/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen josko tulisi omenavarkaita puutarhaan. Mukavaa kun lapset liikkuu ja saavat vitamiineja omenoista. Aina yritän pelotella ja lähden muka lapio kädessä jahtaamaan näitä vintiöitä 😅 Harmi kun omenavarkaus alkaa olla katoavaa kansanperinnettä 😕

M46

Vierailija
27/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, asuin kevääseen asti omakotitalossa. Mies jätti ja jouduin muuttamaan. Joka vuosi vein tienviereen ja hyvin kelpasi. Tänä vuonna tuli hyvään omenapuuhun valtava sato. Mies kuitenkin paljon vosullaan, eikä viitsi laittaa tarjolle. Laittaisin satavarmasti jos vielä siellä asuisin. Mutta ei voi mitään, sinne märäntyvät hyvät isot mehukkaat omenat.

Vierailija
28/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen josko tulisi omenavarkaita puutarhaan. Mukavaa kun lapset liikkuu ja saavat vitamiineja omenoista. Aina yritän pelotella ja lähden muka lapio kädessä jahtaamaan näitä vintiöitä 😅 Harmi kun omenavarkaus alkaa olla katoavaa kansanperinnettä 😕

M46

(Kerroin joskus (toisessa ketjussa siitä meidän omppuvarkausreissusta)).

Kerroin saman jutun silloin toiselle kaverille, hän sitten kertoi: olivat menneet -varkaisiin ja talon tytär yllättänyt ja sanonut: Söisitte edes ne omenat ettekä viskelisi niitä pitkin katuja. Kaveri sanoi, että siihen loppui omppuvarkaudet.

Vierailija
29/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, etten enää muista kuka mulle vuosia sitten lätkäs 2 isoa kassillista omenoita "hyvää hyvyyttään", sanoin etten syö omenoita.

- No vie ne vaikka töihin.

Hyvä ettei lähemmäs 20 kiloo ollu niitä omenoita, enkä todellakaan ajatellu kantaa niitä töihin bussikyydillä. Koin, että vastuu hävittämisestä annettiin mulle, kun ei viitsinyt itse niitä heittää kompostoriin. Kannoin ne taloyhtiöni jäteastiaan.

Vierailija
30/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kasvaa vaan 1 omppupuu ja kaikki sen omput on jo mennyt.

Mutta osa jättää omput vain mätänemään nurmikolle vaikka ottajia olisi!

Monet vanhukset eivät jaksa itse kerätä niitä eikä heillä ole varaa palkata ketään keräämään omenia. Voihan sitä mennä kohteliaasti kysymään jos saisi kerätä omenoita?

Vierailija
31/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa vuonna meille tuli valtavasti luumuja. Naapureille ei kelvannut ja kysäisin sitten parilta ohikulkijalta, ottaisivatko? Ei kelvannut, kun ei ollut valmiiksi poimittu ja pakattu. Että se siitä sitten.

Vierailija
32/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vein 2 laatikkoa omenia ja vähän luumuja eilen tien varteen. Tänään kaikki olivat hävinneet. 😊

Olet jalo ja hyväsydäminen ihminen. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
33/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on ollut todella huono omenavuosi, koska pihlajanmarjoja ei ollut ja koi siirtyi omenapuihin

Vierailija
34/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, asuin kevääseen asti omakotitalossa. Mies jätti ja jouduin muuttamaan. Joka vuosi vein tienviereen ja hyvin kelpasi. Tänä vuonna tuli hyvään omenapuuhun valtava sato. Mies kuitenkin paljon vosullaan, eikä viitsi laittaa tarjolle. Laittaisin satavarmasti jos vielä siellä asuisin. Mutta ei voi mitään, sinne märäntyvät hyvät isot mehukkaat omenat.

Ei siinä kerkiä kuule kun uudella vosulla on hyvät isot mehukkaat - tiedät kyllä mitkä.

Vierailija
35/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien ylimääräiset omenat metsään eläinten ruokinta paikoille..

Vierailija
36/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mätänee omenat maahan. Tuli upea sato hyvälaatuisia omppuja, mutta asumme maalla ja täällä on kaikilla omat omenansa. Kukaan ei näitä halua eikä täällä vieraita ajele, niin ei auta viedä tienvarteen. Kaupunkilaiset ei täältä tule hakemaan kun on yli 10km matkaa.

Vierailija
37/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme isoa omppupuuta, hyviä omenoita tuli älyttömästi.

Luumupuita neljä.

Ei me kaksi keretä niitä edes poimimaan, joten laitoin työpaikan kahvihuoneeseen lapun, että meiltä saa käydä keräämässä 7-18 välillä milloin vaan.

Kahdessa päivässä pääsin niistä eroon👍

Vierailija
38/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kasvaa vaan 1 omppupuu ja kaikki sen omput on jo mennyt.

Mutta osa jättää omput vain mätänemään nurmikolle vaikka ottajia olisi!

Kyllä niitä eläimet ja ötökät syö.

Vierailija
39/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo avauksessa ap tunnusti itsensä itsekkääksi kelan tuilla eläväksi kommari paskaksi miksei osta omia omenapuita.

Vierailija
40/48 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vein 2 laatikkoa omenia ja vähän luumuja eilen tien varteen. Tänään kaikki olivat hävinneet. 😊

Koirat kusee niihin🤢