Reservin ikäraja on nousemassa
Kyllä tässä ollaan selvästi mahdolliseen sotaan valmistautumassa.
"Puolustusministeriö on päättämässä muutoksesta lähiviikkoina.
Viiden vuoden korotuksesta on ollut puhe. Muutos perustuisi ensisijaisesti Puolustusvoimien tarpeeseen ja reserviläisen vapaaehtoisuuteen."
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/1cdce255-0184-4803-a664-0a8…
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urhoollisesti huollan kaikkien vaimoja sitten kotirintamalla, sen vannon!
Miksi luulet että kriisiaikana sinä keltään mitään saisit kun nytkin joudut tyytymään nyrkkikyllikkiin?
Runsaasti myös surevia leskiä tulee, järkyttävät työmaat tulossa meille kotirintaman sonneille, mutta jonkun on sekin tehtävä!
Lehmäthän ne tunnetusti sonneille antaa. Ykkösluokan tavara onkin sitten isänmaan urholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on 49 v, kersantti, ja sanoi että kyllä suomi on sodan silloin jo hävinnyt jos viiskymppisiä ukkoja tarvitaan.. :)
Ei meitä miltei viisikymppisiä mihinkään jalkaväen keihäänkärkeen tarvita, mutta erilaisia vartiointihommia riittää sodan aikana huonommillekin miehille.
M46
Mene sinä sinne seisomaan, itse en ainakaan ole lähdössä. Intti oli ja meni, nyt on aika rentoutua kotosalla.
M47
Käsittääkseni lähteminen ei sodan aikana perustu vapaaehtoisuuteen.
Kyllä se meillä länsimaissa perustuu. Ei eletä Venäjällä ja hyvä niin.
Naisia on ollut armeijassa vuodesta 1995. Vanhimmat varmaan jo 50v. Pääsevät takaisin reserviin ja ehkä rintamallekin, jos käsky käy.
Kyllä monella vanhallakin ukolla vielä jöpöttää, hekin jääkööt siis sonneiksi huoltamaan vaimoja, ei me nuoremmat kaikkea pystytä yksin huoltaa sentäs!
Tiedän yhden reserviläisen joka sai kutsun mutta kävi ilmoittamassa että tyhjentää lippaan ensimmäisen kapiaisen selkään jos vievät ja sai jäädä kotiin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestutaan vasta sitten kun alkaa kertauksiin laajemmin tulla kutsuja.
Työpaikaltani on kutsuttu jo useita 40-50-vuotiaitakin, joilla ei edes ole mitään erikoisosaamistakaan. Kyllä tässä oikeasti sotaan jo valmistaudutaan.
Si vis pacem, para bellum.
Voi v ttu. Mä olen erikoisjoukoissa että mua se ainakin koskisi. No pääsempähän ainakin kunnon pommisuojaan juomaan kahvia eikun koordinoimaan yksikköni toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että kriisiaikana sinä keltään mitään saisit kun nytkin joudut tyytymään nyrkkikyllikkiin?
Runsaasti myös surevia leskiä tulee, järkyttävät työmaat tulossa meille kotirintaman sonneille, mutta jonkun on sekin tehtävä!
Lehmäthän ne tunnetusti sonneille antaa. Ykkösluokan tavara onkin sitten isänmaan urholle.
Kyllä siellä kaikenlaista naista tulee huoltoa kaipaamaan, sonnien jälkeläisiin tulee tällöin myös sopivasti vaihtelua kun ei turhia nuukaile.
Eipä tullut yllätyksenä että venäjämieliset täälläkin parkuvat kun Suomessa maanpuolustustahto nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on 49 v, kersantti, ja sanoi että kyllä suomi on sodan silloin jo hävinnyt jos viiskymppisiä ukkoja tarvitaan.. :)
Ei meitä miltei viisikymppisiä mihinkään jalkaväen keihäänkärkeen tarvita, mutta erilaisia vartiointihommia riittää sodan aikana huonommillekin miehille.
M46
Mene sinä sinne seisomaan, itse en ainakaan ole lähdössä. Intti oli ja meni, nyt on aika rentoutua kotosalla.
M47
Ei se kyllä perustu
Voidaanko minutkin kutsua? Pääsisinkö mukaan vihdoin? En ole päässy kertaakaan kertaamaan...
Raketinheittimen latajaa/panostaja tms. olin.
Tykkimies 45v
Eikö ole muuten vähän hassua, että vanhoja miehiä haluttaisiin armeijaan, mutta toisaalta nuoria hyväkuntoisia naisia ei velvoita mihinkään? Itse koen olevani onnekas, kun satuin syntymään naiseksi, mutta onhan se totta puhuen aika epäreilua. Naisilla ei useimmilla ole armeijakoulutusta, joten he voivat vain lähteä pakoon halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
M47
Ei se kyllä perustu
Kyllä perustuu. Intistäkin voi lähteä pois jos ei nappaa ja lääkärit kirjoittaa vapautuksen kun vähän sanoo että masentaa tai ahdistaa.
Sotikaa te vaan. Pum pum :D
Naisia tarvitaan miehiä varten isot määrät ns. viihdytysjoukkoihin. Naisiakin on armeijassa. He tarvitsevat miehiä. Oiva tehtävä 50v miehille, jos vielä kangistuu.
Vierailija kirjoitti:
Onneks olem sivari!! 😊
Tuleppa yksikkööni niin näytän miinanraivauspalstan. Asetta ei tarvita.
Kun homma on valmis niin tehdään samoin kuin norjalaiset saksalaisille sotavangeille eli pistetään juoksemaan puhdistetun miinakentän yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti on lampaita menossa puolustamaan kapitalistin kirstua :D
Keksisit sinäkin jonkun uuden haukkumasanan, tuo lammas alkaa käymään vähän tylsäksi ja kertoo vain sinun mielikuvituksettomuudestasi.
Se, että tosiseikka käy tylsäksi, ei poista tosiseikan olemassaoloa. Et sori vaan.
Et saa anteeksi. Mene nukkumaan, sinä olet väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä kaikenlaista naista tulee huoltoa kaipaamaan, sonnien jälkeläisiin tulee tällöin myös sopivasti vaihtelua kun ei turhia nuukaile.
R*nkkari odottaa sotaa, kun luulee saavansa p*mperoa. Nyt on epätoivo huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko minutkin kutsua? Pääsisinkö mukaan vihdoin? En ole päässy kertaakaan kertaamaan...
Tykkimies 45v
Olen samanikäinen kuin sinä ja ihmettelen mikä hinku sinulla on sinne kertaamaan? Mieluummin kotona lämpimässä pimpan päällä kuin metsässä märässä toljottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkimies 45v
Voidaan, mutta teitä on koulutettu niin paljon, että nuorempiakin riittää.
Kotirintamallakin on valtavasti hommia. Jos oma työsi ei ole välttämätöntä tai mahdollista, saat jotain korvaavaa hommaa.
Se, että tosiseikka käy tylsäksi, ei poista tosiseikan olemassaoloa. Et sori vaan.