Nykyinen työnhaku on ihan peestä!!
Kaikkialla kuulemma tuhansia työpaikkoja ja työvoimapula meidän sote-alallakin. Joka paikkaan kuitenkin pitää hakea erikseen, lähettää miljoona lippua ja lappua ja lopulta kukaan ei ees vastaa hakemukseen edes kiitos viestillä. Eikö työnhaku vois olla vähän helpompaa? Jos olen hoitoalalla ollu 25v ja tehnyt työni aina kunnolla niin eikö mun työlle olisi käyttöä?
Kommentit (18)
Sotella meillä paikka auki ja oli paljon hakemuksia. Pomo sanoi, et sai yhden ehdokkaan kiinni, kun monelle soitti niin eivät edes vastanneet. Nii..
Vierailija kirjoitti:
Opettele hakemaan töitä muillakin tavoilla ja kanavilla kuin istumalla kotona kalsareissa ja tuuttaamalla sähköisiä copypaste-hakemuksia samoihin jonoihin mihin tuhannet ja tuhannet muutkin niitä laittavat.
Ei toisenlaisestakaan työnhausta ole hyötyä ellei hakijalla ole valmiiksi ripakopallista kaikenlaisia kortteja ja kursseja käytynä ja jos ikä on +50 työpaikan saanti on yhtä hyvin mahdollista kuin saada loton päävoitto
Vierailija kirjoitti:
Sotella meillä paikka auki ja oli paljon hakemuksia. Pomo sanoi, et sai yhden ehdokkaan kiinni, kun monelle soitti niin eivät edes vastanneet. Nii..
Tätä en kanssa ymmärrä, mikä helvetti siinä puhelimeen vastaamisessa pelottaa nykyihmisiä?
Itse olen hakenut työpaikkani aina niin, että aikoinaan selasin firmat puhelinluettelosta ja soitin, nykyisin selaan paikkakunnan yrityslistaa ja laittelen siellä oleviin yhteystietoihin kyselyjä työtilanteesta ai vaikkapa oppisopimuspaikasta. 99% oon saanut vastauksen, eikä se ole vain automaattinen valintamme ei kohdistunut sinuun, vaan olen saanut jopa työpaikkojakin. Helppoa. Eikä tarvitse tapella kaikkien avoimeksi ilmoitettuun työpaikkaan hakeneiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siinä puhelimen edessä päivystää koko ajan, ehkä ne oli haastattelussa/töissä ja puhelin oli kiinni. Ja olihan siellä sähköpostiosoite, sinne voi laittaa tiedon, että soitan kello silloin ja silloin.
Pyydän saada ystävällisesti ja kunnioittavasti tulla huomioonotetuksi täyttäessänne tätä rupistä ja kämäistä matalapalkkatylpaikkaa.
Ap, oletko kokeillut Kuntarekryä? Onko se käytössä teilläpäin?
Itse oon täyttänyt sinne ne perustiedot, joten jatkossa hakemuksia on ollut helppo lähettää. Sieltä myös tulee s-postia "kiitos hakemuksestasi", "määräpäivään mennessä hakijoita oli x henkilöä". Ja haastattelukutsu sitä kautta tai viestillä. Lopuksi vastaus valinnasta kaikille hakijoille.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko kokeillut Kuntarekryä? Onko se käytössä teilläpäin?
Itse oon täyttänyt sinne ne perustiedot, joten jatkossa hakemuksia on ollut helppo lähettää. Sieltä myös tulee s-postia "kiitos hakemuksestasi", "määräpäivään mennessä hakijoita oli x henkilöä". Ja haastattelukutsu sitä kautta tai viestillä. Lopuksi vastaus valinnasta kaikille hakijoille.
Olen myös sote-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en kanssa ymmärrä, mikä helvetti siinä puhelimeen vastaamisessa pelottaa nykyihmisiä?
Itsellä on kokemus, että nuo hoidetaan nykyisin sähköpostin tai viestien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hakenut työpaikkani aina niin, että aikoinaan selasin firmat puhelinluettelosta ja soitin, nykyisin selaan paikkakunnan yrityslistaa ja laittelen siellä oleviin yhteystietoihin kyselyjä työtilanteesta ai vaikkapa oppisopimuspaikasta. 99% oon saanut vastauksen, eikä se ole vain automaattinen valintamme ei kohdistunut sinuun, vaan olen saanut jopa työpaikkojakin. Helppoa. Eikä tarvitse tapella kaikkien avoimeksi ilmoitettuun työpaikkaan hakeneiden kesken.
Kerropa tästä kokemuksestasi lisää, milloin viimeksi löysit töitä tällä menetelmällä? Aloittajan otsikosta kävi jo selväksi että nyt keskustellaan nykyisestä työnhausta. Työttömyystilanne on huomattavasti pahempi kuin esim. muutama vuosi sitten ja työnhaku muuttunut sekä yhä enemmän ulkoistettu (rekry)sirkusfirmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siinä puhelimen edessä päivystää koko ajan, ehkä ne oli haastattelussa/töissä ja puhelin oli kiinni. Ja olihan siellä sähköpostiosoite, sinne voi laittaa tiedon, että soitan kello silloin ja silloin.
Mikä äly siinä on että ensin pitää laittaa tekstiviesti että minä soitan sinulle? Eikö työttömän puhelimessa ole soittoääntä tulevalle puhelulle?
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti siinä on, että tunnutaan valittavan tuollaisia "vaikeasti tavoitettavia" tai "mun pitää miettii" tapauksia jatkoon tai työhön, samalla kun itse päivystän puhelinta ja hädin tuskin vessaankaan uskallan mennä ilman. Ja osaan vastata puhelimeen ja jopa soittaakin (no puhelinmyynnissä en ollut hyvä).
Mitä nuo ihmiset tekee "oikein", että työnantajat kerjää heitä, kun meitä mukavia ja mutkattomiakin on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ne pelkää sanoa EI, jos siellä on puhelinmyyjä tai intialainen englantia puhuva scammeri
Ja nämä on muka aikuisia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Nykyään kaikilla on koko ajan puhelin taskussa. Harvalla on enää lankapuhelinta jonka vieressä oikeasti pitikin päivystää ja ihmeellisesti se puhelimeen vastaaminen työpaikkaa hakiessa silloinkin onnistui, vaikka täytyi ihan oikeasti päivystää puhelimen vieressä. Nykyään puhelin kulkee joka paikkaan mukana ja ihmisille tulee jopa orpo olo, jos se on vahingossa unohtunut vaikka keittiön pöydälle tai akku lähentelee loppuaan
Ei. Nykyään ei vastata outoihin puheluihin, koska se voi olla vaikka joku hirveä puhelinmyyjä. Aikuinen ihminen ei osaa painaa punaista luuria, ennemmin jättää kokonaan vastaamatta. Sitä paitsi, jos siihen vastaa, niin joku voi vaikka tarjota työtä
Minä laitan vain avoimen hakemuksen, jos pyydetään työhaastatteluun otan työtodistukset mukaan. Onneksi vain 2 paikkaa/ kk haettava. -hoitoapulainen-
En nykyään hae edes töitä. En jaksa hakea koska hain vuosia eikä kukaan pyytänyt haastatteluun joten ei sitten kukaan edes harkitse minun palkkaamistani. Eikä työkkäri seuraa haenko eivät ne ole mitään ilmoittaneet vuosiin.
Opettele hakemaan töitä muillakin tavoilla ja kanavilla kuin istumalla kotona kalsareissa ja tuuttaamalla sähköisiä copypaste-hakemuksia samoihin jonoihin mihin tuhannet ja tuhannet muutkin niitä laittavat.