Helsingin uudet asunnot ei kiinnosta enää - Kruunuvuorenrannassa jo lähes sata tyhjää asuntoa
Vuokrat laskee, myyntihinnoista lähtee 50 tuhatta pois mutta ei kiinnosta. Asumisoikeusasunto 1400 euron kuukausivastikkeella, ei sekään kiinnosta.
Vantaa vetää ja siellä jopa jonoa uusissa asunnoissa.
Kommentit (118)
Suurin syy on se, että (isot pääoma)sijoittajat eivät enää osta.
Perheeellisenä en muuttaisi tuollaisiin paikkoihin.
Täällä Tampereen kehyskunnassa on sama tilanne.
Tämä oli aikanaan kiva paikkakunta, paljon metsiä ja ulkoilualueita.
Nyt tänne rakennetaan autottomia tiukkaan ahdettuja lähiöitä. Jotkut vanhat okt-alueet säästyy koska nille ei mahdu kerrostaloja, muuten tästä tehdään samanlainen slummi kuin mitä Tampere on.
Kaavoittajat ja insinöörit luulevat joka kerta että no nyt suunnitellaan unelmalähiö jossa on oikeasti kivaa, ja hutiin menee aina. Ihan sama mitä suunnitellaan, ainoa syy asua kerrostalolähiössä on keskustassa asuminen. Kun täältä kestää 20 min keskustaan niin samalla vaivalla muuttaa maalle. 15min lisää matkustusaikaan, 200 000 euroa säästöä kämpän hinnassa (vaikka kämppä isompi ja parempi) ja luonto ympärillä kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on ylikallis kaupunki ja muutenkin paska paikka.
Onneksi ei tartte käydä siellä eikä loismaallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä paskahajuinen hevonvittula on paljon parempi.
Helsingissähän se paska, miesten järkyttävä hajuvesi, suitsukkeet ja hammasmätä haisevat ainakin viimeviikkoisen Vuosaaresta keskustaan metrolla matkustamisen perusteella.
No kai niitä kämppiä on vapaana, kun juuri tullut monta uutta yhtiötä varattavaksi. Itse kyttäilen kämppää merinäköalalla, mutta vaikeaa on. Taitavat mennä tiskin alta jo etukäteen, kun edes rahalla ei saa, vaikka on heti varaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä paskahajuinen hevonvittula on paljon parempi.
Ja siinä välissä ei tietystikään ole mitään muuta.
Helsinki on surkea kyläpahanen, täynnä junantuomia mukahelsinkiläisiä (ovat niin kaupunkilaista, että oikein säälittää, (esim. sinä) ja mammukoita, keräläisiä, huumesontiaisia, rumuutta ja kalliit hinnat. Veronmaksajat saattana joutuu teitä pascasakkia elättämään asumistukien kautta, toivottavasti orpo lopettaa koko vi tun asumistuen.
Minä eläkeläinen asun omistamassani velattomassa uudessa rivarin 86 m2 päätykolmiossa, vastike 250 € sis. kaiken, myös lämmön ja veden. Jää kivasti eläkkeestä (2387 €/kk) elämiseen, matkusteluun ja kaikkeen kivaan, säästöt ja sijoituksen on mellevät kun olen ollut velaton jo 35 vuotta. Ja kun en ole asunut Hesassa olen aina asunut tilavasti ja aina omassa, enkä koskaan ole asunut kerrostaloläävässä pascasakin seassa.
Tätä minä sanon elämäksi. Kitukaa te siellä Helsingissä toistenne meteliä kuunnellen.
Onneksi kenttäkin on Vantaalla, ei tarvitse hyödyttömän sontassakin seassa edes käväistä.
Ne on todella ylihintaisia asutoja. Vastikeet on liian suuria. Muutin hesasta pois jo aikaa sitten ja olen säästänyt sata tonnia. Ostettiin täältä satakunnasta talo 250000 eurolla velattomasti. 250 tuhannella saisi just 30 neliön yksion hesasta kun täältä sai oman tontin talolla.
Mies47 kirjoitti:
Ne on todella ylihintaisia asutoja. Vastikeet on liian suuria. Muutin hesasta pois jo aikaa sitten ja olen säästänyt sata tonnia. Ostettiin täältä satakunnasta talo 250000 eurolla velattomasti. 250 tuhannella saisi just 30 neliön yksion hesasta kun täältä sai oman tontin talolla.
Miksi on niin vaikea hyväksyä, että joku haluaa asua täällä? En halua taloa. Hinnalla ei ole väliä. Merinäköalan haluan ja maksan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainenhan saa valita sen asuinpaikkansa itse, että mikähän tässä taas on ongelma. Itse viihdyn täällä meren rannalla ja minulla on juuri se määrä neliöitä, jonka tarvitsen ja haluan. Ihan viimeinen paikka, mihin haluan, on joku kehyskunta. Jos haluan maalle, niin sitten ihan korpeen.
Tämä! Itse asiassa esim. Ivalosta pääsee lentokoneella noin tunnissa HEL:lle ja maisemat ja kaikki muukin ihan hiukan eri kuin jossain hemmetin järvinurmella tms.
Vierailija kirjoitti:
Mies47 kirjoitti:
Miksi on niin vaikea hyväksyä, että joku haluaa asua täällä? En halua taloa. Hinnalla ei ole väliä. Merinäköalan haluan ja maksan siitä.
Näen merta kun poljen meren rantaan eikä maksa mitään. Täysin turhaa on maksaa jostain merinäköalasta.
Heh. Vaikuttaisiko nimi asiaan? Kruunuvuorenranta on oikealta nimeltään Tahvonlahti! Olisihan se ihana sanoa, että 'ostimme iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihanan loft-asunnon, jossa mahtava flow ja feng sui. Ai mistäkö? No Tahvonlahdesta tietysti............... *olemmehan niin tahvoja*. XXDD
Ei kun, onhan se ihan kamala alue: ei palveluja, ei julkisia, ei mitään muuta kuin rakennustyömaata, likaa ja roskaa. Saisikohan sieltä jo helpommin HEKAn asunnon? ;)
Mies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies47 kirjoitti:
Näen merta kun poljen meren rantaan eikä maksa mitään. Täysin turhaa on maksaa jostain merinäköalasta.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vantaa vetää. 😄 Mieluummin kauemmas kehyskuntaan kuin Vantaalle (tai Keravalle).
Antaa vetää.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin ostaa sieltä kämppä, jos on halpaa. Huonot liikenneyhteydet = vähemmän stadin kämppiä = parempi alue.
Kruunuvuorenrannassa on jo paljon kaupungin asuntoja ja lisää tulee. Myös muita vuokra-asuntoja on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinne Laajasalon perukoille edes haluaa.
Siellä olet sumpussa huonojen liikenneyhteyksien päässä kaikesta.
Stadilaiset
Minusta Laajasalo on viihtyisä ja omaleimainen osa Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
No kai niitä kämppiä on vapaana, kun juuri tullut monta uutta yhtiötä varattavaksi. Itse kyttäilen kämppää merinäköalalla, mutta vaikeaa on. Taitavat mennä tiskin alta jo etukäteen, kun edes rahalla ei saa, vaikka on heti varaamassa.
Oisko muuten jollain vinkkiä tähän, kun palstalla tiedetään kaikki. Miten onnistuu varaamaan uudesta yhtiöstä haluamansa asunnon? Pitääkö kuulua rakennuttajan lähipiiriin?
Jos silta joskus rakennetaan Kruunuvuoren rantaan niin paikka on aivan ykkösluokkaa.
On paljon vuokranantajia, jotka eivät nollainflaatioympäristössä nosta koskaan vuokria. Ja niitä, jotka silloinkin nostavat.