Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kaikki pyörii aamuvirkkujen mukaan, en jaksa!

Vierailija
24.09.2022 |

Prkle, taas kerran uneton yö takana, olen yöihminen.

Tätä on nyt yli 20 vuotta koitettu ympäristönkinntoimesta "korjata" vaikka esim työt eivät ole esteenä.

Silti kuulen yhä silloin tällöin kuittailus mm perheeltä, ystäviltä tutuilta jne miten PITÄÄ elää.

Viime yönä luin, selailun nettiä jne ihan hiljaa.

Koska asun rivitalossa, en voi tehdä öisin mitään äänekästä, tästä luulen että osa ihmisistä saanut sen käsityksen että iltavirkut ovat jopa laiskoja?

Täällä on aina siistiä, mutta jos voisin siivota öisin - suursiiuksiakinnolisi huomattavasti useammin, kun virtaa riittäisi eri tavalla.

Ok-taloa toivoesaa, että pääsisi hiljaisuus aikoja pakoon...

Ja muuta maalle kommentit eivät auta, se ei ole vaihtoehto autottomalle.

Ja se rytmi ei korjaannu, ei edes unilääkkeillä - sitäkin kokeiltu, huonoin tuloksin mutta vuosien ajan.

Muita iltavirkkuja paikalla, miten selviätte?

Kommentit (309)

Vierailija
141/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kans lomilla tai jopa viikonloppuvapailla menee yökukkumiseksi. Saatan valvoa aamukuuteen tai jopa seitsemään ja sitten taistella työpäivän läpi. Neljän jälkeen otan tunnin parin torkut ja sitten mennään taas aamuun asti.

Toki sitten saattaa käydä, että esim lauantaina nukun aamu kuudesta iltakymmeneen.

Olen yrittänyt korjata rytmiä, mutta kun ei tule uni yöllä, niin ei tule.

Viime yön nukuin tosin ehkä tunnin tai parin pätkissä semmoset 4-5 tuntia. Se on jo hyvin multa.

Vierailija
142/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuin joskus kuuntelemaan radiosta jonkun aivotutkijan haastattelun aiheesta. Ihmisten luonnollinen rytmi vaan on erilainen. Eikös sekin ole tutkimuksissa todettu, että iltavirkut kärsii enemmän masennuksesta aamuvirkkuihin verrattuna. Pohdin, että johtuukohan siitä, kun joutuu elämään oman rytmin vastaisesti.

Oma lapsi on ollut pienestä pitäen todella iltavirkku ja aamutorkku, vaikka kuinka on ajoissa menty nukkumaan. Se on ollut koulunkäynnin kannalta melko raskasta.

olikohan se Daily Mailista kun luin jo aikoja sitten huonoja uutisia meille iltavirkuille. Meillä on 80% korkeampi sydänkohtausriski verrattuna aamuvirkkuihin, diabetesriski on myös korkea ja masennusta ja veritulppa- ja syöpäriskikin on korkeat. Meillä on siis korkeat riskitekijät lähes kaikkiin sairauksiin: me sairastutaan myös kaikkiin pöpöihin herkemmin ja muistisairauksiin.

Joo, toi neuvo: "mene aikaisemmin nukkumaan", kumpa se olisikin niin helppoa!

Aamuvirkku voisi itse kokeilla mennä nukkumaan kolmenaikoihin iltapäivällä ja herätä kymmeneltä illalla ja lähteä töihin.

Itsellä se menee usein siihen, että kiepun sängyssä aamuyön tunneille ja kolmenaikoihin päätän, että valvon lopun yötä ja lähden töihin, koska jos saisinkin unta aamuyöllä pari tuntia niin olisin töihin lähtiessä vielä väsyneempi kuin että en olisi nukkunut ollenkaan.

Unirytmi on sellainen, että kun pääsen töistä, otan jopa 4h. päikkärit ja nukun kuin tukki ja sitten menen kahdelta yöllä nukkumaan, yritän vetää toiset 4h. Ainainen stressi, saako tarpeeksi unta.

Joskus olen onnistunut saamaan unirytmin sellaiseksi, että kun tulen töistä, valvon väkisin iltakymmeneen ja herään klo6. aamulla. Tämä rytmi toimii korkeintaan viikon. Se toimii niin kauan kun keho on äärimmäisen rasittunut ja väsynyt, mutta heti kun keho alkaa elpymään, niin se alkaa hilata unirytmiä väkisin myöhäisempään aikaan, eli kun aikaisemmin sait unta jo kymmeneltä, niin sitten jo viikon päästä pyörit unettomana sängyssä jo yhteentoista ja pian yli keskiyön. Tai mikä pahinta, saat unta kymmeneltä mutta heräät keskiyöllä pirteänä kuin pirtomuro.

Aamulla aivot toimivat "tahmaisesti", käyt hitaalla, päätä särkee ja sydän tykyttää, mietit että illalla saat nyt kyllä hyvin unenpäästä kiinni... Ehei! kun kello lähestyy iltayhdeksää, aivosi piristyvät! Aivosumu väistyy ja tulee halu puuhata kaikkea tuotteliasta. Ikään kuin saisit ajatustoimintasi ja aivosi takaisin.

Tämä korona-ajan etätyö on ollut siunaus! työtehoni on parantunut huomattavasti ja olen eri tavalla innostunut työstäni. Olen nuortunut 10 vuotta!

Mielestäni yhteiskunnan pitäisi enemmän kiinnittää iltavirkkujen terveyteen huomiota.

Tiedemaailma on jo aikoja sitten selvittänyt että unirytmi on geneettinen ominaisuus eikä mitään mihin voi itse vaikuttaa.

Luolamiesaikoina yhteisön turvallisuudelle oli suurta hyötyä siitä, että joukossa oli ilta-ja yö virkkuja yksilöitä, jotka skarppeina ja pirteinä vartioivat heimon turvallisuutta kun muut nukkuivat.

Se vain huolestuttaa, että meidän yövirkkujen terveyteen ei yhteiskunta näytä kiinnittävän mitään huomiota. ketään ei kiinnosta, että roikkuessamme yhteiskunnan päivärytmissä, me vaurioitamme niin paljon terveyttämme. Kehitämme itsellemme vakavia sairauksia 50-80% suuremmalla todennäköisyydellä kuin muut.

Jostain kellojen siirtämisestä kesä-ja talviaikaan, tutkijoiden vakavat varoitukset kyllä noteerataan laajasti. jostain jet lagista ja sen rasituksesta elimistölle kyllä puhutaan, mutta iltavirkut on sivuutettu täysin, korkeintaan syyllistetään että koittakaas nyt saada se unirytmi normaaliksi, juokaa lämmintä maitoa ja melatoniinia ja meditaatioo.

Sitten vielä ainainen syyllistäminen "huonoista elintavoista" Itse en käytä minkäänlaisia päihteitä, yritän kuntoilla joka päivä tunnin. olen hoikka ja syön terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökukkujilta puuttuu itsekuri! He ovat holtittomia hölttiä, jotka varmaan tarvitsisivat jonkun holhoojan elämäänsä komentamaan heidät ajoissa nukkumaan ja pitämään yllä oikeaa elämänrytmiä. He varmaan ovat muutenkin huolimattomia. Eivät varmaan viitsi pestä edes hampaitaan ja korvaavat ateriatkin karkkipussilla.

He varmasti valvovat öisin koska he touhuavat hämäriä asioita jotka eivät kestä päivänvaloa.

Ihan varmasti he riekkuvat koko yön jossain pubeissa.

Ovat varmaan tehneet jotain kauheaa, kun eivät saa unta. Puhdas omatunto on paras päänalunen, on vanha sanonta.

(Tää oli sarkasmia, olen itsekin yökukkuja)

Vierailija
144/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma bisnekseni tekee töitä Aasian markkinoille netin kautta. Toisin sanoen, työt kestää läpi yön kun siellä on varsinaiset bisnesajat päällä. Tällaisia töitä löytyy paljon halukkaille kun jaksaa etsiä.

Muilta osin aamuvirkkujen maailman touhuihin on vaikeampi löytää vastausta, paitsi asioida 24h auki olevissa hypermarketeissa ja nettikaupoissa ostosten suhteen.

Vierailija
145/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorotyöntekijöistä on ollut aina välillä juttua, miten heillä on esim. korkeampi syöpäriski ja korkea varhaisten muistisairauksien riski.

Jostain olen lukenut, että ilta-ja yövirkut lapset syrjäytyvät aikuisena useammin ja heidän koulumenestyksensä on heikompi kuin aamuvirkuilla lapsilla. Olisko ratkaisuna joku "iltakoulu" heille, sen sijaan että yrittää väkisin, lapsen terveyden uhalla, vääntää heitä samaan muottiin muiden lasten kanssa. Nukkuminen on aivojen kehityksen kannalta kuitenkin hirveän tärkeä asia.

Vierailija
146/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on, aloittaja, kyllä niin, että tämä on ihan muutettavissa oleva asia. Sori vaan. Ihminen on luotu heräämään ja menemään nukkumaan auringon kanssa yhtä aikaa, ja oma vika on, jos on tuon kellon sotkenut.

Olin itsekin vuosikymmenet ilta- ja yökukku, kunnes sain tarpeekseni siitä, että aina vitutti ja väsytti aikaisin aamulla (kun kerran aamulla yhteiskunta starttaa ja on pakko yleensä nousta ajoissa).

Aloin siirtää nukkumaanmenoaikaani tieten tahtoen aikaisemmaksi, eli tehdä iltatoimia Pikku Kakkosen aikaan, syödä iltapalat ja jättää Kympin Uutiset väliin. Verhot vain kiinni ja lepoasentoon sänkyyn. Siihen kroppa suht pian tottuu, että nyt on aika levätä.

Nykyään nousen jopa mielelläni kukonlaulun aikaan, enkä halua vapaa-päiviäkään tuhlata pidempään nukkumiseen. Silti jaksan joskus jopa valvoa.

Ennen keskiyötä nukutut tunnit virkistävät ja palauttavat elimistöä parhaiten. Jos siis nukkuu muutaman tunnin ennen keskiyötä ja herää kukonlaulun aikaan, jaksaa paremmin kuin jos menisi vasta keskiyöllä nukkumaan ja heräisi vasta muutama tunti kukonlaulun jälkeen.

Missä maassa asut, kun voit elää auringon laskujen ja nousujen mukaan? Suomessa et ainakaan ja aika moni muukin maa karsiutuu laskuista pois.

Vai oliko sun unentarve myös vaihteleva? Välillä kuukausia niin että 4h/yö riittää ja osan vuodesta menee 14h/yö?

Vierailija
147/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole vuosikausiin käynyt fyysisesti missään virastossa paikan päällä. Kaikki on hoidettu etänä .

Mä olen. Ensin maistraatissa, kun mentiin naimisiin. Ei onnistunut etänä. Sitten poliisiasemalla jättämässä henkilökorttihakemuksen. Piti antaa sormenjäljet, niin ei onnistunut etänä sekään. Sitten kävin pankissa hakemassa uudella nimellä varustetun pankkikortin. Piti mennä paikan päälle todistamaan henkilöllisyys.

Vierailija
148/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa vikaa, mutta olen oppinut nukkumaan yöllä 5-6 h ja sitten töiden jälkeen 2 h päiväunet. Lomilla valvon aina aamuun ja nukun puolille päivin. Tämä sujuu ihan hyvin, kun en yritä väkisin mennä aiemmin nukkumaan.

Meillä valtion hallinnossa tämä onnistuu 8+8+8 tunnin vuorokausi levossa ja joskus bilettäjäisissä pitää irrotella työpaineista.

Vierailija
149/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipediasta:

Viivästynyt unijakso (diagnoosikoodi G47.21) (VUJ) eli myöhästyvän univaiheen oireyhtymä on harvinainen neurologinen sairaus, josta kärsii noin puolitoista promillea (tuhannesosaa) väestöstä.

VUJ-potilaat eivät pysty vaikuttamaan itse sisäiseen kelloonsa, sillä heillä on poikkeuksellisen huonosti siirrettävissä oleva rytmi. Kyseessä ei siten ole haluttomuus herätä, eikä viivästynyt unijakso johdu siitä, että ihminen menisi liian myöhään nukkumaan. Häiriö aiheuttaa sen, että potilaiden on äärimmäisen vaikea nukahtaa ja herätä sosiaalisesti hyväksyttävään kellonaikaan. Viivästyneeseen unijaksoon liittyy lisääntyvyyttä sairastavuutta, sillä iltavirkut ihmiset kuolevat aamuvirkkuja nuorempina ja sairastuvat aamuvirkkuja useammin esimerkiksi aikuistyypin diabetekseen ja verenpainetautiin.

Vierailija
150/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yövirkun pitäisi hommata yötyötä. Yöt töissä ja päivät nukkuu.

Luetelkaas tähän missä ammateissa onnistuu työskentely vain iltaisin tai öisin?

Öö vaikkapa kaupan myyjä Prismassa 24/7 myymälässä/McDonaldissa 24/7, terveydenhuoltoalalla onnistuu lähes missä tahansa tehtävässä, lentoasemalla jotkin työtehtävät, taksikuski, baarityöntekijät, saattaisi sopia leipurillekin. Tässä tällaisia, joita tuli ensimmäisten kymmenen sekunnin miettimisen aikana mieleen.

Vierailija
151/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkku ja iltavirkku on pskapuhetta. Jokainen voi itse päättää millaista vuorokausirytmiä noudattaa.

Kukin voi kyllä periaatteessa säätää nukkumaanmenoajan ja aamuherätyksen esim 2300 ja 0700... ja väkisin totutella siihen. Väkivaltaista, mutta mahdollista. Todellinen ero on siinä, että aamuvirkkujen ja iltavirkkujen vireysmassa ei ole tasajakautunut hereilläoloajan yli. 

Hard core aamuvirkku on kovimmassa kunnossaan jo 0730, mutta melko kuukkeli 2000-2300. Iltavirkku taas saavuttaa terävireensä vasta iltapäivällä mutta voi toimia tehokkaasti vielä alle tunti ennen nukkumaanmenoa. 

Iltavirkulle EI siis riitä, että hän on samassa vuorokausirytmissä aamuvirkun kanssa - pitäisi ottaa vielä 3-4 ennakkoa. Tämä on hyvä ottaa huomioon, kun ehdottaa iltavirkulle sadistista aamulenkkiä- tai työpalaveria aamuseiskalta.

Vierailija
152/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin aapee voit elää ihan normaalia elämää vuorokauden ympäri 😑 sinulla on oikeus siivota myös keskellä yötä, vaikka asuisit taloyhtiössä.

Minä olen aina ollut yöeläin, tosin kyllä minäkin joskus väsähdän aikaisin illalla, en ole sentään robotti. Mutta kyllä pääosin elän iltaisin.

Minulla kävi eräs ammattityyppi katsomassa asiaa x ja sitä varten piti luonnollisestikin olla hereillä avaamassa ovi. Olin nukkunut jotain kolmisen tuntia ja oli yllättävän raskasta vain olla hereillä, avata ovi ja odottaa muutamia minuutteja homman hoitamista. Tekisin mitä vain, että voisin skipata tuollaiset käynnit, kun en jaksa olla hereillä edes neljän seinän sisällä, jos en ole saanut nukuttua.

No tämä ei nyt sinänsä liity aiheeseen mutta oli miten oli.

Iltaisin saan sellaisia energiapiikkejä. Saatan ensin päättää, että en nyt jaksa lähteä vaikkapa kauppaan. sitten mietin miten kivaa on valvoa pienen juoman ja ruuan kera ja sitten saan yllättäen puhtia. En minä aamulla saa tuollaisia energiapiikkejä. Aina kotoa lähteminen on rasittavaa aamuisin.

Vierailija
153/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hard core aamuvirkku on kovimmassa kunnossaan jo 0730, mutta melko kuukkeli 2000-2300

OPETTELE KIRJOITTAMAAN!!!!! 😑😑😑😑

Vierailija
154/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkkujen ihannointi ja nämä virastoajat ovat jäänne ajalta, jolloin maataloutts piti pyörittää päivällä. Aamu alkoi lypsyllä jne, koska päivisin oli vain luonnonvaloa.

Sitä en ymmärrä, miksi tämä jäänne on vieläkin niin voimakas yhteiskunnassamme. Yli puolet ihmisistä on iltavirkkuja. Aamuvirkkujen mukaan mennään silti yhä.

Huoh.

Joo sanopas muuta.

Ilta-ja yöihmisiin lyödään pahiksen leima. Vaikka olet ja elät aivan samaan tapaan kuin muutkin. Silti sussa on jokin pielessä, kun et ole virkeä aamuihminen ja säntäämässä navettaan klo 5 aamulla.

Vierailija
155/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma bisnekseni tekee töitä Aasian markkinoille netin kautta. Toisin sanoen, työt kestää läpi yön kun siellä on varsinaiset bisnesajat päällä. Tällaisia töitä löytyy paljon halukkaille kun jaksaa etsiä.

Muilta osin aamuvirkkujen maailman touhuihin on vaikeampi löytää vastausta, paitsi asioida 24h auki olevissa hypermarketeissa ja nettikaupoissa ostosten suhteen.

Jos Aasian mukaan mennään, niin niiden kanssahan pitää olla tavallista enemmän aamuvirkku. Jos taas mennään Amerkan tahtiin, niin sitten pitää olla illanvirkku.

Vierailija
156/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa ja muitakin iltavirkkuja tuon taloyhtiön hiljaisuuden osalta. Mä olisin luonnostani aamuvirkku (heräisin klo 04:00- 04:30), mutta sama ongelma eli varhain aamulla ei voi tehdä oikein mitään, mistä kuuluisi naapuriin ääniä. En kuitenkaan noudata mulle luontaisita vuorokausirytmiä.

Vuosia sitten sairastuin vakavasti ja olin pitkään (6 kk) sairaslomalla. Heräsin puoli viiden maissa ja oli aivan ihanaa lähteä koiran kanssa aamulenkille. Missään ei näkynyt ketään. Menin myös aikaisin nukkumaan ja nukahdin ongelmitta. Ainoa huono puoli tuossa oli se, että sosiaaliset suhteet kärsivät. Muut ihmiset kun alkoivat vasta tulla kotiin silloin, kun mä puin jo yöpaidan päälleni. Oli pakko myös laittaa alussa kännykkä äänettömälle, jotta ihmiset eivät soittaisi tai laittaisi mulle viestejä enää sen jälkeen, kun olin mennyt nukkumaan. Lähipiiri kyllä ymmärsi, että toipuakseni tarvitsin riittävästi unta ja omaa rauhaa. Vaikka vakava sairastuminen olikin pelottavaa ja kivuliasta, tuo puoli vuotta on ollut elämäni parasta aikaa. 

Sairasloman jälkeen oli palattava taas iltapainotteiseen elämään. Mulla - kuten monilla muillakin - on nukahtamisen suhteen nk aikaikkunat. Eli jos ei voi mennä nukkumaan silloin, kun on aikaikkunan hetki, aivot jotenkin piristyvät eikä saakaan enää unta vaan on odotettava seuraavaa aikaikkunaa. Valitettavan usein iltapainotteisessa elämässä mun aikaikkuna menee ohi ja sitten keikun hereillä tietäen, että herätyskello soittaa tiettyyn aikaan ja yöuneni tulee jäämään taas kerran liian lyhyeksi. Onneksi eläkeikään on enää muutama vuosi ja sen jälkeen saan elää itselleni parhaassa vuorokausirytmissä.

Vierailija
157/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yövirkun pitäisi hommata yötyötä. Yöt töissä ja päivät nukkuu.

Luetelkaas tähän missä ammateissa onnistuu työskentely vain iltaisin tai öisin?

Mun puoliso tekee pelkkää yötyötä, on kuljetusalalla

Vierailija
158/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipediasta:

Viivästynyt unijakso (diagnoosikoodi G47.21) (VUJ) eli myöhästyvän univaiheen oireyhtymä on harvinainen neurologinen sairaus, josta kärsii noin puolitoista promillea (tuhannesosaa) väestöstä.

VUJ-potilaat eivät pysty vaikuttamaan itse sisäiseen kelloonsa, sillä heillä on poikkeuksellisen huonosti siirrettävissä oleva rytmi. Kyseessä ei siten ole haluttomuus herätä, eikä viivästynyt unijakso johdu siitä, että ihminen menisi liian myöhään nukkumaan. Häiriö aiheuttaa sen, että potilaiden on äärimmäisen vaikea nukahtaa ja herätä sosiaalisesti hyväksyttävään kellonaikaan. Viivästyneeseen unijaksoon liittyy lisääntyvyyttä sairastavuutta, sillä iltavirkut ihmiset kuolevat aamuvirkkuja nuorempina ja sairastuvat aamuvirkkuja useammin esimerkiksi aikuistyypin diabetekseen ja verenpainetautiin.

Mulla on diagnosoitu tää lääkärissä.  Vaikka menisin diagnoosin kanssa selittään asiaa kenelle tahansa, niin virkistävät 7 tunnin yöunet 3-10 välillä tai 4-11 välillä tekee heidän mielestään ihmisestä laiskan ja saamattoman.  Todella typerää, kun tosiaan ei ole koskaan hyvä olo vaikka olisi onnistunut nukkumaan "hyväksyttyyn" aikaan sen 7h koiranunta. Sama kun aamuvirkut alkaisivat tähän öiseen rytmiin, miettikää omalle kohdalle minkälainen olo siitä tulisi. Ja tosiaan on lääkärin toteama, että pitää ihan paikkansa.

Vierailija
159/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökukkujilta puuttuu itsekuri! He ovat holtittomia hölttiä, jotka varmaan tarvitsisivat jonkun holhoojan elämäänsä komentamaan heidät ajoissa nukkumaan ja pitämään yllä oikeaa elämänrytmiä. He varmaan ovat muutenkin huolimattomia. Eivät varmaan viitsi pestä edes hampaitaan ja korvaavat ateriatkin karkkipussilla.

He varmasti valvovat öisin koska he touhuavat hämäriä asioita jotka eivät kestä päivänvaloa.

Ihan varmasti he riekkuvat koko yön jossain pubeissa.

Ovat varmaan tehneet jotain kauheaa, kun eivät saa unta. Puhdas omatunto on paras päänalunen, on vanha sanonta.

(Tää oli sarkasmia, olen itsekin yökukkuja)

Sitä aina jauhetaan, itsekuri puuttuu ja herää aikaisemmin mene aikaisemmin sänkyyn. Joo ei auta vaikka heti puoli yhdeksän uutisten jälkeen menee sänkyyn, uni tulee puolen yön jälkeen. Ei auttanut vaikka kuljin töissä monta kuukautta niin että lähdin aamu viiden bussiin, uni tuli puolen yön jälkeen ja ei en juonut edes kahvia enää puolen päivän jälkeen, jotenkin vaan virkustui illaksi ilman päikkäreitä.

Vierailija
160/309 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaikkein luontaisinta on käydä nukkumaan joskus yhden ja neljän välillä ja herätä yhdeksän ja kahdentoista välillä eikä sen muuttaminen ole millään lailla mahdollista. Ikää on 39 joten tiedän todella hyvin tämän. Työelämässä ollessa olin jatkuvasti väsynyt (työaika tyypillinen 7 - 16:30) ja se johti loppujen lopuksi sairauslomiin. Nyt en onneksi ole ollut töissä vuoteen ja saan mennä luonnollisen rytmini mukaan. Virtaa on paljon enemmän kuin työssä ollessa. Olenkin hakenut sellaisia töitä joiden työaika sopisi minulle, mutta ei löydy. Aina vaaditaan tekemään muitakin vuoroja ja sehän ei minulle käy. Minun terveyteni menee tietenkin aina työn edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan