Ketä artistia muistat vanhempasi kuunnelleen kun olit lapsi ?
Kenestä löytyy ekoja muistikuvia ?
Minkä ikäinen olet . Itselleni muistui tänään mieleen, kuinka äitini kuuntelin vinyylilevyltä Richard Claydermania. Sinällään hauska, että kuuntelen häntä mielläni yhä 35 vuotta myöhemmin
Kommentit (293)
Vanhempani eivät kuunnelleet musiikkia. Musa ei ollut 1930-luvulla syntyneille mikään juttu.
Autossa ei avattu radiota, kuin säätiedotuksen aikaan.
Hiski Salomaa sekä orkesteria Bruno Laakko ja Lepakot.
ABBA, Matti ja Teppo, Reijo Taipale, Kirka, Jamppa Tuominen, Tarja Ylitalo ym.. Olin aika pieni silloin, nyt 46. Kuuntelen itsekin välillä noita samoja.
Olavi Virta ja Frank Sinatra. Olivat syntyneet 30-
luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Äitillä oli psykoosi Veikko Laviin, mutta äiti ei onneksi osannut käyttää mitään teknologiaa, joten se ei soittanut sen tuotantoa minkään mankan / levysoittimen kautta. Mutta sen toinen psykoosi liittyi Yle Radio Suomeen. Radio Suomi oli auki 24/7. Jos vaihtoi kanavan äiti niin huomasi sen heti ja sekosi ihan täysin. En tiedä mitä mielenhallinta-aaltoja Ylen lähetys sisälsi mutta se oli pelottavaa kuinka se heti tajusi että Radio Suomi ei ole päällä.
Isä katseli TV:stä kyllä jotain iskelmäohjelmia mutta jäi käsitys ettei se oikein mistään suomalaisesta artistista erikseen välittänyt.
Veikko Lavia taidettiin radiossa soittaa aikoinaan (ehkä 60-70-luvulla) paljon, koska minullekin on jäänyt mieleen pätkiä Lavin laulujen sanoista, vaikkapa Lasijauhokeikka, Limperin Hilma). Äiti meillä radiota silloin kuunteli ja se oli auki lähes aina.
Annikki Tähti, Olavi Virta, Henri Theel,Tapio Rautavaara, Georg Ots, olivat käsittääkseni hänen suosikkejaan ainakin. Mutta kaikkea kuunneltiin, mitä radiosta tuli. Siltä yhdeltä kanavalta, oliko se nyt yleisohjelma vai rinnakkaisohjelma. Ai niin, en asunut enää kotona kun sain kuulla sukulaiselta, että Mikko Alataloakin tykkäsi kuunnella. Pohjois-Pohjanmaalta kun oli kotoisin. Ja Yön Joutsenlaulusta piti myös.
Äitini olisi täyttänyt tänä vuonna 102 vuotta, mutta kuoli jo kauan sitten. Minulle hän muuten aikoinaan väitti, etten minä OIKEASTI tykkää esim. Sladen tyylisestä musiikista, vaan olen vain tykkäävinäni, koska muutkin nuoret tykkää...jepjep.
Automatkoilla kuunneltiin huoltoasemilla ostettuja iskelmäkasetteja joissa käännösiskelmiä. 80-luvulla tämä ja ne biisit onkin aika hyvin iskostuneet mieleen. Artisteista Matti ja Teppo, Veikko Lavi, Junnu Vainio tulee mieleen. Vanhemmat syntyneet 30-luvulla, itse 70-luvulla.
Mulle itselleni on eniten tarttunut vanhemman veljeni kuuntelemat The Clash, The Doors ja Pelle Miljoona.
Omat suosikit 80-luvulta Hanoi Rocks, GNR ja Scorpions esimerkiksi.
Musiikki on parasta lääkettä 💚
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani eivät kuunnelleet musiikkia. Musa ei ollut 1930-luvulla syntyneille mikään juttu.
Autossa ei avattu radiota, kuin säätiedotuksen aikaan.
Meillä taas (kuten kirjoitinkin) oli radio lähes aina auki ja musiikki oli taustalla. Itsekin kuuntelin aina näihin päiviin asti aina jotain musiikkia, levyltä tai kasetilta. Mutta yhtäkkiä vaan kyllästyin enkä juurikaan kuuntele enää mitään. Minun vanhempani olivat 1920-luvun alussa syntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Automatkoilla kuunneltiin huoltoasemilla ostettuja iskelmäkasetteja joissa käännösiskelmiä. 80-luvulla tämä ja ne biisit onkin aika hyvin iskostuneet mieleen. Artisteista Matti ja Teppo, Veikko Lavi, Junnu Vainio tulee mieleen. Vanhemmat syntyneet 30-luvulla, itse 70-luvulla.
Mulle itselleni on eniten tarttunut vanhemman veljeni kuuntelemat The Clash, The Doors ja Pelle Miljoona.
Omat suosikit 80-luvulta Hanoi Rocks, GNR ja Scorpions esimerkiksi.
Musiikki on parasta lääkettä 💚
Muistuipa vielä yksi vanhempien kuuntelema: Jaakko Teppo. Muistan niistä sanat yhä aika tarkkaan jos kappale alkaa soimaan🙈
Vierailija kirjoitti:
Olavi Virta ja Frank Sinatra. Olivat syntyneet 30-
luvulla.
Samoin ja Herb Alpert & The Tijuana Brass
Mieleen tulee nyt ainakin isän suosikit Solistiyhtye Suomi ja Jaakko Teppo, joita kuunteli LP-soittimelta.
Radio oli muuten lähes aina auki.
Äiti tykkäsi Reijo Taipaleesta, Reijo Kalliosta ja Tarja Ylitalosta ainakin. Ja Erkki Liikasesta! Lisäksi muistan, että osti joskus autoon jonkun italiankielisen kasetin, koska piti italian kielestä laulettuna. Auton kasettisoittimessa soivat usein myös jo jonkun mainitsemat käännösiskelmät.
Olen 70-luvun alkuvuosien lapsi.
Autossa kesälomareissulla soi aina Agents ja/tai Topi Sorsakoski. Muuten tulee mieleen ainakin Jimi Hendrix, ZZ Top ja Beatles. Mulla nyt ikää 28.
Meillä mökkimatkoilta muistan Erkki Junkkarisen ja Ruusuja hopeamaljassa. Me lapset inhottiin sitä :)
Isä kuunteli Elvistä. Se on jännä, että hän kuunteli sitä vielä 80-luvullakin. Ikisuosikki ilmeisesti.
Äidillä oli 70-luvun lopussa jotain ihmeen ulkomaisia hippilevyjä, mutta olin niin pieni, etten muista yhtyeitä. Suomalaisista muistan Pelle Miljoonan, jota kuunteli ehkä 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa. Hassisen konekin meillä soi 80-luvun alkupuolella.
Varmaan jotain finnhitsejä. Sitten muistan myös abban jonkin best of- albumin jonka kannessa olivat möröiksi pukeutuneina.
Kyllä meillä Caruso oli ykkönen.
Erkki Junkkarinen ja Tulipunaruusut ja aikakauden humppa villitys.
Juice, Eput, Pelle Miljoona, Leevi&the Leavings, Hector, Kirka, Ultra Bra, Anna Eriksson, Santana, Deep Purple, Pink Floyd jne. Sekä klassista: Bachia ja Vivaldia ainakin. Olen syntynyt -89.
Isä kuunteli Elvistä ja äiti Abbaa. Olen 57 v.
Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Genesis, Queen, Pink Floyd, Uriah Heep, Deep Purple, Carlos Santana. Oon syntynyt 87.