Miten saada hajuvesien tuoksuista miedompia?
Olen herkkä useimmille hajusteille (päänsärkyä, aivastelua, jne), mutta tykkään kuitenkin tuoksuista. Haluaisin edes joskus harvoin käyttää eritoten sellaisia nostalgisia tuoksuja, joista tulee hyviä muistoja. Esimerkiksi Escadan kesätuoksuista tulee mukavan nostalginen fiilis.
Mutta ongelmani on, että tuoksu tuntuu aina liian voimakkaalta. En käytä kuin yhden suihkauksen, enkä sitäkään suoraan itseeni. Yleensä käytän sitä metodia, että suihkaisen ilmaan kerran ja kävelen sen pilven läpi. Mutta sekin on liikaa! Ja sitten kärsin päänsärystä lopun päivää.
Onko mitään keinoa saada hajuvesistä sellainen mieto, etäinen tuoksu aikaiseksi? Se ei ole onnistunut minulla kuin kerran, kun laitoin muiden pyykkien mukaan yhden kirpputorilta ostamani todella voimakkaasti hajuvedeltä tuoksuvan puseron. Sen jälkeen koko pyykki tuoksui, mutta miedosti ja miellyttävästi. En ole kuitenkaan kokeillut sitä metodia uudelleen, koska jossain palstalla joskus varoiteltiin, että pyykki voi tahraantua, jos sen sekaan suihkuttaa hajuvettä. En tiedä oliko se jotain ihan höpinää.
Kommentit (21)
Katso, saako haluamaasi tuoksua (eau de perfume) eau de toilettena. Nämä ovat yleensä miedompia kuin varsinaiset hajuvedet.
Vierailija kirjoitti: Kokeile käyttää hajuvesien sijaan vartalosuihkeita/hajusteita. Ne on tunnetusti huomattavasti miedompia hajuiltaan kuin itse hajuvedet.
Tätä voisi kokeilla, kiitos! Mutta tuntuu siltä, ettei hajuvesistä ole kovin paljon tuollaisia versioita enää myynnissä. Joskus muinoin oli melkein joka tuoksusta suihkugeeli/bodylotion settikin vielä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Katso, saako haluamaasi tuoksua (eau de perfume) eau de toilettena. Nämä ovat yleensä miedompia kuin varsinaiset hajuvedet.
Kaikki ostamani ovatkin nimenomaan eau de toilettea, mutta sekin on liian voimakasta minulle :/ Sori, käytin "hajuvettä" yleisterminä kaikille tuoksuille, vaikka se varmaan tarkoittaa nimenomaan parfyymia.
Minä suihkautan vanulappuun ja töpötän sillä muutamaan paikkaan. Ei ihme että aivastelet, kun vedät hajut henkeesi pilven läpi kävelemällä
Vierailija kirjoitti:
Minä suihkautan vanulappuun ja töpötän sillä muutamaan paikkaan. Ei ihme että aivastelet, kun vedät hajut henkeesi pilven läpi kävelemällä
En minä nyt tietenkään vedä sitä henkeeni silloin...
Mutta kiitti, pitää kokeilla tuota vanulappua. Se kuulostaa hyvältä idealta.
Itse suihkautan ilmaan ja kävelen ali. Tuoksu laskeutuu tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksu muuttuu kun laitat vanulappuun ja siitä iholle.
Ei hajuveden "läpi" ole tarkoitus kävellä, vaan sitä suihkautetaan kerran ranteisiin ja siitä hierotaan kaulalle sekä jos on luvassa intiimiä kanssakäymistä niin korvan taakse.
Alkoholi tai tuoksu suihkutettavassa muodossa, yleensä voimistaa tuoksuja ja pitää yllä sitä. Ehkä on lisäaineita. Ainoa on sitrus huonetuoksu joka ei ole kovin paha sprayna. Luultavasti hyvä olisi jokin jossa on sidoksena voide tai öljy, ei alkoholia, ellei ole säilytysaineena. Ja on myös mietoja "makeahkoja" tuoksuja, luonnollisempia. Ettei ole kemikaalisekoitus.
Minä suihkutan vaatteeseen, esim henkarissa olevan takin sisäpuolelle. Suljen takin äkkiä ja jätän sillä tavalla olemaan, kunnes takille/vaatteelle tulee tarvetta.
Tuoksuu, mutta ei liian paljon
Jotkut tuoksut kuten pesuaineet ja suurin osa hajusteista aiheuttaa päänsärkyä, ei voi mitään. Ehkä joku 10% kaupan hajustetuista jutuista sopii mulle
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuveden "läpi" ole tarkoitus kävellä, vaan sitä suihkautetaan kerran ranteisiin ja siitä hierotaan kaulalle sekä jos on luvassa intiimiä kanssakäymistä niin korvan taakse.
Ei ikinä korvan taakse. Korvantaukset voivat olla rasvaiset kuivaihoisellakin ja tuoksu härskiintyy rasvan kanssa. Ei myöskään tuoksua niille ihonkohdille, joille ei hakua saada pigmenttimuutosta. Sellainen syntyy hajuveden/tuoksun/partaveden ja auringonvalon yhdistelmästä ja on viheliäinen saada katoamaan.
Vieläkö pesuaineen tuoksu häiritsee näin 15 vuoden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Minä suihkutan vaatteeseen, esim henkarissa olevan takin sisäpuolelle. Suljen takin äkkiä ja jätän sillä tavalla olemaan, kunnes takille/vaatteelle tulee tarvetta.
Jotkut tuoksut kuten pesuaineet ja suurin osa hajusteista aiheuttaa päänsärkyä, ei voi mitään. Ehkä joku 10% kaupan hajustetuista jutuista sopii mulle
Kannattaisko mennä hammaslääkärille jos se päänsärky johtuukin hampaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kokeile käyttää hajuvesien sijaan vartalosuihkeita/hajusteita. Ne on tunnetusti huomattavasti miedompia hajuiltaan kuin itse hajuvedet.
Tätä voisi kokeilla, kiitos! Mutta tuntuu siltä, ettei hajuvesistä ole kovin paljon tuollaisia versioita enää myynnissä. Joskus muinoin oli melkein joka tuoksusta suihkugeeli/bodylotion settikin vielä erikseen.
Kyllä löytyy ulkomaisista nettikaupoista esim. Notino. Suihkugeelin voi saada 7-15€ kun tuoksusta joutuu maksamaan 50-70€.
Suihkauta ilmaan ' kävele alta, Ei tuu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko mennä hammaslääkärille jos se päänsärky johtuukin hampaista?
Joo, kannattaa poistaa varmuudeksi hampaat. Jos vaikka hajut eivät enää aiheuttaisikaan päänsärkyä...
Vierailija kirjoitti:
Ei ranteisiin :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ranteisiin :/
Eikä varsinkaan korvan taakse, rasvaiselle iholle. Hajustettu pää on omituinen muutenkin.
Kokeile käyttää hajuvesien sijaan vartalosuihkeita/hajusteita. Ne on tunnetusti huomattavasti miedompia hajuiltaan kuin itse hajuvedet.