Ketä artistia muistat vanhempasi kuunnelleen kun olit lapsi ?
Kenestä löytyy ekoja muistikuvia ?
Minkä ikäinen olet . Itselleni muistui tänään mieleen, kuinka äitini kuuntelin vinyylilevyltä Richard Claydermania. Sinällään hauska, että kuuntelen häntä mielläni yhä 35 vuotta myöhemmin
Kommentit (293)
Isä kuunteli Olavi Virtaa ja Eino Gröniä, Äitee kuunteli Elvistä.
Abbaa, tykkään siitä itsekin. Tulee nostalginen tunnelma.
Olavi Virta, Eino Grön, Henry Theel ja Reijo Kallio, näiden kasetit meillä oli ja niitä kuunneltiin. Sitten tuli Mutkattomat ja Jätkänhumppa.
Isä: Annikki Tähti, Erkki Junkkarinen
Äiti: kuunteli klassista, rokkia, poppia, jazzia, musikaaleja...
Isä kuunteli Junnu Vainioo, Irwiniä, Jaakko Teppoa jne. Äiti kuuntelee edelleen sitä mitä radiosta tulee.
Boney M., Abbaa, Hectoria, Mikko Alataloa, Merja Rantamäkeä, Suzi Quatroa, Demis Roussosia, Barbra Streisandia, Lea Lavenia, Mireille Mathieuta ja paljon muita. Tulee lapsuus mieleen kaikista.
Osaan edelleen ulkoa kaikenmaailman Kake Randelinit ja Kirkat =D !
Olavi Virta, Katri Helena, Veikko Lavi, Juha Vainio, Erkki Junkkarinen, Henry Theel...
Radio oli ainoa musiikkimedia.
Ja tietysti televisio, Toivotaan, toivotaan- hyväntekeväisyyskonserttiohjelma ja Lauantaitanssit.
Noista TV- ohjelmista tuli sitten tietysti 70- 80- luvun koko iskelmägenre.
Iskällä soi Irwin ja Frederik, äitillä soi ihana Kikka.
Mä istuin taaperona äitin ompelupöydän alla kun se ompeli ja kuunteli musiikkia. Leevi and the leavings, pave maijanen, hector ja sir elwoodin hiljaiset värit on jäänyt mieleen. Maijasesta en itse niin välitä, sir elwoodilla oli ihan sairaan tiukka livelevy jostain kuppilakeikalta, samoin hectorin joku livelevy oli tosi hyvä. Leevillä on aina erityinen paikka minun sielussa. Se kiteyttää semmoisen suomalaisen arkimelankolian ainutlaatuisesti.
Äiti kuunteli A Aimoa ja Dallapeta;"Anna arpisten haavojen olla".Kyllä niitä haavoja varmaan olikin,alle viisikymppisenä kaksi miestään haudannut viiden alaikäisen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Hiski Salomaa sekä orkesteria Bruno Laakko ja Lepakot.
*Bruno Laakko ja hänen orkesterinsa Lepakot* oli Dallapé, joka teki sopimusteknillisistä syistä tällä salanimellä levyjä kilpaileville yhtiölle. Laulusolisteina näillä vuonna 1939 tehdyillä levyillä olivat Olavi Virta, Kauko Käyhkö ja Bruno Laakko itse.
Äitini kuunteli Leonard Cohenia.
AC/DC, Metallica, Phil Collins, Nightwish, Topi Sorsakoski, Irwin Goodman, kasarimusiikkia.
Olavi Virtaa, Eino Gröniä, Annikki Tähteä ja Marjatta Leppästä ynnä muita sen ajan kotimaisia laulajia. Olivat hyviä tanssijoita, joten tanssimusiikki oli etusijalla. Orkestereista Dallape taisi olla ykkönen.
lrwiniä.
N. 12 vuotiaana siirryin klassiseen.
Erkki Junkkarinen, Reijo Taipale, Jamppa Tuominen, Arja Saijonmaa, Katri Helena, Fredi, Tapani Kansa, Hector, Marion. Nämä nyt ekana tulee mieleen. En tosiaan ainakaan muista mitään ulkomaisia. s.1968