Ketä artistia muistat vanhempasi kuunnelleen kun olit lapsi ?
Kenestä löytyy ekoja muistikuvia ?
Minkä ikäinen olet . Itselleni muistui tänään mieleen, kuinka äitini kuuntelin vinyylilevyltä Richard Claydermania. Sinällään hauska, että kuuntelen häntä mielläni yhä 35 vuotta myöhemmin
Kommentit (293)
Bach ja muut urkusäveltäjät kaikuivat kotona.
Lempimusiikkiani edelleen. Urkumusiikki vie ajatukset lapsuuteni kesäiltaiseen kirkkoon, valo siivilöityy ikkunoista, urkujen soitto täyttää mielen ja tilan.
Minun vanhemmillani oli parempaakin tekemistä. Muistan heidän joskus naureskelleen naapuria joka meni lavalle kuuntelemaan Tamara Lundia.
django reinhardt, led zeppelin, dizzy gilespie, rautavaaran tapsaa, topia ja kaikki muutkin suomalaiset, bluesia, jazzia, rockia, eli kaikkea 50 luvusta-eteenpäin. aina soi musiikki kotona. sama oli ukon kotona. siksipä ukkeli taitaa pirusti soittimia, samoin sisaruksensa.
Eino Grön, Erkki Junkkarinen, Katri-Helena
Pasi Kaunisto, Markku Aro, Tapani Kansa, Vilho Vartianen, Jukka Raitanen, KaiHyttinen.
Paula Koivuniemi, Lea Laven
Laidasta laitaan. Meillä kuunneltiin musiikkia aina.
T: tuntematon
Simon&Garfunkel autokasetilta kun ajoimme mökille. Taannun välittömästi lapsuuteen kun kuulen heidän laulavan :)
Ei mun vanhemmat fanittaneet ketään. Ei ostaneet kenenkään levyjä tai kasetteja. Sitä kuunneltiin, mitä yleisohjelmasta tuli. Jos ei tullut mieluisaa, laitettiin radio kiinni. Ei aina tarvitse musiikin pauhata.
Ei silloin mitään artisteja kuunneltu. Silloin vanhemmat tekivät töitä. Ehkä lauantai toivotut levyt ennätettiin uutisten ohella kuunnella taustamusiikkina putkiradiosta ja sieltä on mieleeni jäänyt Miliza Korjus!
Tapio Rautavaara, Juha Vainio, Veikko Lavi, Malin veljekset (ainakin se Vysotski levy)...tommosta "maanläheisempää"
Nii Jaakko Teppo tietty
En muusta meillä olleen
levyjä tai kasetteja. Synnyin 70-luvulla. Autossakaan ei ollut radiota.
Muistan surullisen laulun 'olen viikonloppuisä vain' autoradiosta eli jossain autossa meilllä oli radio. Vanhempani katsovat paljon tv:tä. Dallas, Bercerac, Lauantaitanssit, Omenankukissa lunta.... näitä katsottiin koko perhe. Ei kuunneltu musiikkia siis.
Äiti kuunteli:
Matti ja Teppo 😀
Remu Aaltonen
Julio Englisias
Isä diggas Arja Korisevaa
Isoveli kuunteli Elvistä ja Modern Talking
Olen syntynyt vuonna 1977
Kaija Koo, Joel Hallikainen, Edu Kettunen, Sleepy Sleepers, Taikapeili, Aikakone, Movetron, CatCat... ainakin näitä kotimaisista 90-l
Kai Hyttistä (Dirlandaa), Baddingia, Hurriganes tais myös olla. He varmaan vastaisi eri tavalla mut mä muistaisin noi.
N31
Vierailija kirjoitti:
#22 jatkaa:
Hyviä kommentteja!
Muistui mieleen oma murros/teini-ikä: olin maalla, sukutilalla, töihin ois pitänyt lähtee; sanoin, että kuuntelen ensin radiosta "Rock'n'Rollin puolituntisen" (oliko se la:na klo. 10:30 - 11:00 ???) - vanhaa rokkia. Nuori isäntä siihen: kyllä häntäkin olisi aikoinaan kiinnostanut kuunnella musiikkia, mutta pappa sanoi: "Musiikin kuuntelu ei elätä, pellolle siitä!" :)
Musiikista olen aina ollut kiinnostunut, mutta ei se todellakaan olisi pystynyt minua elättämään. Joitain muita kyllä.
Meillä soi navetassa aina radio askareen aikaan ja traktoreissa oli radiot joita luukutettiin niin että heinätöissäkin sai musiikin tahtiin paiskoa paaleja.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmillani oli parempaakin tekemistä. Muistan heidän joskus naureskelleen naapuria joka meni lavalle kuuntelemaan Tamara Lundia.
Ei ole olemassa mitään parempaa tekemistä kuin musiikin kuuntelu tai vaikka itse sen tekeminen. Ja mitä vikaa esim. Tamara Lundissa on? Ei kuulu ihan omiin suosikkeihin, mutta muistaakseni hyvä laulajatar.
Oon 96 syntynyt, äiti kuunteli aina kwania, catcatia ja hanoi rocksia
Iskä kuunteli Scorppareita ja Iron Maidenia.
Äiti kuunteli Sandraa, Kim Wildea ja Pet Shop Boysia.