Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä artistia muistat vanhempasi kuunnelleen kun olit lapsi ?

Vierailija
23.09.2022 |

Kenestä löytyy ekoja muistikuvia ?

Minkä ikäinen olet . Itselleni muistui tänään mieleen, kuinka äitini kuuntelin vinyylilevyltä Richard Claydermania. Sinällään hauska, että kuuntelen häntä mielläni yhä 35 vuotta myöhemmin

Kommentit (293)

Vierailija
241/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä kuunteli Scorppareita ja Iron Maidenia.

Äiti kuunteli Sandraa, Kim Wildea ja Pet Shop Boysia.

Vierailija
242/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keekkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun muassa Hendrixiä

Vierailija
244/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topi Sorsakoski

Vierailija
245/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bach ja muut urkusäveltäjät kaikuivat kotona.

Lempimusiikkiani edelleen. Urkumusiikki vie ajatukset lapsuuteni kesäiltaiseen kirkkoon, valo siivilöityy ikkunoista, urkujen soitto täyttää mielen ja tilan.

Vierailija
246/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmillani oli parempaakin tekemistä. Muistan heidän joskus naureskelleen naapuria joka meni lavalle kuuntelemaan Tamara Lundia.

Vierailija
247/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

django reinhardt, led zeppelin, dizzy gilespie, rautavaaran tapsaa, topia ja kaikki muutkin suomalaiset, bluesia, jazzia, rockia, eli kaikkea 50 luvusta-eteenpäin. aina soi musiikki kotona. sama oli ukon kotona. siksipä ukkeli taitaa pirusti soittimia, samoin sisaruksensa.

Vierailija
248/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eino Grön, Erkki Junkkarinen, Katri-Helena

Pasi Kaunisto, Markku Aro, Tapani Kansa, Vilho Vartianen, Jukka Raitanen, KaiHyttinen.

Paula Koivuniemi, Lea Laven

Vierailija
249/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laidasta laitaan. Meillä kuunneltiin musiikkia aina.

T: tuntematon

Vierailija
250/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simon&Garfunkel autokasetilta kun ajoimme mökille. Taannun välittömästi lapsuuteen kun kuulen heidän laulavan :)

Vierailija
251/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vanhemmat fanittaneet ketään. Ei ostaneet kenenkään levyjä tai kasetteja. Sitä kuunneltiin, mitä yleisohjelmasta tuli. Jos ei tullut mieluisaa, laitettiin radio kiinni. Ei aina tarvitse musiikin pauhata.

Vierailija
252/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin mitään artisteja kuunneltu. Silloin vanhemmat tekivät töitä. Ehkä lauantai toivotut levyt ennätettiin uutisten ohella kuunnella taustamusiikkina putkiradiosta ja sieltä on mieleeni jäänyt Miliza Korjus!

Vierailija
253/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapio Rautavaara, Juha Vainio, Veikko Lavi, Malin veljekset (ainakin se Vysotski levy)...tommosta "maanläheisempää"

Nii Jaakko Teppo tietty

Vierailija
254/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muusta meillä olleen

levyjä tai kasetteja. Synnyin 70-luvulla. Autossakaan ei ollut radiota.

Muistan surullisen laulun 'olen viikonloppuisä vain' autoradiosta eli jossain autossa meilllä oli radio. Vanhempani katsovat paljon tv:tä. Dallas, Bercerac, Lauantaitanssit, Omenankukissa lunta.... näitä katsottiin koko perhe. Ei kuunneltu musiikkia siis.

Vierailija
255/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuunteli:

Matti ja Teppo 😀

Remu Aaltonen

Julio Englisias

Isä diggas Arja Korisevaa

Isoveli kuunteli Elvistä ja Modern Talking

Olen syntynyt vuonna 1977

Vierailija
256/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija Koo, Joel Hallikainen, Edu Kettunen, Sleepy Sleepers, Taikapeili, Aikakone, Movetron, CatCat... ainakin näitä kotimaisista 90-l

Vierailija
257/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Hyttistä (Dirlandaa), Baddingia, Hurriganes tais myös olla. He varmaan vastaisi eri tavalla mut mä muistaisin noi.

N31

Vierailija
258/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#22 jatkaa:

Hyviä kommentteja!

Muistui mieleen oma murros/teini-ikä: olin maalla, sukutilalla, töihin ois pitänyt lähtee; sanoin, että kuuntelen ensin radiosta "Rock'n'Rollin puolituntisen" (oliko se la:na klo. 10:30 - 11:00 ???) - vanhaa rokkia. Nuori isäntä siihen: kyllä häntäkin olisi aikoinaan kiinnostanut kuunnella musiikkia, mutta pappa sanoi: "Musiikin kuuntelu ei elätä, pellolle siitä!" :)

Musiikista olen aina ollut kiinnostunut, mutta ei se todellakaan olisi pystynyt minua elättämään. Joitain muita kyllä.

Meillä soi navetassa aina radio askareen aikaan ja traktoreissa oli radiot joita luukutettiin niin että heinätöissäkin sai musiikin tahtiin paiskoa paaleja.

259/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhemmillani oli parempaakin tekemistä. Muistan heidän joskus naureskelleen naapuria joka meni lavalle kuuntelemaan Tamara Lundia.

Ei ole olemassa mitään parempaa tekemistä kuin musiikin kuuntelu tai vaikka itse sen tekeminen. Ja mitä vikaa esim. Tamara Lundissa on? Ei kuulu ihan omiin suosikkeihin, mutta muistaakseni hyvä laulajatar.

Vierailija
260/293 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 96 syntynyt, äiti kuunteli aina kwania, catcatia ja hanoi rocksia