Tuttuni kuuli, että minulla on ollut lasinen lapsuus ja hänen asenteensa muuttui holhoavaksi. Hän on nyt alkanut "terapoimaan" minua mikä on vastenmielistä
Ei olisi pitänyt mainita mitään, koska nyt hän suhtautuu minuun kuin johonkin mielenterveystapaukseen ja ei osaa olla enää luonnollisesti seurassani. Minä en ole pyytänyt mitään enkä aikuisena oireile, mutta hän on koko ajan "analyyttinen" sillä tavalla luonnottomasti ja häiritsevästi. Ikään kuin hän tarkkailisi minua, niin kuin tekeekin. Hän on ammatiltaan sosionomi.
Älkää hyvät ihmiset menkö vahingossakaan mainitsemaan puolitutuille mitään jos teillä on lapsuudessa ollut ongelmia. Tämä siitä seuraa.
Kommentit (42)
Tämä. Todella rasittavaa.
Itse sairastan ms-tautia, mutta onneksi sairaus oireilee lievästi ja on hyvässä hoidossa. En usko, että minusta päälle päin mitään huomaa, jos asiasta ei tiedä. Elän aivan normaalia elämää, vaikka maratonia en pystykään juoksemaan.
Kerroin asiasta eräälle ystävälle, jonka suhtautuminen minuun muuttui kuin taikaiskusta. Sen jälkeen kaikki tapaamisemme alkoivat säälivällä katseella ja matalalla äänellä lausutulla "Kuinka sä, Maija, olet voinut?"
Todella rasittavaa. Emme tapaa enää.
Ei ole aivan tavatonta että 'terapiaa'tarjonnut kaveri pettyy kun häntä ei enää tarvita. Tämäkö ystävyyttä? Ei minun mielestäni.