Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin erikoissairaanhoidossa keskussairaalassa,odottamassa sisätautilääkärin vastaanottoa kun kuulin hoitajan itkevän 5oimistossa

Vierailija
23.09.2022 |

Hän valitti että ei osaa mitään ja tämä kaikki on nyt hänen syytä. Varmaan kaksi hoitajaa ryhtäsi tämän itkevän luo ja vetivät toimiston oven kiinni. Olin odotushuoneessa ja kuulin silti lähes kaikki. Vanhempi nainen itki lohduttomasti ja hoki ettei osaa, ja että hänen syytä on nyt tämä kaikki. Kaksi nuorempas hyssytteli ja piti äänen matalammalla, heidän puhettaan en kuullut niin hyvin.

Kun pääsin lääkärin vastaanotolle, lääkäri oli asiallinen, ei mitään erikoista, mutta tuli mieleeni että kiusaavatko lääkärit hoitajia murtumispisteeseen saakka?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja itkin tänään töissä.

Vierailija
62/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin se nyt lääkäristä johtui. Syy voi olla ihan mikä vaan.

Lääkärit todellakin pompottavat hoitajia.

Ja proviisorit onneksi lääkäreitä.

apteekissa työssä, ihan eri koulutus, reseptistä jos virhe, ei muuten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon lentäjä ja itkin koko matkan Kualalumpuriin. 

Vierailija
64/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäammattimaista itkeä töissä. Oli ala mikä tahansa. Jos pitää itkeä, silloin lähdetään pois paikalta.

Voi sua. Kyllä ihan jokainen saa itkeä töissään, ihan jokainen. En toivoisi noin  kylmää työpaikkaa kenellekään. Inhimillisyyttä!

Vierailija
65/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin?

Mitä proviisorit tekevät sairaaloissa?

Jonkun asiantuntijan pitää pitää huolta sairaalan lääkehuollosta. Lääkärit eivät voi yksin sitä asiaa hoitaa tai tulee ruumiita.

Ja laskea annostukset. Ai niin ,mutta siksihän on hoitajat.

Vierailija
66/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan joutunut käyttämään apottia. Apotti on helvetistä. Voihan lääkärikin toki ilkeillyt, mutta harvoin olen tälläisistä tapauksista kuullut.

Vierailija
67/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäammattimaista itkeä töissä. Oli ala mikä tahansa. Jos pitää itkeä, silloin lähdetään pois paikalta.

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH luuletko että hoitajat päästetään kotiin pelkästään sen takia, että itkevät? Ei todellakaan päästetä, työnantajien mielestä hoitajien pitää olla töissä, vaikka olisivat ihan päästään sekaisin akuutin stressireaktion vuoksi. Ei hoitajia kohtaan osoiteta esihenkilöiltä minkäänlaista inhimmillisyyttä ja nyt Suomen kansa on pääosin myös näiden esihenkilöiden ja työnantajien

Tämä, nuorena hoitajana löysin potilaan kaatuneena, oli lyönyt päänsä lavuaariin todella kovaa, lavuaari oli hajonnut ja potilaan pääkallon sirpaleita oli pitkin lattiaa, potilas tajuissaan, sekava, kuoli syliini. Itse myös sen jälkeen ihan sekaisin, olisi oikeasti ollut järkevää siirtää sivuun potilastyöstä loppupäiväksi mutta esimies oli vaan että miksi, et sovi alalle jos et mokomaa kestä.

Vierailija
68/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat kerrat jotka minä olen itkenyt töissä ovat johtuneet siitä että POTILAS on lytännyt ja huutanut. Kollegat (lääkärit, hoitajat, laitoshuoltajat, siistijät, sihteerit yms) eivät koskaan ole olleet niin ilkeitä että olisin romahtanut töissä.

Vierailija
69/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin?

Mitä proviisorit tekevät sairaaloissa?

Jonkun asiantuntijan pitää pitää huolta sairaalan lääkehuollosta. Lääkärit eivät voi yksin sitä asiaa hoitaa tai tulee ruumiita.

Eivät lääkärit ole oikeastaan juurikaan vastuussa sairaalan tai terveyskeskuksen lääkehuollosta. Hyväksyvät sähköisesti tilattavat lääkkeet, siinä kaikki.

Tässä juuri jouduin päivystyspoliklinikalle tutkimuksiin sydänoireiden vuoksi. Ensimmäisenä tarkkailuhuoneeseen tullut esittäytyi poliklinkan farmaseutuksi ja tarkisti lääkelistani. Oikein mukava ihminen.

Vierailija
70/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin epähuomiossa jätetty hoitotakuun ulkopuolelle, ja psykiatrisen sairaanhoitajan aikaa piti odottaa kahdeksan kuukautta. Kun hartaasti odottamani aika koitti, akka oli juuri juossut takki päällä ulos sanaakaan sanomatta. Mätäne Anne helvetissä.

Vierailija
71/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi vaivaamaan mitä oli tapahtunut. Olen saanut vain hyvää hoitoa tällä osastolla, mutta tämä jäi mieleen. En mennyt hoitajan kautta pois lähtiessäni, sillä ovi oli edelleen kiinni. Olisi pitänyt katsoa itse pistettävän lääkkeen käyttö. Käyn siellä toiste.

Siis kolme hoitajaa ovien takana piilossa, kuulostaa omituiselle.

Ei omituiselle vaan siltä, että kyseessä on hyvä työpaikka, jossa kollegat tukevat toisiaan ja lohduttavat tarpeen tullen.  Huonossa työyhteisössä ihminen olisi jätetty murheineen yksin.

Kolme hoitajaa pois työskentelyvahvuudesta, niin että potilas ei saa piikitysohjeita on todella omituista.

Vierailija
72/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaloissahan on tosiaan melkein pahin hierarkia, lääkärit voivat kävellä hoitajien ohi tervehtimättä aivan kuin he olisivat vain ilmaa tai sairaalan siivooja ei pysty puhuman lääkärin kanssa

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/verkkokommentti/kollegiaalisuuden-la…

Aamulehti kertoi torstaina tapauksesta, jossa Taysin lääkärit ovat muun muassa lyöneet ja nimitelleet hoitajia

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201612152200041074

Mä olin joskus osastonsihteerinä eli alinta kastia. Siinä näki hyvin hierarkian. Sihteereillä, hoitajilla ja laitoshuoltajilla oli sama taukotila ja lääkäreillä oma. Ensinnäkin, auta armias jos oli jotain asiaa lääkärien tilaan kun he pitivät siellä palaveria. Hirveä huuto, vaikka eihän kukaan voi tietää milloin palaveeraavat mistäkin aiheesta. Sairaanhoitajat eivät huutaneet mutta tiuskivat, että tee toi, nyt heti, mee tonne, mitä sä haluat jne. Taukotilassa eivät jutelleet meille. Laitoshuoltajat eivät puhuneet oikein yhtään mitään. :D Outo työpaikka.

Et varmaan ollut meidän terveyskeskuksessa töissä. Olen terveyskeskuslääkäri ja työskentelen pääsääntöisesti polin mutta joskus myös osaston puolella. Tiedän sen harvemmin tapaamani osaston sihteerin nimeltäkin ja kommunikoin hänen kanssaan, mutta joskus totesin, että osastolla pitkään työskennellyt sairaanhoitaja ei tiennyt edes heidän sihteerinsä nimeä. En kuitenkaan ole hänellekään nähnyt tiuskittavan. Polin puolella me kahvitellaan yhdessä lääkärit, osastonhoitajat ja sihteerit. Sihteerit ovat lääkäreille tärkeitä sanelun purussa ja tietokoneongelmissa myös tulee heiltä usein hyvä apu.

Vierailija
73/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei proviisorit ole mitään lääkäreitä eikä heillä ole lääketieteellistä koulutusta. Farmaseutin koulutuksessa perehdytään lääkehoitoon, lääkkeiden valmistukseen sekä lääkehoidon turvallisuuteen. Proviisori on jatkotutkinto farmaseutin koulutuksen käyneelle ja proviisori voi toimia apteekissa esimiehenä.

Vierailija
74/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaloissahan on tosiaan melkein pahin hierarkia, lääkärit voivat kävellä hoitajien ohi tervehtimättä aivan kuin he olisivat vain ilmaa tai sairaalan siivooja ei pysty puhuman lääkärin kanssa

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/verkkokommentti/kollegiaalisuuden-la…

Aamulehti kertoi torstaina tapauksesta, jossa Taysin lääkärit ovat muun muassa lyöneet ja nimitelleet hoitajia

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201612152200041074

Minä olen lääkäri terveyskeskuksessa jo parinkymmenen vuoden ajalta. Tervehdin kaikkia työntekijöitä aamuisin hyvällä huomenella tms. ammattitaustasta riippumatta. Siivoojat tuntuvat olevan kaikkein innokkaimpia tervehtijöitä. Mutta yhteen aikaan meillä oli siivooja, jonka tapasin joka aamu töihin tullessa hänen ollessaan jo työn touhussa. Tervehdin, monta kertaa, mutta koskaan tämä siivooja ei vastannut tervehdykseeni. Lakkasin lopulta tervehtimästä. Eipä ole enää meillä töissä.

Vierailija
75/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että vika oli Apotissa tai jossain muussa ATK-tietojärjestelmässä. Sairaalassa töissä ollessani käyttöjärjestelmät vaihtuivat usein. Riittävää koulutusta järjestelmien käyttöön ei missään vaiheessa ehditty kunnolla antaa ja vähäisetkin ohjeet saatiin usein vain sähköpostin kautta. Käyttöjärjestelmästä johtuvia virheitä sattui usein ja tietokoneet olivat hyvin herkkiä . Yksikin väärä näppäys saattoi aiheuttaa pahan hoitovirheen ja kaikkea muuta harmia. Nytkin jopa lääkärit ovat alkaneet nousta Apotti-käyttöjärjestelmää vastaan. Epäilen tuonkin hoitajan syyllistyneen tietokonevirheeseen ehkä tietämättään tai kiireessä. 

Vierailija
76/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kerrat kun olen otse itkenyt töissä, syyllinen on ollut juuri lääkäri.

T: Sh

Vierailija
77/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa iski ahdistus Apotti ohjelman käytöstä.

Sieltähän Apotti-työmailta nyt tuntuu lähtevän urakalla lääkäreitä muualle töihin, kun Apotista tehneen lääkäreiden Apottivalitusta ei otettu huomioon. Potilastyö vaarantuu, potilaat saavat vääriä lääkkeitä, mutta mitäs sillä väliä, kun tästä potilastietokannasta on nyt maksettu.

Vierailija
78/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko syynä potilaan sairaus vai kuormittava työtilanne?

Vierailija
79/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kerrat kun olen otse itkenyt töissä, syyllinen on ollut juuri lääkäri.

T: Sh

Miksi lääkäri on sinua itkettänyt?

Vierailija
80/93 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oon lentäjä ja itkin koko matkan Kualalumpuriin. 

Oon ministeri ja itkin tänään vessassa pual tuntia melkein, kun kollega on niin tymähi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän