Olin erikoissairaanhoidossa keskussairaalassa,odottamassa sisätautilääkärin vastaanottoa kun kuulin hoitajan itkevän 5oimistossa
Hän valitti että ei osaa mitään ja tämä kaikki on nyt hänen syytä. Varmaan kaksi hoitajaa ryhtäsi tämän itkevän luo ja vetivät toimiston oven kiinni. Olin odotushuoneessa ja kuulin silti lähes kaikki. Vanhempi nainen itki lohduttomasti ja hoki ettei osaa, ja että hänen syytä on nyt tämä kaikki. Kaksi nuorempas hyssytteli ja piti äänen matalammalla, heidän puhettaan en kuullut niin hyvin.
Kun pääsin lääkärin vastaanotolle, lääkäri oli asiallinen, ei mitään erikoista, mutta tuli mieleeni että kiusaavatko lääkärit hoitajia murtumispisteeseen saakka?
Kommentit (93)
Epäammattimaista itkeä töissä. Oli ala mikä tahansa. Jos pitää itkeä, silloin lähdetään pois paikalta.
Vierailija kirjoitti:
5oimistossa?
Kirjoitusvirhe, olen pahoillani. Piti lukea toimistossa.
Ap
Joku raskautettu tarvitsee nyt lohtua kaikilta ei lisää potkuja. Inhimillistähän tuo on. Varmaan sattunut jotain josta herkkätuntoinen itki omaksi syykseen muka.
Ei johdu välttämättä lääkäristä, voi olla jokin muu epäonnistuminen työssä, minkä otti raskaasti.
Jäi vaivaamaan mitä oli tapahtunut. Olen saanut vain hyvää hoitoa tällä osastolla, mutta tämä jäi mieleen. En mennyt hoitajan kautta pois lähtiessäni, sillä ovi oli edelleen kiinni. Olisi pitänyt katsoa itse pistettävän lääkkeen käyttö. Käyn siellä toiste.
No tuskin se nyt lääkäristä johtui. Syy voi olla ihan mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit todellakin pompottavat hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Epäammattimaista itkeä töissä. Oli ala mikä tahansa. Jos pitää itkeä, silloin lähdetään pois paikalta.
No huh huh! Siinäpä meillä vasta oikein kultamurunen. Ei voi kuin sääliä työkavereitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hoitajat opiskelijoita jne.
Todella sairas työkulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Jäi vaivaamaan mitä oli tapahtunut. Olen saanut vain hyvää hoitoa tällä osastolla, mutta tämä jäi mieleen. En mennyt hoitajan kautta pois lähtiessäni, sillä ovi oli edelleen kiinni. Olisi pitänyt katsoa itse pistettävän lääkkeen käyttö. Käyn siellä toiste.
Siis kolme hoitajaa ovien takana piilossa, kuulostaa omituiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja proviisorit onneksi lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se nokkimisjärjestys sairaaloissa.
Hoitaja oli tullut hulluksi. Ei mikään ihme niissä paikoissa. Taitaa kohta olla yksi hoitaja vähemmän, mutta tätä olette itse tilanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuspuolella ihan normaalia toimintaa. Hoitajat pakenivat toimistoon, vetivät vielä verhot kiinni ja asiakkaat saivat hengailla keskenään. Ja lähdin alalta koska...
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin sairas työkulttuuri, lähdetään alalta ja vedetään luvat Valvirasta pois. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se nokkimisjärjestys sairaaloissa.
On varmasti tuollaisiakin osastoja olemassa, mutta ainakin yhtä paljon niitä paikkoja, joissa lääkärit, hoitajat, laitoshuoltajat, sihteeri, fysioterapeutit ym. työntekijät ovat aivan tasavertaisia. Jokaisella on tietenkin oma tonttinsa, mutta kaikki tekevät yhteistyötä toisiaan arvostaen. Opiskelijatkin otetaan mukaan työyhteisöön arvostaen heitä tulevina kollegoina. Näistä hyvistä paikoista vain puhutaan huomattavasti vähemmän kuin huonoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin?
Mitä proviisorit tekevät sairaaloissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omituiselle vaan siltä, että kyseessä on hyvä työpaikka, jossa kollegat tukevat toisiaan ja lohduttavat tarpeen tullen. Huonossa työyhteisössä ihminen olisi jätetty murheineen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin?
Mitä proviisorit tekevät sairaaloissa?
Jonkun asiantuntijan pitää pitää huolta sairaalan lääkehuollosta. Lääkärit eivät voi yksin sitä asiaa hoitaa tai tulee ruumiita.
5oimistossa?