Menisitkö töihin pesulaan 7.43e/h palkalla? Sellaiseen työkkäri yrittää nyt pakottaa
EI todellakaan ole ihmisarvoista työtä tai palkkaa minun mielestäni
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes TES:n mukainen. Yrittääkö siellä nyt joku työkkärin täti kokeilla kepillä jäätä, mitä seuraa kun rikkoo lakia.
Monilla aloilla se alin palkka on 7 e/h kieppeillä ammattitaidottomilla aloittelijoille.
Esim. puutarha-, siivous -, ravintola- ja kaupan ala.
10,12 e on harjoittelijan tuntipalkka siivousalalla. Samaa luokkaa varmaan noilla muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7.43e/h palkalla? Tottai kelpaisi tuo palkka ja siisti työ pesulassa.
Nyt saat työkkäriltä n. 3,5€ /h minus vero . Onhan tuo yli tuplasti, ja verokin työstä on kevyempi kuin Te.rahasta (20%).
Siisti työ pesulassa? :D
Siistimpi kuin putkifirmassa 24h päivistyskeikoilla. Paskahommia.
Ja sanotaan että rikos ei kannata.
Menisin , jos muuta työtä ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikauttaisi raajaani sohvalta alle 15 €/h.
JOKAISEN IHMISEN KUULUU ELÄTTÄÄ ISENSÄ. PISTE.
Kaikki täällä kirjoittevat eivät juuri nyt tee työtä. Miksi itse et tee työtä vaan huudat täällä?
Vierailija kirjoitti:
Työ kuulemma hyvin raskasta. Palkassa pitäisi tosiaan olla ykkönen edessä !
1,43 €/h on kyllä aika vähän
Aika monella muullakin työttömällä alkaa uusi työura pohjalta vaikka kuinka itse päättäisi että on paras eikä tarvitse alottaa pohjalta
Olisiko kannattanut hommata itse työpaikka eikä laiskotella niin olisi ollut varaa valita. Itse laiskottelun niin nyt sinut käsketään hakemaan töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikauttaisi raajaani sohvalta alle 15 €/h.
JOKAISEN IHMISEN KUULUU ELÄTTÄÄ ISENSÄ. PISTE.
Juu, ja jokaisen ihmisen kuuluu itse päättää paljonko heidän rahoistaan palaa veroihin, asia ei kuulu pätkän vertaa ulkopuolisille, ei edes eduskunnalle. Piste.
voithan sinä mennä vaikka nesteen pääjohtajaksi. ihan oma valintasi, kunhan et loisi tuilla
Itse menin myös 7v sitten työttömänä kun töitä vain piti saada niin puutuoteteollisuuteen skaalan ikkuna firmaan. Aivan jäätävää orjuuttamista. Paikallisesti sovittu 2 x 12min tauot 8h päivältä. Samaa työliikettä koko päivän ja palkka huimat 8.25e. ei sillä kyllä maksanut kuin vuokran ruuat ja bensat. Onneksi tuon jälkeen pääsi vähän rahakkaampiin hommiin ja lopulta semmoisessa työssä missä maksetsaan 19.5e/h ja ihan duunarihommia. Jostain se työura on lähdettävä. Ennen tätä paskaa olin elintarvike alalla missä maksettiin 2600-2800e/kk 2010-2013.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes TES:n mukainen. Yrittääkö siellä nyt joku työkkärin täti kokeilla kepillä jäätä, mitä seuraa kun rikkoo lakia.
Monilla aloilla se alin palkka on 7 e/h kieppeillä ammattitaidottomilla aloittelijoille.
Esim. puutarha-, siivous -, ravintola- ja kaupan ala.10,12 e on harjoittelijan tuntipalkka siivousalalla. Samaa luokkaa varmaan noilla muillakin.
Sama yksityisellä lähihoitajana....sitten vielä jaksetaan ihmetellä miksei raskas vuorotyöala jaksa kiinnostaa enää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesula-alan pienin palkka v. 2022 on 1722 eur/kk googlettamalla pesula tes
Mistähän katsoit? Ainakin Oikotiellä, jos hoksaa laittaa työkokemukseksi 0-2 vuotta, KESKIpalkaksi ilmoitetaan 1620 e/kk. Ihan surkea palkka kyllä.
HAHAHHAHAHAHAA!
Miten tyhmä sä oikein oot!?
Siis tyhmä, kun uskon, että jossain maksetaan noin surkeaa palkkaa vai mitä? Jos edellinen kommentoija oli oikeassa kertoessaan, että alan pienin palkka tänä vuonna on 1722 e/kk, niin laita toki linkki, totta kai haluan uskoa, sillä onhan ero huima työntekijän hyväksi.
Siis mikä linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesula-alan pienin palkka v. 2022 on 1722 eur/kk googlettamalla pesula tes
Mistähän katsoit? Ainakin Oikotiellä, jos hoksaa laittaa työkokemukseksi 0-2 vuotta, KESKIpalkaksi ilmoitetaan 1620 e/kk. Ihan surkea palkka kyllä.
HAHAHHAHAHAHAA!
Miten tyhmä sä oikein oot!?
Siis tyhmä, kun uskon, että jossain maksetaan noin surkeaa palkkaa vai mitä? Jos edellinen kommentoija oli oikeassa kertoessaan, että alan pienin palkka tänä vuonna on 1722 e/kk, niin laita toki linkki, totta kai haluan uskoa, sillä onhan ero huima työntekijän hyväksi.
Siis tyhmä sillä, kun uskot ennemmin jonkin oikotien ties minkä ajan KESKIpalkkaa etkä yleissitovaa alan tessiä. Ja tyhmä sillä, kun et ymmärrä mistä se on katsottu vaikka tuossa oli se jo suoraan sanottu. Tajuatko sä edes mikä on TES?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menis. Palkalla pitää voida todellakin elättää itsensä ilman että nostetaan yhteiskunnalta tukia.
Koska tää työttömien kyykyttäminen loppuu. Keppiä annetaan kyllä jos et hypi jonkun te-toimiston pillin mukaan mutta missä on se porkkana?! Juu, ei missään. Koko ajan elät pelko hanurissa et mitä seuraavaksi keksitään.Ja tähän päälle nää rekrytointisirkukset. Kaiken maailman sirkustemppuja pitää tehdä et ehkä pääset etenemään rekryprosessissa. On haastattelua haastattelun perään, puhelin soi jatkuvasti ja pyydetään milloin mitäkin tietoa, suosittelijaa, todistuksia jne. Kaiken tämän jälkeen on radiohiljaisuus tai ilmoitetaan ettet enää etene prosessissa. Ei syytä ei selitystä.
"Palkalla pitää voida todellakin elättää itsensä ilman että nostetaan yhteiskunnalta tukia."
Sen sijaan loisit TÄYSIN yhteiskunnan tuilla. Etkö itse näe tuon väittämäsi älyttömyyttä ja kaksinaismoralismia?
Kukahan tässä kuviossa loisii? Niin se on se yrittäjä joka elelee veronmaksajien tuella. Kaikki yrittäjät pitäisi saada oikeisiin töihin loisimasta toisten työllä.
Hitto, mikä aivopieru! Mitä on ne oikeat työt, ilman yrityksiä ja yrittäjä?
En tunne yhtäkään yrittäjää, joka loisii verorahoilla. Sensijaan tiedän yrittäjiä, jotka maksavat sievoiset summat sinne verokassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menis. Palkalla pitää voida todellakin elättää itsensä ilman että nostetaan yhteiskunnalta tukia.
Koska tää työttömien kyykyttäminen loppuu. Keppiä annetaan kyllä jos et hypi jonkun te-toimiston pillin mukaan mutta missä on se porkkana?! Juu, ei missään. Koko ajan elät pelko hanurissa et mitä seuraavaksi keksitään.Ja tähän päälle nää rekrytointisirkukset. Kaiken maailman sirkustemppuja pitää tehdä et ehkä pääset etenemään rekryprosessissa. On haastattelua haastattelun perään, puhelin soi jatkuvasti ja pyydetään milloin mitäkin tietoa, suosittelijaa, todistuksia jne. Kaiken tämän jälkeen on radiohiljaisuus tai ilmoitetaan ettet enää etene prosessissa. Ei syytä ei selitystä.
"Palkalla pitää voida todellakin elättää itsensä ilman että nostetaan yhteiskunnalta tukia."
Sen sijaan loisit TÄYSIN yhteiskunnan tuilla. Etkö itse näe tuon väittämäsi älyttömyyttä ja kaksinaismoralismia?
Kukahan tässä kuviossa loisii? Niin se on se yrittäjä joka elelee veronmaksajien tuella. Kaikki yrittäjät pitäisi saada oikeisiin töihin loisimasta toisten työllä.
Hitto, mikä aivopieru! Mitä on ne oikeat työt, ilman yrityksiä ja yrittäjä?
En tunne yhtäkään yrittäjää, joka loisii verorahoilla. Sensijaan tiedän yrittäjiä, jotka maksavat sievoiset summat sinne verokassaan.
* yrittäjiä
Vierailija kirjoitti:
7.43e/h palkalla? Tottai kelpaisi tuo palkka ja siisti työ pesulassa.
Nyt saat työkkäriltä n. 3,5€ /h minus vero . Onhan tuo yli tuplasti, ja verokin työstä on kevyempi kuin Te.rahasta (20%).
Missä tämä työ on? En itse löytänyt. Mulle kelpaisi sisätyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ kuulemma hyvin raskasta. Palkassa pitäisi tosiaan olla ykkönen edessä !
1,43 €/h on kyllä aika vähän
Eikös se ollut 7,43€ / t ?. Ihan ok palkkahan tuo on kun siitä menee minimaalinen verokin.
Voittaa verojen jälkeen lähes 3 kertaisesti työkkärin tulon!
Ala sitten itse yrittäjäksi, kun se niin helppoa rahaa on.
Mutta eipä taida susta olla siihenkään.