Menisitkö töihin pesulaan 7.43e/h palkalla? Sellaiseen työkkäri yrittää nyt pakottaa
EI todellakaan ole ihmisarvoista työtä tai palkkaa minun mielestäni
Kommentit (126)
Tuohan jää alle palkkatuetun työn päiväpalkan joka on aika usein 55e/päivässä. Ja on vähän alle 52e päivässä. Ottaisin selvää PAMista onko tuo nyt kohtuullista laisinkaan.
Mutta ei tuolla iankaiken tarvi töissä olla. Pistää vauhtia hanuriin etsiä toinen työ.
Miten vaikeaa voi olla valita pesukoneen ohejlma ja painaa nappia?
Työssä ei ole mitään vikaa mutta palkka on kyllä aivan liian pieni. Onko tuo edes laillista.
Mä saan siivoojana 11€ tunti, tietysti mulla on vuosien työkokemus mutta eri alalta tosin.
Olin nuorena vähän aikaa kesätöissä pesulassa. Isoista kuivausrummuista sai pahoja sähköiskuja. Vanhemmat työntekijät virnuilivat vieressä, kun hain kuivia vaatteita. Kuulemma pärjäisin hyvin, mutta en menisi toiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes TES:n mukainen. Yrittääkö siellä nyt joku työkkärin täti kokeilla kepillä jäätä, mitä seuraa kun rikkoo lakia.
Monilla aloilla se alin palkka on 7 e/h kieppeillä ammattitaidottomilla aloittelijoille.
Esim. puutarha-, siivous -, ravintola- ja kaupan ala.
15 vuotta sitten on varmaankin ollut
Ei hätää, kyllä ne paikat ulkomaalaisille kelpaa. Ei suomalaista ole työnteko kiinnostanut vuosikymmeniin ja se tiedetään varsin hyvin.