Menisitkö töihin pesulaan 7.43e/h palkalla? Sellaiseen työkkäri yrittää nyt pakottaa
EI todellakaan ole ihmisarvoista työtä tai palkkaa minun mielestäni
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikauttaisi raajaani sohvalta alle 15 €/h.
JOKAISEN IHMISEN KUULUU ELÄTTÄÄ ISENSÄ. PISTE.
Mitä se keuhkoat? Mun perustuntipalkka on nyt hiukan vajaa 25 €. Tähän päälle lisät ja muut haittakorvaukset. Joten ei, en todellakaan menisi mihinkään työhön, josta maksetaan alle 15 €/h.
Ottaisin lainaa ja perustaisin oman. Keskarin näyttö työkkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes TES:n mukainen. Yrittääkö siellä nyt joku työkkärin täti kokeilla kepillä jäätä, mitä seuraa kun rikkoo lakia.
Eipä ole työkkärin työntekijän vastuualuetta tutkia, mitä palkkaa kukin työnantaja työntekijälle maksaa. Se on ihan sen työntekijän ikioma asia, ja ihan itse pitää siitä huolehtia. Oma ammattiliiitto (johon ei tietenkään kuuluta) tai työsuojelupiiri kyllä auttaa. Toki kuitenkin joka päivä kävelee toimistolle joku oman elämänsä ajopuu keksimään mitä tahansa selityksiä ettei tarvitsisi mennä verokirjalla mihinkään töihin.
Ammattiliitto auttaa..
Siinä meillä päivän paras vitsi!
Ainoa mitä osaavat sanoa, on "nää on vaikeita asioita, yritä pärjätä ja neuvotella siellä työpaikalla..."
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se kannattaa aina töihin mennä. Saat työkokemusta niin on helpompi tulevaisuudessa palkkautua parempipalkkaiseen työhön
No tota, ei olla enää 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes TES:n mukainen. Yrittääkö siellä nyt joku työkkärin täti kokeilla kepillä jäätä, mitä seuraa kun rikkoo lakia.
Taitaa olla provo, kun ei noin pientä palkkaa voi edes maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin moni kirjoittaa ja samalla kysyy, miksi työttömät ei mene töihin kun palkka on lähes joka hommassa nykyäään 7-11e/h, siis sellaisissa töissä, joihin otetaan "työtön" koulutuksesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on vammainen jolla ei äly riitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä mutta miksi palkat ovat niin pienet, että valtaosa matalapalkka-alalla työskentelevistä joutuu nostamaan tukia, moni aika paljonkin, eivätkä voi itse itseään elättää, vaikka töissä käyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin moni kirjoittaa ja samalla kysyy, miksi työttömät ei mene töihin kun palkka on lähes joka hommassa nykyäään 7-11e/h, siis sellaisissa töissä, joihin otetaan "työtön" koulutuksesta riippumatta.
Aivovuoto senku lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkan pitää olla kunnollinen niin että sillä voi elättää itsensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä mutta miksi palkat ovat niin pienet, että valtaosa matalapalkka-alalla työskentelevistä joutuu nostamaan tukia, moni aika paljonkin, eivätkä voi itse itseään elättää, vaikka töissä käyvät?
Tässä on hyvä pointti, tunnen useita töissä käyviä, jotka joutuvat elämään tuilla ja tämä "pilaa koko homman", enää ei anneta mahdollisuutta tähän "elättää itse itsensä" ajatukseen ja tämän takia moni istuu kokonaan kotona ja tämä on täysin ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se kannattaa aina töihin mennä. Saat työkokemusta niin on helpompi tulevaisuudessa palkkautua parempipalkkaiseen työhön
Sanoo kokoomusta äänestävä yrittäjä/työnantaja (pesulan omistaja?). Kun sen lyhyen pätkän käy tekemässä huomattavalla alipalkalla (korkeasti koulutettuna) ja päätyy pahimmassa tapauksessa ulosottoon, huomaa että on hyvin äkkiä ulkoistettu ja uusi "kyllähän se kannattaa aina töihin mennä, saa helpommin parempipalkkaisen työn" -vakuuteltu työtön tilalla. Uutta työtä löytyy kyllä, tuolla yhtä alhaisella palkalla tai työnantajan mielestä vähän vielä alhaisemmalla kun "olet ollut niin pitkään työtön ja pohjalta sitä pitää aina aloittaa, niin minäkin aikoinaan (60-luvulla), hehheh". Ja näin saadaan minimipalkkoja sujuvasti alennettua ja yrittäjän märkä uni on toteunut.
Mikä se työn pointti on, jos työ on epämukavaa ja palkka menee elämiseen, et saa mitään, mitä et saisi työtömänäkään.
Ja monillahan palkka vain pienentää tukia ihan samassa suhteessa, eli sama summa elämiseen tulee jäädä riippumatta siitä, tienaatko sen tonnin palkkana vai tukina.
Vierailija kirjoitti:
Pesula-alan pienin palkka v. 2022 on 1722 eur/kk googlettamalla pesula tes
Mistähän katsoit? Ainakin Oikotiellä, jos hoksaa laittaa työkokemukseksi 0-2 vuotta, KESKIpalkaksi ilmoitetaan 1620 e/kk. Ihan surkea palkka kyllä.
7.43e/h palkalla? Tottai kelpaisi tuo palkka ja siisti työ pesulassa.
Nyt saat työkkäriltä n. 3,5€ /h minus vero . Onhan tuo yli tuplasti, ja verokin työstä on kevyempi kuin Te.rahasta (20%).
Vierailija kirjoitti:
Pesula-alan pienin palkka v. 2022 on 1722 eur/kk googlettamalla pesula tes
Varmaan ap:lle tarjotaan työkkärin virkailijan serkun firmaa tiskin alta "omalla palkalla"
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä liikauta muutenkaan.
Voisin 40 tuntia kuukaudessa tehdä tuolla palkalla, kun silloin ei vielä työttömyysetuuksiin kajota. Jos olisin myös toimeentulotuella, en menisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
7.43e/h palkalla? Tottai kelpaisi tuo palkka ja siisti työ pesulassa.
Nyt saat työkkäriltä n. 3,5€ /h minus vero . Onhan tuo yli tuplasti, ja verokin työstä on kevyempi kuin Te.rahasta (20%).
Minäkin ottaisin. Missä tuo paikka on?
Tuskin kovin moni työnantaja etsii sellaista palvelukseen, jolla on työkokemusta pyykkien lajittelusta ja viikkaamisesta.