Menisitkö töihin pesulaan 7.43e/h palkalla? Sellaiseen työkkäri yrittää nyt pakottaa
EI todellakaan ole ihmisarvoista työtä tai palkkaa minun mielestäni
Kommentit (126)
Työkkäri ei pakota sinua menemään sinne töihin. Korkeintaan voi pakottaa sinut hakemaan sitä työpaikkaa. Hakemukseen voi laittaa palkkatoiveen, joka on eri kuin työpaikkailmoituksessa.
Mutta jos haet 4 muuta työpaikkaa/kk, ei sinun tarvitse edes hakea tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikauttaisi raajaani sohvalta alle 15 €/h.
JOKAISEN IHMISEN KUULUU ELÄTTÄÄ ISENSÄ. PISTE.
Eli ei pidä ottaa vastaan työtä, josta palkka on niin pieni, että sillä ei elä.
Päivätyöhön ei alle 15eur/h tuntipalkalla kannata lähteä, ellei sitten asu ja elä osin vanhempiensa tai puolisonsa siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa maksaa enempää palkkaa.
Ei kukaan maksa veroja enempää että pesulaihmisille saadaan enemmän palkkaa.
Jos pesulaihmisille maksettais enemmän palkkaa ni muillekin pitäis maksaa.
Pesuhomma on niin helppoa että apinakin sen tekee.
Siellä ne pesulaihmiset istuu juomassa kahvia ja juoruumassa, ei niillä ole koskaan kiire ku siellä käy.
Meillä on nyt jo liikaa valtionvelkaa.
Olet laista ja vastuuton psk.
Pesulat ovat tunnetusti valtion omistamia...
Vierailija kirjoitti:
Päivätyöhön ei alle 15eur/h tuntipalkalla kannata lähteä, ellei sitten asu ja elä osin vanhempiensa tai puolisonsa siivellä.
Suomi on täynnä alle 11€/h duuneja. Moniin vaaditaan ihan koulutusta ja ammattitaitoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes TES:n mukainen. Yrittääkö siellä nyt joku työkkärin täti kokeilla kepillä jäätä, mitä seuraa kun rikkoo lakia.
Monilla aloilla se alin palkka on 7 e/h kieppeillä ammattitaidottomilla aloittelijoille.
Esim. puutarha-, siivous -, ravintola- ja kaupan ala.
Siivousalalla minimi on 10e/h.
Pesulatyöhön en menisi terveysongelmieni takia mistään hinnasta mutta kyllä tuolla palkalla jotain työtä tekisin, mutta en mitään kovin raskasta tai vaativaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikauttaisi raajaani sohvalta alle 15 €/h.
JOKAISEN IHMISEN KUULUU ELÄTTÄÄ ISENSÄ. PISTE.
Miten tuollaisella palkalla elättää itsensä, ei yhtään mitenkään. Jos nyt omalle kohdalleni mietin niin ottaisin takkiin 120e/kk kun ottaa huomioon työmatkakulut, ulosoton ym. Sori, ei kannata kun Kelan tuista jää käteen n.530e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus isommassa pesulassa töissä. Pestiin hotellilakanat ja hotellipyyhkeet ja sairaaloiden vaarallista pyykkiä. Eli en ollut sellaisessa pienessä söpössä kuivapesulassa töissä. Tein tuohon aikaan kahta vuorotyötä kun oli vain pakko elättää itsensä. Toinen töistäni oli teollisuudessa linjastolla. Palkka taisi tuossa pesulassa olla 7€/h ja iltalisä ehkä 20snt/h jos oli illan töissä. Vuosi oli 2017.
Nykyään olen todella erilaisessa tilanteessa, mutta kyllä tuolla pesulassa töitä teki ja sen ansiosta sain rahaa ja työkokemusta. Vähän Inhottavaa oli toisinaan niitä likaisia ja eritteissä olevia hotellilakanoita käsitellä tai märkiä haisevia pyyhkeitä lajitella, mutta siihenkin tottuu.
Työttömäksi en ikinä jäisi vaan pidän edelleen kunnia-asiana, että itse elätän itseni. T. N29
Miten voi olla pesulassa noin pieni palkka? Itse aloitin vastaavanlaisessa pesulassa melkein 10 vuotta aiemmin kuin sinä, ja lähtöpalkka ilman kokemusta oli jotain 10-11e. Eikä likaiseen pyykkiin tarvinnut koskea, vaan olin pakkaamassa puhtaalla puolella.
Menisin. Työ olisi arvokkaampaa statusta kuin kotona vetelehtiminen. Pääsisin eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuosta jää käteen? 1000e?
En menisi tuolla palkalla koska saan 700e työmarkkinatukea.Verojen jälkeen: pesuhommista jää 160 tunnilla kk noin 1080€ käteen. Työkkärin markkinatuesta tavis perheeton 540€/kk
1080€-540€=540€, eli tuplasti saa enemmä kuin työkkäriltä. Miksei ottaisi vastaan työtä?
Minustakin ok palkka. Miksi istua korona jollain 500:lla josa saa tuplasti mukavasta duunista?
Olen ollut pesulassa, joka oli joku työtoimintakeskus. Sinne tuli mm. kaikki kaupungin päiväkotien ja vanhainkotien pyykit. Suurin osa työntekijöistä oli kuntouttavassa tms. eli 9 e / päivä tai palkkatuella.
Työ oli raskasta ja kuumaa. Likaisella puolella pyykit oli hyvin likaisia ja ulosteen hajuisia. Pyykinpesuaineet oli kamalia myrkkyjä. Ties mitä kemikaaleja siellä joutui hengittämään koko päivän.
On väärin, että noin raskasta (mutta tärkeää) työtä joutuu tekemään jollain 9 euron päiväpalkalla. Minusta työ oli ok, mutta kyllä työstä pitäisi saada kunnon palkkaa.
Ei työkkäri pakota. Jokainen saa itse päättää mihin hakee
Hyvää hyötyliikuntaa ja siitä vielä maksetaan. Luulisi voittavan muiden rahoilla loisimisen mikä on täysin moraalitonta.
Tuleeko työkkäri aseella uhaten hakemaan töihin? Vai saatko sinäkin poliisikyydin pesulaan?
Varsinkin jos palkka ei ole tes:n mukainen niin se on peruste olla menemättä.
Kaikki aina huutelee näitä en suostu ja minä en lähtisi tuohon ja minä en työskentele alle sen ja sen tuntipalkan kun on tätä koulutustakin ja muuta...
Miksi nämä samat ihmiset vaativat työttömiä menemään sellaisiin töihin, joihin eivät itsekään suostuisi menemään?
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin jos palkka ei ole tes:n mukainen niin se on peruste olla menemättä.
älä sitten käske seuraavassa keskustelussa työttömiä menemään töihin, kohta kuitenkin kysyt miksi istutte kotona, ettekä mene töihin
Töihin vaan , hyvä palkka helposta työstä. Karenssia tulee jos ei työ kiinnosta.
Jos pääsisin sinne kohtuullisesti kävellen tai pyörällä niin menisin. Kaikki työ on parempi kuin kotona makoilu, ja työsuhteessa oleva saa AINA helpommin töitä kuin työtön.
Mutta tuolla palkalla en alkaisi mistään bussilipuista tai polttoaineesta/virrasta maksamaan.