Millainen koulukiusaajasi oli?
Minua yritti kiusata hyvin väkivaltainen poika, jolla oli häiriintynyt kaveriporukka. Ehkä pelkäsivät ja siksi eivät uskaltaneet jättää sitä yksin. Nyt löytyy osallisuus ainakin yhteen kuolemaan häneltä listalta.
Kommentit (18)
Jääkiekkoilija ja hänen hännystelijänsä. Oli jo silloin vittumainen ja mulkun näköinen kaljupää. Mitä viimeksi näin, eipä ollut muuttunut.
Ala-asteella huonosti käyttäytyvä poika, joka kiusasi ketä sattuu kaikilta luokilta, hänen äiti oli töissä samassa koulussa ja poika ampui itsensä 13-vuotiaana.
Teini-ikäinen tyttö, joka oli jotenkin häiriintyneen oloinen ja ei pärjännyt opinnoissaan hyvin. Hän oli selvästi ns. porukan johtaja, joka sai kaveriporukkaan mukaan sellaisia ihmisiä, joita hän pystyi määräämään eli hän oli ns. lammaslauman johtaja.
Aggressiivinen poika, joka oli samassa koulussa ala- ja yläasteella. Hän teki itsarin melkein 30-vuotiaana, mutta ehti olla työelämässä sitä ennen.
Jostain syystä minua ei kiusattu koskaan, vaikka olin pienikokoinen ja luokan hiljaisin poika.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä minua ei kiusattu koskaan, vaikka olin pienikokoinen ja luokan hiljaisin poika.
olit huomaamaton
Omassa koulussa oli kasarilla todella hurja tapaus, veti suorilta turpaan ketä tahansa. Hänen isänsä asui oikeasti veneen alla, oli asunnoton. Kasarin alussa ei niin välitetty. Hän kuoli 2000-luvun alussa kolmekymppisenä. Joskus mietin, että mihinkähän. Löytyikö lopulta hänellekin se kovempi kaveri vai mitä.
Vaalea kiharatukkainen obeesi tantta. Heli <3 muistan sut aina ja toivon, että oot asiakkaani jonain kauniina päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vaalea kiharatukkainen obeesi tantta. Heli <3 muistan sut aina ja toivon, että oot asiakkaani jonain kauniina päivänä.
Oletko sinä ruumiinavaaja vai hautaustoimiston yrittäjä? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olit huomaamaton
Eikö ne ole juuri suurimmassa vaarassa joutua kiusatuksi?
Vierailija kirjoitti:
Omassa koulussa oli kasarilla todella hurja tapaus, veti suorilta turpaan ketä tahansa. Hänen isänsä asui oikeasti veneen alla, oli asunnoton. Kasarin alussa ei niin välitetty. Hän kuoli 2000-luvun alussa kolmekymppisenä. Joskus mietin, että mihinkähän. Löytyikö lopulta hänellekin se kovempi kaveri vai mitä.
Vähän samalaisen tiedän. Veti koulun rehtoriakin turpaan, niin että putosi. Eikä ollut edes täysikokoinen.
Häntä ei pysäyttänyt mikään. Seurasin kiinnostuneena vierestä, kuuntelin vähän matkan päästä hänen näkökulmia miksi nuoria ja lapsia pakotetaan opiskelemaan.
Heistä halutaan halvalla tuottavampia yksilöitä lypsettäväksi rikkaille.
Hän oli se raivopää, joka polki vastatuuleen ja ei käynyt koskaan parturissa. Hän poltti pilveä, vaikka se oli laitonta. Hän eli vapaana ja väitti olevansa yhteiskunnan ulkopuolella, mutta yhteiskunta sulki hänet tiukkaan syleilyyn ja tukahdutti hänet lopulta hapettomaksi.
Hänen tiensä päätyi nuorisovankilaan ja kuulin että hänet oli lopulta nujerrettu henkisesti melko apaattiseksi. Kuoli maksakirroosiin varsin nuorena.
Nuoruuteni idoli kovis ja nahkatakkinen jätkä. Hän kiusasi vain kiusaajia ja taisteli vapauden puolesta. Hän oli henkeen ja vereen Yhdysvaltojen vapauden tai liberaalin aatteen puolustaja. Kyseinen henkilö runkkasi joulukirkon aikana virsikirjan väliin ja nauroi makeasti.
Muistan sen iloisen jukuripään kuin eilisen. Yhteiskunta kuristi hänet hapettomaan tilaan syleilyllään.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ollut uhka kenellekään missään mielessä. Eivät isokokoiset kiusaajatkaan yleensä vaahtosammuttimia kiusaa, ei siinä saa oikein kenenkään sympatioita puolelleen.
Mitäpä nuo, saman luokan oppilaita, jota ottivat minut silmätikukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän samalaisen tiedän. Veti koulun rehtoriakin turpaan, niin että putosi. Eikä ollut edes täysikokoinen.
Häntä ei pysäyttänyt mikään. Seurasin kiinnostuneena vierestä, kuuntelin vähän matkan päästä hänen näkökulmia miksi nuoria ja lapsia pakotetaan opiskelemaan.
Hän oli se raivopää, joka polki vastatuuleen ja ei käynyt koskaan parturissa. Hän poltti pilveä, vaikka se oli laitonta. Hän eli vapaana ja väitti olevansa yhteiskunnan ulkopuolella,
Auktoriteetti kiusasi villiä ja vapaata lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli se raivopää, joka polki vastatuuleen ja ei käynyt koskaan parturissa. Hän poltti pilveä, vaikka se oli laitonta. Hän eli vapaana ja väitti olevansa yhteiskunnan ulkopuolella,
Taidetaan puhua samasta henkilöstä, oikeasti. Tuo joulukirkko..
Sari, luokanvalvojani Seijan tytär. Ja kolmannen luokan opettajani Ritva ja hänen tähtioppilaansa Ilona, Minna ja Katja.
Komea poika, joka ysiluokalla rääkkäsi seiskaluokkalaisia, siis itseään pienempiä poikia.Hakkasi iltaisin kaupungilla myös muita. Äitinsä oli hullujenhuoneella ja isällään muita bisneksiä.
Nyt samainen poika esittää maireaa matkailuisäntää isältään perimässä matkailuyrityksessä. Ja toimii vuorovaikuskouluttajana yrityksille. No eihän kukaan hänet nuorena tuntenut mitään palveluja halua ostaa tällä paikkakunnalla !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olit huomaamaton
Eikö ne ole juuri suurimmassa vaarassa joutua kiusatuksi?
Itse olin tosi kiltti ja hiljainen, mutta jos kiusattiin, sitten mä ärähdin ja annoin niille vaikka lumipesut. Mua kiusattiin monista syistä, varmasti se, etten ollut lammas ja mua ei saanut matkimaan muiden nuorten pukeutumista ym. mulla oli omat. Mua kiusatiin myös siksi, että niitä kiinnnosti, miten mä hermostun niille. En kyllä enimmäkseen reagoinut, mutta jos joku tönäisi, tönäisin takaisin jne. Jos joku huusi jotain rumaa, huusin takaisin. Niitä ihmisiä kiinnosti mun reaktiot, joten aika monet huuteli mulle.
Kaikki kiusaaminen loppui heti, kun muutin maalaiskunnasta pois. Kaupungeissa ei kiusattu ikinä koulussa.
Ne oli lähinnä semmosia notkeeta rottaa kuuntelevia kovisjätkiä samalta luokalta.
Meidän luokalla oli Harri niminen oppilas.Oltiin ensin sen kanssa kavereita mutta kun ne kovikset tuli meidän luokalle myös Harri aloitti kiusaamisen.
Ei se koskaan ollut fyysistä.Henkistä ja sanallista väkivaltaa.
Ja yhdessä koulussa sain pää poikki jalat katki huuteluja vaikka olin vasta pieni alakoulu ikäinen.
Tunnetun muusikon poika.