Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuuton ahdistus, kun mies _vaatii_ yhteistä isoa peittoa parisänkyyn

Vierailija
23.09.2022 |

Kuulemma yhteinen iso peitto on itsestäänselvyys parisängyssä. Miehen vanhemmillakin on, joten hänelle on tärkeää, että meilläkin olisi. Olen vahvasti tätä vastaan. Ahdistun jo pelkästä ajatuksesta ja haluan ehdottomasti oman peiton. Ehkä koko yhteenmuutto ei ole mun juttu, kun tuo ahdistaa. Ollaan kyllä tunnettu vasta puolisen vuotta, joten ehkä vielä ei ole aika, kun ahdistaa niin kovasti.

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut hyvä syy haluta yhteinen peitto on hollantilainen uuni.

Vierailija
42/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat muuttaa yhteen tuollaisen päällepäsmärin kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.

Omat peitot ja omat asunnot.

Vierailija
44/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso peitto on ihana, mulla oli sellainen jo yksinäni asuessa. Hyvin mies sopeutui sen alla nukkumaan. Mökillä on erilliset peitot ja petarit kun nukutaan välillä yksin, välillä parisängyssä välillä vuodesohvalla, vähän sen mukaan ketkä on reissussa mukana.

Vierailija
45/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäisin kaukaa tuollaisen vaatijan saatikka muuttaisin yhteen. 

Vierailija
46/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso peitto on ihana, mulla oli sellainen jo yksinäni asuessa. Hyvin mies sopeutui sen alla nukkumaan. Mökillä on erilliset peitot ja petarit kun nukutaan välillä yksin, välillä parisängyssä välillä vuodesohvalla, vähän sen mukaan ketkä on reissussa mukana.

Miksi miehen piti sopeutua sen alle nukkumiseen?  Eikö sulle olisi käynyt, että hänellä on oma peitto?

Vierailija
47/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaa saa muttei vaatia. Ja noin nopeasti muutto yhteen kun toinen vaatii ja toista ei huvita? Huhhuh.

Lisäksi harvoin molemmille käy samanlainen peitto, toinen saattaa palella ja toinen olla hiessä.

Vierailija
48/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi yhteinen peitto, koska mulla pitää peiton olla aina päällä. Kesähelteellä se on yleensä polvien välissä ja lieve pepun päällä ja käsien välissä. Tää ei onnistu yhteisellä peitolla.

Vierailija
49/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei pysty luopumaan vaatimuksistaan edes peiton kohdalla, vaan suorastaan _vaatii_ yhteistä peittoa (hrrrh..puistattavaa) niin mieti vaan miten mukavaa on taipua hänen tahtoonsa isommissa asioissa.. 

Meillä on miehen kanssa ollut omat peitot 11 vuotta, enkä haluaisi unissaan piereskelevää miestä saman peiton alle (toki tätä ehkä itsekin tee unissani..?) Riittää että sänky jaetaan, jotain yksityisyyttä nyt sentään. Sama peiton alla ollaan vain seksiä harrastaessa, jos silloinkaan, kun harvoin siinä hommassa peittoa tarvitaan.

Vierailija
50/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen peitto? Kaikenlaisia hulluja se leipä elättää.

Voi olla alussa ihan söpöäkin kun nukutaan lusikassa, mutta silloinkin heti kun ensimmäinen nukahtaa niin toinen ottaa toisen peiton itselleen.

Vierailija
51/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen peitto on kamala!

Ei ole kun ihana, voi lämmitellä toisessa kiinni! Tosin mun mies ei ole yhtä innostunut tästä koska a) mä tunnun yleensä jääkylmältä niin ei tykkää kun kietoudun ja b) yöllä kuulemma varastan koko peiton.

Siksi meillä on välillä yhteinen ja välillä omat peitot. Molemmat pysyvät tyytyväisinä :D

Vierailija
52/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää noudattaa mamman ja papan tapoja. Aamiaisella tietyt jutut, nainen käy kaupassa miehen odottaessa autossa ja niin edelleen. Kysy heti kaikki nämä säännöt niin ei tule yllätyksenä.

Vierailija
53/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies vaatii. Itse en muuttaisi yhteen ihmisen kanssa, joka vaatii.

Vierailija
54/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olette muuttamassa puolen vuoden jälkeen yhteen?? Älkää muuttako ja ongelma ratkaistu. Jos muutenkin ahdistaa pikku jutut niin ehkä parempi erotakkin. Ymmärrän kyllä että haluat oman peiton.

Vierailija
55/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi minulla kynnyskysymys. Oma peitto tai eri teille.

Vierailija
56/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä yhteinen iso peitto on kiva. Jos tykkää nukkua ainakin osan yöstä toisen lähellä, niin ei tarvi erillisten peittojen kanssa siinä sählätä. Ei ole ollut ongelma nukkua kauempanakin, kun on halunnut, peiton koko on riittänyt hyvin siihen.

Mutta mitä aloitukseen tulee, niin on mun mielestä jotenkin kummallista, että molemmilla on niin ehdottomat mielipiteet tässä ja sua nyt jopa ahdistaa asia? Onko teillä suhteessa kaikki oikeesti hyvin? Onko mies kontrolloiva ja määräävä vai onko sun vaikea ilmaista kunnolla omia toiveitasi ja mielipiteitäsi ja pitää puoliasi?

Mun ehdotus on, että voisit kokeilla isoa peittoa jonkin aikaa kompromissina miehen mieliksi, jos et ole ennen sellaista kokeillut. Kerrot sitten oliko hyvä vai ei. Omat peitot käyttöön jos ei ollut hyvä. Ei pitäisi olla ongelma vaihtaa takaisin kahteen peittoon jos ei ollut hyvä. (Jos olisi ongelma, niin suhteessa on silloin isompiakin ongelmia.) Kai te nytkin, vaikkette vielä yhdessä asukaan, niin nukutte välillä yhdessä? Tykkäätkö olla osan iltaa/yötä toisen lähellä, vai kokonaan erikseen?

Voi myös kokeilla tällaista: Miehellä jättipeitto ja meet saman alle silloin kun tykkäät ja sulla on myös kuitenkin oma erillinen normikokoinen peitto jota käytät jos et halua saman peiton alle.

Hassua että tällaisesta asiasta tulee niin vaikea. Miten käy kun tulee isompia ongemia? Parisuhteessa molempien pitää osata yhtälailla ymmärtää toista ja joustaa. Ei pitäsi olla niin vaikeaa, jos on luottamus ja molemmat välittää toisesta ja arvostaa myös toisen tunteita ja miepiteitä, (ja omiaan myös). Huomioonottamisen pitäisi kukea molempiin suuntiin.

Vierailija
57/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vilukissa ja mun mielestä on ihanaa nukkua miehen kanssa saman ison peiton alla.

Mutta ymmärrän, ettei kaikki tykkää sellaisesta. 

Ei ne omat peitot estä toisessa kiinni nukkumista. Testattu monen monta kertaa.

Ei estä tietty, mutta on kyllä kätevämpää kun on yksi iso peitto.

Vierailija
58/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkä viimalle ja tykkään kietoa peiton visusti kaulan ympärille. Tämä ei oikein onnistu yhteispeitolla, jonka alla on kaksi ihmistä. Muutenkin yhteispeitto kuulostaa hankalalta.

Vierailija
59/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi ikinä yhteiseen peittoon. Oma peitto on ihana ja sen voi asetella täsmälleen kuten haluaa eikä kukaan vie sitä yön aikana. Lähes mikään ei ole yhtä tärkeää kuin hyvä uni. Viihdyn muuten ihan hyvin hotelleissa mutta se yhteinen peitto ei kyllä ikinä ole hyvä. Mieheni on samaa mieltä, ja olemme olleet onnellisesti yhdessä 15 vuotta omilla peitolla, jopa siinä 140 cm sängyssä opiskelijayksiössä. Ei vaikuta läheisyyteen mitenkään.

Meistä kumpikaan ei myöskään yritä kopioida vanhempiaan parisuhteessamme (korkeintaan päinvastoin). Ehkä ap:n olisi hyvä tutustua mieheensä vähän enemmän vielä ennen yhteen muuton harkitsemista josko tulee muitakin ikäviä yllätyksiä. Ja missään nimessä ei pidä suostua yhteiseen peittoon jos sitä ei itse halua.

Vierailija
60/136 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi