Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian tasainen ja särmätön nainen

Vierailija
22.09.2022 |

Tällainen kuulemma olen.

Joskus aiemminkin mut on jätetty, yks sanoi saatesanoiksi, että hän syttyy siitä kun nainen on oikukas ja haastava (jota minä en ole),

toinen oikein suuttui, kun olin "laimean mielipiteetön" kun hän kysyi mielipidettäni otetaanko kumpaa viiniä ja minä sanoin että "ihan sama, kumpikin käy" (se oli totuus, minusta oli aivan sama, en tunne viinejä).

Miehet kyllä ihastuvat minuun helposti, olen iloinen ja ystävällinen ja ihan ok näköinen, mutta sitten tulen dumbatuksi kun olen niin tylsä. En haasta riitaa, mielialani ei juuri heittele, olen rauhallinen, elämäni on sujuvaa ja mutkatonta, tykkään työstäni, harrastuksistani, talous ja mielenterveys on kunnossa.

Noh, miestä ei tahdo löytyä, mutta eipä kai kaikkea voi saada...

Kommentit (744)

Vierailija
621/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
622/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhalliset ja tasaiset on tylsää seuraa sukupuolesta riippumatta, jos itsellä on enemmän luonnetta. Jees-jees-miehet, ihansama-naiset ja muut emmätiiä-tyypit on rasittavia. Mitä lisäarvoa sellaisen kanssa hengailu tuo? Joo, on ainakin "joku".

Se, että osaa pitää hauskaa ja näyttää tunteensa ei tarvii olla draamailua, vaan osa meistä on ihan kypsiä aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, palataanpas sitten todellisuuteen. Ne miehet jotka tykkäävät fiksuista, mukavista rauhallisista naisista, ovat yleensä itsekin sellaisia. Näin ollen, heillä on tavallisesti ainakin jonkin verran vientiä. Mikä puolestaan tarkoittaa, että he ovat jo varattuja. Kyse ei ole siis siitä, että miehet yleisesti tykkäisivät "jännänaisista" vaan siitä, että kaavit jo laarin pohjaa, ja sieltä löytyy sitten mitä löytyy.

Esim. omassa vaimossani ihastuin nimenomaan siihen, ettei tarvitse tarvitse koko ajan tapella vaan mahdolliset erimielisyydet voidaan hoitaa ihan keskustelemalla kuten aikuisilla on tapana.

Vierailija
624/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain oon lukenut, et ihmiset etsii psykologisesti, lapsuuden perheen oloista kumppania. eli riitaisessa ilmapiirissä kasvanut, kokee riidat turvalliseksi "kodikkuudeksi"vaikka se olisi oikeasti sairasta trauma bondia.

olen aika rauhallinen ihminen ,mietin että johtuu ehkä kodista, jossa oli aitoa rakkautta ja välittämstä.koen riidat ja huutamisen turhista asioista, loukkaavina.

perhe ja mihin tottunut ,vaikuttaa parin valintaan.kyllä riitaisissakin perheissä voi olla rakkautta,asiat vaan ilmaistaan huutamalla.toiset taas menee lukkoon henkisesti riidoista ja huudosta.

Vierailija
625/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tarvitsee olla vain kaunis kodinhengetär ja tyydyttää miehen tarpeet!

Vierailija
626/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkul kirjoitti:

Naisen tarvitsee olla vain kaunis kodinhengetär ja tyydyttää miehen tarpeet!

Niin ja se riippuu ihan miehen älykkyydestä, mitkä ne miehen tarpeet on. On monia miehiä, jotka haluavat itselleen älykkään ja keskustelutaitoisen, sivistyneen kumppanin.

Sitten on niitä muita. Niistä muista ei moni välttis saa sitä naista ollenkaan, koko elämänsä aikana.

Vierailija
627/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku puuseppä vai miksi haluat päästä hiomaan särmät pois?

Tai siis paremminkin, miksi jonkun toisen puusepän hionta ei sulle kelpaa? Miksi ne särmät on itse päästävä pyöristämään?

Vierailija
628/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omasta mielestäni ole draamailija, en jaksa läyhäyä ihan kaikesta, rakastan rauhaa ja rakkautta.

Mutta osaan kyllä olla jääräpää, vaikka olenkin miellyttäjä empaatikko. Miehiä käy ilmeisesti pelottamaan se, että uskallan sanoa mielipiteeni ja olla myös oikeassa, ja olla itsenäinen. Ja seksi, taivas varjele... Ensin pyydetään aloitteellisuutta ja rohkeutta. Sitten kun on aloitteellinen ja pyrkii toteuttamaan omaa seksuaalisuutta, niin alkaa välittömästi ruikutus, että ei noin, et sä saa olla tuollainen. Eli pitäisi olla vaan lahna, eikä pyytää itselleen mitään.

Yleensä kohtaan niitä miehiä, jotka koittaa sulloa mua johonkin kuvittelemaansa rooliin ja malliin, johon en todellakaan sovi. Ensin ollaan niin lääpällään ja sitten alkaa ruikutus ja rähjäys, tai pahimmillaan piiloveetuilu ja manipulointi.

Ei kiitos enää. Osaan ajatella itse, mun puolesta ei tarvitse ajatella, eikä sanoittaa mun tunteita. En ole vain antaja, vaan haluan itsekin saada, niin henkisesti, kuin seksuaalisesti. Toivon löytäväni ihmisiä, joiden seurassa saan olla oma itseni ja jotka jopa rohkaisee siinä. Sellaisia ei vaan tunnu olevan missään

Itselläni on kokemusta myös tästä. Minua halutaan ja se myös ilmaistaan. Sitten kun itse ilmaisee samanlaisia asioita onkin seksihullu ja se ahdistaa. Kiva hei.

Vierailija
629/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, palataanpas sitten todellisuuteen. Ne miehet jotka tykkäävät fiksuista, mukavista rauhallisista naisista, ovat yleensä itsekin sellaisia. Näin ollen, heillä on tavallisesti ainakin jonkin verran vientiä. Mikä puolestaan tarkoittaa, että he ovat jo varattuja. Kyse ei ole siis siitä, että miehet yleisesti tykkäisivät "jännänaisista" vaan siitä, että kaavit jo laarin pohjaa, ja sieltä löytyy sitten mitä löytyy.

Esim. omassa vaimossani ihastuin nimenomaan siihen, ettei tarvitse tarvitse koko ajan tapella vaan mahdolliset erimielisyydet voidaan hoitaa ihan keskustelemalla kuten aikuisilla on tapana.

Näppärästi argumentoit itsesi ja rouvan tasaiseksi ja rauhalliseksi ja keskustellen asiat selvittäviksi, josta toki voi vetää yhtäläisyysmerkit fiksuun. Ah, niin suomalaista. Ei tehrä tästä nyt numeroa.

Näin taas päästiin keskustelussa siihen rakentavaan vaiheeseen, jossa voidaan konsensushengessä todeta, että voihan temperamenttisilla hourupäillä (ja mitä näitä jännänaisia nyt olikaan) olla vientiä kaltaistensa, linnakundien ja hampuusien keskuudessa, mutta eipä hätää, kyllä me kunnon ihmiset on aina tykätty toisista kunnollisista (suomalaisista), jotka eivät ääntään korota. Yksi totuushan se kuitenkin mahtuu tänne Pohjolan perukoille ja hyvä niin, eikö?

Oma kokemukseni on kyllä juuri ap:n näkemyksen suuntainen. Olen temperamenttinen nainen ja suorastaan nautin väittelystä enkä epäröi hyvinkin suoraan kertoa, mitä tahdon ja mitä en tahdo. Ääntänikin korotan tarvittaessa ja eikä minua kenties luonnehdita sanalla rauhallinen, vaikka sitä varsin usein olenkin. Epäsovinnainen olen taatusti.

Ja kyllä, vientiä on piisannut aina ja kyllä, enemmän kuin ap:n kaltaisilla ystävilläni. Joukossa on erityisesti ollut paljon rauhallisia ja älykkäitä (ja saanen todeta, hyvätuloisia) miehiä, joille selvästi edustan jotain, jota heidän maailmassaan on haastavaa löytää. En usko tämän johtuvan niinkään halusta tapella kuin siitä, että he aidosti nauttivat siitä, että kanssani ei ole tylsää - ei keskustelun tasolla eikä millään muullakaan tasolla. Näin on juuri siitä syystä, että en pyri ensijaisesti välttämään erimielisyyttä tai yllättäviä tilanteita, päinvastoin.

Osaan kuitenkin käyttäytyä kun se on tarpeen. En todellakaan ole väkivaltainen tappelija tai narsisti vaan oikein mukava ihminen, joka osaa kuunnella ja myös antaa toiselle tilaa päästellä höyryjä. Joten jospa jätettäisiin tappelijaksi ja altaan pohjimmaiseksi leimaaminen.

Minäkään en lopulta halunnut miestä, joka välttää riitaa viimeiseen asti, koska sellainen on minusta ahdistavaa ja olisin tukehtunut sellaisessa suhteessa. Niinpä minulla on pitkä avioliitto miehen kanssa, jolla vientiä olisi riittänyt ja jonka kanssa on saanut riidellä ja rakastaa.

Vierailija
630/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En omasta mielestäni ole draamailija, en jaksa läyhäyä ihan kaikesta, rakastan rauhaa ja rakkautta.

Mutta osaan kyllä olla jääräpää, vaikka olenkin miellyttäjä empaatikko. Miehiä käy ilmeisesti pelottamaan se, että uskallan sanoa mielipiteeni ja olla myös oikeassa, ja olla itsenäinen. Ja seksi, taivas varjele... Ensin pyydetään aloitteellisuutta ja rohkeutta. Sitten kun on aloitteellinen ja pyrkii toteuttamaan omaa seksuaalisuutta, niin alkaa välittömästi ruikutus, että ei noin, et sä saa olla tuollainen. Eli pitäisi olla vaan lahna, eikä pyytää itselleen mitään.

Yleensä kohtaan niitä miehiä, jotka koittaa sulloa mua johonkin kuvittelemaansa rooliin ja malliin, johon en todellakaan sovi. Ensin ollaan niin lääpällään ja sitten alkaa ruikutus ja rähjäys, tai pahimmillaan piiloveetuilu ja manipulointi.

Ei kiitos enää. Osaan ajatella itse, mun puolesta ei tarvitse ajatella, eikä sanoittaa mun tunteita. En ole vain antaja, vaan haluan itsekin saada, niin henkisesti, kuin seksuaalisesti. Toivon löytäväni ihmisiä, joiden seurassa saan olla oma itseni ja jotka jopa rohkaisee siinä. Sellaisia ei vaan tunnu olevan missään

Itselläni on kokemusta myös tästä. Minua halutaan ja se myös ilmaistaan. Sitten kun itse ilmaisee samanlaisia asioita onkin seksihullu ja se ahdistaa. Kiva hei.

Täällä kolmas. Nainen ei joidenkin miesten mielestä saa olla aktiivinen ja halukas. 

Vierailija
631/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

leiki mykkää jos ei oo mitään sanottavaa. hymyilet vaan kauniisti ja oot tyhjäpää

Vierailija
632/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varsin erilainen kokemus. Minua on aina kuvailtu rauhalliseksi, järkeväksi ja analyyttiseksi ihmiseksi. Inhoan riitoja ja pyrin räyhäämisen sijaan käsittelemään tunteeni yksin. Kun olen rauhoittunut, palaan keskusteluyhteyteen ja varsin ratkaisukeskeisellä otteella yritän selvittää ongelmaa.

Minulla on kuitenkin aina ollut vientiä ja jokaikinen parisuhteeni on päättynyt omasta halustani ja osa existä on jäänyt pidemmäksikin aikaa kaipailemaan yhteenpaluuta. Kaikki aiemmat kumppanini ovat olleet myös hyvin sopuisia ja rauhallisia, yhtä lukuun ottamatta. Yksi oli itse varsinainen draamailija ja riidat räjähtelivät mitä arvaamattomimmista syistä. Se oli minulle erittäin kuormittavaa ja olen jälkeenpäin katunut koko suhdetta.

En koe, että sopuisuus on sama asia kuin tylsyys. Olen jossain määrin kummallinenkin persoona ja minun kanssani keksii kyllä tekemistä. Harrastan kamppailulajeja, laskuvarjohyppäämistä, jousiammuntaa jne.

Vierailija
633/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteettömät ihmiset on raskaita siksi, ettei heiltä saa apua päätöksentekoon. Kaikki työ pitää tehdä itse.

Iha sama ei siis ole mielestäni kohtelias vastaus, vaikka se rehellinen saattaakin olla. Jos joku kysyy mielipidettä, voi arpoa vastauksen päässään, oikeahan se on joka tapauksessa.

Vierailija
634/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitelijä ,räyhääjät ei välttämättä ole jännittiviä tai älykkäitä henkisellä tasolla.tasapainoiset kivat ihmiset voi olla jännittäviä ja mielenkiintoisia älyllisesti. tätä ei välttämättä tässä keskustelussa tule esille. 

Vierailija
635/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ketjua kahlata kokonaan läpi, mutta selväähän se on, ettei tylsä ihminen kiinnosta. Olen 21-vuotiaana seurustellut niin tasaisen nuoren miehen kanssa, että olin nukahtaa joka kerta kun hän avasi suunsa. Puheenaiheet olivat tylsää jaarittelua. Jos yritin vähän hätkähdyttää ja sanoin vaikka keskustelua herättääkseni jotain räväkkää, hän otti sen ihan tosissaan. Kerran hän suuttui ihan tosissaan, kun sanoin, että juoksija x on niin paljon parempi kuin juoksija y. Hän vertaili tilastoaikoja ja minä intin, etä se x on silti parempi, ei ole vielä edes parasta juoksuaan juossut. Sitten hän suuttui ja alkoi mököttää. En yhtään muista, ketkä oli ne juoksijat, mutta minua ärsytti hänen kuivakka keskustelutyylinsä. Teki mieli järkyttää.

Vierailija
636/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta on välittynyt minulle sellainen mielikuva, että rauhallisilla ja vakailla naisilla on turvallinen ja kotitausta, jossa ei ole jatkuvasti riidelty repivästi ja käytetty henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Ne rähjäävät ja jatkuvasti sisäisesti radaltaan suistuvat naiset tulevat puolestaan turvattomasta, epävakaasta ja väkivaltaisesta kodista, jossa he ovat joutuneet jopa huolehtimaan omista vanhemmistaan ja elämään jatkuvassa kauhussa ja stressissä. Onko näin?

Vierailija
637/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, ei vika ole sinussa.

Olet todennäköisesti tavannut vain avohoitopotilaita, joita kiinnostaa kaltaisensa oloiset.....no, jännemmät tapaukset.

Kyllä sinäkin vielä löydät (toivottavasti) omanlaisesi ihmisen.

Mä tapailin sellasta avohoitopotilasta (päihteitä palvova renttu-raksamies). Tiesi kaikesta kaiken. Kaikkeen oli tärkeilevä mielipide. En tiedä muuten yhtään kunnollista raksamiestä. Se on vakava varoitusmerkki jos mies on raksalla töissä.

Vierailija
638/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ole vuosi ilman mitään romanttista suhdetta. Ellei se kartuta intohimoasi elämään ja ihmissuhteisiin... pitäisikö sinun ottaa tylsä mies? Ehkä hän hyväksyisi sinun tylsyytesi.

Vierailija
639/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta on välittynyt minulle sellainen mielikuva, että rauhallisilla ja vakailla naisilla on turvallinen ja kotitausta, jossa ei ole jatkuvasti riidelty repivästi ja käytetty henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Ne rähjäävät ja jatkuvasti sisäisesti radaltaan suistuvat naiset tulevat puolestaan turvattomasta, epävakaasta ja väkivaltaisesta kodista, jossa he ovat joutuneet jopa huolehtimaan omista vanhemmistaan ja elämään jatkuvassa kauhussa ja stressissä. Onko näin?

No ei ole. Meissä rauhallisissa ja analyyttisissä on myös niitä, jotka ei halua eikä tuo lapsuudenkodin kaaosta ja draamaa elämäänsä.

Tässä on monta asiaa sekaisin: tylsä voi olla olematta rauhallinen, itsensä voi kokea kivaksi ja tasaiseksi vaikka oikeasti on huonoitsetuntoinen ja liian passiivinen, tai jopa passiivis-aggre. Ja sitten vielä se pieni vähemmistö, joka nauttii vuoristoradasta ja draamasta.

Huono itsetunto myös karkottaa sukupuolesta riippumatta, ne jotka haluaa liikaa miellyttää ja siksi kaikki on 'ihan sama' on niitä jotka heivataan kun löytyy napakampi ihminen.

Vierailija
640/744 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riitelijä ,räyhääjät ei välttämättä ole jännittiviä tai älykkäitä henkisellä tasolla.tasapainoiset kivat ihmiset voi olla jännittäviä ja mielenkiintoisia älyllisesti. tätä ei välttämättä tässä keskustelussa tule esille. 

Ei varmaan tule esille, koska ap kuvaili tunnetason epävakauteen viittaavaa jännittävyyttä, josta jotkut miehet tuntuvat innostuvan.