Rikkaat ja rahattomat 19.10. alkaen
Tunnistitteko mainoksen perusteella ketään? Itse en nimeltä, joitain tuttuja naamoja oli muista ohjelmista.
Kommentit (100)
Kolmevuorotyötä täydellä työajalla tekevän lähihoitajan, jolla on kokemuslisä, nettopalkka on lähes 2000€. Jos tällä Jaakolla asumismenot on vaikka 800€/kk, niin ihan mukavasti hänellä pitäisi jäädä muuhun elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kai palkasta väkisin jää enemmän ruokaan ja muihin kuluihin?
Mulla jää palkasta käteen 1219€. Siitä maksan 595€ vuokraa, 20 € puhelinlasku, ~30€ lääkkeet, 60€ sähkö, bussikortti 55€. Säästöön yritän laittaa 100€/kk jos tulee jotain yllättävää.
Mun ruokabudjetti on 89€/ vko. Mutta mä pärjään sillä ihan hyvin.
Laurin ostoksista jäi ihmetyttämään kaksi pakettia vessapaperia (toinen Rainbown softia, toinen normaalia.) Eikai yksi ihminen niin paljon tarvitse?
Christiiina kirjoitti:
Kolmevuorotyötä täydellä työajalla tekevän lähihoitajan, jolla on kokemuslisä, nettopalkka on lähes 2000€. Jos tällä Jaakolla asumismenot on vaikka 800€/kk, niin ihan mukavasti hänellä pitäisi jäädä muuhun elämiseen.
Jotain jätetään kertomatta, kulutusluotoista velkoja tms.?
Vierailija kirjoitti:
Laurin ostoksista jäi ihmetyttämään kaksi pakettia vessapaperia (toinen Rainbown softia, toinen normaalia.) Eikai yksi ihminen niin paljon tarvitse?
Toinen taisi olla talouspaperia.
Saiko toi rahaton sen mökin kertaluontoiseen käyttöön vai ihan kokonaan aina kun haluaa mennä jos mökki vapaana?
Olipa mukava jakso. Kaksi sympaattäista miestä, jolla näytti myös synkkaavan keskenään.
Jaakon mietteet nyt:
En ymmärrä tota valitusta ulkosaunasta,kai se oli tiedossa silloinkin kun puoliso vielä kuvioissa.Ja ei voi olla kova vuokra tollasessa mökissä.
Rikkaat joita työni kautta tunnen (laitetaan rajaksi vaikka useamman miljoonan nettovarallisuus ilman omaa asuntoa) eivät todellakaan menisi tuohon ohjelmaan.
Tuossa jengissä haiskahtaa keskiluokka. Elvistellään autoilla, porealtailla ja luksuslomilla.
No, Jaakolla on ilmeisesti ollut ongelmia työssään, koska ei ole halunnut ottaa koronarokotetta.
https://www.kaleva.fi/iilainen-jaakko-jaaskelainen-ei-ole-halunnut-otta…
Jaakolla taitaa ollut työmatkaa n. 80 km päivässä, jos Oulussa työskentelee.
Vierailija kirjoitti:
Jaakolla taitaa ollut työmatkaa n. 80 km päivässä, jos Oulussa työskentelee.
Ei kannata lähihoitajan palkalla ajaa noin pitkiä työmatkoja, mieluumin sitten vaihtaa lähemmäs työpaikkaa. Eiköhän niitä lastensuijeluyksiköitä ole lähempänäkin tai sitten mennä ihan vaan vanhusten tai kehitysvammaisten hoivakotiin töihin omalla paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen taisi olla talouspaperia.
Ei ollut talouspaperia. Hyllyttelen noita päivittäin, niin paketit kyllä tutut. Mutta ehkä otti vahingossa kaksi vessapaperia
Köyhälläkin on oma ylpeytensä. En tarvitse venettä ja 1500 euroa viikkorahaa on liikaa. Olisin käyttänyt vain 80. Itse haluan tulla toimeen omillani. En ihannoi enkä himoitse rikkaiden omaisuuksia. En käy ulkomailla ja elän vaatimattomasti. Vieraille tarjoan aina ruokaa, usein kalaa, vaikka se onkin hintavaa. Haluan tarjota parasta. Jokainen tyylillään.
Niina luuli että Tove Jansson asuu merihaassa :-)
Vierailija kirjoitti:
Niina luuli että Tove Jansson asuu merihaassa :-)
Turhuuksien turhuus. Tuhlaa 10 000e kuukaudessa?
Viisas sijoittaisi rahat, mutta pröystäily taitaa olla tärkeämpää.
Ällöttävää...eikä toi muija edes ole mikään rikas.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kohtalaisen varakas, mutta en koskaan lähtisi tähän ohjelmaan. Siis että kutsuisin kotiini jonkun ihan että katsoppas, mitä kaikkea meillä on mihin sulla ei koskaan ole varaa. Yrjöttävää toimintaa.
Mulla on jo lähtökohdat olleet niin paljon paremmat kuin monilla (ehjä perhe, onnellinen ja kohtalaisen varakas lapsuus, hyvä mielenterveys, perintö) että en kehtaisi lähteä elvistelemään.
Pyrin antamaan hyväntekeväisyyteen ja teen vapaaehtoistyötä lastensuojelunuorten tukihenkilönä.
Inhottaa ylipainoiset akat, jotka mässäilee ja elvistelee kun
samaan aikaan ihmiset kärvistelee taloudellisilla vaikeuksilla.
62 000 kotitaloutta tippunut Suomessa köyhyyteen Ylen mukaan.
Kiva lähtökohta tässä törkyohjelmassa. Köyhät kyykkyyn...ja kato
tässä on MUN KAIKKI TAVARAT, JOITA SÄ VOIT IHASTELLA.
Kai palkasta väkisin jää enemmän ruokaan ja muihin kuluihin?