Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja rahattomat 19.10. alkaen

Vierailija
22.09.2022 |

Tunnistitteko mainoksen perusteella ketään? Itse en nimeltä, joitain tuttuja naamoja oli muista ohjelmista.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Salovaara sanois mun 35-40€ viikkobudjetista? Saatika kun kuulee, että sillä pitää hommata myös kissalle ruoka, hiekka jne. :D :D Eikä edes ole viikon kokeilu, vaan vuosien ajan sama...

Vierailija
42/100 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Salovaara sanois mun 35-40€ viikkobudjetista? Saatika kun kuulee, että sillä pitää hommata myös kissalle ruoka, hiekka jne. :D :D Eikä edes ole viikon kokeilu, vaan vuosien ajan sama...

Kumma, että Lauri ei osannut etsiä hintoja netistä ja tehdä ruoka- ja ostoslistaa. Sinun budjetilla siinä olisi jo hyvin haastetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman nimi johtaa harhaan. Sen pitäisi olla ennemmin Vauraat ja varattomat. Sitten kun mukana on Herlinit, Mika Anttonen, Antti Wihuri, Kyösti Kakkonen tai joku muu oikeasti todella rikas, niin sitten voidaan puhua rikkaista.

Olisihan siinä varattomalla ihmettelemistä, kun aktiviteettina olisi Wihurin yksityiskoneella lentäminen jonnekkin Italiaan huvilalle siestaa viettämään.

Tai miten Kyösti Kakkonen tulisi toimeen 70 euron viikko budjetilla vuokra kaksiossa Martinlaaksossa?  

Vierailija
44/100 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman nimi johtaa harhaan. Sen pitäisi olla ennemmin Vauraat ja varattomat. Sitten kun mukana on Herlinit, Mika Anttonen, Antti Wihuri, Kyösti Kakkonen tai joku muu oikeasti todella rikas, niin sitten voidaan puhua rikkaista.

Olisihan siinä varattomalla ihmettelemistä, kun aktiviteettina olisi Wihurin yksityiskoneella lentäminen jonnekkin Italiaan huvilalle siestaa viettämään.

Tai miten Kyösti Kakkonen tulisi toimeen 70 euron viikko budjetilla vuokra kaksiossa Martinlaaksossa?  

Moni köyhä olisi jo siitä tyytyväinen, jos saisi asua Anttosen hulppeissa saunatiloissa viikon.

Vierailija
45/100 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko toi Nina Kuhta jotenkin rikas?

Vierailija
46/100 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsi lähinnä myötähäpeä taas näitä rikkaita kohtaan.

Ainahan siinä alussa niiden on käsketty kehua rikkauksilla. Sitten ovat kuitenkin ihan myötätuntoisia ja anteliaitakin köyhiä kohtaan

Toi ohjelma antaa aika väärän kuvan. Jaetaan rahaa viikoksi vaikka 3500e. Se miten toi raha tulee on, kun kaikki sijoitukset, lainat ja muut on koko vuodelta laskettu yhteen ja sit se jaetaan. Aki Manninen oli siinä ohjelmassa ja se kerto jälkeenpäin miten se homma menee. Sano ettei se mitään 3000e viikossa tuhlaa. Kerto aika suoraan miten se summa tuli.

Vierailija
47/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Salovaara yllättää rahattoman Jaakon:

Oman etuoikeutetun asemansa tunnistava Lauri päättää yllättää kotiinsa palanneen Jaakon järjestämällä tälle kaapin täyteen ruokaa. Lisääkin on tulossa: lopuksi Lauri tarjoaa kyyneliin puhkeavalle Jaakolle vapaaseen käyttöön Iso-Syötteellä sijaitsevan näköalamökkinsä ja on järjestänyt musiikkia harrastavan miehen tutun musiikkituottajan oppiin.

https://www.is.fi/viihde/art-2000009132239.html

Vierailija
48/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas Jaakonkin muuttaa yksin pienempään asuntoon asumaan, niin olisi enemmän sitä rahaakin. Halvemmalla asuis varmaan jossain kerrostalokämpässäkin.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e57eeb3e-ead9-429a-a3da-44048b9…

Ohjelmassa rahattomaksi luokiteltu Jaakko asuu isohkossa omakotitalossa Iissä. Hänen oli alunperin tarkoitus muuttaa taloon silloisen puolisonsa kanssa, mutta nyt hän asustelee talossa kaksin koiransa kanssa.

Talossa on kesäisin maltilliset asumiskustannukset, mutta talvella sähkölasku pomppaa huippulukemiin.

Silloin sähkölasku on 700-800 euroa kuussa. Se on huomattavasti eri, kuin kesällä kuusikymppiä, Jaakko harmittelee.

Lastensuojelussa työskentelevän Jaakon on talvisin turvauduttava takkatulen lämpöön, jolla hän varaa taloon lämpöä. Useissa huoneissa ei pidetä edes peruslämpöä pakkasilla.

Ovia kiinni ja vilttejä ovien välissä. Tiivisteteipit ikkunoissa, kaikki lämpö pitää pitää sisällä.

Jaakon asumuksessa ei ole sisällä suihkua, vaan peseytyminen tapahtuu pihalla olevassa saunarakennuksessa. Korkeilla pakkasilla ja kinosten keskellä ajatus saunarakennuksessa peseytymisestä ei aina houkuttele.

Se on hieman eri juttu kuin näin kesäisin. Kesällä se on tunnelmallista mennä nurmikon läpi aamutakki päällä tuonne.

Vierailija
49/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammamarja kirjoitti:

Lähteekö oikeasti rikas tähän pelleohjelmaan? I

Useimmat arvostavat omaa yksityisyyttään niin paljon, etteivät ole valmiita myymään sitä pikkusummilla yleiseen levitykseen.

Ei lähde. Me olemme millä mittapuulla hyvänsä mitattuna niitä rikkaita. Perheemme kaksi parasta perhetuttua ovat myös miljonäärejä. Kukaan meistä ei koskaan lähde tuohon ohjelmaan, eikä mielellään esiinnytä missään julkisuudessa. Korkeintaan yritystoiminnasta puhuttaessa. Kateellisia riittää siitä huolimatta ihan piisalle asti.

Vierailija
50/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille näyttää ottavan koville se että joku on "rikas" ja näyttää sen avoimesti. Kauheaa panettelua heitä kohtaan täällä. 

Ja se että ei olisi rikkaita, niin ei tuossa mitään miljonäärejä tarvi ollakaan vaan kuulua vaan vaikka vaan 10 ylimpään prosenttiin tulojen ja omaisuuden suhteen. Se ei loppujen lopuksi Suomessa vaadi niin kauheasti että sinne kuuluu. 

Vierailija
51/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kampaaja on mun tuttu, enpä yllättynyt kun näin hänet mainoksessa.enkä siis positiivisella tavalla.

Vierailija
52/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen typerä ohjelma.Köyhä=osa-aikatyöläinen,rikas=pikkuyrittäjä parilla työntekijällä.

Oikeat rikkaat ei tuohon kehtaa mennä.

Tämä. Ihan nolo ohjelma.

Vierailija
53/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni köyhänä vaikka mun viikkobudjettikin on 100 euroa. Kai mä sit olen... Hyvin ainakin itse pärjään 100 e/viikko budjetilla. Tuolla saa vaikka kuinka ruokaa, ostella muutakin "turhaa".

Vierailija
54/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille näyttää ottavan koville se että joku on "rikas" ja näyttää sen avoimesti. Kauheaa panettelua heitä kohtaan täällä. 

Ja se että ei olisi rikkaita, niin ei tuossa mitään miljonäärejä tarvi ollakaan vaan kuulua vaan vaikka vaan 10 ylimpään prosenttiin tulojen ja omaisuuden suhteen. Se ei loppujen lopuksi Suomessa vaadi niin kauheasti että sinne kuuluu. 

Kateus-kortti vedetään aina esille, kun totuus rikkaista kirpaisee.

Vierailija
55/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Niina Kuhta siinä esittelyssä? Jos ei niin oli kyllä ainakin kovin hänen näköinen. Porealtaassa oli, ei paljoa ollut esillä.

On Niina Kuhta siinä, se nyt kehuu itteensä maasta taivaaseen joka ohjelmassa mihin pääsee et nyt on ihan oikeessa ohjelmassa sen puolesta.

Niinalla on maaninen hinku tunkea julkisuuteen. Aivan pimeetä.

Vierailija
56/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo velkaa, autot liisattuja, matkat luottokortilla. Sitäkö on rikkaus?

Vierailija
57/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa

Vierailija
58/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi toinenkaa heebo köyhältä vaikuta.

Vierailija
59/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kohtalaisen varakas, mutta en koskaan lähtisi tähän ohjelmaan. Siis että kutsuisin kotiini jonkun ihan että katsoppas, mitä kaikkea meillä on mihin sulla ei koskaan ole varaa. Yrjöttävää toimintaa.

Mulla on jo lähtökohdat olleet niin paljon paremmat kuin monilla (ehjä perhe, onnellinen ja kohtalaisen varakas lapsuus, hyvä mielenterveys, perintö) että en kehtaisi lähteä elvistelemään.

Pyrin antamaan hyväntekeväisyyteen ja teen vapaaehtoistyötä lastensuojelunuorten tukihenkilönä.

Vierailija
60/100 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rahaa voi olla vain 80 euroa kuussa, jos käy töissä?

Jos ei ole lapsia tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi