Tekeekö teillä pahaa tappaa vaikka hyttysiä, kärpäsiä tai ampiaisia?
Tai muurahaisi tai hämähäkkejä? Minulla vähän, mutta joskus on vaan pakko.
Kommentit (20)
Muurahaisille, jos näen niitä ihan seinän vieressä talossani, laitan suolaa niin reitti katkeaa ja etsivät uuden reitin poispäin talosta. Kerran niitä tuli keittiöön ja silloin otin selvää asiasta. Ennevanhaan ripoteltiin suolaa sisäänkäynnin lähelle esim. portaille estämään muurahaisten reittiä sisätiloihin. Olen kiinnostunut aina etsimään jonkin ratkaisun ilman kemiaa ja tappamista.
Juomalasin ja paperin avulla ei tarvitse tappaa hyödyllisiä pörriäisiä saati pelkäämiäni hämähäkkejäkään.
Jos on ihan hirveästi itikoita kimpussa niin kyllä niitä vaan tulee läiskittyä ihan automaattisesti.
Ne mitkä pistää, ne on refleksinä läimäytettävä.
Kärpäset ikkunalta niskasta kiinni ja ulos.
Ampiaiset eivät kuulu ihmisten koteihin, eikä kyllä kärpäset eikä itikatkaan, nehän ovat haittaeläimiä.
Ampiaisista jotkut voivat saada voimakkaan allergisen reaktion, joten se ei ole vaaraton. Nykyisin saa apteekista varalle Ampi -Kyy - pakkauksia varalle. Kärpäset levittävät likaa ja bakteereja, myös ruokiin, joten pois vaan. Itikat ovat kiusallisia ja jotkut ovat myös niille herkkiä ja saavat isoja paukamia puremista. Ei hyvä.
Ainoat, jotka voi ottaa lasin ja pahvinpalan avulla kiinni varovasti ja viedä ulos, ovat tietenkin mehiläissukuiset lentelijät.
Silmä silmästä...jos tulet minua pistämään ja korvan juureen inisemään, niin henki pois. Mutta jos olet esim. harmiton hämähäkki lattialla kävelemässä, vien sinut paperin avulla ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ampiaiset eivät kuulu ihmisten koteihin, eikä kyllä kärpäset eikä itikatkaan, nehän ovat haittaeläimiä.
Ampiaisista jotkut voivat saada voimakkaan allergisen reaktion, joten se ei ole vaaraton. Nykyisin saa apteekista varalle Ampi -Kyy - pakkauksia varalle. Kärpäset levittävät likaa ja bakteereja, myös ruokiin, joten pois vaan. Itikat ovat kiusallisia ja jotkut ovat myös niille herkkiä ja saavat isoja paukamia puremista. Ei hyvä.
Ainoat, jotka voi ottaa lasin ja pahvinpalan avulla kiinni varovasti ja viedä ulos, ovat tietenkin mehiläissukuiset lentelijät.
Luonnon näkökulmasta ihminen on pahin haittaeläin.
Hyttysiä, paarmoja ja punkkeja ei, muut pyrin päästämään ulos silloin jos tunkevat sisälle.
En tykkää tappamisesta, enkä halua ruumiita kotiini, joten ohjaan olennot ulos vaikka jollain lehdellä..
Kaikki kotiini tulevat öttiäiset saavat välittömän kuolemantuomion. Perhoset vien ulos, muut saa Raidia.
Olen vegaani, mutta aivan surutta tapan hyttysiä ja paarmoja, ampiaiset ja hämähäkit ohjaan ulos. Kärpästen annan vaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kotiini tulevat öttiäiset saavat välittömän kuolemantuomion. Perhoset vien ulos, muut saa Raidia.
Sama, raidi toimii muuten loistavasti!!
Vältän minkään hyönteisen tms. tappamista tahallisesti enkä kävele matojen päälle kadulla tahallani. Tosin joskus se on vähän haastavaa. Joskus tulee huitaistua hyttystä vaistomaisesti ja kyllä niitä varmaan silloin kuolee. Mies tappoi yhden ampiaisen joka tuli sisälle emmekä saaneet sitä mitenkään ulos.
Pyri siis välttämään tappamista mutta eihän se ihan 100% toteudu.
Minä olen lihansyöjä, mutta tekee pahaa tappaa. Hyttysiä läiskin, mutta kun mosquito magnetin verkko on täynnä niitä, niin tekee pahaa katsoa, kuinka ne kuolevat auringossa kuumuuteen.
outoa. En ole kovin empaattinen ihminen kuitenkaan.
Joskus ampiainen on pakko tappaa, jos se vaikka väkisin alkaa rakentaa pesää äärimmäisen sopimattomaan paikkaan. Ja on niille perkeleille satoja tuhansia neliökilometrejä pöpelikköä pesänrakennukseen, onko se aina pakko rakentaa juuri ihmisten vähäisille oleskelualueille? Mutta silloin on oltava hyvin määrätietoinen ja lyötävä se kerralla kunnolla tainnoksiin, muuten se pistää.
Jokainen vähänkin elämää kokenut taas tietää että kärpäsen kanssa ei voi nukkua samassa huoneessa. Ne tunkee väkisin sieraimiin ja suuhun ennen pitkää. Jotkut on niitä unissaan nielleetkin. Engalnnissa ei muuten taida olla haitallista villiä luontoa ollenkaan, kun televisiossa niiden arkkitehtuuriohjelmissa on ihan pakollista että olohuoneessa on iso ulos aukeava maisemaikkuna.
Mulla kyllä omatunto kolkuttaa, siksi pidän jokaiselle tappamalleni hyönteiselle hautajaiset, askartelen pahvista pikku arkun kaivelen montun puistoon, ynisen vähän virrentynkää ja laitan kukkakimpun haudalle. Helpottaa vähän, mutta syksyllä tartten kyllä terapiaa.
Mitään elävää organismia(ei kasvia eikä eläintä) saa tappaa,ne kaikki haluavat elää.T: Haukion Jenni ja kummisetänsä Sale.
Tapan vain itikoita, lintukirppuja, punkkeja ja paarmoja. Sisällä koppaan kärpäsen, ampparin, hämiksen ym. lasin+postikortin avulla kiinni ja päästän vapauteen.
Minulla on perhoshaavi ja siihen sieppaan ja vien äkkiä ulos. Kotihämähäkki pitää olla ja saa jäädä, minulla on kaksi niitä.