Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset muutti, omakotitalon myynti ja tyhjentäminen edessä - vertaistukea tarvitaan

Tyhjä_pesä
22.09.2022 |

Mies jätti ja jäin asumaan lasten kanssa omakotitaloon. Nyt he ovat kasvaneet ja muuttavat kaikki tänä syksynä kotoa pois. Talo menee myyntiin. Minun pitää tyhjentää se kahdenkymmenen vuoden aikana kertyneistä tavaroista ja muuttaa johonkin kaksioon kerrostaloon (muuhun ei ole varaa, hyvä että myyntihinta kattaa jäljellä olevan velan).

Ahistaa ihan pirusti. Tyhjän pesän syndrooma kaikin tavoin. Koirakin vielä, ja haukkuun taipuvainen. Mihin nämä kahdensadan neliön tavarat tungetaan? Lasten yksiöihin ei mahdu eivätkä halua kuin perusastiat. Mihin laitetaan urheiluvälineet, sukset ja muut. Polkupyörät? Mitä olette tehneet ruohonleikkureille ja kirveille, autotalli on siisti kun olen jo laittanut roinat pois, mutta kaikenlaisua työkaluja silti. Entä nukkekodit ja muut lasten tavarat, kannattaako säästää lapsenlapsille vai poisko vaan kaikki.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy Facebook kirppiksillä.

Vierailija
2/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen roskalavalle ronskilla kädellä vaan ne, mitkä ei rahalla mee. Muistot on mielessä, ihmisissä ja valokuvissa. Toki tietyissä tavaroissa mutta ei kannata jäädä vanhaan tavaraan kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin yhteyttä johonkin...ootas, oliko se nyt "tavarat rahaksi" joka ottaa myyntiin tavaroita. En tiedä, toimiiko pääkaupunkiseudulla vaan, mutta etsi netistä.

Tai joku muu, kirppisyrittäjä joka maksaa x euroa kaikesta ja hakee pois, huutokauppias eikös se helander tms hae....ei niitä roskiinkaan ja noi facebook kirppikset, että itse myis...huhhuh!

Vierailija
4/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisille lapsenlapsille ei kannata säsätää kuin enintään muutama puinen tms aikaa kestävä lelu. Vanhentuneita muovileluja ei kukaana halua.

Muuten alat vaan käymään tavaroita läpi vaikka niistä mitä et missään nimessä kerrostamossa tarvi (puutarhatyökalut) ja myyt/annat tavarat pois. Saattaa olla myös terapeuttista ja auttaa työstämään uutta elän vaihetta. Kannattaa muös mietittiä omaa suhdetta tavaraan jos luopuminen on kovin vaikeaa...

Vierailija
5/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä ihmisiä,jotka kiihtyy tavaroihin. Itselleni riittää valokuvat ja muistot.

Vierailija
6/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä osto-myyntiliikkeestä tarjousta. Ne ottaa kaiken, maksavat vaan aika huonosti. Onko sun kaksiossa verkkokellaria? Kerää kultakin lapselta yksi muistojen pahvilaatikko ja vie sinne verkkokellariin.

Vierailija
7/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lelut ja lasten vanhat vaatteet kelpaa enää sitten lastenlapsille. Säästin vanhoja perusleegoja, mutta eihän ne ole mitään kun nykyään on kaikenmaailman rakennettavia legoautoja, lentokoneita jne. Sama vaatteissa, muoti on kiissäkin muuttunut. Pois vaan.

Vierailija
8/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsenlapsia ei vielä ole, ei kannata paljoa roinaa heitä varten säästää varsinkaan tuossa tilanteessa. Muutama helposti säilytettävä rakas lelu omien lasten lapsuudesta. Tee joka muksullesi yksi lapsuusmuistojen laatikko ja säästä ne, ei enempää. Muut myyntiin tai kierrätykseen muutoin.

Vaikka muksut nyt sanoisivat, etteivät halua säästää mitään, voi katumus iskeä myöhemmin. Oma tyttöni sanoi ettei halua vanhasta huoneestaan muuta kuin heppatarvikelaukkunsa, vaan kun olimme muuttaneet, alkoi kysellä vanhojen pehmolelujensa ja mm. Aapisensa perään. Onneksi olin säästänyt tavaroita jonkun verran... Kyllä äiti tietää, mitkä tavarat on lapsille pienenä rakkaita olleet.

Vierailija
9/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä ihmisiä,jotka kiihtyy tavaroihin. Itselleni riittää valokuvat ja muistot.

No mitä sä niillä valokuvillakaan teet? Onhan sulla muistot.

Vierailija
10/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vuokravaraston ja sinne vain todella tarpeelliset muistot/tavarat.

Loput lahjoittaisin tarpeessa oleville ystäville, sukulaisille, tutuille, tuntemattomille, naapureille...

Vähitellen myynti vie liikaa aikaa ja työllistää älyttömästi eli +-0.

Vierailija
11/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapset halua pyöriäkään? Jos ei, niin myyntiin kiireesti, ei niitä talven tultua kukaan osta. Säästä itsellesi yksi.

Vierailija
12/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin vuokravaraston ja sinne vain todella tarpeelliset muistot/tavarat.

Loput lahjoittaisin tarpeessa oleville ystäville, sukulaisille, tutuille, tuntemattomille, naapureille...

Vähitellen myynti vie liikaa aikaa ja työllistää älyttömästi eli +-0.

Ja varastovuokrat taas ei ole ihan halpoja.

Vierailija
13/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lapset apuun.

Vierailija
14/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt tällaisia vaihtoehtoja:

- ota vuokralainen asumaan 1-2 huoneeseen

- ryhdy AirB6&B-majoittajaksi

- ryhdy sellaiseen työhön, jossa voit hyödyntää isoa kotiasi: ota 1-2 teini-ikäistä sijaiskotia tarvitsevaa nuorta kotiisi - näin voisit jatkaa nykyistä työtäsi, tai ota pari pienempää lasta tai vanhusta, jotka tarvitsevat kotihoitoa - näissä tapauksissa joutuisit varmaan vaihtamaan nykyisen työsi tällaiseen. Näistä töistä korvataan mielestäni hyvin myös oman kodin käyttökustannuksia.

Ymmärrän hyvin, että et haluaisi muuttaa. Siksi kehotan miettimään vaihtoehtoja.

Vierailija
15/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen seulonut vähitellen. Myynyt Torissa ja kirppisryhmissä. Lapsille kalusteet, astiat, matot, tekstiilit täältä.

Me muutamme kerrostalokolmioon kotikaupunkini keskustaan, tunnin päähän Helsingistä. Ko paikkakunnalla on myös meidän kesäasunto. Muuttoa on oikeasti odotettukin! Lapset mahtuu majailemaan siellä mökillä, kun meillä kyläilevät ja asunto on ihan linja-autoaseman vieressä, joten pääsevät helposti käymään.

Vierailija
16/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonpa, että jos menettäisit kaikki tavarasi, olisit vähän toista mieltä.

Vierailija
17/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin miehen kanssa myös puolta pienempiin neliöihin kuopuksen muutettua omilleen.

Iso perhekoti, tavaraa 20 vuoden ajalta. Tyhjensin käytännössä yksin, koska mies oli töissään kiinni. Illat ja vkonloput kävin läpi tavaraa. Hyväkuntoiset möin, mutta ehdottomasti suurimman osan lahjoitin.

Ehdotukseni sinulle on, että laita toriin "annetaan" palstalle. 99% tavarasta haetaan, eikä tarvitse itse kuskailla. Toki ohareiden tekijöitä ja muita kummajaisia tulee vastaan, mutta pääosin homma toimii. Se mitä ei haeta, kierrätä oikeaoppusesti.

Ymmärrän hyvin, että edessä olevan homman määrä ahdistaa ja luopuminen tuntuu pahalta. Mutta hei, nyt aloitat tavaran läpikäymisen tavararyhmä kerrallaan, siitä se lähtee! Rohkeasti kohti uutta elämänvaiheita, hyvä siitä tulee! Ja karsintaa voit jatkaa myös pienemmissä neliöistä!

Vierailija
18/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy kaikki ja lähe Thaimaahan

Vierailija
19/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy tai vuokraa talo kalusteineen.

Vierailija
20/98 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonpa, että jos menettäisit kaikki tavarasi, olisit vähän toista mieltä.

Tavaroita saa kaupasta uusia, kierrätyskeskukseta ja second handistä, ei tavara maailmasta lopu, ei niihin kannata kiintyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme