Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Afrikka (Gambia)

30.10.2006 |

Olen itse puoliksi gambialainen ja joskus seurustellut gambialaisen kanssa... Kovia ovat oman kokemukseni mukaan pettämään... tai siis kaikki gambialaiset kaveritkin ja kuittaa sen vaan sanomalla että on mies... oma napa lähinnä tärkein.

Onhan se hölmöö haukkua ns. omiaan mut mun kokemuksella ei ihanteellisia seurustelu kumppaneita... kavereina kyllä todella mukavia. Ja monetkin juuru niitä lapsia haluaa sen takia että saisi jäädä maahan... oma isä meni naimisiin mun äitin kaa et sai jäädä ( äiti ei tästä tietenkään silloin tiennyt) vaikka hänellä oli jo kaksi vaimoa gambiassa ja yksi tyttö ystävä ruotsissa... tutkiskele tarkkaan ennen mitään suostumuksia. ja oma isäni muuttui enkelistä piruksi naimisiin menon jälkeen: väkivaltaa, alistamista hullunlaista kontrollointia!

mieti tarkkaan! ei tosiaan varmaankaan voi sanoa että kaikki mut mun tuntemista vois ainakin sanoo periaatteessa että kaikki.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoinkin aiemmin, ihan totta se on. Itsekin näen sitä vaikka missä ja mitä törkeimmässä muodossa, tiedänkin ulkonäöltä kaikkein hanakampia tapauksia, mutta he tajuavat pysyä kaukana minusta, vaikka " samoissa piireissä" saatan olla tuttu kasvo.. Lähinnä minua ärsyttää varsinkin tällaisten tapausten ajatus ja muidenkin just siitä,että ihan kuin miehen ovat vaan " tavaraa" eikä heillä ole minkäänlaista omaa tahtoa tai itsekunnioitusta! Ihan vaimoiltakin kuulee kuinka omistakin miehistä puhutaan kuin " raukkamaisista surkimuksista" ..

Vierailija
22/27 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan Syskonin kanssa. :) Ihan totta puhut. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmista, jotta onko tällä miehellä jo avopuoliso ja vauva, sekä ex-vaimo ja pari lasta ennestään. sellainen nimittäin on liikenteessä hesan puolessa. noin 35, pitkä ja hyvin pukeutuva. ei loppujen lopuksi kovinkaan mukava mies... ystäväni exä.

Vierailija
24/27 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin kertoa omasta okemuksesta, että ei ne naiset vain metsästä varattuja afrikkalaisia miehiä hinnalla millä hyvänsä. Itsellä oikein rattoisa kokemus länsi-afrikkalaisen miehen kanssa, joka naimisissa (omien sanojen mukaan eronnut). Kaveri ihaili omaa poikaani, ja ajatteli sitten että kondomien puhkominen on hyvä idea, ainakin saa minut raskaaksi ja siten sidottua itseensä. Kun en lasta halunnut tälläiseen tilanteeseen synnyttää, olin toki lapsentappaja ja herra vastuullinen ja reilu päätti sitten alkaa jauhaa tarinoita tutaviensa keskuudessa ja aiheuttaa näin ongelmia ei vain minulle mutta myös pojalleni. On tullut muutamia raivokkaita soittoja muilta afrikkalaisilta miehiltä joita en ole ikinä edes tavannut. Eli, mikä idea on yrittää saada väkisin lapsi jonkun kanssa joka ei sitä halua ja joka ei ole se vaimo. Ja sitten alkaa valheiden levittely?

Vierailija
25/27 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä jossain afrikkalaispiireissä tai moku-piireissä, mutta olemmekohan mieheni kanssa harvinainen " alalaji" kun emme käy varsinaisesti missään afrikka tms. moku-piireissä. Kerran kahdessa vuodessa korkeintaan pistäydymme jonkun mieheni maanmiehen/naisen järjestämässä juhlassa. Mies just korostaa, että moni samasta maasta kotoisin ei tarkoita, että paljon muuta yhteistä on, joskus kiva jutella omaa kieltä tosin. Minäkin huomannut, ettei minulla ole mitään yhteistä näiden suomalaisnaisten kanssa kuin että samasta maasta tai maanosasta on mies... ja sikäli ei piirit kiehdo. Mutta erilaisuus valittia tässäkin.

Olenpa kuitenkin varjeltunut esim. näiltä " haukoilta" , joita pyörii kuulemma " piireissä" .

Ystävissäni on kyllä ulkomaalaisia, mutta eipä tällä erää yhtäkään mieheni maasta...

Vierailija
26/27 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä palstalla ja esim. Backalen Mariannen parissa kirjassa on tullut esille juuri tietynlaista pettämistä-jättämistä-suomalaisnaisten metsästystä, oman miehen pettämistä jne. Itse olen aivan OUT näistä kuvioista juuri varmaan siksi, että emme hakeudu mieheni kanssa hengaamaan ulkomaalais-suomalais pariskuntien piireihin tai afikkalaisjuhliin. asumme tosin lapissa, kaukana " piireistä" , mutta eipä muutenkaan kiinnostaisi. Käymme sen sijaan kirkossa :) joka sopii molempien taustoihin ja kultuuriin...

pointti vain se, että toivon, että täälläkään ei yritettäisi jotenkin stereotyypittää, että afrikka-suomi-pariskunnat ovat jotain massaa, joilla on samanlainen elämäntapa, esim. jotka henggaa afrikkalaisjuhlissa yms.

Vierailija
27/27 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

I have to write this in English; I am a west african man in my mid 30' s and sincerely looking for finnish friend who have an experience of multicultural relationship, but some the of stories i read in this thread are somehow frightening. And please do not generalize. Any way where would one like me meet peaceful, easygoing modest girl for frienship; i don' t go to the disco, or only if missed the last bus going to north Helsinki. For now i am a bit of a workerholic but ready change.

mustamies@yahoo.co.uk