Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietkö saikulla lapsen hoitoon?

Vierailija
21.09.2022 |

Jos itse olet saikulla ja lapsi joko terve tai vaan vähän sairas?

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä vänkäystä täällä perusasioista. Tämä on niin tyypillistä, että pitää puuttua muiden asioihin ja tekemisiin. Oikein kytätään kuin Ulla Taalasmaat konsanaan, milloin kukakin vie lapsen hoitoon ja onko se naapurin Pirjo nyt sairas vai lomalla ja miksi lapsi on siellä tai täällä. Hittoako nämä kuuluu muille niin kauan kuin ne eivät muiden elämään vaikuta. Jos lapsella on hyvä olla ja perhe voi hyvin, niin aivan se ja sama, kuka vie hoitoon kenetkin ja milloin. Keskittykää oman elämän elämiseen. 

Mietin juuri, että miehet kävisivät samanlaista keskustelua keskenään. Kyttäisivät oikein, että kuka tekee mitäkin tyyliin "kyllä se työpaikan Pena on huono isä, kun vie lapsensa hoitoon silloin kun on sairaana miesflunssassa". "Näitkö jo sen Kaarlon uuden kampauksen? On se vaan huono isä kun tuhlaa aikaa ja rahaa itseensä, en minä ainakaan. Kuljen mieluummin tukka pystyssä vanhoissa ryysyissä ja olen katkera". Esimerkkejä olisi lukuisia...

Eli kaikki vaan viemään sairaat lapset hoitoon, jotta voidaan sekä äiti ja isä sairastaa yhdessä rauhassa!

Häh? Tää kaveri on kyllä sekaisin. Jankuttaa koko ajan samaa mantraa jostain sairaan lapsen viemisestä hoitoon, vaikka ei liity keskusteluun mitenkään. Ainahan tällä palstalla on näitä trolleja riittänyt. Trollaisi edes jostain yleishyödyllisestä asiasta. 

Saattaa olla myös joku katkeroitunut ihmisraunio, joka on musertunut kaiken taakan alle ja purkaa nyt pahaa oloaan täällä. Haluaa levittää sitä kanssaihmisiin, että kaikilla muillakin olisi paha olla ja huono omatunto kaikesta. 

Anna kun arvaan: et ole päivääkään tehnyt töitä varhaiskasvatuksen parissa. Ihan normimeininkiä. Kannattaa joskus kokeilla, voit yllättyä!

Vierailija
102/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan tilanteesta. Jos lapsi on täysin terve mutta itse kipeänä niin toki vien (tai mies vie). Paitsi jos olisi mahatauti joka jostain syystä tulee ensin minulle, silloin en veisi. Sairasta lasta en tietenkään vie, sitten pitää vaan yrittää pärjäillä lapsen kanssa. Ihan pienestä en ole pois töistä, pitää olla ihan kunnolla kipeänä ettei pysty edes etätöitä tekemään, ja silloin toki olisi parasta pystyä myös lepäämään. Kohta lapset tosin alkaa olla niin isoja ettei niitten hoitaminen ole kummoinenkaan homma kipeänäkään, toinen on jo koulussakin.

Onko yhden tai kahdenkaan lapsen hoitaminen kummoinen homma kipeänäkään? Pienet nukkuu kuitenkin yleensä päikkärit ja joku 3-vuotiaskin osaa jo puuhailla itsekseen jonkin aikaa.

Riippuu varmasti paljon lapsesta. Mun kuopuksen hoito esim. 2-vuotiaana oli kyllä ihan työtä, ei siinä hirveästi päässyt lepäämään. Nukkuihan se joo sen tunnin päikkärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vienyt. Tosin en myöskään vienyt silloin kun nuorempi sisarus syntyi, vaan olin sitten kotona molempien lasten kanssa. Minusta olisi ollut outoa viedä vanhempi lapsi hoitoon ja olla vaan kotona vauvan kanssa. Kotona oli mukavaa se muutama vuosi lasten kanssa, sisaruksilla on edelleen läheiset välit vaikka ovat jo aikuisia. Kävin heidän kanssaan pari kertaa viikossa kerhossa kun olin hoitovapaalla, että näkivät vähän muita.

Olin yh, eli jos olin kipeä, olin lasten kanssa kotona, en jaksanut lähteä viemään heitä hoitoon. Muistaakseni sai jotain alennusta hoitomaksuista, kun kuukaudessa tuli vain tietty määrä hoitopäiviä. Nämä voineet toki muuttua tässä vuosien varrella.

En koe uhriutuneeni, mitä uhriutta se on, jos omia lapsiaan hoitaa?

Minäkin hoidin isomman kotona kun vauva oli pieni, ja siinä oli kyllä oma terveys pahasti koetuksella. Enää en samaan suostuisi, kyllä se kostautuu jos ei koskaan ehdi toipua kunnolla, eikä koskaan saa nukuttua. Hyvin nukkuvien helppojen lasten vanhemmat vaan jaksaa tuomita niitä joilla ei ole helppoa...

Vierailija
104/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos lapsi on kerran terve ja itse sairaana. Jos itsellä on kunnon kuume tai ripulitauti, niin ei siinä jaksa koko päivää leikkiä ja kokkailla.

Vierailija
105/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten voi syöttää, pukea ja viedä lapsen vielä päiväkotiin, mutta ei kuitenkaan tehdä YHTÄÄN mitään työpaikalla....

T. pomosi

Avaatko vähän tätä logiikkaa? Kumpi on rankempaa:

A) pukee ja vie lapsen päiväkotiin

B) hoitaa lasta koko päivän kotona

Sitä paitsi voihan se puoliso siinä tapauksessa viedä lapsen. Ei kai nyt järjestään kaikki ole yksinhuoltajia? Täällä taitaa olla pelkkiä duunareita keskustelemassa.

Lapsihan pitää pukea joka tapauksessa, ja päiväkotiin viennin raskaus varmaan riippuu miten kaukana se päiväkoti on ja millä sinne pitäis mennä. Kyllä minusta on ainakin paljon kevyempää viedä lapsi päiväkotiin 300m päähän ja nukkua päivä, kuin vahtia, keksiä tekemistä, kokata, siivota jäljet, käyttää vessassa, pukea, ulkoilla jne. mitä sitä nyt pitää tehdä jos lapsi on kotona. Eri asia jos päiväkoti olisi kaukana eikä olisi autoa käytössä. Ennemmin esimiehenä epäilisin saikun tarvetta jos ihan kevyesti hoitaa pari pikkulasta kipeänä.

Vierailija
106/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vienyt. Tosin en myöskään vienyt silloin kun nuorempi sisarus syntyi, vaan olin sitten kotona molempien lasten kanssa. Minusta olisi ollut outoa viedä vanhempi lapsi hoitoon ja olla vaan kotona vauvan kanssa. Kotona oli mukavaa se muutama vuosi lasten kanssa, sisaruksilla on edelleen läheiset välit vaikka ovat jo aikuisia. Kävin heidän kanssaan pari kertaa viikossa kerhossa kun olin hoitovapaalla, että näkivät vähän muita.

Olin yh, eli jos olin kipeä, olin lasten kanssa kotona, en jaksanut lähteä viemään heitä hoitoon. Muistaakseni sai jotain alennusta hoitomaksuista, kun kuukaudessa tuli vain tietty määrä hoitopäiviä. Nämä voineet toki muuttua tässä vuosien varrella.

En koe uhriutuneeni, mitä uhriutta se on, jos omia lapsiaan hoitaa?

Minäkin hoidin isomman kotona kun vauva oli pieni, ja siinä oli kyllä oma terveys pahasti koetuksella. Enää en samaan suostuisi, kyllä se kostautuu jos ei koskaan ehdi toipua kunnolla, eikä koskaan saa nukuttua. Hyvin nukkuvien helppojen lasten vanhemmat vaan jaksaa tuomita niitä joilla ei ole helppoa...

Suurin osa lapsista ei nuku hyvin pienenä. Omanikaan eivät nukkuneet, mutta en silti koe uhrautuneeni, vaikka kotona heitä pitkään hoidin. Omia lapsianihan ne ovat. Aika itsestäänselvyys.

Vierailija
107/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos lapsi on kerran terve ja itse sairaana. Jos itsellä on kunnon kuume tai ripulitauti, niin ei siinä jaksa koko päivää leikkiä ja kokkailla.

Just että kun itse olet ripulitaudissa, niin siitä vaan hoitoon lapsi sitten 😑

Vierailija
108/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä mulla on. Jos oon mahataudissa, niin en tietenkään vie tartuttamaan koko ryhmää. Esim keväällä mulla oli iso vatsaleikkaus ja käytännössä vain makasin. Lapset oli hoidossa joka päivä. Mies vei ja hain vähän aikaisemmin, kun jaksoin ekan viikon jälkeen ajaa autolla.

Vierailija
109/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä vänkäystä täällä perusasioista. Tämä on niin tyypillistä, että pitää puuttua muiden asioihin ja tekemisiin. Oikein kytätään kuin Ulla Taalasmaat konsanaan, milloin kukakin vie lapsen hoitoon ja onko se naapurin Pirjo nyt sairas vai lomalla ja miksi lapsi on siellä tai täällä. Hittoako nämä kuuluu muille niin kauan kuin ne eivät muiden elämään vaikuta. Jos lapsella on hyvä olla ja perhe voi hyvin, niin aivan se ja sama, kuka vie hoitoon kenetkin ja milloin. Keskittykää oman elämän elämiseen. 

Ei näin hoitajana kyllä ole ihan sama. Ärsyttää kun jo kolmatta kertaa sairaana tänä syksynä, kun jatkuvasti tuodaan lapsia hoitoon sairaana ja kyllä, vanhempi saattaa ihan itse avoimesti samalla kertoa olevansa saikulla! Vähemmästäkin ihminen kyynistyy.

Jep, se on kiva itse puolikuntoisena hoitaa sellaista sairasta lapsilaumaa, kun ei viitsi aina vaan olla pois, kun kilttinä ihmisenä miettii niitä työkaveriparkoja ja tietty lapsiakin. No mutta onneksi vanhemmat saavat lepoa, onhan se toki tärkeää.

Hyvä että sentään joku ajattelee myös lapsia.

Vierailija
110/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos lapsi on vaikka sairastanut sen ripulitaudin jo pari viikkoa sitten, kun sen perheen viimeisenä yleensä saan.

Vierailija
111/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos lapsi on vaikka sairastanut sen ripulitaudin jo pari viikkoa sitten, kun sen perheen viimeisenä yleensä saan.

Että ihan pari viikkoa oli väliä?

Vierailija
112/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusasioista, kuten siitä että vanhemmilla on OIKEUS viedä lapsi hoitoon, vaikka perheessä olisi helposti tarttuva tauti ja lapsikin oikeastaan vielä toipilaana. Eikun hetkinen, sehän on tietenkin myös lapsen OIKEUS päästä päiväkotiin toipumaan. Parempihan sen siellä olla toki.

Vierailija
113/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri, että miehet kävisivät samanlaista keskustelua keskenään. Kyttäisivät oikein, että kuka tekee mitäkin tyyliin "kyllä se työpaikan Pena on huono isä, kun vie lapsensa hoitoon silloin kun on sairaana miesflunssassa". "Näitkö jo sen Kaarlon uuden kampauksen? On se vaan huono isä kun tuhlaa aikaa ja rahaa itseensä, en minä ainakaan. Kuljen mieluummin tukka pystyssä vanhoissa ryysyissä ja olen katkera". Esimerkkejä olisi lukuisia...

Eli kaikki vaan viemään sairaat lapset hoitoon, jotta voidaan sekä äiti ja isä sairastaa yhdessä rauhassa!

Häh? Tää kaveri on kyllä sekaisin. Jankuttaa koko ajan samaa mantraa jostain sairaan lapsen viemisestä hoitoon, vaikka ei liity keskusteluun mitenkään. Ainahan tällä palstalla on näitä trolleja riittänyt. Trollaisi edes jostain yleishyödyllisestä asiasta. 

Saattaa olla myös joku katkeroitunut ihmisraunio, joka on musertunut kaiken taakan alle ja purkaa nyt pahaa oloaan täällä. Haluaa levittää sitä kanssaihmisiin, että kaikilla muillakin olisi paha olla ja huono omatunto kaikesta. 

Ei kai sua alkanut huono omatunto vaivaamaan sentään? Jos olet ihan oikein kerran toiminut.

Vierailija
114/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. En vie sairasta lasta hoitoon.

Vierailija
115/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja on saanut niin paljon negatiivisia peukkuja?

Vierailija
116/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syystä.

Jos olen tarttuvassa taudissa, en todellakaan vie lasta hoitoon, koska en halua levitellä tauteja ympäriinsä.

Vierailija
117/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on mennyt hoitoon, jos olen itse kipeänä, puoliso vie ja hakee yleensä. Kipeänä en todellakaan voi huolehtia kenestäkään. Kun en välttämättä jaksaa montaa minuuttia olla edes jalkeilla. Jos olisin sellaisessa kunnossa, että jaksaisin lapsia hoitaa niin silloin jaksaisin olla töissäkin.

Mitäs sitten jos lapsi on kipeänä sinun kanssa yhtäaikaa?

Anna kun arvaan,hoitoon varmaan sit vaan?

Puoliso hoitaa silloin tietenkin.

Vierailija
118/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on mennyt hoitoon, jos olen itse kipeänä, puoliso vie ja hakee yleensä. Kipeänä en todellakaan voi huolehtia kenestäkään. Kun en välttämättä jaksaa montaa minuuttia olla edes jalkeilla. Jos olisin sellaisessa kunnossa, että jaksaisin lapsia hoitaa niin silloin jaksaisin olla töissäkin.

Kyllä puoliso menee töihin jos on terve....

Vierailija
119/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin hoitajana kyllä ole ihan sama. Ärsyttää kun jo kolmatta kertaa sairaana tänä syksynä, kun jatkuvasti tuodaan lapsia hoitoon sairaana ja kyllä, vanhempi saattaa ihan itse avoimesti samalla kertoa olevansa saikulla! Vähemmästäkin ihminen kyynistyy.

Kun siitä ei edelleenkään ole kysymys. Ei ole kyse nyt mistään sairaan lapsen viemisestä hoitoon. Koittakaa nyt ymmärtää vai piirtääkö tämä pitää? Huh mitä pään hakkaamista seinään yksinkertaisten ihmisten kanssa. Jos vanhempi on saikulla ja lapsi on terve kuin pukki, niin minkä helvetin takia sitä lasta ei saisi silloin viedä hoitoon? Tässähän sairastaa vuorotellen koko perhe. Tällä logiikalla kukaan meistä ei olisi ikinä töissä tai hoidossa. Miten ajattelitte, että yhteiskunta oikein pyörii? En ole ennen kuullutkaan, että tarhatädeille on ongelma, jos vanhempi on sairaana ja että silloin ei saisi viedä lasta hoitoon?! Eli jos on vaikka juuri neliraajahalvaantunut ja siitä ei parane, niin lapsenkin tulee olla sitten ikuisesti kotihoidossa vaikka lapsi olisi elämänsä kunnossa? Hulluksi on mennyt maailma. Olen sanaton. Mites sitten koulunkäynti? Saako lapsi mennä kouluun, jos vaikka isällä on solisluumurtuma vai tuleeko siirtyä kotikouluun siksi aikaa, että murtuma paranee?

Tarttuuko se neliraajahalvaus tai solisluun murtuma päiväkodin työntekijöihin ja muihin lapsiin?

Vierailija
120/168 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai puoliso jää töistä kotiin hoitaakseen lasta kun sinä olet sairaana? Ei vitsi huh, kaikkea sitä kuulee.