Vietkö saikulla lapsen hoitoon?
Jos itse olet saikulla ja lapsi joko terve tai vaan vähän sairas?
Kommentit (168)
Jos itse olen pahasti sairas ja lapsi on terve, veisin lapsen hoitoon jotta saisin levätä. Jos olen vain pienessä flunssassa niin en vie. Enkä tietenkään veisi kipeää lasta hoitoon.
Tottakai vien. Paranen nopeammin, kun saan oikeasti levätä.
En vie yleensä. Joskus puoliso on vienyt, jos lapsi on ensimmäisenä ollut sairaana ja siinä vaiheessa jo täysin terve, kun itse sairastan. Yleensä sairastamiset menevät kuitenkin sen verran limittäin, että lapsi on vähintään yskäinen silloin, kun itse olen sairaana. Eli hyvä vielä hänenkin olla kotona.
Ei ole lapsia, mutta jos lapsi on terve, niin eikö sen oman lepäämisen ja nopeamman parantumisen kannalta ole järkevämpää viedä lapsi hoitoon?
Sairastan harvoin, mutta mulla pitkittyy taudit helposti jos en pysty vetämään ihan totaalilevossa muutamaa päivää. Tuskin lapsi kotona onnistuisi, vaan siinä tulisi sitten puuhattua sen lapsen kanssa kuitenkin jotain pitkin päivää.
Vein puoleksi päiväksi kun olin yh. Sain levätä.
Riippuu sairaudesta. Masennuksen/burnoutin aikana vein, esim. vatsataudin aikana tietenkään en.
Kerran vein saikulla hoitoon. Energinen 5v ja mulla telottu jalka. Pidin lyhenettyjä päiviä ja lapselle oli tekemistä kun ei minusta ollut. Muuten pidin kotona aina itse saikuttaessa. Ei kyllä ois ollu kiva vaihtoehto lähteä kipeänä kuskaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vien. Paranen nopeammin, kun saan oikeasti levätä.
"lapsi joko terve tai vaan vähän sairas"
Niin mitä väliä sillä on jos lapsi sairastuttaa muut ja heisitä kautta heidän vanhempansa?
Jos olen niin kipeä, että olen saikulla, vien tietysti lapsen hoitoon. Jos en kykene tekemään kevyttä sisätyötä sairauden takia, miten kykenisin hoitamaan vauhdikasta lasta koko päivän? Jos olen vain vähän kipeä, silloin pystyn myös tekemään töitä, enkä ole saikulla.
En tietenkään mene tartuntataudissa käymään päiväkodissa ollenkaan. Jos lapsen isä pystyy viemään ja hakemaan, hän saattaa viedä (täysin terveen) lapsen ja sitten onkin ihana pystyä kunnolla lepäämään.
Mä luin ensin saLkulla ja mietin, että kaikenlaisia provoja sitä tehdäänkin :'D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsia, mutta jos lapsi on terve, niin eikö sen oman lepäämisen ja nopeamman parantumisen kannalta ole järkevämpää viedä lapsi hoitoon?
Sairastan harvoin, mutta mulla pitkittyy taudit helposti jos en pysty vetämään ihan totaalilevossa muutamaa päivää. Tuskin lapsi kotona onnistuisi, vaan siinä tulisi sitten puuhattua sen lapsen kanssa kuitenkin jotain pitkin päivää.
Mitenköhän yh:t pärjää tai kotihoidossa olevien lasten vanhemmat? Lomilla tai viikonloppuisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän yh:t pärjää tai kotihoidossa olevien lasten vanhemmat? Lomilla tai viikonloppuisin?
Miten se liittyy asiaan? Jos lapsi on kotihoidossa, niin silloin vanhempi ei ole töissä ja flunssan venyminen muutamalla päivällä ei vaikuta samalla tavalla, kun ei tarvitse palata sairasloman jälkeen töihin. Yh:lla on ymmärtääkseni ihan yhtälainen mahdollisuus viedä lapsi hoitoon ollessaan itse sairaana, kyllähän se lapsi joka tapauksessa tulee hoitopäivän päätteeksi kotiin. Yh saa ihan yhtä lailla muutaman tunnin levätä hoitopäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se liittyy asiaan? Jos lapsi on kotihoidossa, niin silloin vanhempi ei ole töissä ja flunssan venyminen muutamalla päivällä ei vaikuta samalla tavalla, kun ei tarvitse palata sairasloman jälkeen töihin. Yh:lla on ymmärtääkseni ihan yhtälainen mahdollisuus viedä lapsi hoitoon ollessaan itse sairaana, kyllähän se lapsi joka tapauksessa tulee hoitopäivän päätteeksi kotiin. Yh saa ihan yhtä lailla muutaman tunnin levätä hoitopäivän aikana.
Mites viikonloppuisin tai lomalla? Itse olen perhepäivähoitaja ja kyllä vähän ottaa päähän nämä vanhemmat, jotka tuovat sairaita lapsia hoitoon kun itse ovat saikulla. Yllättäen sen seurauksena sitten meillä koko perhe saikulla ja mulla tietty omat lapset tässä aina. Eikä saisi todella flunssakaan pitkittyä, koska muuten menetän paitsi tuloni niin myös
asiakkaani.
Vien tietenkin. Miksi itse hoitaisin omaa lastani jos on mahdollisuus siihen että joku muu hoitaa? Ikävä katsella 90 days fiancea kun kakara kokoajan valittaa jostain.
En kyllä muista koskaan vieneeni. Jos olen saikulla, olen oikeasti tosi sairas, enkä jaksa viedä lapsia hoitoon.
Meitä on kyllä niin moneen lähtöön, ettei voi kuin ihmetellä. Kysymyksen asettelu on vähän erikoinen. Riippuu esim. mikä on "vähän sairas". Jos itse olen kipeä ja lapsi terve, niin tietysti puoliso vie hoitoon. Miksi ihmeessä ei veisi? Siellä on kuitenkin ikäistään seuraa ja ohjelmaa. Kenen etu se olisi, että sairaana oleva viimeisillä voimillaan kitkuttelisi kotona terveen ja energisen lapsen kanssa? Yleensä, jos olen vain "vähän kipeä", niin teen joka tapauksessa töitä sen minkä jaksan. Jos olen todella kipeä, niin en tee töitäkään, vain lepään vaan. Esim. kesällä leikkauksen jälkeen ei olisi todellakaan ollut voimia lasten täysipäiväiseen viihdyttämiseen, eikä sen puoleen työntekoon.
Tietysti nämä sairasteluaspektit riippuu vallitsevasta tilanteesta. Jos esim. koronan takia suositukset muuttuu, niin sitten mennään niiden mukaan. Muuten kai tässäkin toimii maalaisjärki. Jotenkin tuntuu, että tässä on taas tällaista ihmeellistä "uhrautuva äiti" syndroomaa. Että kyllä äidin pitää jaksaa hoitaa lapset, mies, työt ja koti vaikka pää kainalossa. Olkaa hyvä te, jotka haluatte polttaa itsenne loppuun ja vanhentua ennen aikojaan. Minä en ainakaan halua, joten turhaa tuputtaa tätä iänikuista agendaa.
Tottakai. Siellä on kaverit ja valmis ruoka.