Mä haluaisin matkustaa ensi kesänä Lontooseen
Olen siellä ollut kerran aiemmin kolme yötä ja oli kyllä niin lyhyt aika tuollaiseen kaupunkiin. Vähintään viikko pitäisi olla, että ehtii vähän enemmän nähdä paikkoja.
Se vain, että pitäisi varmaan lähteä sitten yksin koska meillä ei taaskaan ole miehen kanssa kesäloma yhtä aikaa. Mä tiedän varmaksi koska mun kesäloma on, mutta mies ei vaikka suurella todennäköisyydellä se on heinäkuussa. Mä en voi oman lomani ajankohtaa vaikuttaa muuten kuin sillä tavalla, että joku suostuu vaihtamaan mun kanssa kuukausia.
Kommentit (102)
En nähnyt kuningattaren hautajaisia, toistuvatko ne päivittäin kun olen Lontooseen kerran menossa?
Vierailija kirjoitti:
Garden Lodgesta kannattaa muistaa se, että se on yksityinen koti eikä mikään varsinainen nähtävyys.
No kyllä mä nyt sen tiedän hyvänen aika! Pikaisesti käytiin katsomassa siinä ulkopuolella. Eikä siellä muita näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Millaistakohan olisi asua Lontoossa?
Aika samanlaista kuin elää muuallakin.
Lontoo on muutakin kuin pelkkä keskusta turistirysineen. On erilaisia asuinalueita keskusta-asunnoista lähiöihin ja paljon siltä väliltä. Ihmiset elää arkeaan, käy töissä ja koulussa ja yrittää selvitä perhe-elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että kaikki lontoolaiset kulkee joka päivä punaisilla kaksikerroksisilla busseilla töihin, työpaikan ikkunasta näkyy Thames, joka päivä töiden jälkeen käydään British Museumissa, katsastetaan Madema Tussauds ja sitten lenkillä ihaillaan Lontoon joenvarren kaupunkimaisemaa Tower Bridgeineen?
Lontoo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää puutarhoista niin Kew Gardens on mielestäni kiva kohde, toki vähän kauempana ydinkeskustasta. Jo mainitun Oxfordin lisäksi Cambridge voisi olla kiva päiväretkikohde.
Ei haittaa vaikka ei ole ydinkeskustassa. :) Kyllä tuollainen puutarha kiinnostaa!
Sinne pääsee myös jokilaivalla, näkee maisemia samalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että kaikki lontoolaiset kulkee joka päivä punaisilla kaksikerroksisilla busseilla töihin, työpaikan ikkunasta näkyy Thames, joka päivä töiden jälkeen käydään British Museumissa, katsastetaan Madema Tussauds ja sitten lenkillä ihaillaan Lontoon joenvarren kaupunkimaisemaa Tower Bridgeineen?
Itsehän tein näin päivittäin asuessani Lontoossa. Joka päivä koulun jälkeen suoraan nähtävyyksiä ihailemaan ja ottamaan selfieitä Clock Towerin ja puhelinkoppien kanssa.
Paljon suomalaisia turisteja majoittuu Bayswaterin alueelle. Lähellä on Kensingtonin palatsi, Dianan muistomerkki, Kensingtonin puisto ja metroasemia. Boots- ketju, josta löydät kosmetiikkaa. Eri maiden ravintoloita
Laittakaa lisää kohteita. Itselläni on aikaa lähes 10 vuotta viimeisestä Lontoon matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa lisää kohteita. Itselläni on aikaa lähes 10 vuotta viimeisestä Lontoon matkasta.
Eiköhän nuo selviä paremmin kun itse etsit esimerkiksi sinua kiinnostavia asioita, missä haluaisit Lontoossa käydä. Kokeile vaikka tripadvisoria.
Vierailija kirjoitti:
Lontoo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää puutarhoista niin Kew Gardens on mielestäni kiva kohde, toki vähän kauempana ydinkeskustasta. Jo mainitun Oxfordin lisäksi Cambridge voisi olla kiva päiväretkikohde.
Ei haittaa vaikka ei ole ydinkeskustassa. :) Kyllä tuollainen puutarha kiinnostaa!
Sinne pääsee myös jokilaivalla, näkee maisemia samalla!
Oi, että kun kuulostaa hyvältä!
Suosikkini ilmaismuseoista:
British Museum
Imperial War Museum
Victoria & Albert (V&A)
Muita suosikkeja ovat Westminster Abbey (ota audioguide, siinä puhuu Jeremy Irons) ja Tower of London (mene heti aamulla aikaisin ja hyökkää ensimmäisenä katsomaan kruununjalokivet).
Kävelyretkiä Notting Hillissa, Cityn alueella, Southbankissa, Camdenissa, South Kensingtonissa, Hyde Parkissa ja Kensington Gardensissa.
Listaan muutamia suosikkejani, osa samoja kuin edellä:
British museum
V&A
Kävelyt:
Buckingham palace& St Jamess park& the Mall kautta Trafalgar Squarelle
Southbank, jos jaksaa niin London eyelta Tower Bridgelle asti. (Tower of London ei kuulu kaikkien suosikkeihin, jotkut tykkää, toisille riittää katsoa alue)
Matkalle voi osua the Shard, jossa voi käydä näköalatasanteella.
Kävisin myös cityn alueella.
Toinen reitti voisi olla Leicester Square, Piccadilly circus, siitä piccadillyä pitkin Hyde Park corner ja Hyde Parkiin. Siitä sitten kensington palaceen. Samalle matkalle voisi sopia Harrods, jonne metrolla...
Tutki matkaoppaita ja karttoja...
St. Paul'sin kuiskausten galleria lienee edelleen suljettuna? Harmittaa, kun en ole vielä päässyt sitä kokemaan.
Itselläni on British Library seuraavan reissun asialistalla. Siellä olisi mm. Jane Austenin ja Lewis Carrollin käsikirjoituksia.
Minäkin haluan, toivottavasti ensi kesänä pääsen :) Yksin varmaankin menen, sillä ei ole ketään matkakumppania ainakaan tähän tietoon.
Vierailija kirjoitti:
En nähnyt kuningattaren hautajaisia, toistuvatko ne päivittäin kun olen Lontooseen kerran menossa?
Ei toistu, koska maassa ei ole kuningatarta ketä haudata.
Kun muistaa ajatella ulos mennessään aina vasemmanpuoleisesti, kaikki menee hyvin ja turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kun muistaa ajatella ulos mennessään aina vasemmanpuoleisesti, kaikki menee hyvin ja turvallisesti.
Ja millä puolella katua on bussipysäkki tiettyyn suuntaan päästäkseen. 😀
Kannattaa ajella metrolla ihan huvikseen.