Mä haluaisin matkustaa ensi kesänä Lontooseen
Olen siellä ollut kerran aiemmin kolme yötä ja oli kyllä niin lyhyt aika tuollaiseen kaupunkiin. Vähintään viikko pitäisi olla, että ehtii vähän enemmän nähdä paikkoja.
Se vain, että pitäisi varmaan lähteä sitten yksin koska meillä ei taaskaan ole miehen kanssa kesäloma yhtä aikaa. Mä tiedän varmaksi koska mun kesäloma on, mutta mies ei vaikka suurella todennäköisyydellä se on heinäkuussa. Mä en voi oman lomani ajankohtaa vaikuttaa muuten kuin sillä tavalla, että joku suostuu vaihtamaan mun kanssa kuukausia.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Söpö keskustelu. Kuin lohjalaiset suunnittelemassa reissua Hesaan.
Mikä sun ongelma on? Miksi olet noin ylimielinen ja luulet olevasi parempi kuin muut? Ei kai se sulta ole pois jos joku haluaa matkustaa Lontooseen? Vaikutat kyllä melkoisen lapselliselta tapaukselta ylimielisyytesi lisäksi kun lukee sun muitakin viestejä. Piti päästä pätemään, mutta mitään sisältöä sulla ei ollut antaa tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää puutarhoista niin Kew Gardens on mielestäni kiva kohde, toki vähän kauempana ydinkeskustasta. Jo mainitun Oxfordin lisäksi Cambridge voisi olla kiva päiväretkikohde.
Ei haittaa vaikka ei ole ydinkeskustassa. :) Kyllä tuollainen puutarha kiinnostaa!
Lontoo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä kesällä sinne. Liian kuumaa ja liikaa turisteja.
No silloin on pakko mennä kun on kesäloma joka mulla ensi vuonna kesäkuussa. Meillä kiertävät lomalistat ja loma on silloin kun on. Ei sitä saa itse valita koska lomansa pitää.
Totta se on, että jotkut ajat ovat ruuhkien suhteen parempia. Kuitenkin lopulta mikä tahansa aika on hyvä aika matkustaa Lontooseen.
Ääni kew gardenille. Sinne kannattaa varata aikaa, elikkä paikalle heti aamusta. Muut nähtävyydet ei niin väliä, milloin menee.
Vierailija kirjoitti:
Lontoo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä kesällä sinne. Liian kuumaa ja liikaa turisteja.
No silloin on pakko mennä kun on kesäloma joka mulla ensi vuonna kesäkuussa. Meillä kiertävät lomalistat ja loma on silloin kun on. Ei sitä saa itse valita koska lomansa pitää.
Totta se on, että jotkut ajat ovat ruuhkien suhteen parempia. Kuitenkin lopulta mikä tahansa aika on hyvä aika matkustaa Lontooseen.
No meillä ei kaikilla ole mahdollisuutta päättää omia loma-aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ääni kew gardenille. Sinne kannattaa varata aikaa, elikkä paikalle heti aamusta. Muut nähtävyydet ei niin väliä, milloin menee.
Kiitos vinkistä! Kiitos muillekin! Pitää vähän kirjoittaa ylös näitä vinkkejä mitä tässä on tullut.
Garden Lodgesta kannattaa muistaa se, että se on yksityinen koti eikä mikään varsinainen nähtävyys.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Lontoossa kannattaa tehdä?
Musikaalit, musikaalit, musikaalit.
Lontoossa on paljon maksuttomia nähtävyyksiä, kuten british museum, jossa nyt ainakin kävisin. Aika moneen paikkaan on pääsymaksu, joten niihin kuluva raha voi yllättää. Metrolla liikkuminen on helpointa, ennen ainakin oli päivälippuja jne. Ne tulee halvemmaksi.
Jos lento on finnairilla heathrown kentälle, niin sieltäkin metrolla pääsee halvalla ja nopeasti.
Michael leapmanin kirjoittama Lontoo matkaopas on hyvä. Se vaatii kylläkin perehtymistä, mutta sieltä voi löytää tosi kivoja itselle sopivia juttuja. Vähän kookas, mutta menee sekin paikanpäällä hyvin matkassa mukana. Pienempiä oppaita on sitten taskuoppaiksi.
Mistäpäin kannattaa ottaa hotelli?
Ensimmäistä kertaa menossa, tarkoituksena nähdä niitä perinteisimpiä nähtävyyksiä, syödä hyvin, shoppailla ja ihan vaan kierrellä ja katsella ympäriinsä.
Mä olen ottanut Oyster-kortin ja ladannut siihen rahaa (PAYG) suunnilleen sen verran mitä lomalla menee ja huristellut metrolla sujuvasti myös Heathrown ja kaupungin väliä. Punaiset bussit ovat tosi käteviä Lontoossa myös, jos haluaa mennä jotain kivaa reittiä ja katsella ympärilleen rauhassa (metro toki helpompi pidemmissä pätkissä). Yritän bussissa aina päästä yläkertaan ihan eteen istumaan, jos suinkin mahdollista. 🙂
Me oltiin kesällä viikko Lontoossa. Metrolla oli älyttömän helppoa liikkua. Puistot oli kivoja, museot upeita ja ilmaisia. Harry Potterin studioilla käytiin päiväreissu, se oli kyllä hieno. Meillä oli teinit mukana ja kovasti tykkäsivät Lontoosta. Itsekin pidin kaupungista, mutta ei noussut minun top-kaupunkeihin.
Victoria stationin läheltä olen ottanut, kyllä monesta muustakin paikasta, mutta siitä yhteydet toimi tosi hyvin. Huom, hotellit aina kalliita ja taso huono. Ovat lähinnä nukkumispaikkoja, ellei sitten mene Ritziin tms. Useat ei kuitenkaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa menossa, tarkoituksena nähdä niitä perinteisimpiä nähtävyyksiä, syödä hyvin, shoppailla ja ihan vaan kierrellä ja katsella ympäriinsä.
Mun mielestä mistä tahansa keltaisen Circle-metrolinjan "sisältä", jos katsot kartasta sen rinkulan mikä alueen se kattaa. Sen sisälle jää minusta ne parhaimmat alueet.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin ihan lähellä Paddingtonin asemaa. Sijainti oli kymppi. Keskeiset metroreitit kulki vierestä. Kivoja ravintoloita ja pubeja lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ottanut Oyster-kortin ja ladannut siihen rahaa (PAYG) suunnilleen sen verran mitä lomalla menee ja huristellut metrolla sujuvasti myös Heathrown ja kaupungin väliä. Punaiset bussit ovat tosi käteviä Lontoossa myös, jos haluaa mennä jotain kivaa reittiä ja katsella ympärilleen rauhassa (metro toki helpompi pidemmissä pätkissä). Yritän bussissa aina päästä yläkertaan ihan eteen istumaan, jos suinkin mahdollista. 🙂
Ei tarvi enää nykyään säätää Oystereiden kanssa, lähimaksu kortilla tai puhelimella toimiin hyvin ja hinta on sama kuin Oysterilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi enää nykyään säätää Oystereiden kanssa, lähimaksu kortilla tai puhelimella toimiin hyvin ja hinta on sama kuin Oysterilla
Joo, tiedän kyllä, mutta tuntuu vain kivemmalta kulkea metroasemalla mieluummin Oyster kuin Visa kädessä. 😊 Tämä siis vain mun osalta, monet käyttävät Oysterin sijaan korttia tai puhelinta ihan sujuvasti.
Siellä Victoria stationin vieressä on belgravian alue, mikä on jo nähtävyys sekin. Siitä pääsee kävellen palatsille jne.
Jos tykkää puutarhoista niin Kew Gardens on mielestäni kiva kohde, toki vähän kauempana ydinkeskustasta. Jo mainitun Oxfordin lisäksi Cambridge voisi olla kiva päiväretkikohde.