Mä haluaisin matkustaa ensi kesänä Lontooseen
Olen siellä ollut kerran aiemmin kolme yötä ja oli kyllä niin lyhyt aika tuollaiseen kaupunkiin. Vähintään viikko pitäisi olla, että ehtii vähän enemmän nähdä paikkoja.
Se vain, että pitäisi varmaan lähteä sitten yksin koska meillä ei taaskaan ole miehen kanssa kesäloma yhtä aikaa. Mä tiedän varmaksi koska mun kesäloma on, mutta mies ei vaikka suurella todennäköisyydellä se on heinäkuussa. Mä en voi oman lomani ajankohtaa vaikuttaa muuten kuin sillä tavalla, että joku suostuu vaihtamaan mun kanssa kuukausia.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä kesällä sinne. Liian kuumaa ja liikaa turisteja.
No silloin on pakko mennä kun on kesäloma joka mulla ensi vuonna kesäkuussa. Meillä kiertävät lomalistat ja loma on silloin kun on. Ei sitä saa itse valita koska lomansa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös suunnitellut Lontoon matkaa. Uutena kohteena suunnitelen, että käyn samalla Oxfordissa, komisario Lewisin innoittamana. Paddingtonin asemalta junalla Oxfordiin, tunnin junamatka. Kävelen ja nautin ilmapiiristä.
Oxford voisi olla kyllä kiinnostava paikka ja siellä viettää yksi päivä! Kun ei kerta junamatka tuon kauempaa kestä. Itseä kiinnostaisi Liverpool The Beatlesin vuoksi, miestä taas jalkapallon takia.
Lontoo on ihana. 😍 Mulla peruuntui silloin 2020 keväällä reissu numero kolme enkä ole vielä järkännyt sitä uudestaan. Sen piti myös olla soolomatka. Suunnitelma oli olla aivan ytimessä hotellissa ja nauttia päivät nähtävyyksistä ja illoille sitten teatteria, balettia, stand-uppia, leffassa käyntiä... oih.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin lähteä sun kanssa.
Kerran ap:lle ei kelvannut, niin lähde sitten mun kanssa? Mulle kyllä kelpaa seura!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoo on jotenkin niin yliarvostettu paikka. Ihmisiä sielläkin on ja ne elää siellä arkea.
Lähiöitä on silmänkantamattomiin ja kaupungista pääsee alle puolessa tunnissa täyslandelle.
Millä kulkuneuvolla ja mihin. Ilmansuuntaan lähden Trafalgar Squarelta ollakseni puolessa tunnissa täyslandella?
T:Lontoossa asuva
Miksi just Trafalgar Square?
Esim. south tai south east autolla tietä a20 ja m20 poispäin keskustasta. Ruuhka-aikana voi mennä kauemmin.
Koska Trafalgar squarelta lasketaan välimatkat Lontooseen.
Kyllä sä vielä puolessa tunnissa olet tukevasti suburbiassa olet jos liikennesääntöjä noudatat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoo on jotenkin niin yliarvostettu paikka. Ihmisiä sielläkin on ja ne elää siellä arkea.
Lähiöitä on silmänkantamattomiin ja kaupungista pääsee alle puolessa tunnissa täyslandelle.
Millä kulkuneuvolla ja mihin. Ilmansuuntaan lähden Trafalgar Squarelta ollakseni puolessa tunnissa täyslandella?
Esim. south tai south east autolla tietä a20 ja m20 poispäin keskustasta. Ruuhka-aikana voi mennä kauemmin.
Kyllä sä vielä puolessa tunnissa olet tukevasti suburbiassa olet jos liikennesääntöjä noudatat.
Et näköjään edes tiedä Lontoosta muuta kuin keskustan.
No, mitenpä turistina muuta voisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Söpö keskustelu. Kuin lohjalaiset suunnittelemassa reissua Hesaan.
Jaa ihmeessä sinäkin sitten omia Lontoon kokemuksiasi, jos haluat parantaa keskustelun tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ihmeessä sinäkin sitten omia Lontoon kokemuksiasi, jos haluat parantaa keskustelun tasoa.
Miksi ihmeessä?
Ne ei taida auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään edes tiedä Lontoosta muuta kuin keskustan.
No, mitenpä turistina muuta voisikaan.
28 vuotta täällä jo turistina..
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa on jotain. Montako kertaa itse olet ollut Lontoossa? Tyhjätaskut täällä kuten sinä soittavat suutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa on jotain. Montako kertaa itse olet ollut Lontoossa? Tyhjätaskut täällä kuten sinä soittavat suutaan.
Jotain?
Niin no, totta kai lohjalaistenkin mielestä Hesassa on sitä jotain.
Tee matkasuunnitelma mitä haluat nähdä ja milloin. Kannattaa hommata matkakortti. Niin, ja se juna kentältä keskustaan on rahastusta. Paikallisilla pääsee yhtä hyvin.
Veikkaanpa että ensikertalaiset Lontooseen menijät, olivat sitten Lohjalta tai Helsingistä, ovat ihan yhtä pihalla suurkaupungissa. Metrokin menee useampaan ilmansuuntaan kuin itään ja länteen. Ja Lontoon katuverkko ei ole yhtä selkeä kuin vaikkapa Pariisin. Mutta onhan se supertunnelmallinen knallipäisine virkamiehineen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että ensikertalaiset Lontooseen menijät, olivat sitten Lohjalta tai Helsingistä, ovat ihan yhtä pihalla suurkaupungissa. Metrokin menee useampaan ilmansuuntaan kuin itään ja länteen. Ja Lontoon katuverkko ei ole yhtä selkeä kuin vaikkapa Pariisin. Mutta onhan se supertunnelmallinen knallipäisine virkamiehineen.
Metro on helppo kun ymmärtää eri linjat. Eikä niitä kaikkia ole tarkoituskaan tietää tai muistaa, kunhan tietää mistä mihin on menossa. Hämmentävämpää on varmaan eri maksuvyöhykkeet.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä Lontoon cityssä enkä muista milloin viimeksi olisin nähnyt knallipäisen virkamiehen muualla kuin Maija Poppasessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä Lontoon cityssä enkä muista milloin viimeksi olisin nähnyt knallipäisen virkamiehen muualla kuin Maija Poppasessa.
Minä en ole nähnyt varmaan ikinä, vaikka olen asunut melkein puolet elämästäni Lontoossa.
Teatterissa olen nähnyt ja vanhoissa leffoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tee matkasuunnitelma mitä haluat nähdä ja milloin. Kannattaa hommata matkakortti. Niin, ja se juna kentältä keskustaan on rahastusta. Paikallisilla pääsee yhtä hyvin.
Metrolla kuljettiin paljon silloin kun oltiin miehen kanssa Lontoossa. Sillä pääsi kätevästi kulkemaan. Käytiin myös Notting Hillissä tietyn elokuvan takia. :D Myös Freddie Mercuryn talo piti tietysti etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metro on helppo kun ymmärtää eri linjat. Eikä niitä kaikkia ole tarkoituskaan tietää tai muistaa, kunhan tietää mistä mihin on menossa. Hämmentävämpää on varmaan eri maksuvyöhykkeet.
Joo se oli helppo sitten kun ymmärsi ne eri linjat.
Googlettamalla päivämäärän ja Lontoo selviää kyllä. En mäkään päivämäärän perusteella tiennyt tarkalleen, mutta osasin epäillä mistä kyse.