Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä haluaisin matkustaa ensi kesänä Lontooseen

Lontoo
20.09.2022 |

Olen siellä ollut kerran aiemmin kolme yötä ja oli kyllä niin lyhyt aika tuollaiseen kaupunkiin. Vähintään viikko pitäisi olla, että ehtii vähän enemmän nähdä paikkoja.

Se vain, että pitäisi varmaan lähteä sitten yksin koska meillä ei taaskaan ole miehen kanssa kesäloma yhtä aikaa. Mä tiedän varmaksi koska mun kesäloma on, mutta mies ei vaikka suurella todennäköisyydellä se on heinäkuussa. Mä en voi oman lomani ajankohtaa vaikuttaa muuten kuin sillä tavalla, että joku suostuu vaihtamaan mun kanssa kuukausia.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä kävelyllä Notting Hillissä.

Primrose hill on kiva myös

Vierailija
22/102 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi odottaa kesää, kun voit mennä vaikka ensi viikolla.

Aloittaja taisi suunnitella reissua seuraavalle kesälomalleen, jota voi olla vähän hankala pitää ensi viikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sit haluat nähdä siellä?

Itselle Lontoo on jo suht tylsä arkikaupunki.

Ihmiset toki tykkäävät eri asioista. Omalla Lontoon listalla:

British museum, Tower, luonnontieteen museo, sotamuseo, eläintarha, puistoissa sekä keskustassa kävely, teatteriesitykset ja vaikkei jalkapallo kauheasti kiinnosta, niin kokemuksena Valioliiga-ottelu houkuttaisi 

Vierailija
24/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös suunnitellut Lontoon matkaa. Uutena kohteena suunnitelen, että käyn samalla Oxfordissa, komisario Lewisin innoittamana. Paddingtonin asemalta junalla Oxfordiin, tunnin junamatka. Kävelen ja nautin ilmapiiristä.

Vierailija
25/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, Oxford myös tähtäimessä. Vaikka Lontoo on kyllä niin mahtava ja kiva paikka ettei sinänsä enää muuta tarvitse. Elämänmakuinen kaupunki!

Vierailija
26/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo on jotenkin niin yliarvostettu paikka. Ihmisiä sielläkin on ja ne elää siellä arkea.

Lähiöitä on silmänkantamattomiin ja kaupungista pääsee alle puolessa tunnissa täyslandelle.

Millä kulkuneuvolla ja mihin. Ilmansuuntaan lähden Trafalgar Squarelta ollakseni puolessa tunnissa täyslandella?

T:Lontoossa asuva

Vierailija
27/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene enää ikinä Lontooseen. Olin siellä 7/7 2005. Traumat.

Mitä tapahtui?

Vierailija
28/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä kesällä sinne. Liian kuumaa ja liikaa turisteja.

Vierailija
29/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Eikös vihreiden lemmikit räjäytelleet silloin siellä busseja?

Vierailija
30/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on liikaa ihmisiä, siellä eksyy.

Taksi ei tiennyt missä meidän hotelli on.

Vierailija
31/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Metropommit joissa reilut 50 ihmistä kuoli. Itse asuin täällä jo silloin enkä mennyt metroon puoleen vuoteen sen jälkeen .

Vierailija
32/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Eikös vihreiden lemmikit räjäytelleet silloin siellä busseja?

Britanniassa on yksi vihreä kansanedustaja

Vierailija
33/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Lontoon taksi eksy, se tietää joka ainoan kujan nimen ulkomuistista, vai on sielläkin tehty Sipilät?

Vierailija
34/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Lontoon taksi eksy, se tietää joka ainoan kujan nimen ulkomuistista, vai on sielläkin tehty Sipilät?

Ei ne mustat taksit eksykään mutta minicab saattaa eksyäkin ja uberit seuraavat navigaattoria sokeasti vaikka minä olisi.

Kirjoittaja ei luultavasti muistanut hotellinsa osoitetta vaan sanoi vaan että Hilton. Siinä onkin sitten hyvä arvailla mikä Lontoon neljästäkymmenestä Hiltonista mahtaa olla kyseessä..

Vierailija
35/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä touko-kesäkuussa, ennen turistilaumojen hyökkäystä. Käy ainakin Towerissa, se on kiva kohde.

Joo ne korpit oli ihan uskomattomia :)

Vierailija
36/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontooseen kannattaa matkustaa syys-lokakuussa tai helmi-toukokuussa. Kesän mahdollisia tukalia helteitä ja taattua ryysistä kannattaa vältellä. Erityisesti syksyllä Lontoo on kauneimmillaan.

T: Lontoossa asuva

Vierailija
37/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontoo on jotenkin niin yliarvostettu paikka. Ihmisiä sielläkin on ja ne elää siellä arkea.

Lähiöitä on silmänkantamattomiin ja kaupungista pääsee alle puolessa tunnissa täyslandelle.

Millä kulkuneuvolla ja mihin. Ilmansuuntaan lähden Trafalgar Squarelta ollakseni puolessa tunnissa täyslandella?

T:Lontoossa asuva

Miksi just Trafalgar Square?

Esim. south tai south east autolla tietä a20 ja m20 poispäin keskustasta. Ruuhka-aikana voi mennä kauemmin.

Vierailija
38/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksin Lontoossa monta kertaa. Sehän on parasta, kun saa itse päättää, mitä tekee ja missä. 

Jos mielii Valioliigan otteluita katsomaan, kannattaa todella hyvissä ajoin selvittää, miten saa ostettua lailliset liput (huijauksia paljon liikkeellä!). Yleensä turvallisinta on rekisteröityä joukkueen kannattajaksi, niin saa sitten ostettua lipun. 

Eikä viikossakaan kannata yrittää ehtiä "joka paikkaan". 

Vierailija
39/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi odottaa kesää, kun voit mennä vaikka ensi viikolla.

Niin miksiköhän. No ehkäpä siksi, että mun pitää olla töissä ensi viikolla! Ei kaikki noin vain ilmoittaa, että hei mä olen poissa ensi viikolla koska lähden reissuun! Haloo.

Lisäksi ei mulla ainakaan ole sellainen taloudellinen tilanne, että voisin yhtäkkiä irrottaa noin vain rahaa reissua varten. Kyllä mun pitää säästää.

Vierailija
40/102 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksin Lontoossa monta kertaa. Sehän on parasta, kun saa itse päättää, mitä tekee ja missä. 

Jos mielii Valioliigan otteluita katsomaan, kannattaa todella hyvissä ajoin selvittää, miten saa ostettua lailliset liput (huijauksia paljon liikkeellä!). Yleensä turvallisinta on rekisteröityä joukkueen kannattajaksi, niin saa sitten ostettua lipun. 

Eikä viikossakaan kannata yrittää ehtiä "joka paikkaan". 

Jos yksin menen, niin en todellakaan mene katsomaan jalkapalloa! Kun oltiin Lontoossa miehen kanssa, niin käytiin katsomassa jotakin alemman tason peliä koska Valioliigan liput niin kalliit.