Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abi oli ottanut kirjoituksiin alkoholittoman punaviinin ja tasokkaan juustolajitelman

Vierailija
20.09.2022 |

Miksi ylioppilaskirjoituksiin raahataan jättieväät XD

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009081326.html

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ollut raikkaita voileipiä tai edes 200 grammaa makaronilaatikkoa?

Vierailija
42/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään kommentti ei liity punaviinipulloon ja juustolajitelmaan. Minä tein niin ja minä tein näin + muut besserwisseröinnit päälle . Huoh.

Miksi pitäisi liittyä? Kai se on ihan se ja sama mitä siellä syö ja juo. Eräät eivät syö aamulla ja 6 tuntia on aika pitkä aika olla syömättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli yksi jogurtti ja näkkileipä. Näkkäri putosi lattialle voipuoli alaspäin ja jogurttikin oli homeessa. Kokeen jälkeen sain kuitenkin sormettaa luokkakaveria autossa. 

Miten tämä nyt liittyy asiaan?

Vierailija
44/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä siinä, hyvät nekin eväät. Syöminen voi rauhoittaa tuossa tilanteessa ja ei nälkäisenä jaksa keskittyä. Itse taisin ottaa sämpylän, mehua ja karkkia. Siinä vaiheessa elämää juustot ja punkku ei ollut kyllä mulle suurinta herkkua, nyt maistuis.

Vierailija
45/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika lähti aamulla kuuden jälkeen bussilla keskustaan, missä lukio on, jotta ehti ajoissa paikalle. Kotona oli viideltä. Eväät oli tarpeen.

Vierailija
46/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Minä lähdin kotoa kirjoituksiin klo 8. Nopeasti pala leipää ja kahvia kurkusta alas aamutokkuraisena. Koe alkaa klo 9, kestää 3-6h ilman lisäaikaa. Jos käytin koko ajan, olisin ollut kotona klo 16. Syömättäkö pitäisi olla koko 8h?

Vierailija
47/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestääkö se päivä 6h? Pitäähän sitä nyt ihmisen suositusten mukaan pupeltaa jo tuossakin ajassa vähintään 3 kertaa ettei verensokeri laske :D

6 tuntia on koeaaika, mutta sähköisten kirjoitusten aikana pitää yleensä olla paikalla jo kahdeksalta, ellei ennen sitä. Eli vähintään 7 tuntia, lisäajan kanssa 9 ja ilmankin lisäaikaa voi laskea, että matkoineen tuosta kyllä tulee aika pitkä päivä. Kaikki ei saa syötyä aamupalaa varsinkaan silloin, kun on jännittävä päivä tiedossa. Ja tuossa jutussakin tuotiin esille, että useimmat eivät syö kaikkea tai välttämättä suurintakaan osaa eväistään, vaan ounasteltiin, että runsaat ja mieluisat eväät tuo ehkä enemmän turvaa jännään päivään. En tajua miksi tästäkin nyt pitää irvailla. Varmaan itsekin kärvistelet oman työpäiväsi kokonaan ilman lounasta, siinäkin tapauksessa ettet olisi syönyt aamupalaa?

Toisekseen, suurin osa varmaan valmistautuu ihan samanlaisilla eväillä kuin aina ennenkin. Uutisesta sai kuvan, että tässäkin iso tekijä on somekulttuuri: hienoista eväistä laitetaan kuvia tiktokkiin tai muualle someen.

Vierailija
48/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän abilla oli myös hovimestari mukana tarjoilemassa, ei halunnut vaikuttaa moukalta.

YTL:ltä täytyy pyytää lupa, jotta saliin voi mennä henkilökohtainen avustaja mukaan. Epäilen että hovimestari ei olisi lupaa saanut.

Vierailija
49/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos tykkää. Yo-kokeet vaikuttaa tulevaisuuteen niin paljon, että kannattaa todellakin ottaa kunnolla eväitä mukaan ja sellaista josta tykkää. Matala verensokeri haittaa keskittymistä, sokerilla sen saa nopeasti ylös.

Vierailija
50/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan otin evääksi viinirypäleitä, pari banaania ja coca colaa.

Vierailija
51/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni vei kirjotuksiin mukanaan varmaan kolmen päivän ruuat. Kun kysyin miksi noin paljon, sain vastaukseksi hymähdyksen ja sehän on eväsretki. Ilmeisesti nämä tämän vuoden abit menee kirjotuksiin eväsretkelle. Joissain kouluissa on kuulemma kilpailu parhaimmista eväistä

Vierailija
52/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pääsääntöisesti voileipä, suklaalevy ja banaani kuudella kerralla.  Söin pari palaa suklaata ja sen voileivän useimmiten. En muista yhtään, mitä juotavaa oli. Banaania en enää ottaisi, mutta siihen aikaan se oli melkein kaikilla. Enkä leipää. Nyt ottaisin kylmäkahvin esim .Frezzamokan pari kpl, suklaapatukan ja jotain vihanneksia esim. pikkutomaatteja ja vettä. 

Vierailija
53/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli liekitettyä sikaa, hanhenmaksapalleroita ja hienointa tsamppanjaa. Oli erittäin maukasta viuliorkesterin säestämänä.

Naurahdin :')

Vierailija
54/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ei tarvitse syödä kokoajan. Ruuansulatus ja suolisto voi paremmin kun lopettaa tuon parin tunnin välein syömisen. Verensokerin kuuluu laskea jotta kehon rasva-aineenvaihdunta toimii oikein. Terveellä siitä ei ole haittaa.

Ei ihmisen pidä syödä ainuttakaan asentajaa, sehän on kannibalismia.

Vierailija
55/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ei tarvitse syödä kokoajan. Ruuansulatus ja suolisto voi paremmin kun lopettaa tuon parin tunnin välein syömisen. Verensokerin kuuluu laskea jotta kehon rasva-aineenvaihdunta toimii oikein. Terveellä siitä ei ole haittaa.

Nää verensokerihössöttäjät on suloisia. Parin-kolmen tunnin välein pitäis jotain naposteltavaa saada ettei vaan verensokeri laske.

Yllättävää kyllä tällä tekniikalla saadaan se verensokeri pysyvästi ylös (diabetes 2typ) ja silti pitää napostella jatkuvasti?

Ohis, mutta miten nää verensokerihösääjät pärjää yöllä?? :D siinähän sitä ollaan 8-12h syömättä ihan helposti! Vai herääkö noi aamuyöstä maistelemaan jotain? :D mitä hittoa?

Mä ymmärrän, että jos esim vaellat tunturissa sen 6h, niin lisäenergia tulee tarpeeseen. Mut ylppäreissä sä ISTUT sen 6h, eihän siinä edes kuluta energiaa???

Vierailija
56/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttäreni vei kirjotuksiin mukanaan varmaan kolmen päivän ruuat. Kun kysyin miksi noin paljon, sain vastaukseksi hymähdyksen ja sehän on eväsretki. Ilmeisesti nämä tämän vuoden abit menee kirjotuksiin eväsretkelle. Joissain kouluissa on kuulemma kilpailu parhaimmista eväistä

Mun abitytär puhuu myös eväsretkestä. Ihan uusi termi itselle.

Vierailija
57/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää verensokerihössöttäjät on suloisia. Parin-kolmen tunnin välein pitäis jotain naposteltavaa saada ettei vaan verensokeri laske.

Yllättävää kyllä tällä tekniikalla saadaan se verensokeri pysyvästi ylös (diabetes 2typ) ja silti pitää napostella jatkuvasti?

Ohis, mutta miten nää verensokerihösääjät pärjää yöllä?? :D siinähän sitä ollaan 8-12h syömättä ihan helposti! Vai herääkö noi aamuyöstä maistelemaan jotain? :D mitä hittoa?

Mä ymmärrän, että jos esim vaellat tunturissa sen 6h, niin lisäenergia tulee tarpeeseen. Mut ylppäreissä sä ISTUT sen 6h, eihän siinä edes kuluta energiaa???

No sä et ainakaan ole kirjoittanut biologian tai terveystiedon yo-koetta.

Vierailija
58/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli karkkeja, sämpylä, vettä, energiajuomaa ja amfetamiinia. :D

Huutista pirille.:D

Vierailija
59/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän on todettu että viini on ollut alkoholitonta, kun mitään etikettejä ei saa olla.

mitenköhän todetaan, ettei vesipullossa ole kossua tai kekseissä kannabista

Niin, pohdin vain. Sinäkään et selvästi tiedä.

Vierailija
60/83 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole "pelkkä 6h". Mites se matka koululle, harva asuu ihan koulun vieressä eli 30min-2h voi mennä. Ja yleensä paikalla on oltava ajoissa, jos koe alkaa klo 9, ollaan paikalla jo klo 8.

Se on helposti 8-9h päivä! Oletko itsekin samanpituisen työpäivän täysin syömättä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme