Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
Täytän kohta 50.
Minulla ei ole juurikaan ryppyjä eikä ollenkaan silmäpusseja. Eniten tähän vsikuttavat geenit. Äitini ja kaksi siskoani samanlaiset, samoin isä.
Äitini sisko on aina tupakoinut ja ottanut kovasti aurinkoa siinä missä äitini on lierihattuihmisiä eikä viihtynyt rannoilla. Täti on edelleen hybännäköinen (n 65v), mutta jo lapsuudessani hänelle alkoi ilmaantua läiskiä kasvoihin ja silmäryppyjä. On äitiä vanhemman nököinen selvästi, vaikka äiti on 8 vuotta häntä vanhempi.
Itse suojaan 50SPF-kertoimella (esim Vichy) kasvoni jo jostain maalis-huhtikuulta alkaen päivittäin. Kisteusvoiteen sijasra siis voiteena Vichyn kasvoaurinkosuoja.
En käytä silmänympärystuotteita ollenkaan. En kuori ihoani. Yövoidetta vain kun talvisin kuivuu iho. Jos en meikkaa, en edes puhdusta illalla ihoa. Mutään meikkivoidetta en ole käyttänyt kuin lukiossa pari vuotta, jolloin se jotenkin muka kuului asiaan.
Jumppaan kasvojani Method Putkiston opeilla. Lähes päivittäin. Kiinteyttänyt leukalinjani niin että nöytän 30-40-vuotiaalta.
Kukaan ei usko ikääni, jota en kuitenkaan peittele. Vaihdevuodet eivät ole alkaneet. En tupakoi, ei muita päihteitä paitsi satunnainen lonkero tai kossukola joskus.
Eli tupakka ja aurinko ehdoton ei. Liialla kosmetiikalla läträys ehdoton ei. Liiallavedellä läträys ehdoton ei. Kasvon ja kaulan jumppa. Ehdottomasti ei KOSKAAN pistoksia ja fillereitä. Joku Sofia Belorf näyttää joskys nelikymppisenä kuudikymppiseltä. Kun mä olin 30, multa kysyttiin aina että mitä aiot opiskella ja kasten lippu vai aikuisten lippu. Nyt viiskymppisenä näytän noin 35v. Liikuntaa harrastan mutten kauhean tiukasti. Yritän vältellä sokeria.
Yritä olla lihomatta ettei tarvitse laihduttaa, se kuluttaa. Mutta kyllä nää geenijuttuja on, jotkut vanhentuvat nuorempina hyvistä elintavoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vältä ennen kaikkea voimakkaita painonvaihteluita ja sitä tärkeämpää mitä vanhemmaksi tulet! Mä laihdutin 40 v jälkeen lähes 50 kg ja muutuin ikäisekseni varsin vähäryppyisestä vanhainkoti-asukin näköiseksi naamasta. Kaulalla heiluu ryppyinen helttapussi, kulmakarvojen alla oleva iho joka pullotti kun olin lihava roikkuu tyhjänä pussina, posket on veltot ryppypussit.
Nyt jumppaat. Kasvot ja kaula on lihasta siinä mussä muukin keho. Toimii tllättvän nopeasti esim kaulan lihas on yyvin kiitollinen jumpattava, ekat tulokset nopsasti. Method Putkisto vanha hyvä klassikko, säännölliseksi tavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Täytän kohta 50.
Minulla ei ole juurikaan ryppyjä eikä ollenkaan silmäpusseja. Eniten tähän vsikuttavat geenit. Äitini ja kaksi siskoani samanlaiset, samoin isä.
Äitini sisko on aina tupakoinut ja ottanut kovasti aurinkoa siinä missä äitini on lierihattuihmisiä eikä viihtynyt rannoilla. Täti on edelleen hybännäköinen (n 65v), mutta jo lapsuudessani hänelle alkoi ilmaantua läiskiä kasvoihin ja silmäryppyjä. On äitiä vanhemman nököinen selvästi, vaikka äiti on 8 vuotta häntä vanhempi.
Itse suojaan 50SPF-kertoimella (esim Vichy) kasvoni jo jostain maalis-huhtikuulta alkaen päivittäin. Kisteusvoiteen sijasra siis voiteena Vichyn kasvoaurinkosuoja.
En käytä silmänympärystuotteita ollenkaan. En kuori ihoani. Yövoidetta vain kun talvisin kuivuu iho. Jos en meikkaa, en edes puhdusta illalla ihoa. Mutään meikkivoidetta en ole käyttänyt kuin lukiossa pari vuotta, jolloin se jotenkin muka kuului asiaan.
Kerrot räytJumppaan kasvojani Method Putkiston opeilla. Lähes päivittäin. Kiinteyttänyt leukalinjani niin että nöytän 30-40-vuotiaalta.
Kukaan ei usko ikääni, jota en kuitenkaan peittele. Vaihdevuodet eivät ole alkaneet. En tupakoi, ei muita päihteitä paitsi satunnainen lonkero tai kossukola joskus.
Eli tupakka ja aurinko ehdoton ei. Liialla kosmetiikalla läträys ehdoton ei. Liiallavedellä läträys ehdoton ei. Kasvon ja kaulan jumppa. Ehdottomasti ei KOSKAAN pistoksia ja fillereitä. Joku Sofia Belorf näyttää joskys nelikymppisenä kuudikymppiseltä. Kun mä olin 30, multa kysyttiin aina että mitä aiot opiskella ja kasten lippu vai aikuisten lippu. Nyt viiskymppisenä näytän noin 35v. Liikuntaa harrastan mutten kauhean tiukasti. Yritän vältellä sokeria.
Yritä olla lihomatta ettei tarvitse laihduttaa, se kuluttaa. Mutta kyllä nää geenijuttuja on, jotkut vanhentuvat nuorempina hyvistä elintavoista huolimatta.
Kerrot täyttäväsi pian 50. Eli tarkka ikä? Äitisi noin 65, saiko äitisi sinut 15-vuotiaana !
Muuten, ihminen vanhenee eniten ikävälillä 40-50 kasvoiltaan. Nimenomaan 40 ei ole 45 ja 45 ei ole 50.
Olet varmaan 47.
En usko että näytät kauheasti ikääsi nuroemmalta. Olen 46 ja luullaan myös 35v
Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?
Sullahan se niin on!
Ei ole ryppyjä 30- veenä eikä äidillänikään 50v. Rasvainen iho, ei akne. Ne on geenit... serkulla 40v samanlainen iho juuri puhuttiin aiheesta. Rasvainen iho ei sinänsä mukava, mutta kuivuudesta ei herkästi kärsi.