Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isokokoiset dissaavat hoikkia

Vierailija
07.09.2025 |

Olen itse hoikka. En arvioi koskaan ihmistä koon perusteella ja mielestäni on tosi ok olla minkäkokoinen haluaa olla.

Olen kuitenkin törmännyt useasti pluskokoisten ihmisten osalta törkeää kommentointia hoikista. 

Eräs +kokoinen naapuri puhui minulle (ikäänkuin selittäen omaa painoaan, ilman että itse painosta puhuin mitään) miten ei haluaisi olla pakkasen raiskaama pulkan naru, vaan pitää olla jotain pehmustetta luoden ympärillä. Yksi pluskokoinen työkaverini puhui miten "nykyisin pitää olla luuviulu ja se on hirveän rumaa kun luut törröttää".  Vastaavanlaisia kommentteja olen kuullut useita häneltä. 

Viimeisimpänä kuulin kun uimahallissa kaksi hyvin isokokoista naista nauroivat miten "jollakin oli nenä isompi kuin tissit". 

Itellä menee tällaisten kanssa ihan luu kurkkuun, että mitä näissä tilanteissa pitäisi sanoa? Minusta ihan oksettavaa toisten vartaloiden kommentointi mihinkään suuntaan. 

En muista aikuisiällä kuulleeni kertaakaan kenenkään arvostelevan lihavia/lihavuutta ääneen, mutta laihuutta useita kertoja. Eihän sen näinkään päin saisi olla ok?! 

Itselläni ei pääse nuo kommentit ihon alle, koska olen tosi sujut kroppani kanssa, mutta välillä mietin, onko näillä ihmisillä pyrkimys tarkoituksella puhua tällaisia juuri minun kuullen. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne iljettävät läskit yrittävät painaa alas itseään terveempää ja kauniimpaa. Tuossa tilanteessa kannattaisi vain sanoa, ettei läskillä ole varaa arvostella. Kyllä he itsekin tietävät olevansa läskejä. Ovat vain kateellisia.

Vierailija
2/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia haukutaan netissä, harvemmin päin naamaa. Laihoja taas haukutaan päin naamaa ja harvemmin netissä. Kuinkahan monesti minullekkin on kommentoitu miten pitäisi saada lihaa luiden päälle, vaikka olen normaalipainoinen ja kiitos tanakoiden geenien (leveä rintakehä jne) luut törröttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kuitenkaan tule näistä sanojista sellaista fiilistä että he eivät olisi oikeasti sujut kroppansa kanssa tai että olisivat minulle kateellisia. Ovat niin tyytyväisinä ja kovaan ääneen näitä kommenttejaan laukoneen. Ovat iloisia ja hyväntahtoisen oloisia ihmisiä olleet muuten, mutta laihuuteen suhtautuvat julmasti. 

Ap

Vierailija
4/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isokokoinen=pitkä

Vierailija
5/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän näköisiä nämä anorektikot, kuten mallit yms. syömishäiriöiset luurangot.

Vierailija
6/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikkana, välillä jopa alipainoisena, kohdannut samaa. Itse en ole ikinä kommentoinut kenenkään painoa eikä minua edes kiinnosta muiden painot. Kehopositiivisuus on ihan sanahelinää.

Vierailija
7/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku, joka kokee että on ok arvostella hoikkuutta, tulla kertomaan mitä he ajattelevat omasta kehostaan? 

Voisivatko julkaista vaikka oman kuvan tänne, että muut kertovat mielipitäänsä heidän kropasta? Vai jäytääkö syvällä sisimmässään pieni ahdistuksensiemen, etteivät ole itse tyytyväisiä kehoonsa ja sen vuoksi toisen kehon arviointi tuo hyvää oloa? 

Tähänkin aloitukseen tullut alapeukkuja syystä että...

Vierailija
8/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin aloittaja väittää, kommentit ovat syvällä ihonsa alla. Lievästä paranoidisuudesta lisäksi kertoo viimeinen virke.

Vierailija
9/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän istuu päivät pitkät juurikin nämä isot löllykät ja haluavat alapeukkua aiheeseen mikä heitä ahdistaa kaikista eniten. 

Se että joku voi olla hoikka ja he eivät itse pysty siihen. 

Vierailija
10/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se todellinen kehorauha olisikin - kenenkään painoa tai ulkonäköä ei pitäisi kommentoida. Omasta mielestäni ei hyvällä eikä pahalla. Myös ns positiivisten kehujen kanssa  pitäisi olla varovainen. Jos joku on pukeutunut/laittanut hiuksensa tms niin silloin on ok, mutta esim painoon liittyvien asioiden kanssa pitäisi olla hiljaa. Et voi tietää käykö ihminen jotain kamppailua itsensä kanssa. 

Vain lääkärit saavat kommentoida painoa terveysnäkökulmasta.

Vierailija
11/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että onko sinusta ok muka kommentoida toisen ihmisen ulkonäköä?

Sitten jos haluaa oikeasti vitt uilla niin sanoo,että et se sinäkään kovin kummoinen ole, katso peiliin.

Vierailija
12/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus on nähtävästi tarkoitettu vain isoille ja sitä onkin toitotettu ja ylistetty niin voimalla, että sen kyllä katukuvasta huomaa. En puutu kenenkään painoon, mutta pahaa tekee, kun huomaa, että joku on silminnähden kohdellut kohdellut kroppaansa kaltoin.

Normaali hoikkuus alkaa olla poikkeus, siksi varmaan erottuu joukosta ja joutuu ilkeiden kommenttien kohteeksi. 

Vierailija
13/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"We would have endless energy if we learned to harness stupidity."

Vierailija
14/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisin kuin aloittaja väittää, kommentit ovat syvällä ihonsa alla. Lievästä paranoidisuudesta lisäksi kertoo viimeinen virke"

Selvitätkö lisää, millä perusteella tällaiset kommentit loukkaisi minua? 

Olen urheilullinen ja hoikka. Juoksen ja vahvistan lihaskuntoa viikottain. Olen oikeasti tyytyväinen vartalooni, ja se on myös tosi ok! Nautin siitä että voin urheilla kevyesti, ilman ylimääräisiä kiloja. Harmiksesi en saa näitä kommentteja menemään ihon alle, mutta huolestuttaa eniten tuo, että ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida ikävästi toisista sitten tähään suuntaan. Voin vaan kuvitella miten hirveää tuo on sellaiselle, jolla on oikeasti terveyshuolia, on anoreksiaa yms..

Samaan aikaan kun kehopositiivisuus on pinnalla ollut aika paljonkin, olettaisin että tässä suhteessa oltaisiin jo vähän pidemmällä sen suhteen mitä ääneen lausutaan. 

Ap

Vierailija
15/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei kuitenkaan tule näistä sanojista sellaista fiilistä että he eivät olisi oikeasti sujut kroppansa kanssa tai että olisivat minulle kateellisia. Ovat niin tyytyväisinä ja kovaan ääneen näitä kommenttejaan laukoneen. Ovat iloisia ja hyväntahtoisen oloisia ihmisiä olleet muuten, mutta laihuuteen suhtautuvat julmasti. 

Ap

Eihän kukaan esimerkkisi tyypeistä puhunut sinulle tai arvostellut sinua. Ihmisillä nyt on monenlaisia mielipiteitä, osa todella tyhmiäkin. Osa ei osaa olla arvostelematta muiden ihmisten ulkonäköä, makua tai elämäntilannetta.

Vierailija
16/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ei aina ole pelkästään negatiivinen tunne. Se voi myös kertoa, mitä ihminen arvostaa ja haluaisi itselleen.

Vierailija
17/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtui jo 70 - luvullakin , sain aina kuulla , että söisit , että saisit lihaa luiden päälle , kamalaa kun olet niin laiha , etkö ole lapsena saanut ruokaa ym ym ja näitä kommentteja kuuli ihan kaikenkokoisilta ja joo , söin kyllä itseasiassa enemmän kuin kommentoijat , mutta en vain lihonut , vieläkin tarkkailen että syön tarpeeksi , vaikka olen jo 66 v. ja taidan olla pullukkakin . Huoh .

Vierailija
18/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assholes come in all shapes and sizes. Ei kannata yllättyä mistään.

Vierailija
19/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne iljettävät läskit yrittävät painaa alas itseään terveempää ja kauniimpaa. Tuossa tilanteessa kannattaisi vain sanoa, ettei läskillä ole varaa arvostella. Kyllä he itsekin tietävät olevansa läskejä. Ovat vain kateellisia.

No itse hoikkana en tähän läskittelyyn silti ala. Hupaisasti minua on jopa syytetty siitä, vaikka tuo sana ei kuulu edes sanavarastooni, enkä muutenkaan harrasta toisten arvostelua tai tuomitsemista.

Ap, keskity omaan elämääsi ja harrastuksiisi. Make a note, että nämä kyseiset henkilöt ovat ilkeitä ja pahansuopia, ja siirry eteenpäin.

Vierailija
20/25 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse entinen anorektikko ja törröttävät luut ovat todella rumia. On kuin Auschwitzistä karanneiden kerho. Olen hoikka, en lihava. Miksihän on muuten niin paljon läskejä loukkaavia sanja, jos laihat eivät ole niitä keksineet? Menisikö taas niin kuin molempiin suuntiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi