Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt

Vierailija
20.09.2022 |

Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.

Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.

Kommentit (2032)

Vierailija
2021/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 40 ja yksi parhain neuvo: käytä spf 50 JOKA PÄIVÄ. Yhdessä c-vitamiiniseerumin kanssa suojaa ihoa uva-säteiltä. Voit etsiä Googlesta kuvia, jossa uv-valolla näytetään iholle syntynyt vahinko uva-säteilystä. Hakusanoilla vaikka: "Uva invisible damage to the skin". Lisäksi juo paljon vettä, nuku 8 tuntia tekosyittä, syö salaatteja, hedelmiä, pähkinöitä ja vihanneksia. Vältä sokeria ja piilosokeria, sekä alkoholia yms muita päihteitä.

Kannattaa harkita kannattaako täyteaineet. Itselläni ei ole koskaan ollut ja en niitä halua (täyteaine saattaa liikkua naamalla johonkin ihan muualle ajan kanssa jne). Kannattaa panostaa 30-40 -vuotiaana esim.led-valohoitoon (punainen) ja ems-laitteeseen. Tälloin ihon oma kollageenin tuotanto hidastuu.

Itse en suostittelisi vain kalliita voiteita (joissakin kalliissa voiteissa on vain synteettisiä aineita, jotka istuvat iholla päivästä toiseen), voit sitten miettiä onko jatkuva muovikalvo iholla hyvä. Sinuna ostaisin luomua kosmetiikkaa ja ihan perus toimivia voiteita ihotyypin mukaan. K-beauty on toimivaa! Löysin itse muutaman ja hyvän toimivan tuotteen korealaisesta kosmetiikasta ja ne eivät ole kovin kalliita edes.

- hyvä kasvovesi (toner, esim. Frudian granaattiomena toner, jossa yli 80 % hedelmää)

-spf kosteusvoiden (miel luomu/ekokosmetiikkaa)

-c-vitamiini seerumi (voi olla edullinenkin, pitoisuus 15%)

-hyaloroni -happoseerumi tarvittaessa tai öisin

-jos haluat, kosteuttava hyvä yövoide joka sopii ihollesi

(silloin tällöin kuorinta ja kosteuttava kasvonaamio, esim. c-vitamiini/granaattiomena).

-iholle sopiva hyvä puhdistus aine (ei liian voimakas!)

Yritä jättää ihon pesu aineella yhteen kertaan päivässä (ilta, jollon peset meikit ja aurinkovoiteen pois). Liiallinen pesu vaan kuluttaa ihoa ja on liian rankka ihon omalle rajalle. Itselle retinoli on ollut hiukan liian rankka ainesosa, mutta jos se sopii omalle iholle, sitä kannattaa miettiä. Eli kiihdyttää ihon uusiutumista.

Etukäteen vaikea sanoa, miten iho vanhenee mutta hyvällä perushoidolla teet parhaan palveluksen ihollesi. Moni tuote istuu ihon pinnalla, joten harvat aktiiviaineet tekevät muuta kuin jättävät tuotejäämän pinnan iholle.

Vierailija
2022/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraminen

Hassutteleminen

Sperma sisäisesti ja ulkoisesti

Keskusteleminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinoli, veden juominen, auringon välttäminen, terveelliset elintavat. Kasvojen puhdistuksen merkitystä ei voi kieltää, eikä aurinkosuojan. Kosteutusta.

Facephysics, tätä teen joka toinen päivä. Ja kyllä, kun kasvoissa on lihasta, niin se iho ei pääse valahtamaan. Vai miten selität sen, että toisella, joka tekee

pakaratreeniä, ne ovat korkealla ja pyöreät ja se joka ei tee, perä roikkuu. Miten kasvojen lihakset ja rasvat eroavat muun kehon lihaksista ja rasvoista? Että sun ei tarvitse olla vakuuttunut mistään :). Huvittaa tällaiset kommentit lähinnä.

Sen lisäksi teen mikroneulausta, käydän qua shata ja otan punavalohoitoa. Ja lisäksi käytän estrogeeniä, ikää kun on jo 53 v. Itselläni on melko rypytyn, heleä iho. 

Vierailija kirjoitti:

Voiteista ainoa millä taitaa olla oikeaa tehoa on a-vitamiinivoide ja noitahan löytyy kosmetiikan puolelta (retinolit) ja reseptivalmisteena. Ja tietysti se aurinkosuoja toisena.

Mutta ei musta rypyt ole se mikä eniten vanhentaa vaan enemmän se yleinen kasvojen 'valahtaminen', roikkuminen, juonteet. Itselläni ei juurikaan ole ryppyjä mutta mielestäni näytän aivan ikäiseltäni (50) vaikka iho onkin sileä ja hyväkuntoinen. 

En sitten tiedä millä tuota valahtamista voisi estää, kasvojoogaahan monet harrastaa mutta en ole vakuuttunut et siitä olisi oikeasti hyötyä kun eihän se kasvojen rupsahtaminen lihaksien puutteesta johdu vaan ihon alla oleva rasva häviää/laskeutuu vanhetessa.

Vierailija
2024/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 40 ja yksi parhain neuvo: käytä spf 50 JOKA PÄIVÄ. Yhdessä c-vitamiiniseerumin kanssa suojaa ihoa uva-säteiltä. Voit etsiä Googlesta kuvia, jossa uv-valolla näytetään iholle syntynyt vahinko uva-säteilystä. Hakusanoilla vaikka: "Uva invisible damage to the skin". Lisäksi juo paljon vettä, nuku 8 tuntia tekosyittä, syö salaatteja, hedelmiä, pähkinöitä ja vihanneksia. Vältä sokeria ja piilosokeria, sekä alkoholia yms muita päihteitä.

Kannattaa harkita kannattaako täyteaineet. Itselläni ei ole koskaan ollut ja en niitä halua (täyteaine saattaa liikkua naamalla johonkin ihan muualle ajan kanssa jne). Kannattaa panostaa 30-40 -vuotiaana esim.led-valohoitoon (punainen) ja ems-laitteeseen. Tälloin ihon oma kollageenin tuotanto hidastuu.

Itse en suostittelisi vain kalliita voiteita (joissakin kalliissa voiteissa on vain synteettisiä aineita, jotka istuvat iholla päivästä toiseen), voit sitten miettiä onko jatkuva muovikalvo i

Suomessa ei ympäri vuoden tarvita spf, eikä edes kesällä auringossa 50 vahvuista. Tietokoneen ja puhelimen näytön voi asentaa niin ettei säteile haitallista sinistä tai punaista. C vitamiini on myrkkyä herkälle iholle, jopa ne parhaat. Botox on toimiva otsaryppyihin maltillisesti otettuna,samoin muut täyteaineet. Kannattaa kääntyä taitavan henkilön puoleen jos näitä ottaa. Itse käyn plastiikkakirurgilla,maksan mieluiten enemmän osaamisesta. Näin lähes 60v ei enää parikymmentä vuotta sitten toimineet keinot tee mitään. Käytän myös niitä parjattuja kalliita ihonhoitotuotteita. Yksinkertaisesti olen huomannut niiden toimivan paremmin. Liika alkoholi ja sokeri kyllä näkyvät ihossa ja ylipäätään kasvonpiirteissä välittömästi. Kasvojumpalla ja verenkiertoa nopettavilla välineillä olen huomannut positiivisia vaikutuksia säännöllisessä käytössä.

Vierailija
2025/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

42- vuotias ketjupolttaja täällä, Iho toistaiseksi yllättävän hyvässä kunnossa, kirkas ja rypytön, juonteita on. Myös mun tärpit on jo moneen kertaan toistetut aurinkosuojakerroin, kosteutta/hyaluronihappo, retinoli ja c-vitamiini, kalakollageenijauhe sekä PRP-plasmahoito. Kosmetologin kasvohoidossa en ole käynyt koskaan, kuorinnat ja puhdistukset hoitanut itse. Punavalo kiinnostaisi mut toistaiseksi en oo sitä kokeillut. Geenit sekä oikein muodostunut kasvojen luusto (terve pureta) varmaan ne tärkeimmät vaikuttimet, valitettavasti näistä ensimmäiseen ei alkuunkaan voi vaikuttaa ja toistakin aikuisiällä vaikeaa korjata.

Vierailija
2026/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei auta ihmiskehon normaaliin ikääntymiseen. Jokaisen meistä iho vanhenee ja rypistyy saamiemme geenien mukaan. Siihen ei auta maailman kallein ryppyvoide tai ihmeseerumi.

Laihat ihmiset rypistyvät enemmän, pullukat vähemmän. Iho on silti hyvä pitää kosteana kaiken aikaa, ja siinä paras on hajustamaton tavallinen perusvoide, aivan perus-Niveakin on todettu jopa paremmaksi kosteuttajaksi kuin kalliit merkkivoiteet.

Vierailija
2027/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotuotteisiin kannattaa panostaa, jos meikkaa ja haluaa pitää ihostaan huolta. Ei ne Hollywood-tähdet turhaan niitä purkkeja käytä. Meikki ja rasvainen iho tukkii ja rasittaa ihoa, jonka takia sitä pitää hoitaa ja puhdistella.

Iho ei ole koskaan hoitovapaa eli perus vesipesut ei mielestäni kyllä riitä, jos siitä haluaa pitää huolta.

Geenit auttaa toki vähän, mutta kyllä itsekin voi paljon vaikuttaa.

Tässä vähän yleisiä ohjeita:

- Vältä auringonotttoa (se vanhentaa ihoa kummasti)

- Juo paljon

- Älä tupakoi ja juo alkoholia (molemmat vanhentaa)

- Jojo-laihduttaminen ei toimi, samoin pikaruoka

- Terveellinen ruokavalio

- Pidä lepopäiviä iholle

T. rypytön N50

Aurinko on pahin vanhentaja, sen voi nähdä selvästi.

Syö terveellisesti,nuku hyvin. Helppoa, mutta kuka jaksaa noudataa niitä :) elämästään pitää myös nauttia.

Vierailija
2028/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on tervetullut mukaan Elokapinaan.

Luomme aktiivisesti turvallisempia tiloja rodullistetuille, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluville, vammaisille, maahanmuuttajille ja muille marginalisoiduille ihmisille. Pystymme luomaan kaikille oikeudenmukaista maailmaa vain, jos kaikki voivat olla sen luomisessa yhdenvertaisesti mukana.

Kieltäydy hyväksymästä nykyistä katastrofikehitystä ja tule mukaan kapinaan. Meidän on tehtävä tämä yhdessä. Me tarvitsemme sinua. Maailma tarvitsee sinua.

Haluatko tukea Elokapinan toimintaa rahallisesti? Voit nyt lahjoittaa rahaa Elokapinan toimintaa varten Elonvaalijat ry:n pienkeräyksen kautta!

Would you like to financially support Elokapinas activities? You can now donate money for Elokapinas campaigns and demonstrations through a small fundraiser via Elonvaalijat association! 

ELOKAPINA!

Vierailija
2029/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42- vuotias ketjupolttaja täällä, Iho toistaiseksi yllättävän hyvässä kunnossa, kirkas ja rypytön, juonteita on. Myös mun tärpit on jo moneen kertaan toistetut aurinkosuojakerroin, kosteutta/hyaluronihappo, retinoli ja c-vitamiini, kalakollageenijauhe sekä PRP-plasmahoito. Kosmetologin kasvohoidossa en ole käynyt koskaan, kuorinnat ja puhdistukset hoitanut itse. Punavalo kiinnostaisi mut toistaiseksi en oo sitä kokeillut. Geenit sekä oikein muodostunut kasvojen luusto (terve pureta) varmaan ne tärkeimmät vaikuttimet, valitettavasti näistä ensimmäiseen ei alkuunkaan voi vaikuttaa ja toistakin aikuisiällä vaikeaa korjata.

Tupakointi kyllä on iholle todella myrkkyä. Iho muuttuu sameaksi ja leukaheltta löystyy. Tupakointi vaikuttaa myös hampaisiin ja ikeniin, usein pahentaa parodontiittia. Se että hampaat joudutaan poistamaan vanhentaa heti paljon, koska suu menee kuopalle ilman hampaita. Toki tekarit sitten siihen saa, mutta...

Vierailija
2030/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekipä mitä vaan, niin ei iho pysy nuorena ikuisesti. Itselle yllätys oli, että ne eivät ole rypyt, jotka varsinaisesti vanhentavat, vaan kasvojen valahtaminen ja leukalinjan pehmeneminen noin nelikymppisenä. Se on se, mistä iän näkee.

Vierailija
2031/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 56v. eikä yhtäkään ryppyä. C-vitamiinia, vettä ja viiniä sopivassa suhteessa on resepti

Vierailija
2032/2032 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 50v, ryppyjä ei paljoakaan vielä. Olen aina käyttänyt pelkkiä apteekin perusvoiteita. Samaa kamaa kasvoille ja muualle kroppaan. Nuorempana käytin Auqualan L, nykyään Minidermia. Eli iho kaipaa nykyään hieman rasvaisempaa voidetta. Kasvopuhdistusaineena joku apteekin hajusteeton maitomainen voide, nyt Ceraven tuote ollut pitkään. Meikkivoiteen käytön aloitin vasta nelikymppisenä, kun olen perinyt suvun couperosan nenän seudulle.  

Eli oman kokemuksen mukaan sanoisin, vähän aurinkoa, vähän meikkiä, riittävän kosteuttava herkän ihon kasvovoide ja puhdistustuote. Oman ikäisillä naisilla, joilla on hieman lihaa luiden ympärillä, iho näyttää kauniimmalta. Jos on kovin treenattu ja rasvaton, myös kasvot ovat rasvattomat ja huomattavasti ryppyisemmät ja juonteisemmat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän