Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt

Vierailija
20.09.2022 |

Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.

Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.

Kommentit (2032)

Vierailija
241/2032 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ihanaa etten ole ainoa :D

N27

Ei 27-vuotiaalla pitäisi olla ryppyjä vielä kymmeneen vuoteen herran jestas. Etelässä asuvat alkoholisti sarjatupakoijat ovat erikseen.

Kyllähän niitä on tosi monella, jos tarkkaan katselee ja sopivassa valossa varsinkin. Kuiva ja varsinkin atooppinen ihotyyppi altistaa hienoille pintarypyille joita tulee ensin silmien alle. Toisaalta rasvaisella paksulla iholla usein tulee isoja ilmejuonteita sinne mistä iho taittuu jo tosi nuorena. Minua kiusattiin jo yläasteella kaulanympärysrypyistä - 3 vaakasuoraa syvää uurrerengasta menee pitkän kaulan ympäri niissä kohdin, mistä iho taittuu kun taivutan päätä eteenpäin ja tosiaan jostain 10 v. asti jo. Otsalle paukahti kulmienkohottelujuonteet noin 20 v:nä jne. Ja kyllä näitä tämmöisiä näkee paljon muillakin. Eikä niistä kannata stressata.

Mulla on ollut myös jo tosi varhain yläasteella/lukiossa nuo kaulan renkaat ja otsajuonteet. Näin 30v.nä huomaan että suun ympärille alkaa myös muodostua ilmevekkejä ja pientä ryppyä, mutta sellaista se on kun hymyilee ja nauraa paljon. Näillä mennään ja toivottavasti saan hynyillä ja nauraa jatkossakin niin että juonteet ja rypyt vaan syvenee. Ongelmaksi koen selkeästi erottuvat tummat silmänaluset ja nykyään ei varmaan enää kannattaisi nukkua kyljellään koska aamulla se silmäpussien ryppyjuonne mikälie oikein korostuu ja menee puolikaarena silmän alla. Koen että se kyllä vanhentaa ja tämän suhteen voi olla että joskus jonkun toimenpiteen tulen tekemään...

Vierailija
242/2032 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida ihoani oikeastaan lainkaan. Vesipesu riittää. Äidilläni ja mummollani on ollut samat ihonhoitotavat.

Taitaa olla perimän ansiota, että iho on pysynyt hyvänä. 

Merkitystä on varmasti silläkin että en viihdy auringossa enkä tupakoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/2032 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkovoide spf +30 ja retinolia niin maan perkuleesti

Vierailija
244/2032 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tupakkaa

Vierailija
245/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakan hierominen naamaan, luonnontuote

Vierailija
246/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteutus, kosteutus, kosteutus.

Vierailija
247/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinkosuojaa ympäri vuoden.  UV-Säteily vanhentaa ihoa ja sille altistuu niin talvella kuin kesälkläkin. Toisena vinkkinä ei alkoholia, koska se vanhentaa ihoa.

Jos rahat haluaa käyttää kalliisiin ihonhoitotuotteisiin niin voin ainakin näitä Biothermejä suositella, esimerkkinä....: https://tinyurl.com/2m25y23c

Vielä yksi kysymys: miksi pelkäät ihan perus ryppyjä?

Iso peukku biothermille, mulla iho tuntui silkiltä sen jälkeen ja oon myös nähny muiden someinfluensserien käyttävän sitä

Tuntuuhan se kun vetää mikromuovia ja silikonia iholle. Mitään se ei kyllä hoida.

Mikromuovia ja silikonia on useissa apteekin perusvoiteissakin.

Kyllä, siksi ostankin luonnonkosmetiikkaa twistbeltä ja osaan lukea incit.

Vierailija
248/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostatte retinolin? Se kaiketi tehokkain jos vain iho sietää.

Mä käytän Paula's Choice Clinical 1% Retinol Treatment. On kohtuuhintaista ja vahvaa. Olen kyllä alkanut harkita että pitäisikö tuon käyttö lopettaa, alkaa olla myös ihotautilääkäreissä niitä jotka puhuu sitä vastaan, että sillä voisi ajan kanssa saada liian ohuen ja lopulta ennenaikaisesti vanhenevan ihon, vaikka alkuun se näyttää toimivan. Solujen jakaantumiskertojen määrä kun on rajallinen, ja jos retinolilla piiskataan jopa vuosikymmeniä solut jakaantumaan nopeammin, voi olla että kerrat loppuu https://www.businessinsider.com/retinol-risks-according-to-a-doctor-201…

Bakuchiol on hyvä vaihtoehto retinolin tilalle.

Sika kallista!

noin 12 € pullo kun etsii alesta, pullo kestää vuoden.

Vierailija
249/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliista voiteesta hyötyy vaan ne jotka sitä tekee ja markkinoi. Ryppyjä aiheuttaa eniten AURINKO ja tokana tulee TUPAKOINTI.

Vierailija
250/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliista voiteesta hyötyy vaan ne jotka sitä tekee ja markkinoi. Ryppyjä aiheuttaa eniten AURINKO ja tokana tulee TUPAKOINTI.

Ja kosteusköyhä iho.

Vierailija
251/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostatte retinolin? Se kaiketi tehokkain jos vain iho sietää.

Mä käytän Paula's Choice Clinical 1% Retinol Treatment. On kohtuuhintaista ja vahvaa. Olen kyllä alkanut harkita että pitäisikö tuon käyttö lopettaa, alkaa olla myös ihotautilääkäreissä niitä jotka puhuu sitä vastaan, että sillä voisi ajan kanssa saada liian ohuen ja lopulta ennenaikaisesti vanhenevan ihon, vaikka alkuun se näyttää toimivan. Solujen jakaantumiskertojen määrä kun on rajallinen, ja jos retinolilla piiskataan jopa vuosikymmeniä solut jakaantumaan nopeammin, voi olla että kerrat loppuu https://www.businessinsider.com/retinol-risks-according-to-a-doctor-201…

Bakuchiol on hyvä vaihtoehto retinolin tilalle.

Sika kallista!

Köyhälle kaikki on nähtävästi kallista. Tupakkaan ja viinaan voidaan käyttää monta sataa euroa kuussa, mutta itsestä ei pidetä huolta.

Kympillä pullo?

Vierailija
252/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 v, olen, ei ryppyjä. Olen vältellyt aurinkoa, en tupakoi, ei alkoholia. Ihonhoitona ainoastaan kosteusvoide.

Vierailija
253/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Botox

Sen kun aloittaa alle nelikymppisenä niin naama alkaa vanhenemaan ennenaikaisesti ja hiusraja karkaamaan otsalta ja ohimoilta!

Vierailija
254/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57 v, olen, ei ryppyjä. Olen vältellyt aurinkoa, en tupakoi, ei alkoholia. Ihonhoitona ainoastaan kosteusvoide.

Käy optikolla, JOKAISELLA on ryppyjä tuossa iässä enemmän tai vähemmän.

Vierailija
255/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vaihtelevasti on mielestään ryppysiä parikymppisiä ja rypyttömiä eläkeikää lähestyviä naisia. Mikä siis kertoo vaan siitä, että kovin objektiivista vastausta ei saa jos antaa itse ihmisen arvioida ihonsa kuntoa. Jotkut on kriittisiä ja pienikin ilmejuonne tietystä kulmasta on ryppy, toisten mielestä jos ei rypyt roiku navassa saakka niin on täysin sileä ja näyttää edelleen teiniltä.

Terveillä elämäntavoilla, kosteusvoiteella ja auringolta suojautumisella pääsee jo pitkälle.

Vierailija
256/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tylsä vastaus, mutta geenit.

Itse olen 50 - vuotias mies, joka omaa kaikki paheet: aurinko, savuke, viini.

Aika Babyface olen vieläkin, jos en kasvata partaa.

Sinkkuna Pesen toki iltaisin kasvoni, käytän kasvovettä ja kilon Niveaa. Suhteissa jotenkin häpeän tapaani - en tiedä miksi.

Vierailija
257/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tylsä vastaus, mutta geenit.

Itse olen 50 - vuotias mies, joka omaa kaikki paheet: aurinko, savuke, viini.

Aika Babyface olen vieläkin, jos en kasvata partaa.

Sinkkuna Pesen toki iltaisin kasvoni, käytän kasvovettä ja kilon Niveaa. Suhteissa jotenkin häpeän tapaani - en tiedä miksi.

Geeneillä ei oikeasti ole niin paljon väliä kun ihmiset luulevat. Vaikka teillä olisi Kim Kardashianin geenit, mutta hoitaisitte ihoanne samalla tavalla kuin nyt ja teillä olisi samat elämäntavat ette näyttäisi edes niin hyviltä

Vierailija
258/2032 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy optikolla, JOKAISELLA on ryppyjä tuossa iässä enemmän tai vähemmän.

No eipä ole, harmittaako? Minä olen saanut jo aikaisemminkin kehuja, kun olen näyttänyt nuoremmalta kuin olen.

Vierailija
259/2032 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIVEA Naturally Good Honeysuckle Shower Gel -suihkugeelin ainesosat ovat 98% luonnosta peräisin* ja vegaani koostumus on 99-prosenttisesti biohajoava**. Luonnonmukaista aprikoosinsiemenöljyä sisältävä suihkugeeli ei kuivata, vaan jättää ihon pehmeäksi ja miellyttävän tuntuiseksi ja sopii siksi kuivalle ja herkällekin iholle. Sisältää ihanan kuusaman tuoksun. Suihkugeelipullon materiaali on 97% kierrätettyä PET-muovia.

https://www.nivea.fi/tuotteet/naturally-good-honey-suckle-shower-400590…

Minä pesen vain tällä koko kropan eikä tunnu kuivalta iho pesun jälkeen. Eikä kutise iho kuivuudesta talvellakaan. 

Käytän vain Nivean pesuaineita ja kasvovettä ja apteekin perusvoiteita.  

La luulet, että ne perusvoiteet on jotenkin parempia? Kemikaaleja täynnä.

A-DERMA Exomega Lotion

Kevyt emulsiovoide kuivalle iholle, nopea ja helppo levittää. Kosteuttaa ja palauttaa ihon kimmoisuuden ja pehmeyden.

A-Derma Exomega Lotion käyttötarkoitus

A-Derma Exomega Lotionin UUSI JA VIELÄKIN TEHOKKAAMPI KOOSTUMUS, TUTKITTU TEHO. 

A-Derma Exomega hillitsee kutinaa

A-Derma Exomega rauhoittaa välittömästi

A-Derma Exomega vähentää kuivan ihon aiheuttamaa ärsytystä

A-Derma Exomega Lotion annostelu

VAIN 1 LEVITYSKERTA A-Derma Lotionia PÄIVÄSSÄ RIITTÄÄ: Tuoteella on 24 tunnin kosteuttava vaikutus.

A-Derma Exomega Lotion koostumus

Tarkista aina tuotteen ainesosat pakkauksesta ennen käyttöä.

WATER (AQUA), GLYCERIN, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, GLYCERYL STEARATE, NIACINAMIDE, PEG-100 STEARATE, 10-HYDROXYDECENOIC ACID, AVENA SATIVA (OAT) LEAF/STEM EXTRACT (AVENA SATIVA LEAF/STEM EXTRACT)*, BENZOIC ACID, CAPRYLYL GLYCOL, CARBOMER, CETEARYL ALCOHOL, CETEARYL GLUCOSIDE, OENOTHERA BIENNIS (EVENING PRIMROSE) OIL (OENOTHERA BIENNIS OIL), POLYACRYLATE-13, POLYISOBUTENE, POLYSORBATE 20, SODIUM HYDROXIDE, SORBITAN ISOSTEARATE, TOCOPHEROL, TOCOPHERYL ACETATE.

*RHEALBA® OAT FROM ORGANIC AGRICULTURE/ RHEALBA® HAVRE ØKOLOGISK DYRKET.

Huomioitavaa:

ERITYISEN TURVALLINEN JA LUONNOLLINEN:

100-prosenttisesti luomuviljelyn standardien mukaisesti viljelty Rhealba®-kauranversouute.

https://www.karhuapteekki.fi/tuotteet/2831/a-derma-exomega-control/7452…

TUOTTEEN KUVAUS

Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin. Hajusteeton.

https://www.yliopistonapteekki.fi/ceralan-perusvoide-pumppupullo-500-g-…

Kyllä ovat parempia ja koskaan ihoni ei ole ollut näin hyvä kun näitä olen käyttänyt. Ensimmäinen sopii yö voiteeksi varsinkin talvella kun iho kuivuu eniten ja toinen sopii kesällä ja päivävoiteeksi. 

Teen kesällä paljon ulkotöitä niin sillä A-Dermalla suojaan ihoni auringolta ja palautan sillä ulkoilman vauriot sillä se parantaa pikku palovammat hetkessä. Sitten se auttaa hiertymiin ja pykimiinkin parantaen ne. 

Molemmissa voiteissa on mikromuovia ja Ceralanissa maaöljyn jalostuksen sivutuotteena syntyvää parafiiniöljyä. Mitkä sitten on kemikaaleja, jos nämä ei??

Vierailija
260/2032 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIVEA Naturally Good Honeysuckle Shower Gel -suihkugeelin ainesosat ovat 98% luonnosta peräisin* ja vegaani koostumus on 99-prosenttisesti biohajoava**. Luonnonmukaista aprikoosinsiemenöljyä sisältävä suihkugeeli ei kuivata, vaan jättää ihon pehmeäksi ja miellyttävän tuntuiseksi ja sopii siksi kuivalle ja herkällekin iholle. Sisältää ihanan kuusaman tuoksun. Suihkugeelipullon materiaali on 97% kierrätettyä PET-muovia.

https://www.nivea.fi/tuotteet/naturally-good-honey-suckle-shower-400590…

Minä pesen vain tällä koko kropan eikä tunnu kuivalta iho pesun jälkeen. Eikä kutise iho kuivuudesta talvellakaan. 

Käytän vain Nivean pesuaineita ja kasvovettä ja apteekin perusvoiteita.  

La luulet, että ne perusvoiteet on jotenkin parempia? Kemikaaleja täynnä.

A-DERMA Exomega Lotion

Kevyt emulsiovoide kuivalle iholle, nopea ja helppo levittää. Kosteuttaa ja palauttaa ihon kimmoisuuden ja pehmeyden.

A-Derma Exomega Lotion käyttötarkoitus

A-Derma Exomega Lotionin UUSI JA VIELÄKIN TEHOKKAAMPI KOOSTUMUS, TUTKITTU TEHO. 

A-Derma Exomega hillitsee kutinaa

A-Derma Exomega rauhoittaa välittömästi

A-Derma Exomega vähentää kuivan ihon aiheuttamaa ärsytystä

A-Derma Exomega Lotion annostelu

VAIN 1 LEVITYSKERTA A-Derma Lotionia PÄIVÄSSÄ RIITTÄÄ: Tuoteella on 24 tunnin kosteuttava vaikutus.

A-Derma Exomega Lotion koostumus

Tarkista aina tuotteen ainesosat pakkauksesta ennen käyttöä.

WATER (AQUA), GLYCERIN, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, GLYCERYL STEARATE, NIACINAMIDE, PEG-100 STEARATE, 10-HYDROXYDECENOIC ACID, AVENA SATIVA (OAT) LEAF/STEM EXTRACT (AVENA SATIVA LEAF/STEM EXTRACT)*, BENZOIC ACID, CAPRYLYL GLYCOL, CARBOMER, CETEARYL ALCOHOL, CETEARYL GLUCOSIDE, OENOTHERA BIENNIS (EVENING PRIMROSE) OIL (OENOTHERA BIENNIS OIL), POLYACRYLATE-13, POLYISOBUTENE, POLYSORBATE 20, SODIUM HYDROXIDE, SORBITAN ISOSTEARATE, TOCOPHEROL, TOCOPHERYL ACETATE.

*RHEALBA® OAT FROM ORGANIC AGRICULTURE/ RHEALBA® HAVRE ØKOLOGISK DYRKET.

Huomioitavaa:

ERITYISEN TURVALLINEN JA LUONNOLLINEN:

100-prosenttisesti luomuviljelyn standardien mukaisesti viljelty Rhealba®-kauranversouute.

https://www.karhuapteekki.fi/tuotteet/2831/a-derma-exomega-control/7452…

TUOTTEEN KUVAUS

Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin. Hajusteeton.

https://www.yliopistonapteekki.fi/ceralan-perusvoide-pumppupullo-500-g-…

Kyllä ovat parempia ja koskaan ihoni ei ole ollut näin hyvä kun näitä olen käyttänyt. Ensimmäinen sopii yö voiteeksi varsinkin talvella kun iho kuivuu eniten ja toinen sopii kesällä ja päivävoiteeksi. 

Teen kesällä paljon ulkotöitä niin sillä A-Dermalla suojaan ihoni auringolta ja palautan sillä ulkoilman vauriot sillä se parantaa pikku palovammat hetkessä. Sitten se auttaa hiertymiin ja pykimiinkin parantaen ne. 

Molemmissa voiteissa on mikromuovia ja Ceralanissa maaöljyn jalostuksen sivutuotteena syntyvää parafiiniöljyä. Mitkä sitten on kemikaaleja, jos nämä ei??

Tämä. Ihmisillä on outo käsitys että apteekin rasvat olisi jotenkin parempia kuin ns tavalliset rasvat. Samaa sontaa ne sisältää kuin joku loreal ellet käytä ihan luonnonkosmetiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi