Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
hajustamaton kasvovesi ja herkän ihon päivä ja yövoide
Muutaman päivän vesipaasto koska se kuulemma poistaa vahingoittunutta DNA:ta ja muita aineita
Vierailija kirjoitti:
Muutaman päivän vesipaasto koska se kuulemma poistaa vahingoittunutta DNA:ta ja muita aineita
Vale uutinen
Oma perimä vaikuttaa ihotyyppiin paljon. Ihotyyppi taas vaikuttaa ryppyihin.
Lisäksi kannattaa välttää ihon paahtamista auringossa ja erityisesti tupakointi vanhentaa ihoa vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Oma perimä vaikuttaa ihotyyppiin paljon. Ihotyyppi taas vaikuttaa ryppyihin.
Lisäksi kannattaa välttää ihon paahtamista auringossa ja erityisesti tupakointi vanhentaa ihoa vauhdilla.
Kerro rehellisesti uskotko siihen että voit muokata dna:tasi kun olet juomatta vettä
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt päivävoidetta spf15 parikymppisestä asti ja aurinkovoidetta tarvittaessa. Olen viisikymppinen. Ja ihan yhtä ryppyinen kuin mummoni oli ikäisenäni. Mummo ei käyttänyt mitään kosmetiikkaa, ei mitään. Eli geenit määrää rypyt. Auringonpalvoja en ole ollut koskaan, punapää kun olen.
Spf15 on lähes turha, etenkin kovin vaalealle kuten punapigmenttiset. Suojaa pitäisi olla vähintään 30-50 jos yhtään liikkuu ulkona aurinkoiseen aikaan. Monet myös väittävät "en ole koskaan ottanut aurinkoa", mutta eivät laske mukaan sitä kuinka ovat muuten säännöllisesti viettäneet tuntikausia ulkona suorassa auringossa. Kun eivät ole "ottamalla ottaneet" niin sitä ei muka lasketa! Vaan ei se iho tiedä osuuko siihen aurinko rannalla maatessa vai puutarhatöitä tehdessä...
Vähäinenkin aurinkoaltistus tuhoaa suojaamatonta ihoa. Olen työskennellyt puutarhurina 15 vuotta. Työvarustukseeni kuuluu vahva aurinkosuoja, jonka päällä on usein mineraalimeikkiä. Lisäksi käytän aina lippistä tai leveälieristä hattua. Mahdollisuuksien mukaan käytän myös pitkähihaista paitaa. D-vitamiinin ketään paljailla säärillä. Syön paljon auringolta suojaavia kasviksia. Pahimmalta paahteella vältetään avotaivaan alla oleskelua, jos mahdollista.
Ero samanikäisiin (40v), siistiä sisätyötä tekeviin tuttaviini on huomattava. He eivät käytä aurinkovoidetta koskaan ja vaikka viettävät ulkona murto-osan siitä ajasta kuin minä, heillä on lähes jokaisella maksaläiskiä, ryppyjä ja kosteusköyhä iho. Terassilla istuessa tai lapsia puistossa vahtiessa punoittavat niin rintakehä kuin naamakin. Kun yritän tarjota aurinkovoidetta, sitä ei haluta rusketusta pilaamaan tai levitetään punaisimpaan kohtaan teelusikallinen.
Kollageenia ei saa takaisin.
Geeniperimä vaikuttaa eniten. Toisekseen tasapainoinen elämä, luonne niin ettei hanki itselleen koko ajan kamalaa stressiä ja turhan vaikeeta elämää hankkiessa liikaa rasitteita eikä meinaa niistä selviytyä.
Kalliilla rasvoilla hoidoilla ei kevene muuta kuin raha pussi mutta jos on massia mitä tuhlata niin siitä vaan sillä se työllistää ja saa hetken rentoutusta itselleen.
Olen kokeillut aikoinaan kalliita voiteita kun on ollut rahaa tuhlata niihin mutta apteekin perusvoiteet ovat kaikkein parhaimpia eikä ärsytä kun alkaa iän myötä tulla kemikaali ärsytystä ja niitä on eri vahvuuksia, kesään kevyempää ja talveen tarvitaan paksumpaa voidetta kun iho kuivuu.
Iän myötä alkaa tulla herkäksi, allergiseksi kemikaaleille ja hajusteilla niin että ne alkavat ärsyttämään silmiä ja kutittamaan, niin minä en enää pysty käyttämään muuta kuin apteekin aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt päivävoidetta spf15 parikymppisestä asti ja aurinkovoidetta tarvittaessa. Olen viisikymppinen. Ja ihan yhtä ryppyinen kuin mummoni oli ikäisenäni. Mummo ei käyttänyt mitään kosmetiikkaa, ei mitään. Eli geenit määrää rypyt. Auringonpalvoja en ole ollut koskaan, punapää kun olen.
Spf15 on lähes turha, etenkin kovin vaalealle kuten punapigmenttiset. Suojaa pitäisi olla vähintään 30-50 jos yhtään liikkuu ulkona aurinkoiseen aikaan. Monet myös väittävät "en ole koskaan ottanut aurinkoa", mutta eivät laske mukaan sitä kuinka ovat muuten säännöllisesti viettäneet tuntikausia ulkona suorassa auringossa. Kun eivät ole "ottamalla ottaneet" niin sitä ei muka lasketa! Vaan ei se iho tiedä osuuko siihen aurinko rannalla maatessa vai puutarhatöitä tehdessä...
Vähäinenkin aurinkoaltistus tuhoaa suojaamatonta ihoa. Olen työskennellyt puutarhurina 15 vuotta. Työvarustukseeni kuuluu vahva aurinkosuoja, jonka päällä on usein mineraalimeikkiä. Lisäksi käytän aina lippistä tai leveälieristä hattua. Mahdollisuuksien mukaan käytän myös pitkähihaista paitaa. D-vitamiinin ketään paljailla säärillä. Syön paljon auringolta suojaavia kasviksia. Pahimmalta paahteella vältetään avotaivaan alla oleskelua, jos mahdollista.
Ero samanikäisiin (40v), siistiä sisätyötä tekeviin tuttaviini on huomattava. He eivät käytä aurinkovoidetta koskaan ja vaikka viettävät ulkona murto-osan siitä ajasta kuin minä, heillä on lähes jokaisella maksaläiskiä, ryppyjä ja kosteusköyhä iho. Terassilla istuessa tai lapsia puistossa vahtiessa punoittavat niin rintakehä kuin naamakin. Kun yritän tarjota aurinkovoidetta, sitä ei haluta rusketusta pilaamaan tai levitetään punaisimpaan kohtaan teelusikallinen.
Kollageenia ei saa takaisin.
Mikä aurinkorasvoista sitten tekee niin haitallisia?
Ensinnäkin aurinkorasvat sisältää lukuisia erilaisia kemikaaleja, jotka vahingoittavat ihosoluja ja imeytyvät iholta suoraan verenkiertoon.
(Lue lisää Vaaralliset kemikaalit – vähennä kemikaalien käyttöä ja vahvista terveyttä)
Toiseksi aurinkorasvat sisältää usein monityydyttymättömiä rasvahappoja (PUFA), jotka ovat haitallisia, niin ulkoisessa kuin sisäisessäkin käytössä.
https://www.nooraleinonen.fi/aurinkorasvojen-haitat-ja-auringon-hyodyt/
En suostuisi ikinä laittamaan aurinkovoidetta. Tulkoon ennemmin läiskiä mutta nykyään seuraan UV- tiedotteita niin että pysyn pahimman säteilyn ajan sisätiloissa.
En ole käyttänyt ryppyvoiteita, enkä edes puhdistanut kasvojani säännöllisesti ja millään aineilla, vaan ihan vedellä ja nestesaippualla. Kosteusvoiteeni on ollut Nivean kasvo- ja vartalovoide. Kuitenkin minua sanotaan mukulan näköiseksi. Se, että säännöllisesti hinkkaa naamaansa, tuntuu olevan syy nro 1 siihen, miksi rypistyy.
NIVEA Naturally Good Honeysuckle Shower Gel -suihkugeelin ainesosat ovat 98% luonnosta peräisin* ja vegaani koostumus on 99-prosenttisesti biohajoava**. Luonnonmukaista aprikoosinsiemenöljyä sisältävä suihkugeeli ei kuivata, vaan jättää ihon pehmeäksi ja miellyttävän tuntuiseksi ja sopii siksi kuivalle ja herkällekin iholle. Sisältää ihanan kuusaman tuoksun. Suihkugeelipullon materiaali on 97% kierrätettyä PET-muovia.
https://www.nivea.fi/tuotteet/naturally-good-honey-suckle-shower-400590…
Minä pesen vain tällä koko kropan eikä tunnu kuivalta iho pesun jälkeen. Eikä kutise iho kuivuudesta talvellakaan.
Käytän vain Nivean pesuaineita ja kasvovettä ja apteekin perusvoiteita.
Vierailija kirjoitti:
NIVEA Naturally Good Honeysuckle Shower Gel -suihkugeelin ainesosat ovat 98% luonnosta peräisin* ja vegaani koostumus on 99-prosenttisesti biohajoava**. Luonnonmukaista aprikoosinsiemenöljyä sisältävä suihkugeeli ei kuivata, vaan jättää ihon pehmeäksi ja miellyttävän tuntuiseksi ja sopii siksi kuivalle ja herkällekin iholle. Sisältää ihanan kuusaman tuoksun. Suihkugeelipullon materiaali on 97% kierrätettyä PET-muovia.
Minä pesen vain tällä koko kropan eikä tunnu kuivalta iho pesun jälkeen. Eikä kutise iho kuivuudesta talvellakaan.
La luulet, että ne perusvoiteet on jotenkin parempia? Kemikaaleja täynnä.
Ja taas tuli Nivea-mammat selittämään, että muuta ei tarvita ja naama on kuin vauvan pylly.
Please, olette niin klisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-DERMA Exomega Lotion
Kevyt emulsiovoide kuivalle iholle, nopea ja helppo levittää. Kosteuttaa ja palauttaa ihon kimmoisuuden ja pehmeyden.
A-Derma Exomega Lotion käyttötarkoitus
A-Derma Exomega Lotionin UUSI JA VIELÄKIN TEHOKKAAMPI KOOSTUMUS, TUTKITTU TEHO.
A-Derma Exomega hillitsee kutinaa
A-Derma Exomega rauhoittaa välittömästi
A-Derma Exomega vähentää kuivan ihon aiheuttamaa ärsytystä
A-Derma Exomega Lotion annostelu
VAIN 1 LEVITYSKERTA A-Derma Lotionia PÄIVÄSSÄ RIITTÄÄ: Tuoteella on 24 tunnin kosteuttava vaikutus.
A-Derma Exomega Lotion koostumus
Tarkista aina tuotteen ainesosat pakkauksesta ennen käyttöä.
WATER (AQUA), GLYCERIN, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, GLYCERYL STEARATE, NIACINAMIDE, PEG-100 STEARATE, 10-HYDROXYDECENOIC ACID, AVENA SATIVA (OAT) LEAF/STEM EXTRACT (AVENA SATIVA LEAF/STEM EXTRACT)*, BENZOIC ACID, CAPRYLYL GLYCOL, CARBOMER, CETEARYL ALCOHOL, CETEARYL GLUCOSIDE, OENOTHERA BIENNIS (EVENING PRIMROSE) OIL (OENOTHERA BIENNIS OIL), POLYACRYLATE-13, POLYISOBUTENE, POLYSORBATE 20, SODIUM HYDROXIDE, SORBITAN ISOSTEARATE, TOCOPHEROL, TOCOPHERYL ACETATE.
*RHEALBA® OAT FROM ORGANIC AGRICULTURE/ RHEALBA® HAVRE ØKOLOGISK DYRKET.
Huomioitavaa:
ERITYISEN TURVALLINEN JA LUONNOLLINEN:
100-prosenttisesti luomuviljelyn standardien mukaisesti viljelty Rhealba®-kauranversouute.
https://www.karhuapteekki.fi/tuotteet/2831/a-derma-exomega-control/7452…
TUOTTEEN KUVAUS
Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin. Hajusteeton.
https://www.yliopistonapteekki.fi/ceralan-perusvoide-pumppupullo-500-g-…
Kyllä ovat parempia ja koskaan ihoni ei ole ollut näin hyvä kun näitä olen käyttänyt. Ensimmäinen sopii yö voiteeksi varsinkin talvella kun iho kuivuu eniten ja toinen sopii kesällä ja päivävoiteeksi.
Teen kesällä paljon ulkotöitä niin sillä A-Dermalla suojaan ihoni auringolta ja palautan sillä ulkoilman vauriot sillä se parantaa pikku palovammat hetkessä. Sitten se auttaa hiertymiin ja pykimiinkin parantaen ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sinä et voi käyttää mitään kemikaaleja jos et apteekin tuotteisiinkaan luota.
Jos ei iho kuivu eikä tarvitse mitään kosteutusta niin ihan turhaahan ne voiteet ovat mutta minä tarvitsen kesällä ulkotöihin ja talvella kun alkaa nahkaa kiristämään eli kuivumaan ja kutiamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas tuli Nivea-mammat selittämään, että muuta ei tarvita ja naama on kuin vauvan pylly.
Please, olette niin klisee.
+50v alkaa nahka niin kuivumaan että joka paikka tarvitsee enemmän ja enemmän rasvaa ja pitäisi rasvata ihan joka suihkussa käynnin jälkeen koko kroppa kun niin kuivuu ja varsinkin jalat. Inhottavalta tuntuu sellainen kuivuudesta rutiseva iho.
Minulla on ollut nuorena rasvainen iho joka ei ole rasvaa tarvinnut mutta annas kun tulee vaihdevuodet niin se voi muuttua ihan päinvastaiseksi ja minulla on muuttunut. Mitä vanhempi ihminen sitä enemmän pitää ihoa rasvata.
SPF 50, vuorotellen Differin ( retinoidi) ja Skinoren( azelaiini happo).Joskus tukeva naamio esim Sensai.
Nyt kun olen vanha niin silloinhan varsinkin tarvitsee rasvoja sekä ulkoisia että sisäisiä. Ei niitä nuorena tarvinnut muuta kuin itsetunnon pönkittämiseksi ja ollakseen muka kauniimpi.
Olipa asiaton kommentti! Liputettu