Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt

Vierailija
20.09.2022 |

Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.

Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.

Kommentit (2032)

Vierailija
201/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt päivävoidetta spf15 parikymppisestä asti ja aurinkovoidetta tarvittaessa. Olen viisikymppinen. Ja ihan yhtä ryppyinen kuin mummoni oli ikäisenäni. Mummo ei käyttänyt mitään kosmetiikkaa, ei mitään. Eli geenit määrää rypyt. Auringonpalvoja en ole ollut koskaan, punapää kun olen.

Niin, ei auringon välttely tai aurinkosuoja estä ikääntymistä, mutta voivat hidastaa. Yleensä sen erottaa, että joku on ikänsä ottanut aurinkoa. Heillä on yleensä sellaisia syvempiä ryppyjä.

Mutta kyllä aurinkosuoja suojaa myös palamiselta ja siten ihosyövältä.

Vierailija
202/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellävarainen,mieto puhdistusaine, hajustamaton kasvovesi ja herkän ihon päivä ja yövoide. Apteekista löytyy hyviä ja kohtuuhintaisia tuotteita.

Nämä käytössä kohta 40v. Ihoni on hehkuva ja raikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusihonhoito kuntoon. Hellävarainen putsari, suihkutettava kasvovesi. Joka iltainen kasvojen puhdistus. Musliiniliina on kätevä apu, sille ihotyypin mukaista putsausemulsiota (esim. Loreal Rare Flowers) ja pyörittelee liinaa pitkin kasvoja. Huuhtelee ja hiukan kuivaa taputellen. Sitten suihkutettavaa kasvovettä, näitä on nykyään monenlaisia: kosteuttavia, hoitavia jne. Itse suosin luonnonkosmetiikkaa esim. Laveraa. Ihanat ruusuvedet saa pisteet myös.

Iltaisin kannattaa laittaa Ordinaryn C-vitamiinivoidetta (esim. Kicks myy plus nettikaupat). Päivävoiteeksi joku oman ihotyypin mukainen voide. Aamuisin myös suihkaukset kasvovettä. Syksyllä, talvella ja keväällä käyttäisin jotain kosteuttavaa tai hoitavaa seerumia päivävoiteen alla.

Kerran pari viikossa ihon kuorinta. Ja muutaman kerran kuukaudessa puhdistava savinaamio ja sen jälkeen kasvovesi ja kosteusvoide.

Yleiset elämäntavat, ravinto ja nautitut vitamiinit vaikuttavat omalta osaltaan ihon kuntoon. Niistä täällä olikin jo paljon puhetta.

Loppukaneettina vielä: ihon hellävarainen puhdistus iltaisin ja ihon vuodenajan mukainen kosteutus on ne tärkeimmät.

Kaikki ihonhoitovinkit eivät sovi kaikille. Musliiniliinalla hierominen kuorii hieman ihoa, joten pidemmän päälle se voi kuivattaa ihoa ja etenkin niiden, joilla on ihotyyppinä kuiva iho.

Ihon kuorintakaan ei ole välttämätöntä. Se kirkastaa ihoa, koska kuollut ihosolukko irtoaa, mutta samalla se kuivattaa ihoa. Eli kerran pari viikossa kuorinta voi olla ihan liikaa toisille. Ihokin uusiutuu vain kerran kuussa ja vanhemmilla ihmisillä vielä harvemmin. Joten joillekin kerran kuussa voi olla sopiva tahti ja osan kannattaa välttää kuorimista täysin talviaikaan, jolloin iho on kuivimmillaan.

Samoin savinaamio voi kuivattaa ihoa ja sopii paremmin rasvaisemmalle iholle.

Hoitava seerumi ei tarkoita mitään, että millä tavalla se muka hoitaa. Jos iho kaipaa kosteutta sillä hetkellä, niin kosteuttava seerumi voiteen lisäksi voi olla hyvä. Mutta seerumin pointti on lisätä tarvittaessa aktiiviaineita ihonhoitoon, jos sellaista kaipaa. Jo täällä mainittu retinoli voisi olla sellainen. Voide kuitenkin voi sisältää sen kaiken, mitä siinä seerumissa on.

Kasvojakaan (tai muuta ihoa) ei tarvitse puhdistaa joka päivä puhdistusaineella, jos siinä ei ole mitään, mitä puhdistaa.

Vierailija
204/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotuotteen hinnalla ei ole merkitystä vaan sillä mitä se sisältää ja kuinka paljon. Opettele lukemaan inciä ja osta hyviä tuotteita sen perusteella. C-vitamiini, retinoli, a-vitamiini, hyaluronihappo. Myös sillä mitä syö ja juo on merkitystä. Aurinkovoide. Raitista ilmaa ja liikuntaa.

Hyaluronihappo sitoo itseensä moninkertaisesti nestettä ja siten sen ajatellaan kosteuttavan. Ympäristössä kuten huoneilmassa tai ihossa pitää olla siis kosteutta, että se voi sitoa jotain itseensä. Se molekyyli turpoaa nesteestä ja näin se voi oikeastaan venyttää ihoa, mitä en kyllä suosittelisi, jos haluaa sileän ihon.

Vierailija
205/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin asiasta juuri ihotautilääkärin kanssa ja hän sanoi ihan suoraan, ettei kannata tuhlata rahojaan kosmetiikkapuolen kalliisiin ihmevoiteisiin. Ne ovat vain ja ainoastaan täynnä ylimäärisiä kemikaaleja, maksavat älyttömästi ja niissä olevat a-vitamiinihappovalmisteiden pitoisuudet ovat olemattomia ja näin ollen täysin tehottomia.

Määräsi minulle reseptillä Avitcid voidetta jossa on tretinoiinia. Valitettavasti tretinoiinia ei saa ilman reseptiä. Halpaa ja oikeastia ainoa toimiva ryppyvoide.

Tämän lisäksi suositteli pesemään kasvot esim sebamedilla ja käyttämään meikin alla miniderm perusvoidetta.

Sitten lopuksi vielä mainittakoon itsestäänselvyydet, eli aurinkosuoja ympärivuoden ja terveelliset elämäntavat.

Suomessa lääketiede on tosi usein sitä mieltä että asioille ei voi tehdä mitään. En oikein tiedä mistä tämä johtuu. Itse olen kuitenkin saanut ikääntyessäni hiustenkasvua elvytettyä vaikka sen piti olla lääkärin mukaan mahdotonta. Samoin olen saanut rintoja kohotettua jumppaamalla vaikka lääketieteellinen suomalainen sivusto totesi sen mahdottomaksi. Olen myös saanut ryppyjä tasoitettua voiteilla vaikka sekin on kuulemma mahdotonta. Joka tapauksessa ihovoiteiden käytön aloitettuani ihoni on nyt 45-vuotiaana parempi kuin se oli 35-vuotiaana jolloin käytin nimenomaan Sebamedia ja juurikin jotain apteekin perusvoidetta enkä muuta.

Samaa mieltä. Hassuinta ehkä on, kun jotkut vielä vetoavat tutkimuksiin "ei ole tutkittu", vaikka tieteellisiä tutkimuksia on kyllä tehty. Kannattaisi ehkä seurata aikaansa, eli niitä tutkimuksia myös muutoinkin kuin mitä muistelee 15 vuoden takaa.

Vierailija
206/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinkosuojaa ympäri vuoden.  UV-Säteily vanhentaa ihoa ja sille altistuu niin talvella kuin kesälkläkin. Toisena vinkkinä ei alkoholia, koska se vanhentaa ihoa.

Jos rahat haluaa käyttää kalliisiin ihonhoitotuotteisiin niin voin ainakin näitä Biothermejä suositella, esimerkkinä....: https://tinyurl.com/2m25y23c

Vielä yksi kysymys: miksi pelkäät ihan perus ryppyjä?

UV-säteily on kyllä pahaksi iholle, siitähän ne ihosyövätkin yleensä johtuu. Iso peukku tuolle Blue Therapylle t. Skandinaavinen, hoikka ja rypytön N30

Rypytön 30? Meinaako joku että rypyt tulee samantien kun täyttää 30?

Joo alkoi mullakin alle 30v olla aamuisin juonteita, jotka sitten hävis. Nyt viime kuukausina olen stressannut, nukkunut huonosti ja syönyt liikaa sokeria niin meinaa tulla 11set kulmien väliin. Varsinaisia "ryppyjä" ei pitäisi olla vielä. Juonteita vain, jotka häviää. Kohta 33v olen.

Käsittääkseni aurinkorasva on tärkein, koska 90% vanhenemisesta johtuu auringosta. Huono juttu on se, että lapsena saadaan suurin määrä aurinkoa. En käyttänyt lapsena aurinkorasvaa ja silloinkin meillä oli kotona suojakerroin 4 ja joku tyyliim 8 tai 10 max. :D jossain vaiheessa tuli jopa 20.

Vanheneminen tapahtuu kaikille. Pääasia on se, miten pidät terveydestäsi huolta. Muuta tapojasi, jos on jotain, mihin voit vaikuttaa. Sokeri vanhentaa, auringonotto vanhentaa, kaikki mikä vaurioittaa soluja tai minkä vuoksi solut eivät ehdi korjata vaurioita (esim. unenpuute) tarpeeksi nopeaa. Kuulemma kollageeni tuotteet voi ehkäistä sen katoamista, mikäli aloitat ajoissa.

Vierailija
207/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks esimerkki sen näköisestä että kaikki mahdollinen tehty naamaan ja vartaloon ja ei vaan sytytä on vaikkapa Rosanna Kulju.

Sellaisia on nykyajan kolmikymppiset.

Haaveena oli olla joku kaunis missi tai malli mutta karisma puuttuu.

Lapset, kun sitä karismaa saadaan vain syntymälahjana.

Rosanna on kaiken silikonin, botoksoinnin ja täyteaineiden jälkeen ikäistään 15 vuotta vanhemman näköinen.

Sama juttu Sofia Blörfillä ja Maisa Torpalla. Niillä on vielä lisäksi sellaiset tekohammaskaakelit suussa joissa harmaantuneet reunat ja ikenet!

Noista voi katsoa "hyvää esimerkkiä" että kannattaako ennenaikaiset ruiskeet ja piikit naamaan.

Vierailija
208/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sul on varaa niin käytä melko tyyriitä imedeentatabletteja. Niistä on hyötyä mutta olet vielä nuori.

Vierailija
209/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit ja terveelliset elämäntavat.

Vierailija
210/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinkosuojaa ympäri vuoden.  UV-Säteily vanhentaa ihoa ja sille altistuu niin talvella kuin kesälkläkin. Toisena vinkkinä ei alkoholia, koska se vanhentaa ihoa.

Jos rahat haluaa käyttää kalliisiin ihonhoitotuotteisiin niin voin ainakin näitä Biothermejä suositella, esimerkkinä....: https://tinyurl.com/2m25y23c

UV-säteily on kyllä pahaksi iholle, siitähän ne ihosyövätkin yleensä johtuu. Iso peukku tuolle Blue Therapylle t. Skandinaavinen, hoikka ja rypytön N30

Rypytön 30? Meinaako joku että rypyt tulee samantien kun täyttää 30?

Joo alkoi mullakin alle 30v olla aamuisin juonteita, jotka sitten hävis. Nyt viime kuukausina olen stressannut, nukkunut huonosti ja syönyt liikaa sokeria niin meinaa tulla 11set kulmien väliin. Varsinaisia "ryppyjä" ei pitäisi olla vielä. Juonteita vain, jotka häviää. Kohta 33v olen.

Käsittääkseni aurinkorasva on tärkein, koska 90% vanhenemisesta johtuu auringosta. Huono juttu on se, että lapsena saadaan suurin määrä aurinkoa. En käyttänyt lapsena aurinkorasvaa ja silloinkin meillä oli kotona suojakerroin 4 ja joku tyyliim 8 tai 10 max. :D jossain vaiheessa tuli jopa 20.

Vanheneminen tapahtuu kaikille. Pääasia on se, miten pidät terveydestäsi huolta. Muuta tapojasi, jos on jotain, mihin voit vaikuttaa. Sokeri vanhentaa, auringonotto vanhentaa, kaikki mikä vaurioittaa soluja tai minkä vuoksi solut eivät ehdi korjata vaurioita (esim. unenpuute) tarpeeksi nopeaa. Kuulemma kollageeni tuotteet voi ehkäistä sen katoamista, mikäli aloitat ajoissa.

Tosiaan hysteeristä pelätä ryppyjä kolmekymppisenä. Itse olen lähes 60 v ja ei minulla ole ryppyjä. Salaisuuteni on etten ole koskaan paahtanut itseäni auringossa ja käytän aurinkosuojaavoidetta mikäli olen ulkona paljon. Pesen kasvot vedellä ja joskus kasvovedellä. Mikäli ihoa kiristää käytän kevyttä apteekin perusvoidetta. Mahdollisimman vähän kemikaaleja iholle.

Vierailija
211/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin asiasta juuri ihotautilääkärin kanssa ja hän sanoi ihan suoraan, ettei kannata tuhlata rahojaan kosmetiikkapuolen kalliisiin ihmevoiteisiin. Ne ovat vain ja ainoastaan täynnä ylimäärisiä kemikaaleja, maksavat älyttömästi ja niissä olevat a-vitamiinihappovalmisteiden pitoisuudet ovat olemattomia ja näin ollen täysin tehottomia.

Määräsi minulle reseptillä Avitcid voidetta jossa on tretinoiinia. Valitettavasti tretinoiinia ei saa ilman reseptiä. Halpaa ja oikeastia ainoa toimiva ryppyvoide.

Tämän lisäksi suositteli pesemään kasvot esim sebamedilla ja käyttämään meikin alla miniderm perusvoidetta.

Sitten lopuksi vielä mainittakoon itsestäänselvyydet, eli aurinkosuoja ympärivuoden ja terveelliset elämäntavat.

Suomessa lääketiede on tosi usein sitä mieltä että asioille ei voi tehdä mitään. En oikein tiedä mistä tämä johtuu. Itse olen kuitenkin saanut ikääntyessäni hiustenkasvua elvytettyä vaikka sen piti olla lääkärin mukaan mahdotonta. Samoin olen saanut rintoja kohotettua jumppaamalla vaikka lääketieteellinen suomalainen sivusto totesi sen mahdottomaksi. Olen myös saanut ryppyjä tasoitettua voiteilla vaikka sekin on kuulemma mahdotonta. Joka tapauksessa ihovoiteiden käytön aloitettuani ihoni on nyt 45-vuotiaana parempi kuin se oli 35-vuotiaana jolloin käytin nimenomaan Sebamedia ja juurikin jotain apteekin perusvoidetta enkä muuta.

Samaa mieltä. Hassuinta ehkä on, kun jotkut vielä vetoavat tutkimuksiin "ei ole tutkittu", vaikka tieteellisiä tutkimuksia on kyllä tehty. Kannattaisi ehkä seurata aikaansa, eli niitä tutkimuksia myös muutoinkin kuin mitä muistelee 15 vuoden takaa.

Tähän voi laittaa linkit tutkimuksiin vaikkapa edellisen kirjoittajan mainitsemista asioista.

Vierailija
212/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso peukku biothermille, mulla iho tuntui silkiltä sen jälkeen ja oon myös nähny muiden someinfluensserien käyttävän sitä

Tuntuuhan se kun vetää mikromuovia ja silikonia iholle. Mitään se ei kyllä hoida.

Vierailija
213/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuivat tikut rypistyy pahemmin. Kun on ormaali rasvakerros ihon alla piirteet on naisellisemmat ja iho pysyy sileänä.

Vierailija
214/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotuotteisiin kannattaa panostaa, jos meikkaa ja haluaa pitää ihostaan huolta. Ei ne Hollywood-tähdet turhaan niitä purkkeja käytä. Meikki ja rasvainen iho tukkii ja rasittaa ihoa, jonka takia sitä pitää hoitaa ja puhdistella.

Iho ei ole koskaan hoitovapaa eli perus vesipesut ei mielestäni kyllä riitä, jos siitä haluaa pitää huolta.

Geenit auttaa toki vähän, mutta kyllä itsekin voi paljon vaikuttaa.

Tässä vähän yleisiä ohjeita:

- Vältä auringonotttoa (se vanhentaa ihoa kummasti)

- Juo paljon

- Älä tupakoi ja juo alkoholia (molemmat vanhentaa)

- Jojo-laihduttaminen ei toimi, samoin pikaruoka

- Terveellinen ruokavalio

- Pidä lepopäiviä iholle

T. rypytön N50

Minusta taas tuntuu että geenit on melkein ainoat jotka vaikuttaa. Tai no ehkä aurinko myös, se on kai aika hyvin osoitettu, mutta harva näillä leveysasteilla saa niin paljon aurinkoa että sen takia "rusinoituu". Omassa tuttavapiirissä 40-50 v naisilla ainakaan nuo elämäntavat ei tunnu mitenkään korreloivan rypyttömyyden kanssa. Jotkut on ryppyisiä vaikka elävät hyvin terveellisesti, jotkut hyvin rypyttömiä vaikka suurkuluttavat alkoholia, elävät hampurilaisaterioilla, pizzoilla ja kebabeilla yms. Ihotyyppi siihen taitaa paljon vaikuttaa, paksu rasvainen iho rypistyy hitaammin. Samoin ylipainoiset usein on vähemmän ryppyisiä kuin hoikat, kun ihonalaisrasva vetää ihon pinkeäksi.

Ikävä kyllä tämä on totta. Mihinkään kalliisiin ihonhoitorutiineihin ei kannata rahojaan tuhlata! Sitä paitsi eivät ne rypyt ole loppupeleissä se, mikä oikeasti vanhentaa, vaan kasvojen lihasten valahtaminen, joka sekin tapahtuu toisilla aikaisemmin (itselläni vähän päälle nelikymppisenä) ja toisilla myöhemmin. Siihen ei taas auta kuin veitsi ja hieman jotkut pistoshoidot. 

Vierailija
215/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt päivävoidetta spf15 parikymppisestä asti ja aurinkovoidetta tarvittaessa. Olen viisikymppinen. Ja ihan yhtä ryppyinen kuin mummoni oli ikäisenäni. Mummo ei käyttänyt mitään kosmetiikkaa, ei mitään. Eli geenit määrää rypyt. Auringonpalvoja en ole ollut koskaan, punapää kun olen.

Spf15 on lähes turha, etenkin kovin vaalealle kuten punapigmenttiset. Suojaa pitäisi olla vähintään 30-50 jos yhtään liikkuu ulkona aurinkoiseen aikaan. Monet myös väittävät "en ole koskaan ottanut aurinkoa", mutta eivät laske mukaan sitä kuinka ovat muuten säännöllisesti viettäneet tuntikausia ulkona suorassa auringossa. Kun eivät ole "ottamalla ottaneet" niin sitä ei muka lasketa! Vaan ei se iho tiedä osuuko siihen aurinko rannalla maatessa vai puutarhatöitä tehdessä...

Vierailija
216/2032 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittäiskö ja kulutettais energiaa enemmän siihen miten selvitään talven yli? Maailmalla tapahtuu

Vierailija
217/2032 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraako ihmiset, jotka sanoo että aurinkorasvaa pitää käyttää ympäri vuoden, Suomen UV-indeksejä. Tuo ohje on selvästi opittu päiväntasaajaa lähempänä asuvilta ja sitä sitten hoetaan täälläkin. Vähän sama kuinka osa käyttää nilkkasukkia ja napapaitoja ympäri vuoden vaikka emme asu missään Kaliforniassa.

Uskon kyllä, että auringolta suojautuminen on paras tapa välttää ihon vanhenemista, mutta on turhaa käyttää aurinkovoiteita kun UV-indeksi on nolla tai hyvin lähellä sitä.

Vierailija
218/2032 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaihtoehto on ostaa K-raudasta hiomakone tai höylä.

Vierailija
219/2032 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso peukku biothermille, mulla iho tuntui silkiltä sen jälkeen ja oon myös nähny muiden someinfluensserien käyttävän sitä

Tuntuuhan se kun vetää mikromuovia ja silikonia iholle. Mitään se ei kyllä hoida.

Mikromuovia ja silikonia on useissa apteekin perusvoiteissakin.

Vierailija
220/2032 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ihanaa etten ole ainoa :D

N27

Luuletko että me automaattisesti uskotaan sinun olevan 27-vuotias nainen, jos ilmoitat sen nimerkissäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän