Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIVEA Naturally Good Honeysuckle Shower Gel -suihkugeelin ainesosat ovat 98% luonnosta peräisin* ja vegaani koostumus on 99-prosenttisesti biohajoava**. Luonnonmukaista aprikoosinsiemenöljyä sisältävä suihkugeeli ei kuivata, vaan jättää ihon pehmeäksi ja miellyttävän tuntuiseksi ja sopii siksi kuivalle ja herkällekin iholle. Sisältää ihanan kuusaman tuoksun. Suihkugeelipullon materiaali on 97% kierrätettyä PET-muovia.
https://www.nivea.fi/tuotteet/naturally-good-honey-suckle-shower-400590…
Minä pesen vain tällä koko kropan eikä tunnu kuivalta iho pesun jälkeen. Eikä kutise iho kuivuudesta talvellakaan.
Käytän vain Nivean pesuaineita ja kasvovettä ja apteekin perusvoiteita.
La luulet, että ne perusvoiteet on jotenkin parempia? Kemikaaleja täynnä.
A-DERMA Exomega Lotion
Kevyt emulsiovoide kuivalle iholle, nopea ja helppo levittää. Kosteuttaa ja palauttaa ihon kimmoisuuden ja pehmeyden.
A-Derma Exomega Lotion käyttötarkoitus
A-Derma Exomega Lotionin UUSI JA VIELÄKIN TEHOKKAAMPI KOOSTUMUS, TUTKITTU TEHO.
A-Derma Exomega hillitsee kutinaa
A-Derma Exomega rauhoittaa välittömästi
A-Derma Exomega vähentää kuivan ihon aiheuttamaa ärsytystä
A-Derma Exomega Lotion annostelu
VAIN 1 LEVITYSKERTA A-Derma Lotionia PÄIVÄSSÄ RIITTÄÄ: Tuoteella on 24 tunnin kosteuttava vaikutus.
A-Derma Exomega Lotion koostumus
Tarkista aina tuotteen ainesosat pakkauksesta ennen käyttöä.
WATER (AQUA), GLYCERIN, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, GLYCERYL STEARATE, NIACINAMIDE, PEG-100 STEARATE, 10-HYDROXYDECENOIC ACID, AVENA SATIVA (OAT) LEAF/STEM EXTRACT (AVENA SATIVA LEAF/STEM EXTRACT)*, BENZOIC ACID, CAPRYLYL GLYCOL, CARBOMER, CETEARYL ALCOHOL, CETEARYL GLUCOSIDE, OENOTHERA BIENNIS (EVENING PRIMROSE) OIL (OENOTHERA BIENNIS OIL), POLYACRYLATE-13, POLYISOBUTENE, POLYSORBATE 20, SODIUM HYDROXIDE, SORBITAN ISOSTEARATE, TOCOPHEROL, TOCOPHERYL ACETATE.
*RHEALBA® OAT FROM ORGANIC AGRICULTURE/ RHEALBA® HAVRE ØKOLOGISK DYRKET.
Huomioitavaa:
ERITYISEN TURVALLINEN JA LUONNOLLINEN:
100-prosenttisesti luomuviljelyn standardien mukaisesti viljelty Rhealba®-kauranversouute.
https://www.karhuapteekki.fi/tuotteet/2831/a-derma-exomega-control/7452…
TUOTTEEN KUVAUS
Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin. Hajusteeton.
https://www.yliopistonapteekki.fi/ceralan-perusvoide-pumppupullo-500-g-…
Kyllä ovat parempia ja koskaan ihoni ei ole ollut näin hyvä kun näitä olen käyttänyt. Ensimmäinen sopii yö voiteeksi varsinkin talvella kun iho kuivuu eniten ja toinen sopii kesällä ja päivävoiteeksi.
Teen kesällä paljon ulkotöitä niin sillä A-Dermalla suojaan ihoni auringolta ja palautan sillä ulkoilman vauriot sillä se parantaa pikku palovammat hetkessä. Sitten se auttaa hiertymiin ja pykimiinkin parantaen ne.
Molemmissa voiteissa on mikromuovia ja Ceralanissa maaöljyn jalostuksen sivutuotteena syntyvää parafiiniöljyä. Mitkä sitten on kemikaaleja, jos nämä ei??
Tämä. Ihmisillä on outo käsitys että apteekin rasvat olisi jotenkin parempia kuin ns tavalliset rasvat. Samaa sontaa ne sisältää kuin joku loreal ellet käytä ihan luonnonkosmetiikkaa.
Juuri niin.
Apteekkituotteissa ja markettituotteissa on yhtä vähän vaikuttavia aineita. Suurimmaksi osaksi säilöntäaineita ja vettä.
Parhaat ja toimivimmat tuotteet löytyy kauneushoitoloiden ja -klinikoiden valikoimista, niissä on prosentuaalisesti suurin osa vaikuttavia aineita ja usein niille pitää olla nuo myyntiluvat ja koulutettu henkilökunta. Siksi esim. tavaratalotkaan ei saa niitä myydä.
Mutta, kotihoitotuotteista The Ordinaryllä on hyviä seerumeja ja voiteita hintalaatusuhteeltaan. Esimerkiksi Kim Kardashian on paljastanut että käyttää siviilissä kyseisen sarjan tuotteita, tämä The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion on suosikkinsa
https://media.allure.com/photos/5a6b8821f8033007ba5b0353/16:9/w_1280,c_…
Tuo pullo maksaa vain noin 13 euroa ja tuote parantaa ihon sävyä, ja vähentää juonteiden syntymistä. Käytän itsekin ja lisäksi sarjan Hyaluronic Acid 2% + B5 seerumia, joka maksaa noin 9 euroa.
Lisäksi minulla on sellainen sääntö etten osta ihonhoitotuotteita muotivaatemerkeiltä, kuten YSL, Chanel, Dior jne. Miksi maksaisin moninkertaisesti jonkin purkin luksuslogosta? Heidän osaamisensa on värikosmetiikassa, eli niissä meikeissä joita muotinäytöksissäänkin nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on semmonen...pikku marmori...rulla jossa on varsi, "kiinakaupasta eurolla" tyyliin. Sillä rullaan kasvoja illalla ennen tökötin levittämistä, ihan markettiperustöhnää.
Olen n 70v ja ihan tai siis aika rypytön, osa sukuvikaa. En ole koskaan ottanut aurinkoa.
AI niin, juutuubissa on ohjeita naamajumppaan ja naamahierontaan. En tee joka päivä, mutta kuiteskin. Vettä sisäisesti ja ulkoisesti, paljon hedelmiä ja vihanneksia!
EI TUPAKKAA!!!!
Minulla on useampia n. 70-vuotiaita tuttuja, jotka kuvittelevat olevansa rypyttömiä. En tiedä olisiko kyseessä ikänäkö, ettei näe kunnolla lähelle ilman laseja. Tai oisko ruusunpunaiset lasit päässä peilistä katsoessa.
Olen 52 v. ja nyt vasta rypyt ilmestyneet silmäkulmiin. Suupieliä kohti nenän vierestä ilmejuonteet olleet jo jonkun aikaa. Harmaata hiusta alkoi tulla 45-vuotiaana.
Muuta ihonhoitorutiinia ei ole ollut, kuin lauantaisin saunassa kuorin naaman ja rasvaan sen, ja joka ilta olen rasvannut 15-vuotiaasta kroppani.
En polta, en juo, en tykkää palvoa aurinkoa. Syön terveellisesti, pitsaan ja irtojätskiin tulee langettua jonkun kerran kesässä.
aurinkorasva
ei mitään markettikosmetiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIVEA Naturally Good Honeysuckle Shower Gel -suihkugeelin ainesosat ovat 98% luonnosta peräisin* ja vegaani koostumus on 99-prosenttisesti biohajoava**. Luonnonmukaista aprikoosinsiemenöljyä sisältävä suihkugeeli ei kuivata, vaan jättää ihon pehmeäksi ja miellyttävän tuntuiseksi ja sopii siksi kuivalle ja herkällekin iholle. Sisältää ihanan kuusaman tuoksun. Suihkugeelipullon materiaali on 97% kierrätettyä PET-muovia.
https://www.nivea.fi/tuotteet/naturally-good-honey-suckle-shower-400590…
Minä pesen vain tällä koko kropan eikä tunnu kuivalta iho pesun jälkeen. Eikä kutise iho kuivuudesta talvellakaan.
Käytän vain Nivean pesuaineita ja kasvovettä ja apteekin perusvoiteita.
La luulet, että ne perusvoiteet on jotenkin parempia? Kemikaaleja täynnä.
A-DERMA Exomega Lotion
Kevyt emulsiovoide kuivalle iholle, nopea ja helppo levittää. Kosteuttaa ja palauttaa ihon kimmoisuuden ja pehmeyden.
A-Derma Exomega Lotion käyttötarkoitus
A-Derma Exomega Lotionin UUSI JA VIELÄKIN TEHOKKAAMPI KOOSTUMUS, TUTKITTU TEHO.
A-Derma Exomega hillitsee kutinaa
A-Derma Exomega rauhoittaa välittömästi
A-Derma Exomega vähentää kuivan ihon aiheuttamaa ärsytystä
A-Derma Exomega Lotion annostelu
VAIN 1 LEVITYSKERTA A-Derma Lotionia PÄIVÄSSÄ RIITTÄÄ: Tuoteella on 24 tunnin kosteuttava vaikutus.
A-Derma Exomega Lotion koostumus
Tarkista aina tuotteen ainesosat pakkauksesta ennen käyttöä.
WATER (AQUA), GLYCERIN, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, GLYCERYL STEARATE, NIACINAMIDE, PEG-100 STEARATE, 10-HYDROXYDECENOIC ACID, AVENA SATIVA (OAT) LEAF/STEM EXTRACT (AVENA SATIVA LEAF/STEM EXTRACT)*, BENZOIC ACID, CAPRYLYL GLYCOL, CARBOMER, CETEARYL ALCOHOL, CETEARYL GLUCOSIDE, OENOTHERA BIENNIS (EVENING PRIMROSE) OIL (OENOTHERA BIENNIS OIL), POLYACRYLATE-13, POLYISOBUTENE, POLYSORBATE 20, SODIUM HYDROXIDE, SORBITAN ISOSTEARATE, TOCOPHEROL, TOCOPHERYL ACETATE.
*RHEALBA® OAT FROM ORGANIC AGRICULTURE/ RHEALBA® HAVRE ØKOLOGISK DYRKET.
Huomioitavaa:
ERITYISEN TURVALLINEN JA LUONNOLLINEN:
100-prosenttisesti luomuviljelyn standardien mukaisesti viljelty Rhealba®-kauranversouute.
https://www.karhuapteekki.fi/tuotteet/2831/a-derma-exomega-control/7452…
TUOTTEEN KUVAUS
Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin. Hajusteeton.
https://www.yliopistonapteekki.fi/ceralan-perusvoide-pumppupullo-500-g-…
Kyllä ovat parempia ja koskaan ihoni ei ole ollut näin hyvä kun näitä olen käyttänyt. Ensimmäinen sopii yö voiteeksi varsinkin talvella kun iho kuivuu eniten ja toinen sopii kesällä ja päivävoiteeksi.
Teen kesällä paljon ulkotöitä niin sillä A-Dermalla suojaan ihoni auringolta ja palautan sillä ulkoilman vauriot sillä se parantaa pikku palovammat hetkessä. Sitten se auttaa hiertymiin ja pykimiinkin parantaen ne.
Molemmissa voiteissa on mikromuovia ja Ceralanissa maaöljyn jalostuksen sivutuotteena syntyvää parafiiniöljyä. Mitkä sitten on kemikaaleja, jos nämä ei??
Tämä. Ihmisillä on outo käsitys että apteekin rasvat olisi jotenkin parempia kuin ns tavalliset rasvat. Samaa sontaa ne sisältää kuin joku loreal ellet käytä ihan luonnonkosmetiikkaa.
Juuri niin.
Apteekkituotteissa ja markettituotteissa on yhtä vähän vaikuttavia aineita. Suurimmaksi osaksi säilöntäaineita ja vettä.
Parhaat ja toimivimmat tuotteet löytyy kauneushoitoloiden ja -klinikoiden valikoimista, niissä on prosentuaalisesti suurin osa vaikuttavia aineita ja usein niille pitää olla nuo myyntiluvat ja koulutettu henkilökunta. Siksi esim. tavaratalotkaan ei saa niitä myydä.
Mutta, kotihoitotuotteista The Ordinaryllä on hyviä seerumeja ja voiteita hintalaatusuhteeltaan. Esimerkiksi Kim Kardashian on paljastanut että käyttää siviilissä kyseisen sarjan tuotteita, tämä The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion on suosikkinsa
https://media.allure.com/photos/5a6b8821f8033007ba5b0353/16:9/w_1280,c_…
Tuo pullo maksaa vain noin 13 euroa ja tuote parantaa ihon sävyä, ja vähentää juonteiden syntymistä. Käytän itsekin ja lisäksi sarjan Hyaluronic Acid 2% + B5 seerumia, joka maksaa noin 9 euroa.
Lisäksi minulla on sellainen sääntö etten osta ihonhoitotuotteita muotivaatemerkeiltä, kuten YSL, Chanel, Dior jne. Miksi maksaisin moninkertaisesti jonkin purkin luksuslogosta? Heidän osaamisensa on värikosmetiikassa, eli niissä meikeissä joita muotinäytöksissäänkin nähdään.
Apteekissa myydään tosiaan myös tuotteita, joissa on hajusteita ja silikonia (tätä on monissa perusvoiteissakin). Apteekkituote ei ole synonyymi kemikaalittomuudelle ja laadulle. Itse suosin luonnonkosmetiikkaa, jossa ei käytetä synteettisiä hajusteita, silikonia, parafiiniöljyä tai muita petrokemian raaka-aineita.
Siihen julkkisten nuorekkuuteen vaikuttaa eniten täyteaineet, botox ja muut kauneushoitoloiden tarjoamat hoidot, ei niinkään perus ihonhoitotuotteet. Noita voi tietysti taviskin ottaa, jos rahaa löytyy.
Stressi pahin ihon rypyttäjä. Riittävä uni, hyvät elämäntavat ja vähintään 2 l päivässä vettä ovat parhaat keinot ryppyjen estämiseen.
Aurinkovoide on tärkein, itse aloitin n. 21-vuotiaana käyttämään ympäri vuoden lukuun ottamatta iltoja ja kaikkein pimeimpiä kuukausia. Harmittaa, kun en lapsena ja teininä käyttänyt, vaikka silloin tuli oltua auringossa monta kertaa enemmän. Nykyään välttelen auringossa oleilua ja suojaudun aina päiväsaikaan, vaikka menisin vain autolla kauppaan.
Sheavoi ja ihoöljyt plus joku laadukas hyaluroiniseemuri. Muuta et tarvi noiden elämäntapojen lisäksi
Iho irti vaikka kulmahiomakoneella. Ei tule ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoide on tärkein, itse aloitin n. 21-vuotiaana käyttämään ympäri vuoden lukuun ottamatta iltoja ja kaikkein pimeimpiä kuukausia. Harmittaa, kun en lapsena ja teininä käyttänyt, vaikka silloin tuli oltua auringossa monta kertaa enemmän. Nykyään välttelen auringossa oleilua ja suojaudun aina päiväsaikaan, vaikka menisin vain autolla kauppaan.
Auts...
Ei missään nimessä mitään retinolia 29-vuotiaalle haloo! Jos sulle tulee nyt jo juonteita, olet ehkä tosi hoikka ja rasvaton, sulla on kuiva iho ja/tai poltat tupakkaa. Perimä vaikuttaa myös, toisille tulee juonteita aiemmin kuin toisille.
Tutustu Korealaiseen ihonhoitoon. Kosteutusta ja kerroksia ihonhoitotuotteisiin. Rasva pitäisi tulla sisältäpäin, eli lisää hyviä rasvoja ruokavalioon ja suklaakaan ei ole kiellettyä ; ). Mutta ihonhoito kannattaa, eikä sitä kannata missään nimessä väheksyä. Kyllä sen näkee ns naamasta, kuka hoitaa ihoaan ja kuka ei. KUKAAN ei ole luonnonkaunis loputtomasta ja luonnonkauneus ei useinkaan todella ole "kaunista". Kyllä nainen voi ja saa hoitaa ihoaan, ehostaa ja näyttää hoidetulta.
Itse olen aika rypytön 43-vuotias. Aurinkorasvaa en kasvoilla ole käyttänyt ikinä, mutta en viihty auringossa ja käytän paljon aurinkolaseja tai isoa lierihattua jos joudun aurinkoon. Ja kuulun luokkaan vesipesu suihkussa. Kaikki turha hoitaminen kannattaa lopettaa. Moni ylihoitaa ihoaan. Yritän syödä paljon hyvää rasvaa ja muutenkin monipuolisesti ja juon vettä tarpeeksi, ihoon voi vaikuttaa sisältäkin päin.
Kasvojooga. Instassa on monia tilejä.
Vierailija kirjoitti:
Kasvojooga. Instassa on monia tilejä.
Toimiiko myös normaali yooga
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuojaa ympäri vuoden. UV-Säteily vanhentaa ihoa ja sille altistuu niin talvella kuin kesälkläkin. Toisena vinkkinä ei alkoholia, koska se vanhentaa ihoa.
Jos rahat haluaa käyttää kalliisiin ihonhoitotuotteisiin niin voin ainakin näitä Biothermejä suositella, esimerkkinä....: https://tinyurl.com/2m25y23c
Vielä yksi kysymys: miksi pelkäät ihan perus ryppyjä?
UV-säteily on kyllä pahaksi iholle, siitähän ne ihosyövätkin yleensä johtuu. Iso peukku tuolle Blue Therapylle t. Skandinaavinen, hoikka ja rypytön N30
Itse olin lähes 50 v ennen kuin alkoi tulla vähän ryppyjä. Terveellinen ruoka, eikä saippuaa kummempaa ollut käytössä. Ei ollut aikaa eikä mielenkiintoa puljata purnukoitten kanssa, 7 pv viikossa töitä yrittäjänä
Pakkelia ja ihonkiristystä mutta täytyy varoa ettei tule leukapartaa jos liikaa kiristetään.