Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
Vierailija kirjoitti:
On vain 2 ainetta jotka oikeasti tutkitusti auttaa: aurinkovoide ja retinoli. Retinolivoiteen tai seerumin voisit ottaa siis iltarutiiniin, jos olet niitä onnellisia joiden iho kestää retinolia. Itselläni ei valitettavasti kestä, kun on rosaceaa ja herkkä iho.
Mutta et ole mitenkään erityisen aikaisin sinänsä rypistynyt, varsinkin kuivahko ihotyyppi yleensä alkaa jo 25 v. eteenpäin saada hienoja ryppyjä ja välillä vähän vähemmänkin hienoja. Ja ilmeryppyjä esim. otsalle tai nenästä suuhun voi tulla kelle vaan jo tuossa iässä jos kasvojen anatomia ja tapa ilmehtiä on sellainen että altistaa niille.
Minusta ei kuitenkaan kannata liioitella sitä, miten rypyt vaikuttaisivat iän vaikutelmaan. Joo, ihmiset ymmärtää että et ole 20 jos on pieniäkin ryppyjä, mutta et myöskään näytä niiden takia nelikymppiseltä, eikä toisaalta nelikymppinen näytä sinun ikäiseltä vaikka kävisi kaikki rypyt laseroimassa, täytättämässä tms. Iän vaikutelmaan vaikuttaa enemmän kasvojen jäntevyys, ihon "hehku" tms kuin se onko silmien ympärillä jotain pikku juonteita tai otsalla muutama otsan rypistelystä tuleva ilmejuonne.
Toisaalta ei kyllä ikääntyneen näköisyydessäkään ole mitään vikaa, itse olen 48 ja varmasti ikäiseni näköinen mutta en edes haluaisi olla muuta. Mutta myönnän, itsekin 25 v. stressailin kun oli otsaryppyjä ja naama meni hymyillessä "vekeille" kun minusta kellään muulla ei ollut sellaisia.
20-vuotias nainen rypyillä näyttää auttamatta 40 kymppiseltä. Saattaa olla vaikeaa löytää mies perheen perustamista varten kun kaikki luulevat jo että lapset on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ihanaa etten ole ainoa :D
N27
Ei 27-vuotiaalla pitäisi olla ryppyjä vielä kymmeneen vuoteen herran jestas. Etelässä asuvat alkoholisti sarjatupakoijat ovat erikseen.
Kyllähän niitä on tosi monella, jos tarkkaan katselee ja sopivassa valossa varsinkin. Kuiva ja varsinkin atooppinen ihotyyppi altistaa hienoille pintarypyille joita tulee ensin silmien alle. Toisaalta rasvaisella paksulla iholla usein tulee isoja ilmejuonteita sinne mistä iho taittuu jo tosi nuorena. Minua kiusattiin jo yläasteella kaulanympärysrypyistä - 3 vaakasuoraa syvää uurrerengasta menee pitkän kaulan ympäri niissä kohdin, mistä iho taittuu kun taivutan päätä eteenpäin ja tosiaan jostain 10 v. asti jo. Otsalle paukahti kulmienkohottelujuonteet noin 20 v:nä jne. Ja kyllä näitä tämmöisiä näkee paljon muillakin. Eikä niistä kannata stressata.
Ihonhoitotuotteen hinnalla ei ole merkitystä vaan sillä mitä se sisältää ja kuinka paljon. Opettele lukemaan inciä ja osta hyviä tuotteita sen perusteella. C-vitamiini, retinoli, a-vitamiini, hyaluronihappo. Myös sillä mitä syö ja juo on merkitystä. Aurinkovoide. Raitista ilmaa ja liikuntaa.
Olen 41-vuotias nainen ja kaverit, työkaverit jne ovat aina ihmetelleet hyvää ihoani. Minulla oli nuorena pahasti atooppinen iho joten opin rasvaamaan ja suojaamaan ihoa sekä syömään kauneutta edistävästi, mikä näköjään maksaa itsensä takaisin iän myötä. Keskusteluissa on paljastunut, että nämä ihmettelijät eivät jaksa rasvailla ja kasvisruoka kauhistuttaa.
Paljon vettä ja kasviksia, sokeri minimiin (se tuhoaa kollageenia ja aiheuttaa tulehdusta), alkoholi minimiin tai pois kokonaan, paljon hyviä rasvoja, riittävästi unta. Kasvojumppaa lihasten rentouttamiseksi (poistaa ilmerypyt), kosteutustuotteiden kerrostamista (poistaa kuivuudesta johtuvat rypyt). Käytä aina aurinkovoidetta kasvoilla ja kaulalla. Jooga on kauneudenhoitoa ajatellen parasta liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Riittävästi protskua ruokavaliossa, riittävä kosteutus, vältä sokeria.
Plus samat mitä moni muu on yllä kertonut. Kalliita voiteita et todellakaan tarvitse.
Olen kuullut kasvorypyistä, mutta en rypyistä jotka tulevat kasvojen sivuille. Minulla kasvojen "sivuilla" on hiusraja, korvien seutu ja leukaperät - sinnekö ne ryppysi tulevat?
Mulla ainakin tuli jo 20 v:nä ekoina ryppyinä korvien eteen kasvoihin semmoisia pystysuoria syviä ryppyjä. Äiti sanoi että ovat sukuvika ja liittyvät kasvojen rakenteeseen, kun on korkeat poskipäät ja voimakas leuka, ja iho "kireänä" niiden päällä. Sitten kun leukaa liikuttelee puhuessa tms. niin tällainen iho venyy ja rypistyy.
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitotuotteen hinnalla ei ole merkitystä vaan sillä mitä se sisältää ja kuinka paljon. Opettele lukemaan inciä ja osta hyviä tuotteita sen perusteella. C-vitamiini, retinoli, a-vitamiini, hyaluronihappo. Myös sillä mitä syö ja juo on merkitystä. Aurinkovoide. Raitista ilmaa ja liikuntaa.
Tämä. Huvittaa nuo kalliit merkit jotka mainostaa ties mitä eksoottisia aineita, jotain kaukaisen lähteen mineraaleja, eksoottisia kasveja tai hienon kuuloisia uusia tehoaineita. Joilla kuitenkaan ei ole osoitettu minkäänlaista tehoa ihonhoidossa. Ei kannata langeta mielikuvamarkkinointiin vaan käyttää vain sellaista, minkä tehosta on näyttöä. Ja näitä tehoaineita saa melko edullisestikin. Esim. retinolia tuskin kannatta ostaa jostain Medik8 tms. kalliista sarjasta, sitä saa vaikka Bellavita voiteesta tai Paula's Choicen seerumistakin ja paljon edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Huvittaa nuo kalliit merkit jotka mainostaa ties mitä eksoottisia aineita, jotain kaukaisen lähteen mineraaleja, eksoottisia kasveja tai hienon kuuloisia uusia tehoaineita. Joilla kuitenkaan ei ole osoitettu minkäänlaista tehoa ihonhoidossa. Ei kannata langeta mielikuvamarkkinointiin vaan käyttää vain sellaista, minkä tehosta on näyttöä. Ja näitä tehoaineita saa melko edullisestikin. Esim. retinolia tuskin kannatta ostaa jostain Medik8 tms. kalliista sarjasta, sitä saa vaikka Bellavita voiteesta tai Paula's Choicen seerumistakin ja paljon edullisemmin.
Faktahan nyt vaan on se, että kyllä nuo ihme seerumit toimii ja, vaikka elämme tasa-arvossa niin rahalla voi ostaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuojaa ympäri vuoden. UV-Säteily vanhentaa ihoa ja sille altistuu niin talvella kuin kesälkläkin. Toisena vinkkinä ei alkoholia, koska se vanhentaa ihoa.
Jos rahat haluaa käyttää kalliisiin ihonhoitotuotteisiin niin voin ainakin näitä Biothermejä suositella, esimerkkinä....: https://tinyurl.com/2m25y23c
Vielä yksi kysymys: miksi pelkäät ihan perus ryppyjä?
Pitää ottaa testiin noita tuotteita
1) aurinkovoide
2) retinoli
3) geenit
Kannattaa alkaa vain hauta-arkkua tilaamaan, rypyt on nimittäin vanhenemisen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41-vuotias nainen ja kaverit, työkaverit jne ovat aina ihmetelleet hyvää ihoani. Minulla oli nuorena pahasti atooppinen iho joten opin rasvaamaan ja suojaamaan ihoa sekä syömään kauneutta edistävästi, mikä näköjään maksaa itsensä takaisin iän myötä. Keskusteluissa on paljastunut, että nämä ihmettelijät eivät jaksa rasvailla ja kasvisruoka kauhistuttaa.
Paljon vettä ja kasviksia, sokeri minimiin (se tuhoaa kollageenia ja aiheuttaa tulehdusta), alkoholi minimiin tai pois kokonaan, paljon hyviä rasvoja, riittävästi unta. Kasvojumppaa lihasten rentouttamiseksi (poistaa ilmerypyt), kosteutustuotteiden kerrostamista (poistaa kuivuudesta johtuvat rypyt). Käytä aina aurinkovoidetta kasvoilla ja kaulalla. Jooga on kauneudenhoitoa ajatellen parasta liikuntaa.
Eikö tämä nyt ole vähän ristiriidassa olevaa tietoa. Muut sanoo vältä ilmeilyä, mutta ehdotat jotain ihmeen kasvojumppaa??
1) Aurinkovoide 2) Raha (varaa ostaa kalliitta ihonhoitotuotteita) 3) Aikakone (voi käydä muuttamassa geenejä)
Minä en käytä muuta kuin jääkylmää vettä. En meikkaa enkä käytä rasvaa, en edes aurinkorasvaa, en edes kesällä. Henkkarit kysytään joka kerta kun ostan jotain ikärajavalvottuja tuotteita. Olen hieman ylipainonen (läski silottaa ryppyjä) mut en mikään plösö. Suurin tekijä on meillä kuitenkin ehkä geenit. Mun sisko täytti muutama vuosi sitten 50 ja edelleen häneltä kysytään henkkarit alkossa. Toinen sisko lähenee kuuttakymppiä ja hän alkoi vanhenemaan vasta kun vaihdevuodet alkoi. Näytti että vanheni parissa vuodessa parikymmentä vuotta
N40
Retin A voide (saa reseptillä) joka päivä yön yli kasvoille ja päivisin SPF 50+ aurinkovoide käyttöön. Näillä kahdella pääsee jo pitkälle.
Kannattaa myös tarkistuttaa näkö, jos silmien ympärille alkaa tulemaan ns. siristysrypyt.
Samoin aurinkolasien käyttö aurinkoisena päivänä, kun uv- säteily alkaa olemaan kohollaan.
Sitten ne perus eli elämäntavat kuntoon. Kolmekymppisessä alkaa näkymään jo eletty elämä ja seuraavat 10 vuotta alkaa näkymään jo todella selkeästi, jos vertaa ikäryhmänsä henkilöitä keskenään: liiallinen sokeri, alkoholi, tupakointi, stressi, liikunta tai sen puute sekä syöminen ja sen puute. Yleisesti kohtuus on riittänyt tähän mennessä ihan hyvin niin hoikkana kuin terveenä pysymiseen.
Todetusti ihonhoitoon auttaa hellävarainen puhdistaminen sekä ihon kosteuttaminen ja suojaaminen niin auringolta kuin pakkaseltakin (eli ulkona liikkuessa jopa ihon oma tali on suojaavampi kuin peseminen ja rasvaaminen).
Avuksi retinol halutessaan, kun ihossa näkyy jo ikääntymisen merkkejä, pääosin noin 35 vuotias. Hyarulonihappo on hyvä kosteuttaja nuorempanakin.
Välttelen itse myös hajusteita ja koetan käyttää hellävaraisin tuotteita pl. retinol.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös tarkistuttaa näkö, jos silmien ympärille alkaa tulemaan ns. siristysrypyt.
Samoin aurinkolasien käyttö aurinkoisena päivänä, kun uv- säteily alkaa olemaan kohollaan.Sitten ne perus eli elämäntavat kuntoon. Kolmekymppisessä alkaa näkymään jo eletty elämä ja seuraavat 10 vuotta alkaa näkymään jo todella selkeästi, jos vertaa ikäryhmänsä henkilöitä keskenään: liiallinen sokeri, alkoholi, tupakointi, stressi, liikunta tai sen puute sekä syöminen ja sen puute. Yleisesti kohtuus on riittänyt tähän mennessä ihan hyvin niin hoikkana kuin terveenä pysymiseen.
Todetusti ihonhoitoon auttaa hellävarainen puhdistaminen sekä ihon kosteuttaminen ja suojaaminen niin auringolta kuin pakkaseltakin (eli ulkona liikkuessa jopa ihon oma tali on suojaavampi kuin peseminen ja rasvaaminen).
Avuksi retinol halutessaan, kun ihossa näkyy jo ikääntymisen merkkejä, pääosin noin 35 vuotias. Hyarulonihappo on hyvä kosteuttaja nuorempanakin.
Välttelen itse myös hajusteita ja koetan käyttää hellävaraisin tuotteita pl. retinol.
Putosi pakkasella - sana ulkona liikkumisesta. Aurinkovoiteesta on toki hyötyä myös jäällä liikkuessa.
Muistatko muuten aikaa, kun käytettiin sitä Nivean ruskeassa purkissa olevaan noin sk6 kerrointa? Huh :D Harva piti edes kerrointa 30, ellei palanut helposti.
Hierominen ja hellä läpsytys kasvoille. Ilmanen kikka. Tee omia litkuja.
Lievä ylipaino. Laihoilla usein rypyt näkyy selvemmin.
Itse pesen naaman vedellä ja suolalla. Ei ole ainakaan tähän asti vielä kovin hyvin toiminut, mutta jatkan yrittämistä.