Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
Minä en ala ryppyjen pelossa kökkiä sisällä aurinkoisena päivänä, enkä tuhlaa aikaani kasvojen pienten juonteiden kyyläämiseen peilistä ja peittelemiseen. Miten tästä on kulttuurissamme tullutkin näin iso asia? Aurinkovoidetta ihan järkevää käyttää ihomuutosten ehkäisemiseksi.
C vitamiinituotteet auttaa. Lisäksi pitää löytää iholleen sopivat hoitotuotteet. Jollekin sopii lancome ja jollekin nivea.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuojaa ympäri vuoden. UV-Säteily vanhentaa ihoa ja sille altistuu niin talvella kuin kesälkläkin. Toisena vinkkinä ei alkoholia, koska se vanhentaa ihoa.
Jos rahat haluaa käyttää kalliisiin ihonhoitotuotteisiin niin voin ainakin näitä Biothermejä suositella, esimerkkinä....: https://tinyurl.com/2m25y23c
Vielä yksi kysymys: miksi pelkäät ihan perus ryppyjä?
Mietin AP:n tekstiä lukiessani samaa kuin sinä, eli mitä pelättävää niissä rypyissä on? Miksi pitäisi aina näyttää samalta kuin parikymppisenä?
Ja nuista itse tuotteista sen verran, että itse en usko niihin. Kävin tänä kesänä lestadiolaisten suviseuroissa ja muutamissa lestadiolaisten juhlissa, joissa näin tietysti paljon sellaisia nelikymppisiä suurperheen äitejä. Tarkkailin huvikseni niiden ihoja, ja niillä oli lähes järjestäen paremmat ihot kuin 30-40v someinfluenssereilla jotka mainostaa näitä kaikenmaailman retinoleita ja kosmetiikkaa. Ylipäätään monilla oli hyvä iho ja terhakka olemus.
-
Itseasiassa mitään ihmeellistä ei tarvitse. Meikki suojaa ilmansaasteilta ja säteilyltä. Ihon pitää antaa myös hengittää välillä.
En tiedä. Käytin vaikka mitä ihmerasvoja nuorempana kun olin enemmän varoissa. Nykyisin 45v ihan mitä vaan halpista mikä ei allergisoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkosuojaa ympäri vuoden. UV-Säteily vanhentaa ihoa ja sille altistuu niin talvella kuin kesälkläkin. Toisena vinkkinä ei alkoholia, koska se vanhentaa ihoa.
Jos rahat haluaa käyttää kalliisiin ihonhoitotuotteisiin niin voin ainakin näitä Biothermejä suositella, esimerkkinä....: https://tinyurl.com/2m25y23c
Vielä yksi kysymys: miksi pelkäät ihan perus ryppyjä?
Mietin AP:n tekstiä lukiessani samaa kuin sinä, eli mitä pelättävää niissä rypyissä on? Miksi pitäisi aina näyttää samalta kuin parikymppisenä?
Ja nuista itse tuotteista sen verran, että itse en usko niihin. Kävin tänä kesänä lestadiolaisten suviseuroissa ja muutamissa lestadiolaisten juhlissa, joissa näin tietysti paljon sellaisia nelikymppisiä suurperheen äitejä. Tarkkailin huvikseni niiden ihoja, ja niillä oli lähes järjestäen paremmat ihot kuin 30-40v someinfluenssereilla jotka mainostaa näitä kaikenmaailman retinoleita ja kosmetiikkaa. Ylipäätään monilla oli hyvä iho ja terhakka olemus.-
Lestadiolaisista en pakanana mitään tiedä mutta someinfluenserit ovat saattaneet ylihoitaa ihoaan liialla kosmetiikalla. Simple is the best.
Vierailija kirjoitti:
Video on pitkä, mutta kannattaa katsoa ainakin before and after, jos ei itse tuotteiden esittely kiinnosta. Alex on 29-vuotias australialainen, joka ei aikaisemmin hoitanut ihoaan mitenkään. Hän luuli olevansa ryppyinen mutta olikin oikeasti kuivaihoinen - aloitettuaan säännöllisen ihonhoidon, hänen kasvonsa muuttuivat aivan uskomattoman paljon! Ihmiset kyselivät että onko hän ottanut botoxia vaikka kyseessä oli vain seerumit ja voiteet.
Eli en ihan ymmärrä sitä asennetta että mitään tuotetta ei kannata käyttää, kaikki on huijausta ja kaikkihan vanhenee. Joo'o, mutta miksi minun - ja Alexin - kasvot ovat huomattavasti nuoremman näköiset kun niitä hoitaa? Miksi jättäisin hoitamatta ja näyttäisin ennenaikaisesti vanhentuneelta?
En ehdi nyt katsoa mutta siis tuo alkukuva on jo sellainen että erilainen ilme + valaistus tekee ison muutoksen... Mullakin on naama 48 v ihan sileä jos olen hyvin naama peruslukemilla mutta juurikin jos vaikka vähän hymyilen tulee harakanvarvasta silmäkulmiin, otsa menee juonteille tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ala ryppyjen pelossa kökkiä sisällä aurinkoisena päivänä, enkä tuhlaa aikaani kasvojen pienten juonteiden kyyläämiseen peilistä ja peittelemiseen. Miten tästä on kulttuurissamme tullutkin näin iso asia? Aurinkovoidetta ihan järkevää käyttää ihomuutosten ehkäisemiseksi.
Sama. Mulla oli vähän ennen 40 v täyttämistä joku kriisi ulkoisesta vanhenemisesta, ja menin mukaan kaikenlaiseen. Ostin kalliita voiteita, kinesioteippasin naamaani iltaisin, gua sha, kasvojooga, harkitsin plastiikkakirurgiaakin... Kunnes tajusin, että eikö tässä koko asetelmassa ole jotain outoa, että iän merkeissä on jotain peitettävää tai pahaa? Alkuun se oli vain hetken oivallus ja mieli alkoi heti selittää että joo joo, on se periaatteessa noin mutta kun en mä yksin voi muuttaa sitä että tämä yhteiskunta palvoo nuorekkuutta, se on mulle haitaksi jos minä yksin luonnollisesti rusinoidun ja harmaannun. Mutta jotain se vaikutti, kallisarvoisen ajan käyttö niin isossa määrin oman naaman kanssa pelaamiseen, ne kaikki gua sha rutiinit ja teippailut yms alkoi tuntua jotenkin typeriltä. Vuosi siitä ja olin päätynyt hyväksymään ikääntymismuutokseni sellaisena kuin ne on luonnollisesti tullakseen. Nyt kasvattelen harmaantuvia hiuksia keinovärin alta esiin.
Harri höylä kirjoitti:
Vasara ja höylä
puuhöylä
Vierailija kirjoitti:
Video on pitkä, mutta kannattaa katsoa ainakin before and after, jos ei itse tuotteiden esittely kiinnosta. Alex on 29-vuotias australialainen, joka ei aikaisemmin hoitanut ihoaan mitenkään. Hän luuli olevansa ryppyinen mutta olikin oikeasti kuivaihoinen - aloitettuaan säännöllisen ihonhoidon, hänen kasvonsa muuttuivat aivan uskomattoman paljon! Ihmiset kyselivät että onko hän ottanut botoxia vaikka kyseessä oli vain seerumit ja voiteet.
Eli en ihan ymmärrä sitä asennetta että mitään tuotetta ei kannata käyttää, kaikki on huijausta ja kaikkihan vanhenee. Joo'o, mutta miksi minun - ja Alexin - kasvot ovat huomattavasti nuoremman näköiset kun niitä hoitaa? Miksi jättäisin hoitamatta ja näyttäisin ennenaikaisesti vanhentuneelta?
Tämä! Onko tuo "ei kannata käyttää kaikki on huijausta millä viedään rahat" porukka vaan kateellisia muille ja valehtemalla itselleen lohduttavat itseään?
Velttoiho kirjoitti:
Rypyt ovat pienin ongelma 40+, koska naama alkaa roikkua.
Siihen auttaa kosmetologin tekemä lifting-hoito. Eli kasvojumppa.
Samalla tavalla kasvolihaksia voi treenata kuin muitakin lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi nyt katsoa mutta siis tuo alkukuva on jo sellainen että erilainen ilme + valaistus tekee ison muutoksen... Mullakin on naama 48 v ihan sileä jos olen hyvin naama peruslukemilla mutta juurikin jos vaikka vähän hymyilen tulee harakanvarvasta silmäkulmiin, otsa menee juonteille tms.
Joo mutta kyse ei ole tuosta. Hänen ihonsa oli todella pintakuiva koska hän ei hoitanut sitä, oikeilla tuotteilla tämä katosi.
Miksi Suomessa pitäisi käyttää kaamosaikaan aurinkorasvaa? Turhia kemikaaleja iholle. Marraskuusta helmikuulle on UV lähes aina nollassa.
- Juo paljon vettä
- Älä tupakoi tai juo alkoholia
- Terveellinen ruokavalio (ei mäkkäriä)
Teen joka toinen ilta kasvohieronnan ja laitan kookosöljyä.
Röökiä voi polttaa vähemmän, älä juo viinaa.
- Aurinkosuoja SPF 50+ joka päivä
- Älä ota aurinkoa kasvoille, suojaa kasvot hellepäivinä hatulla
- Retinoliseerumi iholle iltaisin
- C-vitamiiniseerumi iholle aamuisin
- C-vitamiinia purkista lisäravinteeksi
- Älä tupakoi
- Pidä alkoholinkäyttö kohtuudessa
- Älä vedä ja hiero ihoa, se venyy. Käytä helliä ja kevyitä otteita puhdistuksessa ja voiteiden levittämisessä.
- Riittävä uni
- Vältä stressiä
- Älä ole liian laiha keski-iässä, älä myöskään laihduta isoja määriä.
- Älä harrasta juoksua, ainakaan pitkiä matkoja.
- Hoida ikääntymismuutoksia ajoissa. Noin nelikymppisenä kannattaa harkita esim. mikroneulauksen aloittamista.
- Käytä aina sinivalosuodatinta tietokoneessa ja mobiililaitteissa.
Vierailija kirjoitti:
- Aurinkosuoja SPF 50+ joka päivä
- Älä ota aurinkoa kasvoille, suojaa kasvot hellepäivinä hatulla
- Retinoliseerumi iholle iltaisin
- C-vitamiiniseerumi iholle aamuisin
- C-vitamiinia purkista lisäravinteeksi
- Älä tupakoi
- Pidä alkoholinkäyttö kohtuudessa
- Älä vedä ja hiero ihoa, se venyy. Käytä helliä ja kevyitä otteita puhdistuksessa ja voiteiden levittämisessä.
- Riittävä uni
- Vältä stressiä
- Älä ole liian laiha keski-iässä, älä myöskään laihduta isoja määriä.
- Älä harrasta juoksua, ainakaan pitkiä matkoja.
- Hoida ikääntymismuutoksia ajoissa. Noin nelikymppisenä kannattaa harkita esim. mikroneulauksen aloittamista.
- Käytä aina sinivalosuodatinta tietokoneessa ja mobiililaitteissa.
Tohon vielä itse lisäisin selällään nukkumisen
Mitä vikaa Mersuissa on?