Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö lapsen antaa kuunnella vanhaa Leevi And The Leavingsing kokoelmalevyä autossa?

Vierailija
19.09.2022 |

Meillä on vielä sellainen auto, jossa on cd-soitin. Minulla on vanha Leevi And The Leavingsin kokoelmalevy. En oikein tiedä, mitkä laulut sopisivat lapsille vai sopivatko mitkään. Levyllä on sellaisia itsestäänselvyyksiä, esim. Rock On, Rudy, jota en kyllä anna varmasti lapseni kuunnella, sanat on sen verran hirveät. Mutta en tiedä esim. näistä: Onnelliset, Sopivasti lihava, Matkamuistoja. Sopivatko mitkään näistä lapsen korville? Ja vaikka sanoituksiltaan eivät välttämättä sovi, on esim. Matkamuistoja-kappaleen sanat sen verran monimutkaiset, että lapsi tuskin tajuaa niitä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siitä traumoja saa

Vierailija
2/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevin kuuntelu kuuluu yleissivistykseen, joten anna mennä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kuunnella melkein kaikkia Leevin kappaleita, paitsi näitä kahta: Rock on, Rudy ja Itkisitkö onnesta.

Vierailija
4/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan

Vierailija
5/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin kuunnella melkein kaikkia Leevin kappaleita, paitsi näitä kahta: Rock on, Rudy ja Itkisitkö onnesta.

Varsinkin Pimeä tie, mukavaa matkaa on ihan mahtava perheen autoreissulla kuultavaksi.

Vierailija
6/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se jonkun näköinen kurkistus tosi elämään valheellisen kuvan sijasta jota te vanhemmat nykyään lapsille tuputatte.

Vierailija
7/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin pitkästä aikaa ja osa sanoista joissakin lauluissa kuulosti melko roisilta näin vanhempana . Ehkä en antaisi itse kuunnella jos on alaikäinen , ehtiihän tuota  vanhempanakin .

Vierailija
8/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kuunnella vaan.

Gösta teki elämänmakuisia sanoituksia.

Vai pelkäätkö joutuvasi vastaamaan lapsen kysymyksiin ja keskustelemaan asioista ?

Tyypillinen nykyvanhempi ...

Ei ole ihme että kersoista kasvaa kasa hukassa olevia ongelmavyyhtejä ...

Vierailija
9/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin lapsuudessa 70-luvulla Hectoria.  Vanhemmat yhtäaikaa kauhistelivat ja nauroivat, kun laulelin 8-vuotiaana takapenkillä:  Veri virtaa alla pyfän auringon, siinä länsimainen kulttuurimme on.

Vierailija
10/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Meidän lapsi kasvoi Kotiteollisuudella, ja ihan tervepäinen aikuinen siitä tuli, paitsi ettei pidä pizzasta. Gösta on klassikko.

Vierailija
11/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletön Melinda, hitto mikä hilloviiva, ilman pikkupöksyjä ja rintsikoita...

Vierailija
12/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin lapsuudessa 70-luvulla Hectoria.  Vanhemmat yhtäaikaa kauhistelivat ja nauroivat, kun laulelin 8-vuotiaana takapenkillä:  Veri virtaa alla pyfän auringon, siinä länsimainen kulttuurimme on.

Minä rallattelin bussissa Helga neidistä kylvyssä...

Vierailija
13/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mun lapsi (17v) löysi Spotifyista noi ihan itse, tai kaverien ehkä avustamana. Ja hoilaa nyt menemään kaiken aikaa "itkisitkö onnesta,..." Että henkkoht jättäisin kyllä soittamatta minkään ikäiselle lapselle noita, ei niitä vaan jaksa sitten kuunnella 24/7. 

Vierailija
14/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi mun lapsi (17v) löysi Spotifyista noi ihan itse, tai kaverien ehkä avustamana. Ja hoilaa nyt menemään kaiken aikaa "itkisitkö onnesta,..." Että henkkoht jättäisin kyllä soittamatta minkään ikäiselle lapselle noita, ei niitä vaan jaksa sitten kuunnella 24/7. 

Sinä sivistymätön...

Vierailija
15/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella menee kevyesti yli hilseen sellaiset sanoitukset mitä ei vielä osaa käsitellä. Lapsi korkeintaan ottaa vertauskuvia kirjaimellisesti.

Vierailija
16/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset kuulee nykymusiikiia kaikkialla, jossa sanoitukset on luokkaa bitch ho tap that sexy ass tai suomeksi lauletaan ekstaasista ja kokaiinista. Leevi and the leavings on sentään oikeaa musiikkia ja sanoituksilla on jokin merkitys ja kappaleet ovat kielellisesti rikkaita. Nykysuomiräppärien kieli on niin surkeaa, että niitä kuuntelemalla saa vielä puhevian.

Vierailija
17/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kuunnella vaan. Göstan biisitekstit on teknisesti äärettömän ansiokkaita, siinä oppii korva kuulemaan riimittelyä ja luonnollisia painotuksia laulettuna. Sanat on kirjoitettu nuottikuvaan todella tarkasti. 

Vierailija
18/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin 14-vuotiaan kanssa automatkalla Itkisitkö onnesta -biisin ja oikein kehotin kuuntelemaan sanat, saako selvää mikä biisin tarina on. Ei ollut helppo kuulla tarinaa senkään ikäisellä, siinähän menee tarina ajallisesti vähän takaperin. 

Se mitä pienempien kohdalla tietysti "pelkää" on, että lallattavat roiseja kertosäkeitä ulkomuistista sopimattomissa paikoissa, mutta aika tyhmä aikuinen saa olla, jos Leevi and the Leavingsin biiseistä loukkaantuu. Ne on jo kansallisaarre.

Vierailija
19/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilen är nog det enda stället där du kan tvinga stackaren att lyssna på Leevi.

Vierailija
20/35 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi kuunnella??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi