Pitäisikö lapsen antaa kuunnella vanhaa Leevi And The Leavingsing kokoelmalevyä autossa?
Meillä on vielä sellainen auto, jossa on cd-soitin. Minulla on vanha Leevi And The Leavingsin kokoelmalevy. En oikein tiedä, mitkä laulut sopisivat lapsille vai sopivatko mitkään. Levyllä on sellaisia itsestäänselvyyksiä, esim. Rock On, Rudy, jota en kyllä anna varmasti lapseni kuunnella, sanat on sen verran hirveät. Mutta en tiedä esim. näistä: Onnelliset, Sopivasti lihava, Matkamuistoja. Sopivatko mitkään näistä lapsen korville? Ja vaikka sanoituksiltaan eivät välttämättä sovi, on esim. Matkamuistoja-kappaleen sanat sen verran monimutkaiset, että lapsi tuskin tajuaa niitä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vastapainoksi lapsen olisi hyvä kuunnella myös Sleepy Sleepersin tuotantoa:
Tähän jatkoksi vielä aimo annos Kontraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän jatkoksi vielä aimo annos Kontraa.
Ja vähän Hullujussia ja Seitsemää seinähullua.
Annoin lapsen( 7 v) kuunnella Rock On, Rudyn ja lapseni kysyi: Miksi se tyttö viilteli itseään? En oikein tiennyt mitä vastaisin joten en vastannut mitään ja lapsenii antoi asian olla. Hän kuitenkin lauloi uimahallissa kovalla äänellä minun tyttöni on lähtenyt yksin taivaaseen...
Mun lapset altistuvat Siekkareille. Paljon kuunneltiin myös Metallicaa ja Trio Niskalaukausta ja Leeviä. Mitäs siihen sanotte, lasu? Ovat kyllä jo aikuisia, sanavalmiita ja ajattelevia.
Onko siinä Rin tin tin, typerä piski joka murisi mulle?
On, sen levyn nimi taisi olla keskiviikko 40 ensimmäistä hittiä. Rin tin tin on kyllä sellainen kappale, jonka voisi antaa lapsen kuunnella. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Annoin lapsen( 7 v) kuunnella Rock On, Rudyn ja lapseni kysyi: Miksi se tyttö viilteli itseään? En oikein tiennyt mitä vastaisin joten en vastannut mitään ja lapsenii antoi asian olla. Hän kuitenkin lauloi uimahallissa kovalla äänellä minun tyttöni on lähtenyt yksin taivaaseen...
Ei nyt 7-vuotiaan kannata antaa kuunnella tuota kyseistä kappaletta. Muita voisin antaa kuunnella mutta ei tuota!
Tuntuu ihan absurdilta edes miettiä tällaisia, kun itse lapsena kuuntelin sitä mitä vanhemmat kuuntelivat, ja samoin omat lapseni ovat aina kuunnelleet sitä mitä me vanhemmat kuunnellaan. Leevin voisikin pistää soimaan seuraavaksi, tänään kuunneltiin autossa Viikatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt 7-vuotiaan kannata antaa kuunnella tuota kyseistä kappaletta. Muita voisin antaa kuunnella mutta ei tuota!
Ai niin kuin esimerkiksi Pimeä tie, mukavaa matkaa tai Matkalla omiin hautajaisiin?
Anna lapsesi kuunnella Leeviä. Se nykymusiikki erityisesti Suomessa on mennyt paskaan suuntaan. Kaikki artistit, myös iskelmäartistit, tekevät samanlaista musiikkia.
Ei ihme että lapset ja nuoret ovat latva lahoja jos heiltä kielletään jo musiikin kuuntelu.
Myönnän että ongelma on vaikea.
Jos itse olisin pöksyissäsi, antaisin palaa!!
Leevien kuuntelu ei ole lapselle haitallista. Ei pikkulapset useinkaan kysele mitä sanat tarkoittavat. On Leevien kuuntelu parempaa kun esimerkiksi tämä biisi