Olen 16v ja nyt jo hommaan vaatteita, tarvikkeita vauvalleni - olenko hullu?
Ja ei, vauvaa ei siis ole tulossa vuosikausiin, mutta vauvakuume on kova. Tiedän tulevaisuudessa haluavani lapsia ja oon tätä vauvakuumetta yrittänyt helpottaa ostamalla vaatteita (muutaman oon ostanut, jos tullu joku yybersöpö neutraalinvärinen vastaan) ja muutaman olen itsekin ommellut. Ja muutaman lelun virkannut ja pari ostanut kaupasta. Aina olen ollut tosi lapsirakas, mutta tiedän, että haluan henkilökohtaisesti suorittaa lukion ja yliopiston ennen perheenlisäystä. Enkä tietenkään olisi vielä muutenkaan valmis lapsia hankkimaan, mutta silti se vauvakuume painaa tosi kovasti päälle, vissiin aika yleistä tässä iässä?:) Mutta oonko ihan hullu, kun hommailen noita tarvikkeita jo valmiiks?
Muita vauvakuumeilijoita, kohtalotovereita, mitä tahansa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole hullu. Tuohan on just turvallinen ja harmiton tapa toteuttaa vauvakuumetta siinä missä jotkut menevät ekan vastaantulijan kanssa sänkyyn päästäkseen teiniäidiksi ja eroavat ennen vauvan syntymää, jos olivat koskaan yhdessä olleetkaan. Itse en ehkä ostelisi kaupasta vaatteita tuossa vaiheessa, vaan ompelisin ja neuloisin itse. Ota tavoitteeksi tehdä vaikka kunnon äitiyspakkaus itsetehdyistä vaatteista ja tarvikkeista? Siitä on sitten hyvä poimia jotakin erityistä lahjaksi, jos kaverit saavat vauvoja ennen sinua. Kyllä minäkin neuloin vauvan sukkia ym. ennen kuin oli edes puolisosta tietoakaan. Niitä on mukava tehdä, kun valmistuvat nopeasti. Annoin lahjaksi kavereiden vauvoille, ja tein kyllä omallekin vauvalle varastoon. Ei niitä toukkapusseja, villakerrastoja, virkattuja peittoja ym. sitten enää ehdi ommella ja neuloa, kun vauva vaatii huomiota kellon ympäri! Ihanaa on kaivaa sitten vaan laatikosta taas villavaatteet seuraavaa kokoa vauvan kasvaessa.
Tollasia itse tehtyjä äitiyspakkauksia oon netissä ihaillut ja sellasen tekemisestä itte haaveillu! Kaupasta oon ostanu vaan sellasia ns erityisiä vaatteita ittelle varastoon, joista tiiän että on tunnearvoa (esim sellanen just täydellinen vaalea nallepuh-setti ja sit no valkonen body kun sille varmasti tulee käyttöä. Ja kans muutama sellanen beige/vaalea vaate, jotka helppo antaa myös lahjaksi)!
ap
Jos löydät jotakin tosi erityistä, joskus kannattaa ostaa. Minä muistan ihailleeni eräässä lastenvaateliikkeessä maailman kauneinta klassista mekkoa hyvin pitkään. Ajattelin aina, että joskus vielä, kun saan oman tyttären, tulen ja ostan tuon mekon ensimmäisenä tekonani. No arvaa valmistettiinko sellaista mekkoa enää, kun sain oman tyttären 10 vuoden päästä? Liike ja vaatemerkki ovat edelleen pystyssä, olleet jo vuosikymmeniä. T. Se jolle vastasit
Ja jatkan vielä, älä piittaa noista et voi tietää saatko lapsia. Valitettavasti jotkut eivät saa koskaan omaa lasta, se on totta, mutta suurin osa saa terveitä lapsia ja vieläpä ongelmitta. Jos kävisi niin ikävästi, ettet tulisi koskaan äidiksi, lahjoitat vaatteet pois ja se siitä sitten.
Ennenhän tehtiin kapioitakin, ihana tapa, miksei tänäkin päivänä!
Kapiot olisi vieläkin kiva homma nuorelle neidolle jos tykkää tehdä käsitöitä. Voi niitä tietysti ostaakin. Miks ei muutaman söpöisen vauvanvaatteenkin voisi laittaa sinne mukaan. Eihän ne ruokaa pyydä. Kapioarkku on aivan ihana ja sille on käyttöä jatkossakin.
ihan tervejärkiseltä ja vastuulliselta kuulostat ap!
Ap, taidat olla minun sukulaissielu. :) minä olen vauvakuumeillut 14-vuotiaasta asti ja ihan normaalisti silti opiskelin ja menin töihin ennen lapsia. Jotkut vaan tietää jo nuorena, että mikä se oman elämän kovin juttu on. <3 kuulostat fiksulta nuorelta ja uskon että vielä haaveesi käy toteen. :)
Vierailija kirjoitti:
Ap, taidat olla minun sukulaissielu. :) minä olen vauvakuumeillut 14-vuotiaasta asti ja ihan normaalisti silti opiskelin ja menin töihin ennen lapsia. Jotkut vaan tietää jo nuorena, että mikä se oman elämän kovin juttu on. <3 kuulostat fiksulta nuorelta ja uskon että vielä haaveesi käy toteen. :)
Ihan, kiitos<3
ap
Meillä ainakin oli parhaan tyttökaverin kanssa ripari-iässä vauvahaaveita ja kaikkia muitakin haaveita, mies-, ammatti- jne..
Ihania lapsia saimme yhteensä 7, mutta ammattihaaveet olivat liian korkealla eivätkä toteutuneet. Ukot kyllä ok. :D
Eihän tuo ihan tervettä ole. Sinun ikäisesi pitäisi tietää maailman tilanne ja olla vanhempia sukupolvia valveutuneempi. Ajattele maapalloa, älä itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ihan tervettä ole. Sinun ikäisesi pitäisi tietää maailman tilanne ja olla vanhempia sukupolvia valveutuneempi. Ajattele maapalloa, älä itseäsi.
Ai siis sun mielestä ihmisten kuuluis kuolla sukupuuttoon, jotta maapallo pelastuu:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis sun mielestä ihmisten kuuluis kuolla sukupuuttoon, jotta maapallo pelastuu:)
Mieluiten kyllä. Muutaman miljarin lasku väestömäärässäkin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no sen voi mennä kertomaan esim. Afrikan suunnalle.
Et ole hullu. Niin minäkin tein. Tosin jouduin lainaanaan niitä kavereille. Oman lapsen sain vasta 31-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no sen voi mennä kertomaan esim. Afrikan suunnalle.
Pitää kertoa ihan kaikille. Asuinpaikalla ei ole väliä. Tosin älykkäät ihmiset tämän jo tietävätkin.
Olen itse 47v ja tein tuon tapaista jo itse lapsena. Vaikka lopulta en lapsia tahtonut parikymppisenä. Olen nyt kuitenkin äiti kolmelle. Hulluin oli tutti jemmaan ja eihän se kestä vuosikausia jemmassa.
Hieman ehkä joo, mutta parempihan se noin rahansa on käyttää kuin rällätä joka viikonloppu bilettämässä ja ryyppäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lemmikkiä? Meillä oli kotona ja opiskeluaikoina myös hommasin pari lisää. Hyvä ratkaisu hoivaviettisille ihmisille :) Ja lopeta se vaatteiden ostelu, ettet innostu liikaa aiheesta.
Ei siinä ole sinänsä mitään hullua, tuohan on vaan biologiaa.
Haaveita voi, ja pitääkin olla.
Mutta näin teini-ikäisen tyttären isänä, toivon, että ne lapset hankitaan, vähintään täysi-ikäisinä siten, että työ, toimeentulo ja asuminen, perhesuhteet on asiallisessa ja aikaa kestävässä järjestyksessä.
Joten malta ainakin pari vuotta, sekin menee nopsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen järkevä tietää, että Suomi todellakin tarvitsee lapsia ja uusia veronmaksajia.
Väestön tolkuton lisääntyminen on ihan muualla, pahimpia Intia ja monet Afrikan maat. Kiina on luopunut yhden lapsen politiikasta, mutta vain 1-2 lasta siellä on perheissä edelleen.
Suomalaiset vauvat ovat erittäin tervetulleita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen järkevä tietää, että Suomi todellakin tarvitsee lapsia ja uusia veronmaksajia.
Väestön tolkuton lisääntyminen on ihan muualla, pahimpia Intia ja monet Afrikan maat. Kiina on luopunut yhden lapsen politiikasta, mutta vain 1-2 lasta siellä on perheissä edelleen.
Herttaisen naiivia.
Suomalainen vauva, lapsi ja aikuinen käyttää järjettömän määrän luonnonvaroja ja jättää jälkeensä muovisen paskavuoren. Mitään hyötyä meistä ei ole maapallolle tai millekään muullekaan.
Mutta kun minä minä minä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herttaisen naiivia. <3 En mää ku ei muutkaan!
Suomalainen vauva, lapsi ja aikuinen käyttää järjettömän määrän luonnonvaroja ja jättää jälkeensä muovisen paskavuoren. Mitään hyötyä meistä ei ole maapallolle tai millekään muullekaan.
Älä vaahtoa joutavia. Nyt on jo pelko persiissä kuka tulevaisuudessa hoitaa tämän päivän 5-kymppisiä ja kuka maksaa eläkkeet?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herttaisen naiivia. <3 En mää ku ei muutkaan!
Älä vaahtoa joutavia. Nyt on jo pelko persiissä kuka tulevaisuudessa hoitaa tämän päivän 5-kymppisiä ja kuka maksaa eläkkeet?!
No monet ulkomaalaiset lapsineen jotka tänne muuttaa ja täällä lisääntyy
Toivon että olisin itsekin nuorempana ajatellut enemmän elämän perusasioita enkä tuhlannut aikaa kaikkeen jonninjoutavaan. Toivottavasti saat aikanaan lapsia ja mielestäni ei mitään pahaa heille jotain pientä kerätä.
Kun lukee tätä ketjua niin ei voi kuin todeta surulla kuinka vauva- ja lapsivihamielinen maa tämä on, vaikka täällä on paljon hyvääkin toki.