Olen 16v ja nyt jo hommaan vaatteita, tarvikkeita vauvalleni - olenko hullu?
Ja ei, vauvaa ei siis ole tulossa vuosikausiin, mutta vauvakuume on kova. Tiedän tulevaisuudessa haluavani lapsia ja oon tätä vauvakuumetta yrittänyt helpottaa ostamalla vaatteita (muutaman oon ostanut, jos tullu joku yybersöpö neutraalinvärinen vastaan) ja muutaman olen itsekin ommellut. Ja muutaman lelun virkannut ja pari ostanut kaupasta. Aina olen ollut tosi lapsirakas, mutta tiedän, että haluan henkilökohtaisesti suorittaa lukion ja yliopiston ennen perheenlisäystä. Enkä tietenkään olisi vielä muutenkaan valmis lapsia hankkimaan, mutta silti se vauvakuume painaa tosi kovasti päälle, vissiin aika yleistä tässä iässä?:) Mutta oonko ihan hullu, kun hommailen noita tarvikkeita jo valmiiks?
Muita vauvakuumeilijoita, kohtalotovereita, mitä tahansa?
Kommentit (127)
Tulet muuttamaan mielesi. Itsekkyys hälvenee ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut esim. päiväkotiapulaisen töitä? Siinä saisit hoivata ja nähdä vähän laajemmin, mitä se lapsiarki oikeasti on.
Kaikki tetit oon ollut päiväkodissa ja viime kesän olin siellä kesätöissä:) Miulla on kans 3v down-tyttö jonka omaishoitajan sijainen oon. Tuttujen lapsia hoidan myös paljon, ihan vauvoista kouluikäsiin saakka
ap
Voi miten kuulostaa kivalta, sun lähipiiri on varmasti onnellinen susta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut esim. päiväkotiapulaisen töitä? Siinä saisit hoivata ja nähdä vähän laajemmin, mitä se lapsiarki oikeasti on.
Kaikki tetit oon ollut päiväkodissa ja viime kesän olin siellä kesätöissä:) Miulla on kans 3v down-tyttö jonka omaishoitajan sijainen oon. Tuttujen lapsia hoidan myös paljon, ihan vauvoista kouluikäsiin saakka
ap
Hyvä! Kuulostaa huomattavasti terveemmältä kuin vaatteiden ja lelujen ostelu. Tuossa saa kivasti myös taskurahaa tulevaisuuden varalle. Ei kannata säästöjään vielä tuhlata vauvatarvikkeisiin.
tarvitset vain munaa reikään ja johan loppuu hullutukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiyspakkauksesta saa aikalailla kaiken tarpeellisen aikanaan. Ennakkoon turha ostella mitään, kun mieli ehtii vuosien saatossa muuttua moneen kertaan.
OT mut ei äitiyspakkaus kyllä oikeasti riitä mihinkään.
Hyvin riittää. Ei pikkuvauva ihmeitä tarvitse. Toki vaunut ja muut isommat tuon lisäksi, mutta vaatetuksen jne. puolesta riittää hyvin ensimmäiset kuukaudet. Taisin yhden haalarin ostaa niiden lisäksi, kun oma lapsi oli vauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi miten kuulostaa kivalta, sun lähipiiri on varmasti onnellinen susta.
Tosi kiitollisia ovat kyllä olleet<3 Nautin ite niin paljon lasten kanssa olemisesta +tienaan vähän taskurahaa niin se on kunnon win-win tilanne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiyspakkauksesta saa aikalailla kaiken tarpeellisen aikanaan. Ennakkoon turha ostella mitään, kun mieli ehtii vuosien saatossa muuttua moneen kertaan.
Hyvin riittää. Ei pikkuvauva ihmeitä tarvitse. Toki vaunut ja muut isommat tuon lisäksi, mutta vaatetuksen jne. puolesta riittää hyvin ensimmäiset kuukaudet. Taisin yhden haalarin ostaa niiden lisäksi, kun oma lapsi oli vauva.
ei kaikki sitä äitiyspakkausta halua, sen voi ottaa myös rahana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kaikki sitä äitiyspakkausta halua, sen voi ottaa myös rahana
Väitinkö jossain, että kaikki sen haluavat? Niinpä, en väittänyt. Kyllä jokainen tietää, ettei sitä ole pakko ottaa. Mutta JOS OTTAA se on ihan riittävä kattaus alkuun. Sukulaiset yms. myös yleensä ostelevat lahjaksi vaatetta yms.
Tiedätkö mitä sun täytyy tehdä tullaksesi raskaaksi. Sekö sinua kiehtoo.
ap älä välitä näistä lapsivihaajista, jotka jostain syystä silti hengailee VAUVA-palstalla!
Mä ostin kans aikoinani muutaman vauvanvaatteen ja lelun varastoon. Sitten vuosia myöhemmin kun sain lapseni, nämä varastossa olleet vaatteet ja lelut pääsivät käyttöön. Just 16-vuotiaana minäkin vauvakuumeessani noita juttuja ostin. Ei tullut shoppailuhullua minusta vaan ihan tavallinen äiti-ihminen 15 vuotta myöhemmin.
Oli niitä vaatteita kiva hypistellä ja kuvitella millainen lapsi niitä joskus saa käyttää :). Kannattaa vaalia unelmiaan!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sairaalta hommalta.
Niin kuulostaa. 16-vuotiaana pitäisi koulu ja kaverit olla elämän sisältö. Vauvat sitten noin 10v päästä ajankohtaisia.
ET ole hullu.
Olet normaalimpi ja terveempi nainen kuin suurin osa nykyisin elävistä naisista !
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin kans aikoinani muutaman vauvanvaatteen ja lelun varastoon. Sitten vuosia myöhemmin kun sain lapseni, nämä varastossa olleet vaatteet ja lelut pääsivät käyttöön. Just 16-vuotiaana minäkin vauvakuumeessani noita juttuja ostin. Ei tullut shoppailuhullua minusta vaan ihan tavallinen äiti-ihminen 15 vuotta myöhemmin.
Oli niitä vaatteita kiva hypistellä ja kuvitella millainen lapsi niitä joskus saa käyttää :). Kannattaa vaalia unelmiaan!
Näinpä! Ap ei todellakaan ole ainoa, jonka tiedän hommanneen vauvajuttuja jo teini-iässä ja ottaneen ne sitten omille lapsilleen ihan oikeasti käyttöön!
Kysyt, että oletko hullu ja jos joku vähän vihjaa, että olet, niin ei sinua sitten kiinnostakaan vastaus.
"Mitäs se siulle kuuluu miun rahatilanne?" Kertoilet täällä aika henkilökohtaisia juttuja itsestäsi ja sitten "sie" et haluakaan, että kommentoidaan sinun tilannettasi. ps "mie" ja "sie" eivät kuulu asiatekstiin.
Vierailija kirjoitti:
ap älä välitä näistä lapsivihaajista, jotka jostain syystä silti hengailee VAUVA-palstalla!
Ei se ole lapsivihaa, jos pistää hormoonihuuruiselle vauvasekoilijalle vähän realismia rattaisiin. Hankintoja ehtii tehdä sittenkin, kun vauva on oikeasti ajankohtainen. Nyt kannattaa laittaa rahansa kasvamaan korkoa opintoja ja asuntoa varten. On sitten sille vauvallekin paremmat lähtökohdat elämään, kun perusasiat ovat kunnossa ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sairaalta hommalta.
Niin kuulostaa. 16-vuotiaana pitäisi koulu ja kaverit olla elämän sisältö. Vauvat sitten noin 10v päästä ajankohtaisia.
Niinhän ne onkin mun elämän sisältö +harrastukset, lemmikit ja työt:) Silti jää sen verran luppoaikaa, että vähän kerkeää vauvakuumeilla. Mitä kavereitten kanssa jutellu, niin en todellakaan oo ainoo, kellä vauvakuume ollut jo useamman vuoden.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kysyt, että oletko hullu ja jos joku vähän vihjaa, että olet, niin ei sinua sitten kiinnostakaan vastaus.
"Mitäs se siulle kuuluu miun rahatilanne?" Kertoilet täällä aika henkilökohtaisia juttuja itsestäsi ja sitten "sie" et haluakaan, että kommentoidaan sinun tilannettasi. ps "mie" ja "sie" eivät kuulu asiatekstiin.
Tirsk, oikeastiko olet sitä mieltä, että av:lla kirjoittelu on asiatekstiä :D:D:D: