Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 16v ja nyt jo hommaan vaatteita, tarvikkeita vauvalleni - olenko hullu?

Vierailija
18.09.2022 |

Ja ei, vauvaa ei siis ole tulossa vuosikausiin, mutta vauvakuume on kova. Tiedän tulevaisuudessa haluavani lapsia ja oon tätä vauvakuumetta yrittänyt helpottaa ostamalla vaatteita (muutaman oon ostanut, jos tullu joku yybersöpö neutraalinvärinen vastaan) ja muutaman olen itsekin ommellut. Ja muutaman lelun virkannut ja pari ostanut kaupasta. Aina olen ollut tosi lapsirakas, mutta tiedän, että haluan henkilökohtaisesti suorittaa lukion ja yliopiston ennen perheenlisäystä. Enkä tietenkään olisi vielä muutenkaan valmis lapsia hankkimaan, mutta silti se vauvakuume painaa tosi kovasti päälle, vissiin aika yleistä tässä iässä?:) Mutta oonko ihan hullu, kun hommailen noita tarvikkeita jo valmiiks?

Muita vauvakuumeilijoita, kohtalotovereita, mitä tahansa?

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi rehellisesti sanottuna kuulostaa vähän pakkomielteeltå. En ikinä antaisi meidän kohta 16v alkaa suunnittelemaan lasten hankintaa. Onko sulla ihan ok kotiolot?[/quote

Mistähän ihmeestä repäisit sen, että ap olisi nyt suunnittelemassa lapsen hankintaa. Lue ihmeessä tuo aloitus kokonaan jos lukutaitosi riittää.

Ihan siitä että normaalit teinit ei haaveile vauvoista

Jos et itse ole haaveillut teininä vauvoista niin älä nyt kuitenkaan yleistä. Itse haaveilin ja tiedän monia muita jotka myös elivät vauvahaaveissa juurikin tuossa iässä. Kukaan ei silti suunnitellut vauvojen hankintaa ( eikä myöskään tullut vahinkoraskauksia). Myöskään ap aloituksensa mukaan ei suinkaan ole tekemässä vauvaa useaan vuoteen vaan ilmoittaa opiskelujen olevat lähitulevaisuuden suunnitelmissa.

Poikani ilmoitti 15v:nä että haluaisi isäksi. Toteutti haaveensa hieman alle 30 vuotiaana.

Vierailija
82/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan normaalia. Ehkä käyt vähän kierroksilla vain :) Luulen, että kun aloitat opinnot ja itsenäistyt, niin saat muutakin ajateltavaa. Kiva kuitenkin, että jotkut vielä ylipäätään haluavat tehdä lapsia. Niin minäkin aikanani halusin ja sainkin viisi. Paras asia elämässäni :)

Joo, ehkä vähän kierroksilla:) Löytyy jo harrastuksia ja lemmikkejä ja vähän töitäkin teen, jostain syystä silti jää välillä vähän aikaa vauvakuumeilla:)

ap

Onko sinulla edes poikaystävää? Eikö sua kiinnosta ne muut vaiheet ennen lapsen saamista?

Kyllä kiinnostaa ja juuri siksi en lapsen saamista yritä näin nuorena:)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi rehellisesti sanottuna kuulostaa vähän pakkomielteeltå. En ikinä antaisi meidän kohta 16v alkaa suunnittelemaan lasten hankintaa. Onko sulla ihan ok kotiolot?

On ihan normaalit kotiolot, kiitos kysymästä. 

ap

Vierailija
84/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas kommentteja. Minusta tosi koskettavaa haaveilua, varsinkin kun ap itse toteaa, ettei ole vielä tekemässä vauvoja. Toteaa lisäksi, että näitä ostamiaan juttuja on suunnitellut antavansa lahjaksi. Älä välitä noista ilkeistä ja latistavista kommenteista. Kaikkea hyvää elämääsi😊

Ihana kommentti, kiitos! Kaikkee hyvää myös siulle<3

ap

Vierailija
85/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi rehellisesti sanottuna kuulostaa vähän pakkomielteeltå. En ikinä antaisi meidän kohta 16v alkaa suunnittelemaan lasten hankintaa. Onko sulla ihan ok kotiolot?[/quote

Mistähän ihmeestä repäisit sen, että ap olisi nyt suunnittelemassa lapsen hankintaa. Lue ihmeessä tuo aloitus kokonaan jos lukutaitosi riittää.

Ihan siitä että normaalit teinit ei haaveile vauvoista

kyllä itseasiassa aika moni, johtuu ihan hormoneista

Vierailija
86/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että osaat kanavoida sen vauvakuumeen muuhun (tuttujen lasten hoitaminen yms) kuin sen lapsen hankkimiseen noin nuorena! Tän perusteella vois päätellä, että oot aika kypsä nuori.

Vierailija
87/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas kommentteja. Minusta tosi koskettavaa haaveilua, varsinkin kun ap itse toteaa, ettei ole vielä tekemässä vauvoja. Toteaa lisäksi, että näitä ostamiaan juttuja on suunnitellut antavansa lahjaksi. Älä välitä noista ilkeistä ja latistavista kommenteista. Kaikkea hyvää elämääsi😊

ap

Oikeasti, älä välitä näistä ilkeistä kommenteista, tällä sivustolla on paljon ilkeileviä ja kylmiä ihmisiä, joilla luultavasti oma elämä ei ole kunnossa. Ihanaa, että toimit sijaishoitajana tälle pikkuiselle josta kerroit. 🥰

Vierailija
88/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oikeasti, älä välitä näistä ilkeistä kommenteista, tällä sivustolla on paljon ilkeileviä ja kylmiä ihmisiä, joilla luultavasti oma elämä ei ole kunnossa. Ihanaa, että toimit sijaishoitajana tälle pikkuiselle josta kerroit. 🥰

Jep, maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä monenlaisista elämäntilanteista! Toiset osaa käsitellä tunteesta tai kanavoida ne johonkin muuhun, jotkut taas purkaa pahaa oloaan vauva-palstalla.  Kiitos!

ap

Vierailija
89/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hullu. Tuohan on just turvallinen ja harmiton tapa toteuttaa vauvakuumetta siinä missä jotkut menevät ekan vastaantulijan kanssa sänkyyn päästäkseen teiniäidiksi ja eroavat ennen vauvan syntymää, jos olivat koskaan yhdessä olleetkaan. Itse en ehkä ostelisi kaupasta vaatteita tuossa vaiheessa, vaan ompelisin ja neuloisin itse. Ota tavoitteeksi tehdä vaikka kunnon äitiyspakkaus itsetehdyistä vaatteista ja tarvikkeista? Siitä on sitten hyvä poimia jotakin erityistä lahjaksi, jos kaverit saavat vauvoja ennen sinua. Kyllä minäkin neuloin vauvan sukkia ym. ennen kuin oli edes puolisosta tietoakaan. Niitä on mukava tehdä, kun valmistuvat nopeasti. Annoin lahjaksi kavereiden vauvoille, ja tein kyllä omallekin vauvalle varastoon. Ei niitä toukkapusseja, villakerrastoja, virkattuja peittoja ym. sitten enää ehdi ommella ja neuloa, kun vauva vaatii huomiota kellon ympäri! Ihanaa on kaivaa sitten vaan laatikosta taas villavaatteet seuraavaa kokoa vauvan kasvaessa.

Vierailija
90/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole hullu. Tuohan on just turvallinen ja harmiton tapa toteuttaa vauvakuumetta siinä missä jotkut menevät ekan vastaantulijan kanssa sänkyyn päästäkseen teiniäidiksi ja eroavat ennen vauvan syntymää, jos olivat koskaan yhdessä olleetkaan. Itse en ehkä ostelisi kaupasta vaatteita tuossa vaiheessa, vaan ompelisin ja neuloisin itse. Ota tavoitteeksi tehdä vaikka kunnon äitiyspakkaus itsetehdyistä vaatteista ja tarvikkeista? Siitä on sitten hyvä poimia jotakin erityistä lahjaksi, jos kaverit saavat vauvoja ennen sinua. Kyllä minäkin neuloin vauvan sukkia ym. ennen kuin oli edes puolisosta tietoakaan. Niitä on mukava tehdä, kun valmistuvat nopeasti. Annoin lahjaksi kavereiden vauvoille, ja tein kyllä omallekin vauvalle varastoon. Ei niitä toukkapusseja, villakerrastoja, virkattuja peittoja ym. sitten enää ehdi ommella ja neuloa, kun vauva vaatii huomiota kellon ympäri! Ihanaa on kaivaa sitten vaan laatikosta taas villavaatteet seuraavaa kokoa vauvan kasvaessa.

Tollasia itse tehtyjä äitiyspakkauksia oon netissä ihaillut ja sellasen tekemisestä itte haaveillu! Kaupasta oon ostanu vaan sellasia ns erityisiä vaatteita ittelle varastoon, joista tiiän että on tunnearvoa (esim sellanen just täydellinen vaalea nallepuh-setti ja sit no valkonen body kun sille varmasti tulee käyttöä. Ja kans muutama sellanen beige/vaalea vaate,  jotka helppo antaa myös lahjaksi)! 

ap

Vierailija
91/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasia itse tehtyjä äitiyspakkauksia oon netissä ihaillut ja sellasen tekemisestä itte haaveillu! Kaupasta oon ostanu vaan sellasia ns erityisiä vaatteita ittelle varastoon, joista tiiän että on tunnearvoa (esim sellanen just täydellinen vaalea nallepuh-setti ja sit no valkonen body kun sille varmasti tulee käyttöä. Ja kans muutama sellanen beige/vaalea vaate,  jotka helppo antaa myös lahjaksi)! 

ap

Ja vielä lisään, että nää kaikki kaupasta ostetut on bongattu alesta:)

ap

Vierailija
92/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap! Ihan terve naisenalku sinä olet, ja kyllä tuo pitkälti kuuluu ikääsi. Älä nyt hirveästi osta vauvatarvikkeita vielä, ellei sinulla satu olemaan reilusti ylimääräistä rahaa. ;)

Minä suunnittelin aikoinani (14-15 vuotiaana) kolmelle tulevalle lapselleni nimet: 1 tyttö ja 2 poikaa. Viiden vuoden kuluttua alkoi sitten olla nimille käyttöä. Sain tytön ja kaksi poikaa. Poikien nimiin mieskin tahtoi vaikuttaa, mutta tytöstä tuli se, minkä olin kirjoittanut koulukirjan lehdille.

Tsemppiä elämääsi!

Vierailija
93/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MamaM. kirjoitti:

Hei Ap! Ihan terve naisenalku sinä olet, ja kyllä tuo pitkälti kuuluu ikääsi. Älä nyt hirveästi osta vauvatarvikkeita vielä, ellei sinulla satu olemaan reilusti ylimääräistä rahaa. ;)

Minä suunnittelin aikoinani (14-15 vuotiaana) kolmelle tulevalle lapselleni nimet: 1 tyttö ja 2 poikaa. Viiden vuoden kuluttua alkoi sitten olla nimille käyttöä. Sain tytön ja kaksi poikaa. Poikien nimiin mieskin tahtoi vaikuttaa, mutta tytöstä tuli se, minkä olin kirjoittanut koulukirjan lehdille.

Tsemppiä elämääsi!

Jep, ihan kauheesti mitään tarvikkeita kannata vielå ostaa kaapppeihin tilaa viemään, vaikka olisikin varaa! Just tämmöstä kevyttä ja ns harmitonta. Ihana kuulla, että siulla pääs ne nimet käyttöön!

ap

Vierailija
94/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos löydät jotakin tosi erityistä, joskus kannattaa ostaa. Minä muistan ihailleeni eräässä lastenvaateliikkeessä maailman kauneinta klassista mekkoa hyvin pitkään. Ajattelin aina, että joskus vielä, kun saan oman tyttären, tulen ja ostan tuon mekon ensimmäisenä tekonani. No arvaa valmistettiinko sellaista mekkoa enää, kun sain oman tyttären 10 vuoden päästä? Liike ja vaatemerkki ovat edelleen pystyssä, olleet jo vuosikymmeniä. T. Se jolle vastasit

Vierailija
95/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos löydät jotakin tosi erityistä, joskus kannattaa ostaa. Minä muistan ihailleeni eräässä lastenvaateliikkeessä maailman kauneinta klassista mekkoa hyvin pitkään. Ajattelin aina, että joskus vielä, kun saan oman tyttären, tulen ja ostan tuon mekon ensimmäisenä tekonani. No arvaa valmistettiinko sellaista mekkoa enää, kun sain oman tyttären 10 vuoden päästä? Liike ja vaatemerkki ovat edelleen pystyssä, olleet jo vuosikymmeniä. T. Se jolle vastasit

Jep! näin mieki aattelen, että ainakin jos jotain erityistä löytää, niin kannattaa ostaa, koska ei  tiiä kuinka pitkään sellaisia valmistetaan! 

ap

Vierailija
96/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja jatkan vielä, älä piittaa noista et voi tietää saatko lapsia. Valitettavasti jotkut eivät saa koskaan omaa lasta, se on totta, mutta suurin osa saa terveitä lapsia ja vieläpä ongelmitta. Jos kävisi niin ikävästi, ettet tulisi koskaan äidiksi, lahjoitat vaatteet pois ja se siitä sitten.

Ennenhän tehtiin kapioitakin, ihana tapa, miksei tänäkin päivänä!

Vierailija
97/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.

Vierailija
98/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit vauva kun minä olin ikäisesi ja minäkin olen vielä liian nuori porsimaan.

Vierailija
99/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit vauva kun minä olin ikäisesi ja minäkin olen vielä liian nuori porsimaan.

eli oot joku 30v? Ei ton ikänen mikään liian nuori oo, eriasia onko ite valmis

Vierailija
100/127 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että hullu on sellainen ihminen joka tappaa tai k*duttaa toisia ihmisiä tai eläimiä. Tuo sinun touhusi ei satuta ketään, jos pidät siitä, niin anna itsellesi lupa haaveilla.