Olen 16v ja nyt jo hommaan vaatteita, tarvikkeita vauvalleni - olenko hullu?
Ja ei, vauvaa ei siis ole tulossa vuosikausiin, mutta vauvakuume on kova. Tiedän tulevaisuudessa haluavani lapsia ja oon tätä vauvakuumetta yrittänyt helpottaa ostamalla vaatteita (muutaman oon ostanut, jos tullu joku yybersöpö neutraalinvärinen vastaan) ja muutaman olen itsekin ommellut. Ja muutaman lelun virkannut ja pari ostanut kaupasta. Aina olen ollut tosi lapsirakas, mutta tiedän, että haluan henkilökohtaisesti suorittaa lukion ja yliopiston ennen perheenlisäystä. Enkä tietenkään olisi vielä muutenkaan valmis lapsia hankkimaan, mutta silti se vauvakuume painaa tosi kovasti päälle, vissiin aika yleistä tässä iässä?:) Mutta oonko ihan hullu, kun hommailen noita tarvikkeita jo valmiiks?
Muita vauvakuumeilijoita, kohtalotovereita, mitä tahansa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs rahalla 16v tuollaisia ostelee? Tuossa iässä pitäisi keskittyä koulunkäyntiin eikä vauvapuuhiin.
Mitäs se siulle kuuluu miun rahatilanne? Itse ommeltuna ei ihan hirveästi mene rahaa, kun kankaat löytyy kaapista jo valmiina. Tasan 4 vaatetta oon kaupasta ostanut ja 2 lelua.
ap
Ihan tyhjästä ilmestyy kankaita kaappiin? Porvoossa on erikoiset kaapit :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa mitään pahaa ole jos jotain pientä ompelet valmiiksi tai ostat. Haaveensa kullakin. Onko teillä suvussa tai muuten lähipiirissä pikkuisia joita voisit hoidella, olet selvästi lapsirakas.
Joo, on suvussa pieniä, joille varmaan tulee noita vaatteita lykättyä lahjaksi:) Toimin kans yhden 3vuotiaan down-lapsen omaishoitajan sijaisena säännöllisesti.
ap
Kuulostaa siltä, että tässä on ostomania aluillaan. Ensin vain vähän ostelee, mutta vähitellen homma etenee ja lopulta karkaa käsistä. Nähnyt tämän kehityksen liian monesti läheltä. En suosittele ostamaan kuin tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs rahalla 16v tuollaisia ostelee? Tuossa iässä pitäisi keskittyä koulunkäyntiin eikä vauvapuuhiin.
Mitäs se siulle kuuluu miun rahatilanne? Itse ommeltuna ei ihan hirveästi mene rahaa, kun kankaat löytyy kaapista jo valmiina. Tasan 4 vaatetta oon kaupasta ostanut ja 2 lelua.
ap
Ihan tyhjästä ilmestyy kankaita kaappiin? Porvoossa on erikoiset kaapit :D
Aiemmin ostettuja ja pääosin äitin ostamia. Äitiltä kyllä kysytty lupa kankaiden käyttöön
ap
Varmaan ihan normaalia. Ehkä käyt vähän kierroksilla vain :) Luulen, että kun aloitat opinnot ja itsenäistyt, niin saat muutakin ajateltavaa. Kiva kuitenkin, että jotkut vielä ylipäätään haluavat tehdä lapsia. Niin minäkin aikanani halusin ja sainkin viisi. Paras asia elämässäni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa mitään pahaa ole jos jotain pientä ompelet valmiiksi tai ostat. Haaveensa kullakin. Onko teillä suvussa tai muuten lähipiirissä pikkuisia joita voisit hoidella, olet selvästi lapsirakas.
Joo, on suvussa pieniä, joille varmaan tulee noita vaatteita lykättyä lahjaksi:) Toimin kans yhden 3vuotiaan down-lapsen omaishoitajan sijaisena säännöllisesti.
ap
Voin jo nähdä mielessäni, miten sukulaiset väkinäinen hymy naamalla kiittelevät "ihanista" tekeleistä, vaikka oikeasti manailevat kun yksi on koko ajan tyrkyttämässä jotain väkerryksiään, joilla ei ole mitään käyttöä.
Lapsi on terve kun se leikkii. Nukkeleikit ovat ihan ok vielä tuossakin iässä.
Turha ap:tä lytätä. Ihan fiksulta nuorelta vaikuttaa, kun ei hankkiudu noin nuorena raskaaksi. Ennemmin tollein sitä vauvakuumetta laannuttaa. Ap aika monta kertaa sanonut, että on ostanut 4 vaatetta kaupasta eli ei mitenkään paljoa. Ja sanonut, että luultavasti menee tutuille lahjoiksi ilmeisesti lähiaikoina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://reborndolls.fi/collections/reborn-nukkekurssit
Tää vois olla just sulle sopiva harrastusOon noita juttuja jonkun verran netissä seurannu, ja tullu just siihen tulokseen, että ei ehkä kuitenkaan mun juttu. Eihän se sama asia oo, kun oikea lapsi, jonka kasvamista saa seurata touhukkaana taaperona ja murrosiän myrskyjä läpikäyvänä nuorena.
ap
Tää on siitä kiva harrastus, jos tosiaan tykkää sisustaa, niin saa hyvin tuotua näkyville sitä vauva arkea ja tosiaan noi nuket ovat ihan aidon näköisiä ja saa pukea ja hoivata, mikä voisi tietysti tehdä omalle mielelle hyvää. Ja ennenkaikkea löytyy saman henkisiä ystäviä.
Ystävät on kuitenkin kaikille varsinkin noin nuorelle hyvin tärkeitä ja heidän pitää ymmärtää sua, eikä sun pidä ystävyyden takia esittää jotain muuta kuin olet. Rohkeasti mukaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan normaalia. Ehkä käyt vähän kierroksilla vain :) Luulen, että kun aloitat opinnot ja itsenäistyt, niin saat muutakin ajateltavaa. Kiva kuitenkin, että jotkut vielä ylipäätään haluavat tehdä lapsia. Niin minäkin aikanani halusin ja sainkin viisi. Paras asia elämässäni :)
Joo, ehkä vähän kierroksilla:) Löytyy jo harrastuksia ja lemmikkejä ja vähän töitäkin teen, jostain syystä silti jää välillä vähän aikaa vauvakuumeilla:)
ap
Et ole hullu mutta kannattaa ohjata se energia johonkin muuhun, et voi koskaan tietää saatko lapsia vai et. Et voi myöskään tietää että elätkö itse enää kahden viikon päästä. Nauti nuoruudesta ja siitä pienestä viattomuudesta joka sinulla vielä on hetken jäljellä.
Siementä sisään vaan. Kyllä se kuume sillä laantuu, kun valvoo koliikkivauvan kanssa 3kk putkeen.
Oletko harkinnut esim. päiväkotiapulaisen töitä? Siinä saisit hoivata ja nähdä vähän laajemmin, mitä se lapsiarki oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että tässä on ostomania aluillaan. Ensin vain vähän ostelee, mutta vähitellen homma etenee ja lopulta karkaa käsistä. Nähnyt tämän kehityksen liian monesti läheltä. En suosittele ostamaan kuin tarpeeseen.
No en ihan nyt jaksa uskoa. Viimeisen kolmen vuoden aikana oon ostanut kaupasta yhteensä 6 vaatetta ja 5 lelua, joista 2 vaatetta ja 3 lelua mennyt jo läheisille lahjoiksi. Ommellut vaatteita oon kolmen vuoden aikana yhteensä 5 vaatetta ja virkannut pari lelua, joista niistäkin muutamat mennyt lahjaksi. Ei siis oo mitään hullua ostelua, että ois valmiina jo vaunut, kylpyammeet, hoitotasot, tutit, pyyhkeet, vaipat yms yms
ap
Et ole hullu. Ihan normaalia haaveilla lapsesta. Ennenvanhaan 16-vuotias oli jo ihan kypsä tekemään lapsia.
Toki suosittelen hoitamaan opiskelut loppuun ja etsimään sopivan kumppanin.
Älä välitä näiden lapsivihaajien kyynisistä kommenteista, vaan seuraa unelmiasi!
Kuulostaa ihanalta. Lisääntyminen on luonnollista, vaikka vauva(ton) palstalla ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ihan nyt jaksa uskoa. Viimeisen kolmen vuoden aikana oon ostanut kaupasta yhteensä 6 vaatetta ja 5 lelua, joista 2 vaatetta ja 3 lelua mennyt jo läheisille lahjoiksi. Ommellut vaatteita oon kolmen vuoden aikana yhteensä 5 vaatetta ja virkannut pari lelua, joista niistäkin muutamat mennyt lahjaksi. Ei siis oo mitään hullua ostelua, että ois valmiina jo vaunut, kylpyammeet, hoitotasot, tutit, pyyhkeet, vaipat yms yms
ap
Niin, ei vielä. Ei sitä peliriippuvainenkaan alkuun pelaa kuin silloin tällöin. Sitten pikkuhiljaa piru ottaa pikkusormen ja lopulta koko käden. Ihan oikeasti kannattaa olla varuillaan, ettei homma ajan myötä karkaa käsistä, jos sitä vauvaa ei kuulukaan vaikka 15 vuoteen. Ei nimittäin ole leikinasia, jos saat kuumeen "hoidoksi" kehitettyä itsellesi shoppailuriippuvuuden.
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut esim. päiväkotiapulaisen töitä? Siinä saisit hoivata ja nähdä vähän laajemmin, mitä se lapsiarki oikeasti on.
Kaikki tetit oon ollut päiväkodissa ja viime kesän olin siellä kesätöissä:) Miulla on kans 3v down-tyttö jonka omaishoitajan sijainen oon. Tuttujen lapsia hoidan myös paljon, ihan vauvoista kouluikäsiin saakka
ap
Muoti se lastenvaatteissakin kuitenkin vaihtelee ja edellisen vuosikymmenen rätit ei ole lahjoinakaan mitenkään toivottuja.