Olen 16v ja nyt jo hommaan vaatteita, tarvikkeita vauvalleni - olenko hullu?
Ja ei, vauvaa ei siis ole tulossa vuosikausiin, mutta vauvakuume on kova. Tiedän tulevaisuudessa haluavani lapsia ja oon tätä vauvakuumetta yrittänyt helpottaa ostamalla vaatteita (muutaman oon ostanut, jos tullu joku yybersöpö neutraalinvärinen vastaan) ja muutaman olen itsekin ommellut. Ja muutaman lelun virkannut ja pari ostanut kaupasta. Aina olen ollut tosi lapsirakas, mutta tiedän, että haluan henkilökohtaisesti suorittaa lukion ja yliopiston ennen perheenlisäystä. Enkä tietenkään olisi vielä muutenkaan valmis lapsia hankkimaan, mutta silti se vauvakuume painaa tosi kovasti päälle, vissiin aika yleistä tässä iässä?:) Mutta oonko ihan hullu, kun hommailen noita tarvikkeita jo valmiiks?
Muita vauvakuumeilijoita, kohtalotovereita, mitä tahansa?
Kommentit (127)
https://reborndolls.fi/collections/reborn-nukkekurssit
Tää vois olla just sulle sopiva harrastus
Vähän kyllä viiraa jossakin, sillä ei ole varmaa voitko ylipäätään saada lapsia. Sukupuolikin on 33% nykyään arvattavissa (ennen oli 50%)
Vierailija kirjoitti:
Tuo se vasta flipanneiden touhuja onkin.
Vierailija kirjoitti:
Et voi edes tietää saatko koskaan lapsia.
Onks se joku este ostaa vauvanvaatteita?
Vierailija kirjoitti:
En niin, ja usko pois, oon sitä pelännyt jo monta vuotta, että mitä jos en voikaan ikinä saada lapsia. Sitä kuitenkaan loppujenlopuksi aika turha tässä vaiheessa murehtia. Jos en voi saada omia biologisia lapsia tiedän, että ainakin harkitsen adoptiota tai muita vaihtoehtoja.
ap
On sitten kiva 10 vuoden päästä pukea lapsi jo muodista menneisiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Oon noita juttuja jonkun verran netissä seurannu, ja tullu just siihen tulokseen, että ei ehkä kuitenkaan mun juttu. Eihän se sama asia oo, kun oikea lapsi, jonka kasvamista saa seurata touhukkaana taaperona ja murrosiän myrskyjä läpikäyvänä nuorena.
ap
Vierailija kirjoitti:
On sitten kiva 10 vuoden päästä pukea lapsi jo muodista menneisiin vaatteisiin.
En oo mitään mutoivaatteita ostellu, eikä oo kyllä mun mielestä mitenkään tärkeää, että lapsella on jotkut "muotivaatteet". Voi olla, että saatan osan noista antaa lahjaksi tutuille, tai lahjoittaa vähävaraisemmille.
ap
No onhan tuo hullua. Sitä kun ei etukäteen voi tietää, saako koko vauvaa ollenkaan. Kiva sitten, kun on lapsettomana kaapit täynnä vauvakamaa.
Milläs rahalla 16v tuollaisia ostelee? Tuossa iässä pitäisi keskittyä koulunkäyntiin eikä vauvapuuhiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää vois olla just sulle sopiva harrastusOon noita juttuja jonkun verran netissä seurannu, ja tullu just siihen tulokseen, että ei ehkä kuitenkaan mun juttu. Eihän se sama asia oo, kun oikea lapsi, jonka kasvamista saa seurata touhukkaana taaperona ja murrosiän myrskyjä läpikäyvänä nuorena.
ap
Ihanan naiivit kuvitelmat sinulla <3
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo hullua. Sitä kun ei etukäteen voi tietää, saako koko vauvaa ollenkaan. Kiva sitten, kun on lapsettomana kaapit täynnä vauvakamaa.
No ei mulla kyllä kaapit oo täynnä, yks pieni siisti laatikko, jossa pari vaatetta ja lelua. Voi olla, että osa niistä menee esim lahjaksi tai lahjoitukseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks se joku este ostaa vauvanvaatteita?
Ei toki. Voihan sitä autotonkin ostaa vaikka talvirenkaita ihan vain huvikseen varastoon. Mutta ei siinä mitään järkeä kyllä ole.
Eihän tuossa mitään pahaa ole jos jotain pientä ompelet valmiiksi tai ostat. Haaveensa kullakin. Onko teillä suvussa tai muuten lähipiirissä pikkuisia joita voisit hoidella, olet selvästi lapsirakas.
Keksi parempaa. Olet pelle jos luulet uskomme 16 vuotias tällä kirjoittaa, HEILLÄ ON KAIKILLA IHAN OMAT SOME SIVUT. Kukan 16v.ei ole niin tyhmä että tällä sepustaisi yhtään mitään asiaa.
Äitiyspakkauksesta saa aikalailla kaiken tarpeellisen aikanaan. Ennakkoon turha ostella mitään, kun mieli ehtii vuosien saatossa muuttua moneen kertaan.
Onko sulla lemmikkiä? Meillä oli kotona ja opiskeluaikoina myös hommasin pari lisää. Hyvä ratkaisu hoivaviettisille ihmisille :) Ja lopeta se vaatteiden ostelu, ettet innostu liikaa aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Milläs rahalla 16v tuollaisia ostelee? Tuossa iässä pitäisi keskittyä koulunkäyntiin eikä vauvapuuhiin.
Mitäs se siulle kuuluu miun rahatilanne? Itse ommeltuna ei ihan hirveästi mene rahaa, kun kankaat löytyy kaapista jo valmiina. Tasan 4 vaatetta oon kaupasta ostanut ja 2 lelua.
ap