Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat villasukkalangat?

Vierailija
18.09.2022 |

Mitä käytätte sukkiin? Itse ostin kasan 7 veljestä lankaa. Kauniit värejä ja nyt olisi urakkaa ennen joulua. No parasta rentoutusta katsoa netflix hömppää ja heilutella puikkoja. Aluksi itselle kuitenkin polvisukat.

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina valitellaan, miten käsityöt ei mene kaupaksi, mutta jos joku osaa oikeasti neuloa jotain tämmöisiä villasukkia, niin ainakin itse ostaisin.

https://www.kirjavinkit.fi/avainsanat/villasukat/

Vaan millä hinnalla?

Hmm. Jos ne olisi oikeasti kestävät ja laadukkaat, niin ehkä jotain 40e tienoilla voisin niistä maksaa?

+Langat? Eli toiset 40€.

40€ työpalkkiolla ei kovin montaa euroa jää tunnille. Itselläni menisi vähintään 40 tuntia niihin.

Vierailija
182/228 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gjestalin Janne ja Maija on hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
184/228 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austerman Step- langassa on sehyvä puoli että se sisältää Aloe veraa ja jojobaa. On kiva neuloa kun Kädet ei kuivu ja ja sopii villa-allergiselle. Ei kutita.

Vierailija
185/228 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskaveikka on pahinta jaskaa mitä kaupoissa villalankana myydään enkä kutoisi siitä sukkia edes anopilleni. Laatu meni kuralle silloin kun tuotanto siirrettiin Suomesta pois.

Novitan langat tehdään edelleen Suomessa Korialla.

186/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 veikka on mennyt aivan surkeaksi langaksi. Kudon paljon ja sukissa ei seiska veikka enää kestä. ehdotuksia kestävästä sukkalangasta otetaan aina vastaan

https://www.juuttisakki.fi/i/kokotaulukot

Vierailija
187/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään 7 veljeksen paksuudesta. Se on juuri passelia omalle neulontakäsialalle. Nyt on tullut uusi Tenceliä sisältävä biohajoava lanka, se on aika silkkistä neuloa. Kannattaa kokeilla, jos ei tykkää ns. karkeasta langasta. Laatuja on kuitenkin erilaisa, jotkut ovat todella liukkaita, ekolangat vähän karkeampia.

Mikä niminen lanka?

Vierailija
188/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättä kohti mennään ja jos on jo villasukkkia niin kannattaa siirtyä ohkaisiin lankoihin ja neuloa kevätsukkia.

Saksalaiset langat on laadukkaita.

Vierailija
189/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Austerman Step- langassa on sehyvä puoli että se sisältää Aloe veraa ja jojobaa. On kiva neuloa kun Kädet ei kuivu ja ja sopii villa-allergiselle. Ei kutita.

Ei sovi mulle. On liukas kuin saippua mun käsissäni. Nyt juuri kudon sillä säärystimiä ja mulla se kallein lanka.

Vierailija
190/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankamaailmasta ostelen nykyään pääasiassa lankani. En muista kyllä merkkejä, olisiko Oiva yksi sellainen? Seitsemää veljestä on niin paljon haukuttu viime vuosina, että se on jäänyt jo pitkään kaupan hyllylle. Onhan se aika karkeaa.

Sukkiin sopii, uima-asua en siitä virkkaisi. Seitsemän veljestä on mukava kutoa, aglyylilangat kuin taikinaa.

Vierailija
191/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tehdä 7 veljeksestä tai nallesta. Helppo neuloa. Mutta en käyttää moisia sukkia, aivan liian paksua lankaa.

Vierailija
192/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevättä kohti mennään ja jos on jo villasukkkia niin kannattaa siirtyä ohkaisiin lankoihin ja neuloa kevätsukkia.
Saksalaiset langat on laadukkaita.

En epäile saksalaisten lankojen laadukkuutta, vaikka aika yleistäen sanottu. Olisko jotain kauppanimiä, että noviisimpikin voisi ostaa/tilata?

Vierailija
193/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisukkiin tai unisukkiin, jotka jalassa ei kävellä paljon, parasta on 100 % villalanka. Sen sijaan jos sukkia käytetään kävellessä, niin silloin mukana olisi hyvä olla jotain vahvempaa kuitua, ettei sukat kulu nopeasti.

Vierailija
194/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulotkaakin tantat sitten VAIN ITSELLENNE. Kukaan alle 60-v ei halua niitä teidän rumia villasukkianne.

Taitaa kyllä haluta,kun niin hyvin menevät kaupaksi kirpparilla ym.

Vierailija
195/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 veljestä, ei ole parempaa

Tätä kannattaa ostaa, mikäli haluaa nyppyyntyvät , venahtavat ja käytössä vanuttuvat sukat. Saapassukiksi arkikäyttöön ok.

Mikäli käyttää aikaa ja vaivaa sukkien neulomiseen ja tekee kirjoneuketta, pitsiä, palmikko ja tms kannattaa valita esim. Regian 4 fah tai 6 fah lankaa, Gjestal Janne tai Maija, Vuorelan Veto, Garnstudion Fabel, Austermann Step, Wollerödel Hot socks, Online supersocke, jne. Kyllähän näitä on.

7 veljeksen värit myös haalistuu pesussa todella paljon.

Ei minulla 7 veljestä langoista tehdyistä sukista ole ikinä lähtenyt yhtään väriä pesussa ,kestävät vuodesta toiseen.

Vierailija
196/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ukrainaan tarvita kenkiin mahtuvia sukkia? Ei 7 veikka mahdu. Austerman step on hyvä ohut sukkalanka, kestänyt vuosikausia vaikka kävelen paljon.

Ei ne siellä missään nappaskengissä kävele, saappaisiin kyllä mahtuu. Tuskin siellä sukkia pestään, eiköhän ne muutaman viikon jälkeen ala olla roskiskamaa olipa neulottu mistä langasta tahansa.

Vierailija
197/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri alpakan villalankaa. Sika kallista 20€ 50g kerä, mutta tiedän että tämä on parasta. Kilon ostin kun sain 15% alennusta, eli 340€:lla ostin lankoja.

En itse tuollaisesta sukkia neuloisi, mutta kukin tyylillään. Sinulle lienee hinnalla leuhkiminen tärkeämpää, kuin käyttötarkoitus.

Alpakasta tehdään vain yösukkia. Muussa käytössä ne ei kestä.

Vierailija
198/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina valitellaan, miten käsityöt ei mene kaupaksi, mutta jos joku osaa oikeasti neuloa jotain tämmöisiä villasukkia, niin ainakin itse ostaisin.

Kyllähän noita osaa neuloa, mutta ei niitä myydä kannata, kun ei niistä makseta arvoistaan hintaa. 

Vierailija
199/228 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Torissa on pilvin pimein tuollaisia kirjoneulesukkia. Itse taas toivoisin pidempää joustinneuleella kudottua vartta 38 kokoiseen villasukkaan kun omaan paksut nilkat ja sääret. 

Vierailija
200/228 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainaan kerätään taas myös sukkia. Minulla on tuossa 10 paria valmiina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi