###LOKAMAATUSKAT-05 viikolla 44####
Kommentit (34)
..kun unohdin toivottaa Romille perheineen oikeen hauskaa ja rentouttavaa lomaa! Matkaraportti tänne sit reilun viikon päästä, ok? ;)
Pähkis :) ja nuorempi floristi päiväunille menossa...
ps. Missä te kaikki ootte? Pulkkamäessä?
Kiitos, koitetaan rentoutua...ja mullahan ei ole niitä lehmänhermoja, täytyy toivoa että miehellä on...onkin toki rauhallisempi tapaus kun minä. Onneksi lennot ovat yölentoja niin toivottavasti poju simahtaa.
Hommaa on pukannut tälle viikolle. Ja täytyy jatkaa niin kauan kun poju vetelee sikeitä. Nukahti kävellessämme Jumbosta kotiin joten nukkuu ulkona.
Saatanpi piipahtaa vielä huomenna, lähdetään vasta illalla.
Nyt aurinkoista torstaita toivotellen!
Juuri ulkoota kotiuduttiin ja pimu ei yhtään tykänny kovasta tuulesta vaikka olin paketoinu hänet melko huolella, hyvä että nenä näkyi. Mitäs pakkas- tms. voidetta olikaan hyvä laittaa nassuun?
ROMILLE ja perheelle OIKEIN MUKAVAA REISSUA! Mä näin muuten romista untakin, olitte ottanut koiran, jonkun bulldogin tms..
Meikä se lupautu ensiviikosta alkaen kahtena päivänä viikossa töihin tekee puolikasta päivää.. sillä edellytyksellä tosin että mummi jaksaa olla lapsenvahtina. Toisaata kivaa mutta toisaalta mietityttää että tässäkö tämä äippäloma nyt sitten olikin.. reilu vuosi sitten sitä ajatteli että nyt saa olla lomalla huuuurjan pitkään, ja nyt se olis sitten ohi.. no, onneks vain pari puolikasta päivää näin alkuun, mutta eihän sinne vuoden vaihteeseenkaan ole enää pitkä aika... sitten alkaa se normaali arki taas jossa nyt vain lisäyksenä sitten lapsen päiväkotiin saaminen ja hakeminen ja muut iltarutiinit.
Just soittelin tonne rokotusklinikallekin ja Dina osallistuu taas siihen pneumokokkirokotetutkimukseen. Saa sitten taas ravata siellä pitkin talvee, saa mammakin hyvän syyn lähteä liikenteeseen.
Mut nyt katkes ajatuksen juoksu, täytynee siis lopetella..
-Mari-
Vielä ollan " evakossa" .. Säköjä ei oo edelleenkää meilläpäin.. Mies soitteli vartiolle muutamii tunteja sitte, ja sanottii että muutaman kerran on sähköt tullu mut menny saman tien poikki..
Kyllä tää lumen tulo sais jo loppua, mut ikkunasta ku kattoo ni lisää työntää koko ajan ja tuulikin on aikas kovaa. Aamupäiväl käytii kuitennii ulkoilemassa, jonkuu aikaa tyty jakso olla pulkassa ja muutenkin temuta hangessa, mut sit alko naama " jäätyä" ..
Tähän mennessä on tullu lunta noin 80cm. No johan sitä on satanukkii kaks päivää..
Huomenna mies on menos yövuoroon ja meidän tarkotus mennä kotia, mut saa nähä mite käy.. Nuijamaan tie on kuulemma poikki, joten mitäköhä kautta sitä ajais?? Onneks mies puikois..
Mut tässä tää, taidan vetäytyä tellun ääreen..
Soon moro..
-e-
Onpa kirpakkaa sää...katsoin siis vaan mittaria ikkunan takaa. Ei taideta lähtä ulos tänään.
- Ollaanko me ainuita joilla vielä yöllä/aamuyöstä tankataan maitoa?
Tarttee vissiin reissun jälkeen jonkinsortin ' unikoulua' pitää jotta ainakin toisesta tankkauksesta päästäis. Poika kun osaa nukkua 12h ilman mitään...vai onko tämä jokin kasvupyrähdys taasen?
Ymmärrän Nasua hyvin kun pakkaili muuttoa varten...sen minkä laatikoihin (nyt matkalaukkuun meillä) saat niin on pian ympäri lattiaa kun pieni tyyppi käy tyhjentämässä.
Kävin eilen ostamassa joulukorttitarpeet ja tarkoitus olisi vääntää kaikki itse kunhan ehtii. Onko se yleensä siinä joulukuun puolessa välissä kun voi lähettää vielä joulumerkeillä?
Voi ei...nyt ei näy BBtä viikkoon...äiti lupas lähettää tekstaria että kuka putoaa sunnuntaina. Ai kuinka niin koukussa????!!!! Heh!
Niin kuin huomasitte ei mitään kovin tärkeää asiaa, nyt muihin hommiin.
Heihei!
Nyt on kyllä niin nätti päivä, että ihan varmalla suuntaamme päikkäreiden jälkeen pulkkamäkeen :)
Aurinko paistaa, mittari näyttää jotain -6 ja lunta todella paljon!
Mieskin vapaa päivällä ja meinattiin suunnata koko poppoo tuohon naapurimetsikön pulkkarinteeseen.
Karjalan paistit meinasin väsätä uuniin niin saadaan sitten tulla valmiin ruoan ääreen tuolta pakkasesta. Meinasin joulu torttuja paistaa illalla (minäkö aikasessa?! :) ) Mutta kun tuolta pakastimen uumenista löysin taikinaa ja sattui luumuhillot kaupassa silmään. Piti sitä sitten ostaa purkki glögiäkin niiden kanssa :)
Meillä ihan käsittämätömäs sukkela ja yks ELOHOPEA tullu tuosta pojan nassikasta!! Ei ihan aina edes jaksa naurattaa, kun koittaa jotain kotitöitä sen kanssa touhuta. Sekunnissa kiipeää keittiönpöydälle ja vaikka miten komentaa, niin ei usko, ei sitten millään ettei sinne kiivetä. Se on siellä just jos keittiön ovi unehtuu auki.
Sitten meillä ollaan oikeita vaatefriikkejä!!! Siis sukat, paita... minkä tahaansa sattuu löytämään niin hyökkää samantien kimppuun ja pistää päähän. Joo, siis en tiiä mikä vimma sillä on noiden vaatteiden perään. Eilen bongas isoveikan sukat olkkarista ja kulki ne pään päällä iha täpinöissään naama messingillään. Samaten jos satun laittamaan villatakin sohvan reunalle, niin haukkana sen kimpussa. Jos ei päässä satu kestämään, niin sitten raahaa perässään. Arvatkaapa millaista se pyykin laitto tuon pojan kanssa on!!! Pelkkä pyykkiteline saa naaman sellasee virneeseen että... Ja äidin raivon partaalle...
Kukkien kimpussa edelleen viihtyy... ihan innoissaan repii lehtiä ja tuo sitten yks kerrallaan niitä äidille ylpeenä :( :(
Kenkä kaappi on kanssa IN, samoin kaikki muutkin vaatekaapit ja keittiön kaapit :(
Ja astianpesukone se vasta kiinnostaakin... ja hellan nappulat... kun vaan kääntelis niitä, mutta kun saa jollain ihemeen voimalla mei vanhatsa hellanromusta ne nappulat irti !!! :( :( :(
Että silmät selassäkin täällä meilläpäin saa olla!
KOHTALOTOVEREITA?!?!?!
Ei mei esikoinen ollu ollenkaan noin mahdoton kielletyille asioille. Siis oppi tosi nopeesti mm. ettei kukille ja hellan nappuloille mennä ja muutenkin, ei sitä kaapit sun muut kiinnostanut. AINAKAAN NOIN PALJON!!
Mites muilla muuten, meillä poika haluaa hurjan paljon syliin nykyään. Varsinkin silloin jos esikoinen sattuu hetkeksi äidin syliin piipahtamaan. Nyt vaan alkaa olla hankalaa tuo sylissä pito, kun siis haluaisi siinä mahan päällä mönkiä ja alkaa tuo massu olla jo suht iso ja mahan asukki tykkäämään pahaa... se tässä hankalaa kun eihän 1-vuotias ymmärrä miksei yhtäkkiä saakkaan siinä temuta samalla lailla kun ennen... ja sitten tulee suru :(
Mutta nyt pitänee lähteä pilkkomaan niitä karjalanpaisti lihoja...
Ja mansikkarahkan tekoon, NAM :)
t. K@tju
Alko ihan hengästyttää kun luki K@tjun juttua.. Kauheesti energiaa sulla, mä oon ite jostain syystä ihan sippi.
Tuli tossa ojennettua pentujakin vähä isommalla äänellä, nyt ketuttaa. :( Mutta on se prkl kun ne ei saa huoneitaan siivottua, että pääsis imuroimaan!! Ja sitten tää pienin pätkä! Siellä se hoilottaa sängyssä, eikä oo muuten nukkunu vielä minuuttiakaan päikkäreitä tänään..
Soittaspa vaikka mummi ja pyytäis muksuja niille. Vaan turha toivo. Jos haluais saada nää pennut sinne yökylään, niin pitäis vissiin hakemus laittaa kirjallisena, kahtena kappaleena ja puol vuotta etukäteen.. Että nihkeetä on. Sekin ketuttaa, prkl..
Mites muilla? Saatteko lapsia miten hoitoon? Meillä onnistuu kyllä muuten tosi hyvin, mutta yöksi jos tarttis hoitajaa, niin jo muuttuu ääni kellossa: " Voivoivoi ja lääh ja puuh, kun on niin rankkaa ja väsyttääkin.." Aaaargh! Siis kyse isovanhemmista. Okei, kolme lasta ON paljon, mutta meilläkin noi kaks on jo niin isoja, ettei niitä tarvi varsinaisesti " hoitaa" . Onneksi on muutama muukin paikka, joihin lapset voi tarpeen tullen ripotella. Yks tänne, toinen tonne.. Ne on sit " kiva" kerätä seuraavana päivänä kuka mistäkin päin kaupunkia.
Ääh, sorge nyt maatuskat näin negatiivissävyinen teksti. Taidankin mennä purkamaan loput aggressiot tonne imurin varteen. Nyt saa legot, marmorikuulat ja muut pikkuromut huutia!! Varokaa lapset, maatuska jyrää teitin!!
Pähkis :/ jonka päivän mietelause on tänään (yllätys, yllätys!) PRKL!
... no tänään sitten tuossa illalla ihan ylikierroksilla tuo pienempi natiainen keksi TAAS uusia temppuja :(
Mattoja raahaa nyt perässä, ei enää riitä paidat ja muut pukimet!! Ja ihan jaksaa hyvin retuuttaa isoja käytävämattojakin... prkl!!!
Ja sit kun tein niitä joulutorttuja... niin ei paljo naurattanut kun kurkkasin et miten ne siel uunissa voi... ja nehän ei sitte ollukkaan oikee noussu ja aikas tummia olivat... ei lienee ihme kun tää mei elohopea oli kerenny huomaamatta vääntää asteita sen 300. :( :(
Että näin täällä meillä...
Ja tuosta hoitoon saamisesta... ihan sama meilläkin... ei saa yöhoitoon mihinkään :(
Oikeestaa ainoot olis mun vanhemmat, joille olis kaikkein paras ja helpoin viedä, mut helppous loppuu siihen ettei ne koskaan kerkee/jaksa tms. ottaa poikia :(
Inhottaa ja vähän ihmetyttääkin, etteivät huoli yökylään... koska olen itse ainoa lapsi ja nää niitä niitten ainoita lapsenlapsia...
Mutta, senverran olen jääräpää etten enää kamalasti ole kysellyt. Ainoastaan tarpeen tullen vaan. Oma on tappionsa kun eivät halua poikien kanssa liiemmin touhuta.
Kyllä meilläkin äiti katsoo, jos tarvitsee päivällä pari tuntia olla hoitoapuna... mutta siihen se sitten jääkin.
Ja isompi on se kumpaa he mielummin katsovat, tää mein kolmevuotias jo senverran omatoiminen. Mutta tätä pienempää nassikkaa ei sitten hoidettas kun pakon eestä... ok, on vähän vaativa tapaus... mutta silti :(
No johan meni valittamiseksi minulla... mutta minkäs teet, välillä vaan tuntuu että kaipais sitä isovanhempien aktiivisuutta näiden lasten osalta. Olis vaan niin mukavaa saada joskus hengähtää ja viettää aikaa ihan vaan miehen kanssa... Hyvä sanoa nyt kun kolmatta odotellaan :)
Siis rakkaita ja ihania nää lapset on ja en vois elää ilman näitä elohopeita riiviöitä :) mutta kai sitä välillä ansaitsisi pienen huilahdus hetkenkin...
Mutta nyt huilahtamaan TV:n ääreen ja miehen kainaloon :)
Kun nuo pojat jo saatu nukkumaan...
t. K@tju
Täällä sitä odotellaan miestä kotiin, on nyt ' saanut' olla " PÄIVÄ" -vuorossa tän jakson, eli aamulla meni kasiksi ja nyt pitäis tuossa parin tunnin päästä puolenyön aikoihin olla kotona. En millään malta mennä nukkumaan ennemmin :) Huominen on ainut vapaa sillä taas välissä..
Onpa mukava kuulla että muitakin vilkkaita on siis! Mulla pitää myös olla silmät selässäkin, ihan kaikkea tekee mitä ei sais. Mutta kun isänsä on kotona, niin sitä kyllä uskoo, vaikka ärhäkämmin minä kiellän.
Hoitopaikoista: MULLEKKIN sellainen mummo joka EI haluaisi hoitaa jatkuvasti!! Saan alati olla vastailemassa anopilleni, sekä omalle äidilleni että ' ei kiitos, kyllä me pärjäämme' .. mun äidin luona on oltu yökyläilemässäkin, ja joskus hän on ollut täällä yötä, jos ollaan miehen kans käyty elokuvissa/syömässä tms.
Nyt se apu tosin tulee tarpeeseenkin, kun en pysty kasvavan mahani kanssa niin paljoa nostelemaan ja väsymyskin painaa. (näitä raskauden iloja, jotka melkein ehdin unohtaa tässä vuoden mittaan.. ;)
K@tju(?):kohan se oli joka myös odottaa vauvelia tulevaksi.. Millon sulla LA, ei vissiin samassa odottajien pinossa taideta kirjoitella sentään? Minä haen vertaistukea helmikuisista, mutta saapa nähdä pääsenkö sinne asti :)
Mutta nyt soffalle takas pötköttään ja syömään salmiakkia verenpaineen kohottamiseksi. Mukavaa alkanutta viikonloppua!
-H
Mies lähti konserttiin (50 cents) enkä osaa mennä nukkumaan...
Meillä ihan sama kuin PÄHKIKSELLÄ, pimu ei nukkunu tänään juuri yhtään silmänräpäystä päikkäreitä ja kyllä on muuten mielessä ollut täälläkin tämän päivän aikana tuo pähkiksen mietelause ja myös tuo ketutus noiden hoitajien vähyydestä!
Ei meilläkään ole kuin miehen vanhemmat tai oikeastaan vain hänen äiti joka voi tarvittaessa pimua hoitaa. Ja kun hänelläkin on se syöpä niin ei tietenkään voi häntä vaivata kovin usein. Nyt kun mä meen töihin niin anopin pitäis tulla pimua katsomaan niiksi ajoiksi, jos hän vaan jaksaa siis olla. Mutta mitään ylimääräistä ei sen lisäksi kyllä voi sitten häneltä pyytäkään. Ei siis vaan kehtaa eikä hän välttämättä oikeesti kyllä jaksaiskaan.
Tää viikko on ollut jotenkin tosi raskas kun mies on ollut jokapäivä ylitöissä enkä ole kelien vuoksi päässyt sitten edes pitkälle joka-iltaiselle lenkillekään. Hermot on aika piukeessa ollut nyt. Kaipais kyllä jotain irtiottoa.
Varasinkin just mulle ja kahelle kaverille tonne kuun vaihteeseen miniristeilyn (kun kaikki hotellit oli ihan täynnä täällä vantaalla) ni pääsee edes hetkeks hengähtää ja mies saa nauttia laatuaikaa peiben kanssa. :)
Onneks huomen on mieskin kotona niin pääsee koirien kans tekee pitkän lenkin valosaan aikaan, Toivottavasti nyt sit vaan olis yhtä ihana ilma kuin tänään! Mun tuurilla huomenna on taas kauhee myrsky.. sit kyllä lähen YKSIN johonkin tuulettuu!
No joo, sepä siitä sitten, viikon purkaus.
Nyt yritän lähtee nukkumaan.
-mari-
Mahtava ilma, aurinko paistaa eikä lunta tuu.. Kotiuduttiin eilen iltapäivällä, kun sähköt saatiin vihdoin ja viimein..
Aamupäivä on menny siivotessa ja pyykkiä pestessä. Sen verra käytii pihalla, et kaivoin auton lumihangesta, olikin urakka. Varmaa puolmetrii lunta katolla..
Mies oli yövuorossa viimeyön, nukku muutaman tunnin ja lähti tontille lumihommiin. Siis voi pee, onko tää sitä mei jatkuvaa " hyvää" tuurii.. Ma:na pitäis tulla se talo paketti ja talon perustukset on täl hetkel lumen alla. Saa nähä pääseekö se iso rekkakaan sitä mäkeä ylös.. No, auraajan kanssa ollaan tehty jo sopimus talveks, et käy " puhistamas" polut. Koko kesä ja syksy ollu suht kuivaa, ja nyt sit tää myräkkä.. Ois nyt viikon vielä ollu satamati lunta.. Eihä sille tietenkää mitää voi, ja kyllä se muurametalon häippä sano, et kyllä se torppa sinne pystytetää.. Huoh..
Jeps.. nyt soffalle hetkeks kun tytykin nukahti, sit pitännee lähtee kattoo onko vaik abc:n kauppa auki, unohtu eilen ostaa maituu ja leipee.. Siijuu..
-e-
Mies töissä aamu kasista ilta kasiin ja pitkä päivä poikien kanssa... No, onneks tää lauantai on kiva kun tulee aamulla lasten ohjelmat, jotka esikoinen katsoo suorastaan jähmettyneenä sohvalle :)
Ja namit saa vasta päikkäreiden jälkeen, jos on kiltisti :) :) Eli yleensä on, kun sillä hyvä " uhkailla" .
Tuo toinen suhari nyt taas on kerenny tehdä jo vaikka mitä...
Mutta nyt siis molemmat unilla ja sitten ulkoilemaan kun heräävät. Rauhottaa kummasti tuota meidän iltaa!
Hennalle: Mulla on la 7.3. eli maaliskuisiin kuulun. Missäs vaiheessa helmikuuta sulla la?!
Muistelin tässä et oli jossain vaiheessä kyselty suihkussa viihtymisestä. Meillä tuo poika suorastaan rakastaa suihkua!! Siis siellä alla tönöttää ja tänäänkin hyvä ettei huuto tullut kun äidin piti päästä pesemään sinne suihkun alle itseään. Esikoinen pienenä pelkäs suihkua ja nytkin inhoaa yli kaiken hiusten pesua... eli ei tykkää ollenkaan mennä kokonaan sinne suihkun alle kuten pikkuveljensä :)
Muuten kyllä melkoisia vesipetoja molemmat :)
Sauna on pop meillä, kun silloin aina vannat laitetaan molemmille ja saavat sitten puljata niissä oikein kunnolla.
En nyt taas muista oliko jotain muuta galluppia....
Mutta nyt kahvin juontiin.
t. K@tju
Kamala väsymys ollut tänään enkä mitään ole saanut aikaiseksi. Onneksi mies on tän päivän kotona, se on sitten paimentanut tyttöä ja koiria ja mamma on saanut siis vedellä päikkäreitä pitkin päivää.. :)
Tuosta suihkuttelusta oli ollu puhetta, me ollaan vasta saatu totutettua uudestaan kylpyhommiin, kun taisi mummon luona kylpiessä hieman säikähtää liikaa määrää vettä kerralla joka oli kaiken lisäksi ihan liian kylmää pienelle :/ Istuu kylvyssä mielellään, eikä välitä vaikka suihkun laittaa päälle (kun sillä on helpompi pestä kuitenki..)
Ankat on pesupunkassa ollessa ihan ehdottomasti pop, ja sellainen ' vedenhalkoja' joka pyörii ja se vesi tippuu sitten kouruista.. Äsh, olipas sekava selitys.
K@tjulle: Mulla LA 7.2 eli tasan kuukautta aiemmin siis :) Lääkäri kehotti mua ottamaan iisisti, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa. Kohta pitää varman palkata eläimille hoitajat, jotta olisi yksi työmäärä vähempi..
Mutta nyt piristymään ja kaakaun tekoon..
-H
..kirjottelin tuossa jo jonkun pätkän tekstiä, niin eikös toi mun henkilökohtainen atk-tukihenkilö tullu ja sammuttanu koneen!! Nyt se sit kehtaa vielä roikkua lahkeessa kiinni, vaikka äitillä ois muutakin tekemistä.. ;)
No joo. Siljalle piti toivottamani tsemppiä vilkkaan pojan paimentamiseen! Sitä tuttijuttua kun mietit, niin mä ainakin annan tytön vielä imuttaa tuttia aika paljon, niitä kun löytyy joka nurkasta ja sit se iskee heti kimppuun. Usein kun pyydän tytöltä, että anna tutti äitille, niin se antaa sen, eikä halua edes takaisin. Mutta on se kyllä tosi pätevä äänenvaimennin! Isommat sisarukset on luopunu tutista muistaakseni parivuotiaana, eikä kummallakaan ollu mitään suurempaa luopumisen tuskaa.
Ei voi olla totta! Tytöllä on selkeetä vaikeutta ammatinvalinnassa, nyt se leikkii hortonomia! St.Paulia viedään ja lujaa, on mentävä!!
Pähkiiiiiiiis...... :)